Ayke wil sommige honden dood hebben, puur angst na zo vele keren aangevallen te zijn. Maar niet wenselijk. De eerste ontmoeting met mijn Rex was geweldig, ze keek Rex met een intense blik aan, jij moet dood
Gelukkig ken ik haar en weet ik dat mijn moeder weet wat te doen. Rex wilde een paar keer kennis maken, spelen

Ayke wou ook wel naar hem toe
De tweede ronde vond ze het niet meer nodig Rex te vermoorden. Kwam ze koekjes bij mij schooien en liepen beide honden zo ongeveer naast elkaar.
Dit weekend de tweede keer dat ze samen waren, hebben beide honden los in de kamer gezeten zonder gaten te maken, het kan dus wel
Mijn moeder weet wat Ayke wel en niet aan kan. In een druk losloopgebied lopen is niet handig. Los kan ze als er overzicht is. Komt er wel een hond op haar af, dan wordt ze geblokt. Gaten in vreemde honden zijn nog nooit gemaakt.
Vorig jaar liepen we in het bos, Ayke en mijn Kira. Er lopen 2 labradors, wij slaan een pad in, want honden en baas lijken weinig contact met elkaar te hebben, ze werden al even geroepen. Honden rennen als nog naar ons toe. Ik ga gelijk met Kira ervoor staan. En we geven bijna gelijk een brul

Honden stoppen, ruggen omhoog en rennen weg
Serieus eigenaar hoorden we na 5 min nog roepen om de honden.
Dit soort honden die absoluut niet luisteren en overal op af denderen zie ik liever niet los lopen.
Wat ik verder voorbij hoor komen, jonge honden.
Mijn herder loopt alleen los als ik overzicht heb, paden mag hij niet zo inslaan. Als we andere mensen tegen komen gaat hij aan de lijn. Dit omdat hij nog niet zo goed luistert. Oefenen heb ik gewoon aan een 10 meter lijn gedaan. En ja dat is in 4 mnd 3x fout gegaan. Waarvan 2x vlak na elkaar, waarna we een stap terug hebben gedaan met los lopen. Totaal mijn schuld, ik had hem op die momenten beter in de gaten moeten houden.
Ik wil niet dat hij zomaar op andere honden loopt. Ook wil ik niet dat er elke keer allerlei honden om hem heen racen. Aan zijn kont zitten en dat soort ongein. In het bos gaat hij vast, ik wacht ook altijd even als ik zie dat mensen hun hond aanlijnen. Ondertussen oefen ik het rustig passeren aan de lijn. Zolang hij niet goed genoeg onder appèl staat gaat hij niet in de buurt van vreemde honden los.
Gaat trouwens prima de meeste eigenaren houden daar rekening mee.
Bijten doet Rex niet snauwen heeft hij ook nog niet gedaan. Maar een reu die voor hem gaat patsen, misschien dat hij daar een snauw op zal geven, daarom voorkom ik liever, het is ten slotte een herder. Dus een snauw zal waarschijnlijk anders worden gezien.
Een hond waarvan de eigenaar weet hoe te handelen en die niet zomaar gaten maakt, geen probleem. Heb je een hond met een giga plaat voor zijn kop, die kan inderdaad een keer een gaatje krijgen als hij steeds op dit soort honden af stuift en er omheen gaat klieren. Misschien is het niet handig om een hond met plaat voor z'n kop overal los te laten. Het komt van twee kanten.