Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Afvallen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Re: Afvallen

Ongelezen bericht door Pepie »

malinois schreef:
Liesbeth schreef:
malinois schreef:Dat bedoelde ik dus Branka voor elke oplossing wordt wel een probleem verzonnen.

Ja t is soms lastig maar dat hoort erbij en dan zul jij en je fam je moeten aanpassen voor de gezondheid van je hond. Dan geef je standaard maar om de dag wat minder. Ene dag 100 gr en de andere 80 ... hoe moeilijk kan t zijn.
Waarom dagelijks de hoeveelheid voer aanpassen aan de hoeveelheid beweging :19: ???

Ik ontdooi voer voor 3 dagen en de hoeveelheid is voor Tessa en Luuk altijd hetzelfde. De dagelijkse beweging verschilt nog al eens, maar al met al is het energieverbruik en de inname prima op elkaar afgestemd.

Wat maakt het uit dat een hond de ene dag wat meer voer krijgt t.o.v. het verbruik (lees uitlaten) en de andere dag wat minder? Het gaat er om dat hondlief het over langere tijd goed doet. Oftewel niet te dik of te dun wordt.
Ik pas mijn voer wel aan af en toe, na het trainen krijgen ze wat meer, hebben ze een tijdje wat kortere wandelingen gehad (zoals afgelopen week toen ik geen auto had) dan krijgen ze wat minder.... Ik weeg nooit af dus voer op het oog maar wel zie ik of het meer of minder is dan de overige keren.
Ik pas ook aan..vlo word snel te mager en dol juist te dik :F:
Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nawosh »

Mina2006 schreef:
nathalie schreef:
Mina2006 schreef:Om een (misschien rare) vergelijking te geven:

Ik doe aan krachttraining. Mijn energieverbruik op trainingsdagen ligt anders dan op niet-trainingsdagen. Toch hou ik mijn aantal caloriën op beide dagen gelijk, terwijl het toch wel een aantal caloriën kan schelen. Ik denk niet dat dit met honden héél veel anders zal zijn.

Dankje voor de opmerking Liesbeth.
Je doet aan krachttraing, maar kan niet met je hondje wandelen?
Ik heb gezondheidsproblemen, ik heb niet gezegd welke en helaas ben ik ook niet bereid te zeggen welke dat zijn omdat dit een ziekte is die voor 99% onbegrepen wordt. Excuses hiervoor.
Je hoeft je ook niet te verantwoorden hoor!
Je doet wat je kunt binnen je mogelijkheden.
Je probeert gewoon eerst of ze voldoende afvalt op 100 gr. per dag en als dit na een tijdje nog niet het gewenste resultaat geeft of ze valt te veel af dan pas je het aan.
Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Groetjes, Marjan
Mina2006
Zeer actief
Mijn ras(sen): Maltezer kruising (samenwonend met een border collie kruising)

Ongelezen bericht door Mina2006 »

Nawosh schreef:
Mina2006 schreef:
nathalie schreef:

Ik doe aan krachttraining. Mijn energieverbruik op trainingsdagen ligt anders dan op niet-trainingsdagen. Toch hou ik mijn aantal caloriën op beide dagen gelijk, terwijl het toch wel een aantal caloriën kan schelen. Ik denk niet dat dit met honden héél veel anders zal zijn.

Ik heb gezondheidsproblemen, ik heb niet gezegd welke en helaas ben ik ook niet bereid te zeggen welke dat zijn omdat dit een ziekte is die voor 99% onbegrepen wordt. Excuses hiervoor.
Je hoeft je ook niet te verantwoorden hoor!
Je doet wat je kunt binnen je mogelijkheden.
Je probeert gewoon eerst of ze voldoende afvalt op 100 gr. per dag en als dit na een tijdje nog niet het gewenste resultaat geeft of ze valt te veel af dan pas je het aan.
Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Erg bedankt! Vanavond weeg ik haar weer :D het zal geen groot verschil zijn omdat ik wekelijks weeg, maar ik ben toch benieuwd hoeveel er vanaf is :)

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Afbeelding

9,5 jaar
Mina2006
Zeer actief

Gewicht:
28-01-2014: 10 kg
04-02-2014: 9,5 kg

Afbeelding

9,5 jaar
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Mina2006 schreef:Gewicht:
28-01-2014: 10 kg
04-02-2014: 9,5 kg

Netjes :ok: houd je er wel rekening mee dat het de eerste weken het snelst gaat. Daarna gaat het iets langzamer maar gaat gestaag door, dus niet in de paniek schieten als ze eens 2 ons af valt.
Mina2006
Zeer actief

Daar zal ik rekening mee houden, bedankt!

Afbeelding

9,5 jaar
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Peter27 »

4x een kwartier is overigens ook niet heel weinig hoor.. Tuurlijk is meer beter/leuker maar laten we eerlijk zijn.. Als het voor jou niet haalbaar is moeten we daarmee dealen. Een x per week uitlaat service kan een oplossing zijn. Of als wandelen jou niet lukt kun je misschien wel fietsen? Of meegeven aan je buurman die met z'n eigen hond loopt??

Uithongeren heeft geen zin. Wat veel mensen wel vergeten is dat de meeste honden naast hun eten ook andere dingen krijgen. Koekjes, botjes, leverworst, restjes avondeten etc. Misschien krijgt jouw hondje van je familie wel teveel snaai als je er niet bent.. Kun je lopen tot je een ons weegt..

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
blablabla :)
Mina2006
Zeer actief

Peter27 schreef:4x een kwartier is overigens ook niet heel weinig hoor.. Tuurlijk is meer beter/leuker maar laten we eerlijk zijn.. Als het voor jou niet haalbaar is moeten we daarmee dealen. Een x per week uitlaat service kan een oplossing zijn. Of als wandelen jou niet lukt kun je misschien wel fietsen? Of meegeven aan je buurman die met z'n eigen hond loopt??

Uithongeren heeft geen zin. Wat veel mensen wel vergeten is dat de meeste honden naast hun eten ook andere dingen krijgen. Koekjes, botjes, leverworst, restjes avondeten etc. Misschien krijgt jouw hondje van je familie wel teveel snaai als je er niet bent.. Kun je lopen tot je een ons weegt..

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Bedankt ;) Haha nja ze krijgt heel weinig aan extra's, na het uitlaten nu een klein stukje rijstwafel maar meer niet (en dat weet de rest ook :lol1: )

Ik heb fietsen geprobeerd alleen ze loopt zo langzaam dat ik zou vallen :blauwoog: Ik kan wel met haar in het mandje fietsen om zo naar een andere route te gaan voor afwisseling.
Afbeelding

9,5 jaar
Mina2006
Zeer actief

Update, ze woog op 04-02 9,5 kg en op 05-03 9 kg. Ik weet niet of haar vacht een grote rol speelt, maar dat wordt steeds langer. Ze is energieker en ik zie en voel duidelijk verschil. Ik hou in de gaten of het niet te snel gaat.

28 maart gaat ze naar de DA voor een 'af val' plan, niet alleen om af te vallen maar ook om in de gaten te houden waarom zij zovaak last heeft van haar darmen. Ze heeft gevoelige darmen en voeding dat ze op dit moment krijgt als ze er last van heeft kost 2,50 per dag en dat kunnen we niet blijven betalen, dus ik hoop dat de DA mee kan kijken wat de oorzaak is. Afvallen gaat dus goed, ze beweegt lekker meer en oogt ook energieker/gezonder.

Afbeelding

9,5 jaar
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Fijn dat het goed gaat!
Al een kilo eraf sinds januari.
Wat is het streefgewicht?
Groetjes, Marjan
Mina2006
Zeer actief

Nawosh schreef:Fijn dat het goed gaat!
Al een kilo eraf sinds januari.
Wat is het streefgewicht?
Ik denk ongeveer 8 kg ofzoiets, ik laat het ook even nakijken door de dierenarts eind deze maand, ik baal ervan dat ze zoveel last heeft van haar darmen :(

Afbeelding

9,5 jaar
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Mina2006 schreef:
nathalie schreef:

T zal wel iets psychisch zijn. Honden-uitlaat-vrees. :wink: Als ik jou was, zou ik me er gewoon even lekker overheen zetten en hollen met die hond!

Verder ben ik het erg eens met Mal en dat gebeurt niet vaak dus het is het vermelden waard!
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Mina2006 schreef:
nathalie schreef:
125 gram en dan eens kijken of het effect heeft.

Krijgt ze ook tussendoortjes? Wat dan ook?
Ik twijfel toch echt of ik echt minder moet geven al..ze krijgt al echt minder dan wordt aangeraden.
Ze krijgt na het uitlaten (dus zo'n 5x per dag) 1 hondensnoepje ter groote van 1cent (ter vergelijking)

Zelfs mijn super actieve hussen krijgen veel minder dan wat word aangegeven op de diversen verpakkingen :wink:
Maar goed ik denk dat het hier ook meer om de beweging dan om het eten gaat.
Mina2006
Zeer actief

Ik geef haar nu aparte voeding, volgensmij komt ze er niet van aan en valt ze er niet van af. Deze voeding is tijdelijk voor haar darmen. Bewegen doet ze al meer alleen soms wilt het niet. Ik update pas weer als ik bij de DA ben geweest en afvallen moet nu maar even op een lager pitje want haar directe gezondheid nu gaat voor.

Afbeelding

9,5 jaar
Mina2006
Zeer actief

Een oud topic, maar het is mijn eigen topic en ik wilde even een update plaatsen voor degene die daarin geïnteresseerd zijn.

De voeding (zoals ik hierboven beschrijf) heeft ze nog steeds en daar doet ze het prima op. Ze woog 11 kg eind januari 2014, nu (bijna 2 jaar later) weegt ze 8,5 kg. Ze zal nooit 6-7 kg wegen, zoals een maltezer hoort te wegen, omdat zij een vergroot hart en vergroot lever heeft. Dit zorgt ook wel voor wat meer gewicht. Daarom kijken de dierenarts en ik vooral naar hoe ze eruit ziet (en voelt).

Het vaker wandelen gaat nog steeds moeizaam, maar niet zo erg als voorheen. Ze heeft nu medicijnen voor haar hart, waardoor ze meer energie heeft dan voorheen. We lopen nu langere stukken en maken uitstapjes naar bijvoorbeeld de manege (de eerste keer dat we daar waren was een hele ontdekking voor Mina leek wel, ze wist niet waar ze kijken moest en had het erg naar haar zin bij de paarden). :thumleft:

Ook als ik maar een korter stukje kan (door tijdgebrek bijvoorbeeld) laat ik haar een stukje rennen, maar hier houdt ze toch niet zo van heb ik gemerkt, maar ook dit gaat steeds beter door de maanden heen. :lol1:
Afbeelding

9,5 jaar
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”