Een oud topic, maar het is mijn eigen topic en ik wilde even een update plaatsen voor degene die daarin geïnteresseerd zijn.
De voeding (zoals ik hierboven beschrijf) heeft ze nog steeds en daar doet ze het prima op. Ze woog 11 kg eind januari 2014, nu (bijna 2 jaar later) weegt ze 8,5 kg. Ze zal nooit 6-7 kg wegen, zoals een maltezer hoort te wegen, omdat zij een vergroot hart en vergroot lever heeft. Dit zorgt ook wel voor wat meer gewicht. Daarom kijken de dierenarts en ik vooral naar hoe ze eruit ziet (en voelt).
Het vaker wandelen gaat nog steeds moeizaam, maar niet zo erg als voorheen. Ze heeft nu medicijnen voor haar hart, waardoor ze meer energie heeft dan voorheen. We lopen nu langere stukken en maken uitstapjes naar bijvoorbeeld de manege (de eerste keer dat we daar waren was een hele ontdekking voor Mina leek wel, ze wist niet waar ze kijken moest en had het erg naar haar zin bij de paarden).
Ook als ik maar een korter stukje kan (door tijdgebrek bijvoorbeeld) laat ik haar een stukje rennen, maar hier houdt ze toch niet zo van heb ik gemerkt, maar ook dit gaat steeds beter door de maanden heen.