Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Losloopplek en hondagressieve hondens

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Re: Losloopplek en hondagressieve hondens

Ongelezen bericht door pioenroos »

Persoonlijk loop ik met mijn niet helemaal sociaal wenselijk gedragende reu liever niet in losloopgebieden. Ik vind het te veel gedoe om op te moeten letten en te blijven vragen of de ander zijn hond wil meeroepen.

Niet dat hij direct uitvalt of gaten maakt. Maar een potje 'wie krijgt de ander het snelst onder de grond geschoffeld' vindt hij hartstikke tof.
En het gedoe van honden die, of niet zien dat hij het niet lollig bedoelt of dat wel zien maar graag de uitnodiging aannemen tot een partijtje schoffelen, is het mij niet waard. Er zal heus niks mis gaan hoor, daar heb ik hem prima onder controle voor. Maar het levert te vaak vervelende woorden op met de andere eigenaren.

Ik vind overigens wel dat als je zeker van je zaak bent dat je kan voorkomen dat jouw hond gaten maakt bij een andere -zich niet gedragende- hond het je goed recht is om in losloopgebied te lopen. Ik vind het niet leuk, dat is de reden waarom ik het niet doe.

Loslopende honden die ons komen lastig vallen in aanlijngebied daarentegen :S: Daar heb ik echt de pest over in.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Goed uitgelegd Fafo, ik kan me in je betoog helemaal vinden. :ok:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

pioenroos schreef: Loslopende honden die ons komen lastig vallen in aanlijngebied daarentegen :S: Daar heb ik echt de pest over in.
Precies, ik ook. Ik loop redelijk veel in aanlijngebied, waar eigenlijk bijna iedereen de hond toch los laat lopen, waaronder ikzelf in overzichtelijke situaties. Ik lijn echter altijd aan bij het zien van andere honden. Als de andere eigenaar dan gewoon doodleuk de hond los laat lopen met de mededeling "hij doet niets hoor!" Dan ben ik daar niet blij mee. Dat gebeurt gelukkig vaker niet dan wel, de meeste mensen roepen hun hond even bij zich of lijnen ook aan, maar het is zoals eigenlijk in alle situaties de minderheid die het voor de rest verpest.
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mmartinn »

Maar als je een hondagressieve hond hebt dan is het toch normaal dat je hem een korf omdoet?
Ik erger me ook aan mensen die laks zijn met hun hond, maar dan niet omdat Castor ze opvreet.
Vervelender vind ik dat die loslopende honden ook niet altijd even vriendelijk zijn, en Castor zit nu op een leeftijd dat hij dat niet meer pikt.
En dan sta je er alleen voor. Want de andere baas is al een eind weg. Gelukkig nog niet gebeurd, maar is niet onrealistisch dat het eens gaat gebeuren in de toekomst.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

mmartinn schreef:Maar als je hondagressieve hond hebt dan is het toch normaal dat je hem een korf om doet?
Is dat zo? En wanneer vindt jij een hond hondagressief?
Mijn honden zijn niet gesteld op honden die ze niet kennen, en als ik ze de gelegenheid zou geven, dan stormen ze als mini roedel op naderende honden af om ze te laten schrikken. Even gauw lelijk te doen en dan triomfantelijk weer weg te rennen. Maar, en nu komt het: ik geef ze die gelegenheid gewoon niet! Daar heb ik geen muilkorf voor nodig.

Overigens kan ik prima met ze wandelen in een groep met andere honden. Die worden gewoon geaccepteerd en zullen hooguit een grauw krijgen als ze zich opdringen, en als ze daar niet op afdruipen zullen ze misschien een keer een knauw geven. Met honden doe ze kennen gaat het ook prima, op een paar kleine uitzonderingen na bij mijn jongste. Maar die uitzonderingen ken ik en ik weet daar dusdanig op te reageren dat anderen dit zelden tot nooit doorhebben.
Weten wat je in huis hebt en er naar handelen kan enorm veel schelen en er adequaat en tijdig op inspelen is in mijn ogen met zo veilig als het dier een muilkorf om doen tijdens het wandelen.

Zelf ga ik nooit op een weekenddag naar plaatsen waar het dan erg druk is, zoals het strand, maar in het laagseizoen en in de daluren kunnen mijn honden daar prima los om zo heerlijk van het water en zand te genieten. Groot voordeel van het strand is dat het enorm overzichtelijk is, en dat je bij passerende honden elkaar gemakkelijk kunt ontwijken. Groot voordeel van mijn honden is dat ze weten dat ze aan de lijn gewoon even moeten gaan zitten tot de hond voorbij is, waarna ze gewoon weer los kunnen. Zo heeft een ander dus geen last van mijn niet sociale honden, en kunnen mijn honden toch lekker los.
ayke
Actief
Mijn ras(sen): xherder

Ongelezen bericht door ayke »

Ayke wil sommige honden dood hebben, puur angst na zo vele keren aangevallen te zijn. Maar niet wenselijk. De eerste ontmoeting met mijn Rex was geweldig, ze keek Rex met een intense blik aan, jij moet dood :S:
Gelukkig ken ik haar en weet ik dat mijn moeder weet wat te doen. Rex wilde een paar keer kennis maken, spelen :cheer: Ayke wou ook wel naar hem toe :schrik:
De tweede ronde vond ze het niet meer nodig Rex te vermoorden. Kwam ze koekjes bij mij schooien en liepen beide honden zo ongeveer naast elkaar.
Dit weekend de tweede keer dat ze samen waren, hebben beide honden los in de kamer gezeten zonder gaten te maken, het kan dus wel :wink:

Mijn moeder weet wat Ayke wel en niet aan kan. In een druk losloopgebied lopen is niet handig. Los kan ze als er overzicht is. Komt er wel een hond op haar af, dan wordt ze geblokt. Gaten in vreemde honden zijn nog nooit gemaakt.

Vorig jaar liepen we in het bos, Ayke en mijn Kira. Er lopen 2 labradors, wij slaan een pad in, want honden en baas lijken weinig contact met elkaar te hebben, ze werden al even geroepen. Honden rennen als nog naar ons toe. Ik ga gelijk met Kira ervoor staan. En we geven bijna gelijk een brul :boos: Honden stoppen, ruggen omhoog en rennen weg :zweep:
Serieus eigenaar hoorden we na 5 min nog roepen om de honden.
Dit soort honden die absoluut niet luisteren en overal op af denderen zie ik liever niet los lopen.

Wat ik verder voorbij hoor komen, jonge honden.
Mijn herder loopt alleen los als ik overzicht heb, paden mag hij niet zo inslaan. Als we andere mensen tegen komen gaat hij aan de lijn. Dit omdat hij nog niet zo goed luistert. Oefenen heb ik gewoon aan een 10 meter lijn gedaan. En ja dat is in 4 mnd 3x fout gegaan. Waarvan 2x vlak na elkaar, waarna we een stap terug hebben gedaan met los lopen. Totaal mijn schuld, ik had hem op die momenten beter in de gaten moeten houden.
Ik wil niet dat hij zomaar op andere honden loopt. Ook wil ik niet dat er elke keer allerlei honden om hem heen racen. Aan zijn kont zitten en dat soort ongein. In het bos gaat hij vast, ik wacht ook altijd even als ik zie dat mensen hun hond aanlijnen. Ondertussen oefen ik het rustig passeren aan de lijn. Zolang hij niet goed genoeg onder appèl staat gaat hij niet in de buurt van vreemde honden los.
Gaat trouwens prima de meeste eigenaren houden daar rekening mee.

Bijten doet Rex niet snauwen heeft hij ook nog niet gedaan. Maar een reu die voor hem gaat patsen, misschien dat hij daar een snauw op zal geven, daarom voorkom ik liever, het is ten slotte een herder. Dus een snauw zal waarschijnlijk anders worden gezien.

Een hond waarvan de eigenaar weet hoe te handelen en die niet zomaar gaten maakt, geen probleem. Heb je een hond met een giga plaat voor zijn kop, die kan inderdaad een keer een gaatje krijgen als hij steeds op dit soort honden af stuift en er omheen gaat klieren. Misschien is het niet handig om een hond met plaat voor z'n kop overal los te laten. Het komt van twee kanten.
mmartinn
Zeer actief

LongFields schreef:
mmartinn schreef:Maar als je hondagressieve hond hebt dan is het toch normaal dat je hem een korf om doet?
Mijn honden zijn niet gesteld op honden die ze niet kennen, en als ik ze de gelegenheid zou geven, dan stormen ze als mini roedel op naderende honden af om ze te laten schrikken. Even gauw lelijk te doen en dan triomfantelijk weer weg te rennen. Maar, en nu komt het: ik geef ze die gelegenheid gewoon niet! Daar heb ik geen muilkorf voor nodig.

Overigens kan ik prima met ze wandelen in een groep met andere honden. Die worden gewoon geaccepteerd en zullen hooguit een grauw krijgen als ze zich opdringen, en als ze daar niet op afdruipen zullen ze misschien een keer een knauw geven. Met honden doe ze kennen gaat het ook prima, op een paar kleine uitzonderingen na bij mijn jongste. Maar die uitzonderingen ken ik en ik weet daar dusdanig op te reageren dat anderen dit zelden tot nooit doorhebben.
Weten wat je in huis hebt en er naar handelen kan enorm veel schelen en er adequaat en tijdig op inspelen is in mijn ogen met zo veilig als het dier een muilkorf om doen tijdens het wandelen.

Zelf ga ik nooit op een weekenddag naar plaatsen waar het dan erg druk is, zoals het strand, maar in het laagseizoen en in de daluren kunnen mijn honden daar prima los om zo heerlijk van het water en zand te genieten. Groot voordeel van het strand is dat het enorm overzichtelijk is, en dat je bij passerende honden elkaar gemakkelijk kunt ontwijken. Groot voordeel van mijn honden is dat ze weten dat ze aan de lijn gewoon even moeten gaan zitten tot de hond voorbij is, waarna ze gewoon weer los kunnen. Zo heeft een ander dus geen last van mijn niet sociale honden, en kunnen mijn honden toch lekker los.
Nou daar heeft iedereen toch wel een beeld bij toch?
Als ik een hond had die een andere hond kwaad zou willen doen, zou hij in het openbaar een muilkorf dragen.
Voor mij iets heel logisch namelijk.
En om dan alles met je hond te vermijden lijkt mij nou juist niet bijdragen aan eventueel een kans op verbetering.
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

mmartinn schreef:
LongFields schreef:

Nou daar heeft iedereen toch wel een beeld bij toch?
Als ik een hond had die een andere hond kwaad zou willen doen, zou hij in het openbaar een muilkorf dragen.
En om dan alles met je hond te vermijden lijkt mij nou juist niet bijdragen aan eventueel een kans op verbetering.
Een pitbull hier in de buurt heeft altijd een korf om. Dat scheelt voor de baasjes een heleboel gedoe, daar laat niemand z'n hond op afstormen en wordt netjes voor aan de kant gegaan als dat nodig is. Voor hun is het dus niet alleen bescherming (want die hond luistert goed en gaat nooit los) maar ook wel gemak. Ze hoeven nooit iets uit te leggen, als iemand z'n hond al los heeft lopen op straat en ze zien hun aankomen dan wordt er meteen aangelijnd.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

mmartinn schreef: Nou daar heeft iedereen toch wel een beeld bij toch?
Ik denk dat dat beeld nogal kan verschillen, van wat als hondagressief bestempeld wordt. Zoals anderen hier eerder in dit topic al aangaven wordt soms een hond die alleen maar in hondentaal grauwt dat hij niet gediend is van andere honden al als agressief gezien. En jij vindt dat misschien ook, of juist niet, daar ben ik nog niet achter dus vandaar dat ik eerder al een keer gevraagd heb naar wat jij als agressief ziet, maar helaas gaf je daar toen even,in als nu geen duidelijk antwoord op.
Voor mij is het niet zo logisch dat een hond die wellicht niet te vertrouwen is altijd een muilkorf om zou moeten op openbare plekken. Want naast dat het voor de baas wel lekker gemakkelijk is om de muilkorf om te doen en dan gerust te zijn dat er nu helemaal niets meer kan gebeuren, zijn er wel degelijk nadelen aan het dragen van zo'n ding. Er is iemand hier op dot forum wier hond is doodgebeten door een andere hond, juist door die muilkorf, waardoor de hond zich bij de aanval niet kon verdedigen. Als een hond een takje in de vacht heeft, zal het dit doorgaans zelf verwijderen door de bek te gebruiken, dat gaat met een muilkorf ook nogal slecht. Dat een muilkorf soms een uitkomst kan zijn, bestrijd ik overigens niet. Maar in mijn ogen is het niet in alle gevallen noodzakelijk.

Ik ben het ook niet eens met je bewering dat je als je situaties vermijdt, je hond niets kan leren. Ik heb mijn honden door hen aan te lijnen geleerd dat ze andere honden negeren en juist bij me komen als er andere honden zijn. Ik beloon ze altijd als ze dit netjes gedaan hebben, en ze missen niets aan interactie want ze spelen doorgaans toch alleen maar met elkaar of met ons, en daarnaast spelen ze met honden die ze kennen.
Lang niet iedere eigenaar en/ of hond is gesteld op het alsmaar spelen met andere honden.
Vooral mensen die zelf 1 hond hebben lijken de mening te hebben dat iedere andere hond maar een speelmaatje voor die van hun moet zijn, maar zo zit het gewoon niet.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

LongFields schreef:Goed uitgelegd Fafo, ik kan me in je betoog helemaal vinden. :ok:
ik ook :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Bink2009
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bink2009 »

Mariss schreef:Ik ben al een tijd benieuwd wat mensen van deze stelling vinden:
Aangelijnd of niet, hondagressieve honden zouden niet in een loslooppark mogen, want je weet nooit wat je aantreft
Als de hond echt gevaarlijk is, eens.

Hier een hondagressieve hond en ik ga niet naar losloop gebieden omdat ik geen gezeik wil, daarnaast zijn er genoeg mooie plekken waar de hond niet los mag en daar kan ik ook erg van genieten en het loopt heel relaxt!

Bijv. het duin/bosgebied Meijendel bij Wassenaar, dat is het hele jaar door aanlijnplicht en uren prachtig lopen. En in de zomer gaan we in de ochtend vroeg ook naar het strand bij Wassenaarse slag maar zodra we in de verte honden zien duiken we weer de duinen in omdat er dan ook aanlijnplicht geldt. Of Texel onze nieuwe favoriet, prachtige duinen waar altijd aanlijnplicht is en als je naar het zuiden gaat kom je niemand tegen zodat je ook makkelijk het strand op kan.

Wat ik wel vervelend vind, écht heel vervelend zijn mensen die schijt hebben aan de aanlijnplicht, die is er niet voor niks (broedtijd, natuurbehoud, koeien oid) en de meeste honden luisteren niet eens :boos:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Bink2009 schreef:Wat ik wel vervelend vind, écht heel vervelend zijn mensen die schijt hebben aan de aanlijnplicht, die is er niet voor niks (broedtijd, natuurbehoud, koeien oid) en de meeste honden luisteren niet eens :boos:
Guilty!

Alleen mijn honden luisteren wel. Lopen niet op vreemde honden af. Slopen geen natuur. Gaan niet in broednesten lopen kloten (en hoe fijn is het voor die vogels dat wij daar in broedtijd lopen???).

Ik heb geen last van agressieve honden gelukkig. Eén keertje hing mijn oudste teef wel schuddend in de bek van een Boxer, "maar dat deed hij anders nooit!". Nou ja, gelukkig had ze een enorm stabiel karakter en hebben we daarna gewoon nog 15 km heerlijk gewandeld. Maar ik heb ook geen kleine tere beestjes natuurlijk.
mmartinn
Zeer actief

LongFields schreef:Ik denk dat dat beeld nogal kan verschillen, van wat als hondagressief bestempeld wordt. Zoals anderen hier eerder in dit topic al aangaven wordt soms een hond die alleen maar in hondentaal grauwt dat hij niet gediend is van andere honden al als agressief gezien. En jij vindt dat misschien ook, of juist niet, daar ben ik nog niet achter dus vandaar dat ik eerder al een keer gevraagd heb naar wat jij als agressief ziet, maar helaas gaf je daar toen even,in als nu geen duidelijk antwoord op.
Voor mij is het niet zo logisch dat een hond die wellicht niet te vertrouwen is altijd een muilkorf om zou moeten op openbare plekken. Want naast dat het voor de baas wel lekker gemakkelijk is om de muilkorf om te doen en dan gerust te zijn dat er nu helemaal niets meer kan gebeuren, zijn er wel degelijk nadelen aan het dragen van zo'n ding. Er is iemand hier op dot forum wier hond is doodgebeten door een andere hond, juist door die muilkorf, waardoor de hond zich bij de aanval niet kon verdedigen. Als een hond een takje in de vacht heeft, zal het dit doorgaans zelf verwijderen door de bek te gebruiken, dat gaat met een muilkorf ook nogal slecht. Dat een muilkorf soms een uitkomst kan zijn, bestrijd ik overigens niet. Maar in mijn ogen is het niet in alle gevallen noodzakelijk.

Ik ben het ook niet eens met je bewering dat je als je situaties vermijdt, je hond niets kan leren. Ik heb mijn honden door hen aan te lijnen geleerd dat ze andere honden negeren en juist bij me komen als er andere honden zijn. Ik beloon ze altijd als ze dit netjes gedaan hebben, en ze missen niets aan interactie want ze spelen doorgaans toch alleen maar met elkaar of met ons, en daarnaast spelen ze met honden die ze kennen.
Lang niet iedere eigenaar en/ of hond is gesteld op het alsmaar spelen met andere honden.
Vooral mensen die zelf 1 hond hebben lijken de mening te hebben dat iedere andere hond maar een speelmaatje voor die van hun moet zijn, maar zo zit het gewoon niet.
Met hondagressief bedoel ik: Als een hond de pure intentie heeft een andere hond te vernielen of erger nog, uit de weg te ruimen.
Ik ben verder van mening dat de muilkorf een tool is, dus niet een gemak voor de baas.
Persoonlijk zou ik zo'n hondagressieve hond continu dompelen in hondencontacten, en dan zou ik beginnen met een muilkorf.
Nou dat voorbeeld van die gemuilkorfde hond is grappig, als je dat in acht neemt kun je ook maar beter niet met een klein hondje de deur uit. Die kunnen zich ook niet verdedigen.
Afbeelding
Marion.

mmartinn schreef:Persoonlijk zou ik zo'n hondagressieve hond continu dompelen in hondencontacten, en dan zou ik beginnen met een muilkorf.
Succes met het vinden van vrijwilligers :ugh:
Laatst gewijzigd door Marion. op 20 jan 2014 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
mmartinn
Zeer actief

Marion. schreef:
mmartinn schreef:Persoonlijk zou ik zo'n hondagressieve hond continu dompelen in hondencontacten, en dan zou ik beginnen met een muilkorf.
Succes met het vinden van vrijwillegers :ugh:
Haha, nou persoonlijk zou het wel lukken. Maar inderdaad vast niet voor iedereen, daar heb je gelijk in.
Afbeelding
Marion.

mmartinn schreef:
Marion. schreef:
Haha, nou persoonlijk zou het wel lukken. Maar inderdaad vast niet voor iedereen, daar heb je gelijk in.
Ieksssssssssss, zeer vieze schrijffout aangepast.
mmartinn
Zeer actief

Marion. schreef:
mmartinn schreef:
Marion. schreef:
Ieksssssssssss, zeer vieze schrijffout aangepast.
Haha ben je ook technisch schrijver ofzo?
Afbeelding
Marion.

mmartinn schreef:Haha ben je ook technisch schrijver ofzo?
Wat is een technisch schrijver???

Nee, ik ben geen schrijver en ik ben zelfs een bèta-meisje. Maar vrijwilleger kan echt niet.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

mmartinn schreef: Met hondagressief bedoel ik: Als een hond de pure intentie heeft een andere hond te vernielen of erger nog, uit de weg te ruimen.
Ik ben verder van mening dat de muilkorf een tool is, dus niet een gemak voor de baas.
Persoonlijk zou ik zo'n hondagressieve hond continu dompelen in hondencontacten, en dan zou ik beginnen met een muilkorf.
Nou dat voorbeeld van die gemuilkorfde hond is grappig, als je dat in acht neemt kun je ook maar beter niet met een klein hondje de deur uit. Die kunnen zich ook niet verdedigen.
Als je de eigenaar bent wat minder he.
Voor mijn hond is het bijzonder stressvol onnodig met andere honden te worden geconfronteerd.
Hoe minder contact met honden waar ze dat niet mee wil, hoe langer haar lontje wanneer het er op aan komt.
Daarbij weet ze dat ik het regel en vertrouwt er blind op dat zij dat dus niet hoeft te doen.
mmartinn
Zeer actief

Iemand die handleidingen schrijft van bv software. Debbie is technisch schrijver. Die lacht zich ook altijd rot als zij hier een topic meeleest, ook om mij hoor. :ugh:
Afbeelding
Marion.

mmartinn schreef:Iemand die handleidingen schrijft van bv software. Debbie is technisch schrijver. Die lacht zich ook altijd dood als zij hier een topic meeleest, ook om mij hoor. :ugh:
Eh nou. Ik programmeerde voornamelijk de software, en schreef daarnaast ook wel de handleidingen inderdaad.

Maar goed. Gaat het niet om. Ik ben het wel met Suzanne eens dat het voornamelijk "1-honds-bezitters" zijn die gezelschap zoeken. Laat mijn hondje maar even leuk spelen met die andere hond. Kan hij zijn energie lekker kwijt. Of die andere hond en baas dat ook zo leuk vinden, lijken ze zich nooit af te vragen.
mmartinn
Zeer actief

Marion. schreef:
mmartinn schreef:Iemand die handleidingen schrijft van bv software. Debbie is technisch schrijver. Die lacht zich ook altijd dood als zij hier een topic meeleest, ook om mij hoor. :ugh:
Eh nou. Ik programmeerde voornamelijk de software, en schreef daarnaast ook wel de handleidingen inderdaad.

Maar goed. Gaat het niet om. Ik ben het wel met Suzanne eens dat het voornamelijk "1-honds-bezitters" zijn die gezelschap zoeken. Laat mijn hondje maar even leuk spelen met die andere hond. Kan hij zijn energie lekker kwijt. Of die andere hond en baas dat ook zo leuk vinden, lijken ze zich nooit af te vragen.
Aha een vrouwelijke programmeur dus!
Afbeelding
Marion.

mmartinn schreef:
Marion. schreef:

Aha een vrouwelijke programmeur dus!
Ex :mrgreen:
mmartinn
Zeer actief

dagmar88 schreef:
mmartinn schreef: Met hondagressief bedoel ik: Als een hond de pure intentie heeft een andere hond te vernielen of erger nog, uit de weg te ruimen.
Voor mijn hond is het bijzonder stressvol onnodig met andere honden te worden geconfronteerd.
Hoe minder contact met honden waar ze dat niet mee wil, hoe langer haar lontje wanneer het er op aan komt.
Daarbij weet ze dat ik het regel en vertrouwt er blind op dat zij dat dus niet hoeft te doen.
Jij leest (zoals zo vaak) in je eigen voordeel. Niet echt goed dus.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

mmartinn schreef:
Marion. schreef:
Ook al is jouw hond gemuilkorfd dan zou ik het nog niet waarderen als je mijn hond als proefkonijn zou uitkiezen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
mmartinn
Zeer actief

Marion. schreef:Ex :mrgreen:
Waarom ex? Goede job toch? :ok:
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

marian* schreef:
mmartinn schreef:
Marion. schreef:
Ook al is jouw hond gemuilkorfd dan zou ik het nog niet waarderen als je mijn hond als proefkonijn zou uitkiezen.
Is je goed recht toch. Ik ben van de generatie dat men eerst iets vraagt.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

mmartinn schreef: Nou dat voorbeeld van die gemuilkorfde hond is grappig, als je dat in acht neemt kun je ook maar beter niet met een klein hondje de deur uit. Die kunnen zich ook niet verdedigen.
Goh, wat grappig zeg... :roll:
Sorry hoor, maar met iemand die een grapje maakt van een traumatische gebeurtenis die iemand hier op het forum is overkomen en die tot de dood van haar hond heeft geleid ben ik wel klaar met discussiëren. :piew:
Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ήυs »

mmartinn schreef:
dagmar88 schreef:
Jij leest (zoals zo vaak) in je eigen voordeel. Niet echt goed dus.
:hmmm:

Nou dan lees ik precies hetzelfde want ik zou zo dezelfde reactie hebben geschreven. Sommige honden vinden het absoluut niet leuk om in contact te komen met vreemde honden, wie doe je er dan een plezier mee om ze op te gaan zoeken? En waarom in godsnaam?
mmartinn
Zeer actief

LongFields schreef:
mmartinn schreef: Nou dat voorbeeld van die gemuilkorfde hond is grappig, als je dat in acht neemt kun je ook maar beter niet met een klein hondje de deur uit. Die kunnen zich ook niet verdedigen.
Goh, wat grappig zeg... :roll:
Sorry hoor, maar met iemand die een grapje maakt van een traumatische gebeurtenis die iemand hier op het forum is overkomen en die tot de dood van haar hond heeft geleid ben ik wel klaar met discussiëren. :piew:
Nou prima, als jij niet het totaal kunt lezen. Lijkt het me inderdaad niet echt zinnig om met elkaar in discussie te gaan.
Ik bedoel dat ik het een slecht voorbeeld vind, omdat als je zo redeneert. Mensen met een klein hondje dus ook niet de deur uit kunnen.
Laatst gewijzigd door mmartinn op 20 jan 2014 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”