Zo zie je maar. Het ware avontuur is online. Niet meer trainen dusmalinois schreef::shock::shock:
Ga je ook es een avondje trainen...(met die levensgevaarlijke enge heddurs)... alles weer gemist...
Tara hoe kun je...!!

Moderator: moderatorteam
Zo zie je maar. Het ware avontuur is online. Niet meer trainen dusmalinois schreef::shock::shock:
Ga je ook es een avondje trainen...(met die levensgevaarlijke enge heddurs)... alles weer gemist...
Tara hoe kun je...!!
luna2906 schreef:Iedereen? Ik krijg hier sterk de indruk van dat er hier in ieder geval iemand is die dat niet weetiones schreef:Nee, dat weet iedereen.gonnie schreef:Niet elke Amerikaanse Buldog bijt hoor.Vooroordelen zijn menselijk denk ik, maar de meeste mensen beseffen ergens wel dat ze die hebben. Ik vind JR's bijvoorbeeld bij voorbaat irritante k*tkeffers, maar ik heb ook genoeg vriendelijke, leuke JR's gezien. Het eerste beeld dat een JR bij mij oproept blijft echter altijd dat vooroordeel. Ik kan het alleen wel nuanceren.
Ik merk dat ik zulke berichten in de media wel altijd lastig vind. Je hoort tegenstrijdige verhalen (bij de één is hij weggerend, bij de ander heeft hij intensieve zorg verleend, over uitersten gesproken) en je weet niet wat er gespeeld heeft.
Een hond die zomaar een voorbijganger bijt, mag van mij een roze spuit, want zelfs in de handen van een verantwoorde eigenaar blijft het een groot risico.
Een hond die aanleiding heeft gezien (beweging? Geluid? Aanraking?) kan in mijn ogen alleen bij een verantwoorde eigenaar terecht, die weet waar hij mee loopt en wat hij moet doen om zulke incidenten te voorkomen.
Van welke van de twee hier sprake is, zullen we nooit weten. Ik hoop alleen dat hond 2 niet de dupe wordt van onverantwoorde baasjes. Dat alles los van het ras, welke volgens mij niet bekend staat als mensagressief, dus ik begrijp de "bevestiging" over de agressie die PdB wel ziet niet zo goed. Het is natuurlijk wel een afschuwelijke ervaring voor het meisje en haar familie. Ik hoop dat ze goed herstelt en hier geen nare dingen aan over houdt
gonnie schreef:Ach, zoals ik al zei niet elke hond over een kam scheren, die volgende Duitse Herder kon er niks aan doen dat die andere gebeten heeft.
Nee je hoeft ze niet aardig te vinden maar je hoeft daarom ook niet allemaal vooroordelen te hebben en de ab en andere honden in slecht daglicht te zetten zoals je nu doet. Je moet ook geen mensen gaan veroordelen als je niet weet wat er is gebeurd.Pakdebal schreef:luna2906 schreef:Iedereen? Ik krijg hier sterk de indruk van dat er hier in ieder geval iemand is die dat niet weetiones schreef:Nee, dat weet iedereen.gonnie schreef:Niet elke Amerikaanse Buldog bijt hoor.Vooroordelen zijn menselijk denk ik, maar de meeste mensen beseffen ergens wel dat ze die hebben. Ik vind JR's bijvoorbeeld bij voorbaat irritante k*tkeffers, maar ik heb ook genoeg vriendelijke, leuke JR's gezien. Het eerste beeld dat een JR bij mij oproept blijft echter altijd dat vooroordeel. Ik kan het alleen wel nuanceren.
Ik merk dat ik zulke berichten in de media wel altijd lastig vind. Je hoort tegenstrijdige verhalen (bij de één is hij weggerend, bij de ander heeft hij intensieve zorg verleend, over uitersten gesproken) en je weet niet wat er gespeeld heeft.
Een hond die zomaar een voorbijganger bijt, mag van mij een roze spuit, want zelfs in de handen van een verantwoorde eigenaar blijft het een groot risico.
Een hond die aanleiding heeft gezien (beweging? Geluid? Aanraking?) kan in mijn ogen alleen bij een verantwoorde eigenaar terecht, die weet waar hij mee loopt en wat hij moet doen om zulke incidenten te voorkomen.
Van welke van de twee hier sprake is, zullen we nooit weten. Ik hoop alleen dat hond 2 niet de dupe wordt van onverantwoorde baasjes. Dat alles los van het ras, welke volgens mij niet bekend staat als mensagressief, dus ik begrijp de "bevestiging" over de agressie die PdB wel ziet niet zo goed. Het is natuurlijk wel een afschuwelijke ervaring voor het meisje en haar familie. Ik hoop dat ze goed herstelt en hier geen nare dingen aan over houdt
mijn oma is in de jaren 30 door een Duitse herder in haar arm gebeten , ze wilde de man feliciteren
In die tijd waren het de Duitse herders , die agressief waren , nu zijn het andere "trend" rassen , zoals deze ., die in het nieuws komen
Zo heeft elke tijd weer een hondenras , die slecht in het nieuws komt
Maar dan hoef je ze toch niet " aardig " te gaan vinden ?..![]()
Dat doe ik niet , mijn oma ook niet met de volgende Duitse herder toen .
.
ze wilde de man feliciteren en toen beet de herder haar in haar arm, bedoelt ze.Tara schreef:Waarom zou je iemand willen feliciteren als je door zijn hond in je arm wordt gebeten?Pakdebal schreef: mijn oma is in de jaren 30 door een Duitse herder in haar arm gebeten , ze wilde de man feliciteren
.![]()
Dat is een beetje mal.
Kul!Pakdebal schreef:gonnie schreef:Ach, zoals ik al zei niet elke hond over een kam scheren, die volgende Duitse Herder kon er niks aan doen dat die andere gebeten heeft.
je moet wel eerlijk zijn, dat Duitse herders niet veel veranderd zijn, niet met mensen aanvallen, maar wel met honden aanvallen .
het blijven honden , waar je voor moet oppassen
.
malinois schreef:Kul!Pakdebal schreef:gonnie schreef:Ach, zoals ik al zei niet elke hond over een kam scheren, die volgende Duitse Herder kon er niks aan doen dat die andere gebeten heeft.
je moet wel eerlijk zijn, dat Duitse herders niet veel veranderd zijn, niet met mensen aanvallen, maar wel met honden aanvallen .
.
Mensen moeten zich eens meer verdiepen in hondengedrag dan zou driekwart van de problemen opgelost zijn. Jij hebt er bijv al totaal geen kaas van gegeten.
Ik ben voor geen enkel ras bang, ik ben voor sommige individuele honden terughoudend maar bang... dat iig zeker niet.
Wat een onzin! Mijn Duitse herder speelt met alle honden of laat ze links liggen, hij heeft nog nooit een hond aangevallen.Pakdebal schreef:je moet wel eerlijk zijn, dat Duitse herders niet veel veranderd zijn, niet met mensen aanvallen, maar wel met honden aanvallen .gonnie schreef:Ach, zoals ik al zei niet elke hond over een kam scheren, die volgende Duitse Herder kon er niks aan doen dat die andere gebeten heeft.
.
Je beseft dat dat bijna een eeuw geleden is?Pakdebal schreef:mijn oma is in de jaren 30 door een Duitse herder in haar arm gebeten , ze wilde de man feliciteren .
Pakdebal schreef: je moet wel eerlijk zijn, dat Duitse herders niet veel veranderd zijn, niet met mensen aanvallen, maar wel met honden aanvallen .
.
Dat werkt niet want dan kan de poep die iemand praat niet meerZamunda schreef:Zeg, kunnen jullie eens ophouden met dat quoten. Heb ik lekker iemand in de negeer gezet (wie dat is hou ik voor mezelf natuurlijk!!!), met de gedachte: 'Hè, lekker rustig! Hoef ik niet meer op mijn handen te gaan zitten!' ... Bevat bijna elke reactie in dit topic een quote van de door mij genegeerde
.
Misschien een idee voor andere geërgerden?Soms moet je je meerdere in onverbetelijkheid en koppigheid erkennen
.
Als het HF gewoon in de disclaimer zet dat je iemand niet serieus moet nemen hoeft het ook niet hersteld te wordenSuske schreef:Dat werkt niet want dan kan de poep die iemand praat niet meerZamunda schreef:Zeg, kunnen jullie eens ophouden met dat quoten. Heb ik lekker iemand in de negeer gezet (wie dat is hou ik voor mezelf natuurlijk!!!), met de gedachte: 'Hè, lekker rustig! Hoef ik niet meer op mijn handen te gaan zitten!' ... Bevat bijna elke reactie in dit topic een quote van de door mij genegeerde
.
Misschien een idee voor andere geërgerden?Soms moet je je meerdere in onverbetelijkheid en koppigheid erkennen
.
hersteld worden
malinois schreef:Kul!Pakdebal schreef:gonnie schreef:Ach, zoals ik al zei niet elke hond over een kam scheren, die volgende Duitse Herder kon er niks aan doen dat die andere gebeten heeft.
.
Mensen moeten zich eens meer verdiepen in hondengedrag dan zou driekwart van de problemen opgelost zijn. Jij hebt er bijv al totaal geen kaas van gegeten.
Ik ben voor geen enkel ras bang, ik ben voor sommige individuele honden terughoudend maar bang... dat iig zeker niet.
Dat is waar. Mensen zijn bevooroordeeld.luna2906 schreef:Iedereen? Ik krijg hier sterk de indruk van dat er hier in ieder geval iemand is die dat niet weetiones schreef:Nee, dat weet iedereen.gonnie schreef:Niet elke Amerikaanse Buldog bijt hoor.Vooroordelen zijn menselijk denk ik, maar de meeste mensen beseffen ergens wel dat ze die hebben.
nathalie71 schreef:i.p.v. uit de weg gaan kan het hier ook anders om
![]()
Loopt hier een oudere vrouw met een niet zo`n aardige Mechelaar.
Deze mevrouw wikkelt eerst 6x de riem om haar pols en houdt zich vervolgens stevig vast aan de lantarenpaal,en zegt dan "loop maar door hoor"![]()
![]()
ZIJ is ook degene die haar hond op afstand houdt en met een boog om mij heen gaat.(Eigenlijk ook niet helemaal normaal natuurlijk dat je je eigen hond niet kunt houden,ze heeft al een keer bijna in de sloot gelegen omdat hij haar van de sokken trok)
Maar goed,met een klein hondje en/of een klein kind schat ik wel de situatie in.En dan beslis ik of ik uit de weg ga of niet.Ligt wel aan de baas of die controle heeft.
En vroeger met Dribbel,die nog al een dominant klein terriër-onderkruipsel was,ging IK met een boog overal om heen want wat kon diè een ander uitdagen zeg!Dat was vragen om moeilijkheden!En heel moeilijk te leiden.Al kon hij het uitstekend vinden met een Dobermann uit de buurt.
En dan liep Dydo er rustig naast en die is toen een keer gesnapt door een labradorwaarom?Geen idee.Beide waren wel reuen.
Haha, nou die wij hadden waren ook niet echt gezelligCleva schreef:Ik wilde net zeggen; "zelfs stabij's?"Brigitte schreef:Ach, had ze maar de Stabij's gezien die wij in het asiel hebben gehad nou dan draait haar mening over de Stabijtjes ook wel bij hoorgonnie schreef:
Haha, en moet ik nu beledigd zijn of zo?
De enige die onzin verkoopt ben jij, een heel ras veroordelen omdat er een een kind aangevallen heeft.
Zoals ik al zei: zelfs een Stabij kan iemand bijten.
Waar die de reputatie van goedmoedige lieverds vandaan hebben zal ik wel nooit begrijpen.
Chagrijnige asemlijers, vind ik het.
Nou, ik ga die honden ook uit de weg hoor als ik het niet vertrouw, maar er loopt hier ook iemand met een Pitbull keurig onder appél en ik ga er niet vlak langs maar daar ga ik niet voor omlopen en dan zorg ik ook dat mijn hond (ik loop hier in de buurt altijd maar met 1 hond tegelijk) op mijn let en niet gaat lopen vervelen. Maar goed, er loopt hier iemand met 7 grote Poedels tegelijk waarvan 3 uitvallers en die ga ik ook uit de weg hoor moet er niet aan denken dat ze dadelijk ineens op haar plaat gaat want dat gebeurt iedere keer bijna en de riedel laat schieten. zit daar ook niet op te wachten hoor als ik die dus zie loop ik ook een andere kant op.Nanna schreef:
Ik ga vechthonden die ik niet ken uit de weg. Nogmaals, alléén als ik mijn honden bij me heb.
En ik kijk naar het totaalplaatje. Aan de eigenaar en hoe die zich gedraagt is vaak meer af te leiden dan aan de hond
Een jongejuffrouw op hakjes met een grote Drentreu en een telefoon die 100% van haar aandacht opeist? Is ook afslaanLoopt die hond met een stevig type met oog voor de omgeving dan loop ik er wel langs.
Doodvermoeiend hoor, al die assessments
Mooi omschreven!Fizgig schreef:Ik erger me wel aan sommige uitlatingen. Iedereen mag van mij zeggen dat een klapkaak niet te vertrouwen is. Ik heb zelf een hond die een klapkaak is. Maar ga alsjebieft niet beweren dat iemand een klapkaak neemt, omdat ze het wel leuk vinden om een agressieve hond te hebben die anderen aanvalt.
Neen. Dat is niet de reden. Natuurlijk niet. Niemand wil namelijk de gevangenis in of zijn hond in moeten leveren voor de roze spuit. Of een andere hond gewond zien raken/zien doden. Of mensen. Of kinderen! Klapkaak is een woord wat voor mij een aantal dingen betekent. Het zijn honden met een pittig karakter. Je moet echt je best doen om ze naar je te laten luisteren. Ze zijn zeker niet makkelijk te noemen, ze hebben echt een opvoeding nodig. Een ander soort hond kun je wat meer verwaarlozen wat dat betreft. Als je dat doet met een klapkaak, heb je meestal een probleem. En als je ze de baas bent, zijn ze je grootste vriend en geven hun leven voor je als het moet. Bruno is heel erg gesteld op zijn roedeltje. En knuffelen kan hij als de beste, hij ligt het liefst de hele dag op mijn schoot. Met Bruno kun je echt lang kroelen, dan ligt hij half te slapen op mijn schoot, en hij vindt het heerlijk als je zijn enorme kop kroelt.
Maar. Het betekent niet dat ik het fijn zou vinden als hij iemand zou bijten. Hij is een klapkaak, met dat woord geef ik aan dat ik hem begrijp, ik ken hem door en door. Juist omdat ik zo'n woord gebruik, kun je ervan uitgaan dat ik weet wat ik in handen heb. Mensen die moeite hebben met die term, en die zo'n hond hebben, vertrouw ik veel minder met die hond. Ik kijk meer naar de baas dan naar de hond als ik wil zien of ik de boel kan vertrouwen. Ik wil zien dat de hond op een commando reageert bijvoorbeeld, of dat ie vaak naar zijn baas kijkt.
En omdat ik weet wat ik in handen heb, doe ik veel moeite om het in goeie banen te leiden. Dat vraagt iets van mijn karakter en vaardigheden, wat ervoor zorgt dat ik me op een bepaalde manier ontwikkel, en dat vind ik waardevol. Ik ben niet onbezonnen aan Bruno begonnen, ik wist wel dat er een kans was dat hij nooit met andere reuen los kon bijvoorbeeld. En dat klopt, maar er is een nuance. Hij kan niet samen met bepaalde grote reuen, reuen die ook een dominante inslag hebben. Maar kleine hondjes, geen probleem. Teven, pups, geen probleem. Mensen en kinderen, mwaah, daar moet ik altijd bij blijven. Ik wéét wanneer ik hem moet begeleiden en ik wéét wanneer ik hem los kan laten. Dat is wat ik noem een baas die je kunt vertrouwen met een klapkaak.
Kijk, ik ben zelf van mening dat elke hond kan bijten. Ook heel onverwachts. Het zijn nu eenmaal dieren en geen mensen. Ze reageren vanuit instinkt en maken geen ingewikkelde overwegingen zoals wij doen. Maar je moet ze gewoon vóór zijn, en precies weten wat je hond triggert. Ik ben dus ook van mening dat je mij met mijn hond misschien wel méér kunt vertrouwen dan iemand met een hond die hij/zij nauwelijks bij hoeft te sturen. Ik heb Bruno altijd onder controle, en in de smiezen want dat is nodig.
En als je nou vraagt, wáárom zoveel moeite doen? Neem gewoon een golden retriever! Oe, heb je even? Bruno is heel bijzonder hoor. Daar heb ik lang voor nodig om dat allemaal te vertellen. Hij helpt me bijvoorbeeld enorm met mijn chronisch ptss klachten. Sinds hij er is, slaap ik veel beter en langer. Iets wat mijn medicatie niet voor me kan doen. Hij maakt me wakker als ik nachtmerries heb. Hij leert me omgaan met mijn gegeneraliseerde angststoornis, juist omdat ie een 'risico' vormt. Dat is lastig uit te leggen, maar in het kort, ik moet omgaan met bepaalde angsten door Bruno en ik moet communiceren met anderen daarover. En dat helpt me.
Het is dus absoluut niet zo dat ik Bruno in huis heb gehaald omdat ik een angststoornis heb. Om me te beschermen ofzo. Alsjeblieft. Mensen beschermen dieren, niet andersom. Anders moet je een echte cursus volgen voor waak en verdedigingshonden, en dan moet je een vergunning hebben. Kan volgens mij niet eens. Dan moet je bij de politie gaan werken als je dat wilt, of in de beveiliging. Niks voor mij hoor. Bruno is een hond die reageert op verdachte dingen en mensen, dat is wel zo. Maar ik leer hem dat ik dat wel regel. En dat sterkt mijn zelfvertrouwen.
Weet je waarom we Bruno in huis hebben gehaald? Liefde. We zochten een grote reu, een onherleidbare bastaard en die vonden we om de hoek bij ons in de wijk. En toen we hem ontmoetten, was het Shelly die de knoop doorhakte. Ze liepen meteen samen op alsof ze nooit anders hadden gedaan. Toen we thuiskwamen, besefte ze dat Bruno zou blijven en toen ging ze joelen, huilen en hem overal liefdesbeetjes geven. Hij ligt dan op zijn rug en niest. Shelly doet dat nog steeds wel eens. Ze zijn een 'match made in heaven', helemaal gek met elkaar. Ik kende Shelly's smaak in honden wel, maar Bruno is echt haar man hoor, dat was ook mazzel.
En dat hij een klapkaak is en vervelend kan doen soms, dat is maar één kant van hem, die we bovendien onder controle hebben. Dat heeft wel wat bloed, zweet en tranen gekost en ik vind het vervelend dat sommige mensen lijken te denken dat ik zo'n hond juist heb voor zijn agressie. Dat is namelijk een heleboel werk en energie voor mij geweest, en nog. En ik ben heel trots op Bruno, en hoe ik en mijn vriend met hem omgaan. Ik vind hem geen agressieve hond, maar ik zorg er ook voor dat hij die klapkaakkant van hem nooit aan hoeft te spreken en op andere manieren kan uiten.
Natuurlijk kan het altijd gebeuren dat er iets vervelends gebeurt, want een ongeluk zit in een klein hoekje. Reken maar dat ik altijd in de buurt ben om die ongelukjes te spotten voor ze kunnen gebeuren. En mochten ze wel gebeuren, neem ik de volle verantwoordelijkheid. Dat is nu eenmaal zo in een samenleving. En ik loop zeker er niet van weg zeg. Ik durf te beweren dat 95% van de klapkaakeigenaren dat niet zou doen. We zijn namelijk, over generaliseren gesproken, geen watjes, hahaha.
Natuurlijk zullen er altijd mensen zijn waarbij zo'n hond een maatje te groot is. Daar kom je op een dag dan op een vervelende manier achter. En dat vind ik voor alle betrokkenen heel vervelend. Ik ga er niet van uit dat er veel mensen op de wereld zijn die het fijn vinden als er een kind wordt gebeten, of wel? Dus denk na, de wereld bestaat niet uit 'goeden' en 'slechten', we zitten allemaal ergens in het midden. En we willen elkaar niet kwetsen en beschadigen.
Bruno is trouwens een enorm atletische hond. Ik kan wel toegeven dat ik dat erg mooi vind. Hij is gespierd maar niet overdreven en hij kan heel hard sprinten. Ik vind het prachtig om te zien hoe krachtig zijn lichaam is en hoe snel hij op topsnelheid is. Shoot me. Ik hou ook van Arnold Schwarzenegger films, dat wil toch niet zeggen dat ik het goed vind als er bruut geweld wordt toegepast in de echte wereld. En ik vind hem een knappe hond, hij heeft een enorme glimlach door die grote muil, en die glimlach, daar gaat het mij om. Ik hou van grote muilen, zelfs als ze kwijlen. Bruno is een grote, vriendelijke reus voor mij, ook al noem ik hem een klapkaak. Hij houdt namelijk van iedereen ter wereld het meest van mij en dat maakt ie elke dag heel duidelijk. Een gepassioneerd beest is het, en laat ik nou het idee hebben dat ik dat gevoel niet zou hebben bij een shi-zu. Ik wil graag een dier met passie, en dat heeft Bruno. Net als ik trouwens. Je kiest een hond die bij je past.
Voilà, het is iets ingewikkelder dan dat ik hem in huis heb genomen omdat ik het fijn vind een agressief dier te bezitten. Dat wou ik ff kwijt.