Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vreselijke ervaring met stichting ACE

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Aantal honden: 2

Re: Vreselijke ervaring met stichting ACE

Ongelezen bericht door Anja »

fes/lou schreef:U raaskalt, en u hebt duidelijk meerdere persoonlijkheden gezien uw berichtenhistorie. Soms lijkt u bijna menselijk en meestal bent u erg veroordelend en bevooroordeeld aan het fulmineren tegen mensen waarvan u vermoedt dat ze in een andere sociale klasse vallen dan u.
Ik wens niet meer met u geassocieerd te worden. Goedenacht!
:LOL: :ok:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

B&N, je bent irritant. En ja, dat kan ik beargumenteren maar de wijze van communiceren vind ik dusdanig ergerlijk dat ik hier me niet verder toe wil aanzetten. Ik vind in ieder geval, ondanks dat je teksten ogen alsof ze van geschreven zijn, er ontzettend lage steken onder water tussen zitten. Qua opleiding sta ik op het punt om mijn bachelor af te ronden, waarin ik meerdere vakken over filosofie en argumentatie heb gehad en deze met positief resultaat heb afgerond. Bij onderwerpen als crisisonderhandeling staan teksten hoe prettig te communiceren om tot een gezamenlijk resultaat te komen waarbij kennisoverdracht zeer goed mogelijk is, misschien is dat voor u interessant.

Back-on-topic:
Wat een ontzettend nare ervaring. Schokkend te noemen. Hopelijk kan je je over je ervaring van Carmina heen zetten, en toch nog een hond een mooi huisje bieden, zodat je het zo positief mogelijk kunt afsluiten.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Anja schreef:
fes/lou schreef:U raaskalt, en u hebt duidelijk meerdere persoonlijkheden gezien uw berichtenhistorie. Soms lijkt u bijna menselijk en meestal bent u erg veroordelend en bevooroordeeld aan het fulmineren tegen mensen waarvan u vermoedt dat ze in een andere sociale klasse vallen dan u.
Meneertje Poeha is zo hard bezig in zijn bewijsdrang om zo'n echt,net , sociaal geleerd mens te zijn dat hij eigenlijk zijn doel voorbij schiet en niet in de gaten heeft dat hij een belerende, schofferende en denigrerende asociale pedante lul de behanger is die weinig normen en waarden heeft. :LOL:
Maar hij is wel grappig. :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

B&N, naar mijn mening bent u een trol pur sang.

Als je echt deel wilt uitmaken van dit forum, dan raad ik je aan om je taalgebruik terug te brengen naar normaal dagelijkse taal. Dat omhooggevallen taalgebruik van jou doet je meer kwaad dan goed.

Btw, ik heb geen moeite om je te volgen in jouw taalgebruik, maar mijn motto is "doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg".
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

bouvierpoedel schreef: Maar hij is wel grappig. :LOL:
:hmmm: Je hebt een apart gevoel voor humor.

Wat ontzettend naar voor TS en de hond.
Zo blijkt maar weer dat of je je hond nu bij een fokker, asiel of stichting haalt, het altijd loont om even wat verder te kijken.
De nadruk op zielige hondjes vind ik nooit prettig. Aan de meeste buitenlandse hondjes zal wel een verhaal zitten.
Het gaat er om hoe ze zijn en waar ze passen, niet om waar ze zijn geweest.
bouvierpoedel
Zeer actief

dagmar88 schreef:
bouvierpoedel schreef: Maar hij is wel grappig. :LOL:
:hmmm: Je hebt een apart gevoel voor humor.

Wat ontzettend naar voor TS en de hond.
Zo blijkt maar weer dat of je je hond nu bij een fokker, asiel of stichting haalt, het altijd loont om even wat verder te kijken.
De nadruk op zielige hondjes vind ik nooit prettig. Aan de meeste buitenlandse hondjes zal wel een verhaal zitten.
Hij is op zijn manier gewoon schattig . Beetje gedateerd zoals met huis van Miranda maar ach hij heeft zichzelf niet gebouwd en kan hem dus ook niet verweten worden dat zijn waarde niet meer van deze tijd is. :engel:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

dagmar88 schreef: Wat ontzettend naar voor TS en de hond.
Hear hear :ok:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ace is flut , maar even 1 ding er tussenuit geplukt.. dat een stichting is niet aangesloten bij het AFP zegt niet zoveel.. Beetje zelfde als zeggen dat een fokker niet goed zou zijn, omdat die niet lid is van de rasvereniging. Ken meerdere goede stichtingen die niet zijn aangesloten bij AFP omdat het daar nou ook niet allemaal zo geweldig gaat.
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Wat een verdrietig verhaal. Arme Carmina :(
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Bah, wat een afschuwelijk verhaal... :ugh:
Veel sterkte :roos:
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol

Ongelezen bericht door h a n s »

Triest, maar hoe is dit financieel nu afgelopen? Ben je het geld gewoon kwijt?
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Tja, ik vind het inderdaad wel sneu voor de hond dat ze gehaald is. Misschien had ze eerder en daar ingeslapen moeten worden? Wel erger ik me kapot aan het hysterische verhaal. De honden aldaar worden niet perfect verzorgd. Wat wil je nou? Dat de standaard van een klein asiel in Nederland met geld wordt opgelegd aan een armlastige toestand met god weet hoeveel honden? Dat elke hond daar gecontroleerd wordt op oorontsteking? Waarom komt zo'n hond naar Nederland als het in Spanje allemaal zo goed voor elkaar moet zijn? De Stichting Ace wil natuurlijk dat de honden na aankomst geënt worden. Dat zullen ze ook vast en zeker vragen aan dat asiel. Maar dan? Stel het gebeurd niet?

De reden dat deze hond half dood in Nederland kwam is mij onduidelijk en dat had niet moeten gebeuren. Maar ik lees ook dat jij de hond aanbetaald hebt, gereserveerd hebt en gewacht hebt op de hond. Is de hond in die periode niet ziek geworden? En je had de hond helemaal niet gezien begrijp ik? Als je dieren koopt zonder ze te zien loop je risico. De medewerker van het asiel heeft haar misschien met tranen in de ogen in een krat gedaan en gehoopt op het beste? Iets wat daar niet kon?

Als je een perfect gezonde hond wil dan moet je een hond halen uit Nederland die je goed bekijkt, die volwassen is en waarvan je de geschiedenis kent. Elke hond uit Spanje kan ziek worden. En enten helpt niet altijd. Daarnaast krijgen ze daar genoeg dodelijke ziektes die niet goed te behandelen zijn en waar niet tegen te enten is. Wat had je gedaan als je hond na een week of 8 dood was gegaan aan Leichmania?

Ik vind het echt heel erg voor je maar ik erger me ook kapot aan het wijzende vingertje naar zo'n Stichting terwijl jij willens en wetens een hond uit het buitenland laat komen die oud is, die uit een overvol asiel komt vol gepropt met honden en die dan volgens jou niet op schema geënt is en een oude oorontsteking heeft. Ik denk dat als ik voor wat? 200 honden moest zorgen me ook wel eens een oorontsteking zou ontgaan. En als de dierenarts daar maandelijks komt ent ik ook dan de honden. Of als ik weer geld heb? Want misschien was het geld even op en moest er voer komen? Vergeet niet dat je niet te maken hebt met een georganiseerd asiel zoals wij dat in NL kennen met daarin 9 honden. Het gaat om een terrein met vaak 100 of meer honden en het is daar dweilen met de kraan open. Wat je krijgt als je ongezien zo'n arm beest besteld op internet is de vraag. Dat had je wel kunnen bedenken lijkt mij.

En nu even op die idiote opmerkingen dat er in bepaalde landen fokkers zijn die voor Stichtingen fokken. Hoe zie je dat voor je? Pups fokken, afgeven bij een lokaal asiel of doding-station en daar rijk van worden? :LOL: Sinds wanneer worden de mensen in zo'n land betaald als zij hondjes aan lokale asielen afstaan? En sinds wanneer hebben landen zoals Spanje een maandsalaris dat niks voorstelt zodat ze buiten de kosten die een Stichting maakt en laat vergoeden nog eens rijk worden van die bedragen rondom de 250 euro per hond? Beetje neerbuigend om mensen in Spanje relatief rijk te gaan noemen als ze een hond zouden afstaan aan een Stichting die vervolgens dat dier naar NL vervoerd, in laat enten (bij mijn hondje is dat ook gewoon voor vertrek naar NL gedaan overigens gezien de datums in het boekje), laat castreren, chippen en in mijn geval in een opvang gezin zet. Als je alle gemaakte kosten gaat vergelijken met het betaalde bedrag van meestal rond de 250 euro dan mag je mij gaan uitleggen hoe de lokale mensen rijk worden aan het fokken van hondjes voor Stichtingen? Als een Stichting al wat over kan houden zijn dat enkele tientjes per hond. Welke Spanjaard of wie dan ook krijgt daar een deel van? En wie fokt deze honden? Vaak zijn deze honden op leeftijd? Wie heeft ze de eerste 3 jaar gehad en maakt er nu winst op? Kom zeg, raar verhaal. Tenminste, voor de stichtingen die niet alleen pups halen. Als een stichting alleen pups haalt en die voor hoge bedragen direct verkoopt aan kopers uit de krat op het vliegveld dan is er iets te verdienen in de vorm van enkele tientjes per hond. Een VEEEEEEL lager bedrag dan wat je kan verdienen met het fokken van rashondjes. En hoe dom zouden mensen in die landen zijn dat ze bastaarden gaan fokken voor stichtingen terwijl je ook shitzu's en chihuahua's kan fokken waar je het 10 voudige bedrag aan kan verdienen. Ik vind dus het roepen dat mensen die een hond uit het buitenland halen meewerken aan lokale broodfok dom, onnodig, gebaseerd op niks en denigrerend naar de mensen aldaar. Daar zijn in de meeste gevallen ook gewoon euro's. Verder zijn die mensen die niet zo dom om oudere bastaardhonden te fokken en aan te houden omdat ze denken dat ze daar rijk van worden. Die mensen kunnen ook denken en als je rijk wil worden aan honden dan weet iedereen wat ze moeten doen en wat ze moeten fokken. :U:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Dubbel
Laatst gewijzigd door laeken op 03 mar 2014 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Och breek me de BEK NIET OPEN van ACE :gvd:

Wij hebben er als Sharpeiforum al een paar keer mee van doen gehad
Stelletje imbecielen
En dan moet je de berichten eens lezen op facebook als je eerst nog VOORZICHTIG vraagt waarom
ze honden naar Nederland halen die OF ZIEK of GEDRAGSTECHNISCH niet sporen....
En als het dan niet plaatsbaar is he....
DAN ZETTEN ZE ZE WEER OP HET VLIEGTUIG TERUGGGGG !!!!

Serieus gebeurd naar ik begrepen heb
Is een paar weken geleden bijna gebeurd met een Sharpei waarop wij er bovenop gesprongen zijn
Ik zal de details achterwege laten omdat ik dat niet netjes vind voor degene die er dik verdriet om heeft en het een plekje moet geven
Maar de hond is door mensendie ik goed ken en qua herplaatsing extreem hoog heb zitten, opgehaald...
4 dagen later is ze ingeslapen - in overleg met ACE - omdat ze gezinsleden naar de strot vloog
Deze mensen weten heel, heel, heel goed waar ze aan beginnen qua herplaatsers en dit is flink mis gegaan...

Echt..
En dan krijg je voor je poten gegooid van dat stelletje simpelen: "nouwww...maar wij doen wel iets voor de honden daar"
Ja godverdomme; ze van de regen in de drup helpen stellete fukkers :devil:
Als je ze voor ogen kreeg zou je ze toch met liefde een ros voor die enorme plaat voor hun kop geven
Laatst gewijzigd door mercedes2803 op 03 mar 2014 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

lieke schreef:
:LOL:
Misschien kunnen we inderdaad naar een kasten-systeem als in India?
Volgens mij voelt B&N zich daarin wel thuis :roll:
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

bouvierpoedel schreef:
Anja schreef:
Meneertje Poeha is zo hard bezig in zijn bewijsdrang om zo'n echt,net , sociaal geleerd mens te zijn dat hij eigenlijk zijn doel voorbij schiet en niet in de gaten heeft dat hij een belerende, schofferende en denigrerende asociale pedante lul de behanger is die weinig normen en waarden heeft. :LOL:
Hij is niet grappig :hmmm: Hij is nepperig formeel en juist omdat zijn beleefdheden ongemeend zijn maakt het zo onbeschoft. Het is alleen maar bedoeld om de eigen superioriteit mee te onderstrepen en anderen daarmee te kleineren. Iemand die echt niveau heeft gedraagd zich niet zo. Zelfs niet tegen personeel :mrgreen:

TS, wat een verhaal zeg :ugh: Goed dat je dit naar buiten brengt zodat anderen kritisch zijn met welke stichting ze in zee gaan :ok:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik denk maar zo dat meneer B&N de hand heeft weten te leggen op veel geld, waarschijnlijk per ongeluk, dat hij verhuisd is naar een omgeving die bij zijn financiele status past, maar daar stomweg niet tussen past, en zich wanhopig probeert in te likken met opgeblazen gedoe....Beetje sneu...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
bouvierpoedel
Zeer actief

lets have fun schreef:
bouvierpoedel schreef:
Anja schreef:
Hij is niet grappig :hmmm: Hij is nepperig formeel en juist omdat zijn beleefdheden ongemeend zijn maakt het zo onbeschoft. Het is alleen maar bedoeld om de eigen superioriteit mee te onderstrepen en anderen daarmee te kleineren. Iemand die echt niveau heeft gedraagd zich niet zo. Zelfs niet tegen personeel :mrgreen:

TS, wat een verhaal zeg :ugh: Goed dat je dit naar buiten brengt zodat anderen kritisch zijn met welke stichting ze in zee gaan :ok:
Meneer Poeha is wel grappig , hij zet zichzelf neer als een karikatuur in al zijn opgeklopte dikdoenerij. :engel:
lets have fun

Hij maakt zichzelf onsterfelijk belachelijk bedoel je? Ja dat is waar :mrgreen:

jeetje mina, ik heb nog liever iemand die een keer vloekt en scheld dan dit opgeblazen gedoe. Maar daar heeft meneer U vast ook wel weer een beleefde mening over :mrgreen:
lets have fun

Tara schreef:
lets have fun schreef:
jeetje mina, ik heb nog liever iemand die een keer vloekt en scheld dan dit opgeblazen gedoe. Maar daar heeft meneer U vast ook wel weer een beleefde mening over :mrgreen:
Dat doet hij vast thuis, waar niemand het ziet. Net als ik eigenlijk. :mrgreen:
:LOL:

edit, maar jij bent niet nep Tara, of ongemeend. Hij wel en dat is juist wat het zo rete irritant maakt :gvd:
Laatst gewijzigd door lets have fun op 03 mar 2014 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

IN de eerste plaats vind ik het heel erg triest voor TS en nog meer voor de hond. Doodziek een reis als deze maken doe je zo'n dier niet aan. En wellicht hadden ze idd niet verwacht dat iemand voor haar zou komen. Puppies bieden ze ook veelvuldig aan en die verkopen als broodjes, ondanks de niet geringe bemiddelingsprijzen.

Zoals Hilje ook al schrijft hebben we ook al wat mindere ervaringen met deze stichting opgedaan. Ik kan en wil hierover niet te diep ingaan maar mij advies zou toch zijn om je verhaal ook en vooral op het buitenlandsehondenforum kenbaar te maken. Er zijn ook stichtingen die het heel goed doen, dus dit zegt niets over buitenlandse honden en organisaties in het algemeen. Wel dat het heel lastig is de goede van de slechten te scheiden, zeker als onervaren goedbedoelende hondeneigenaar in spe.

Mijn eerste buitenlandse hond kreeg ik begin 2003 via AAI en sindsdien lijkt het haast wel booming business te zijn geworden de laatste jaren. Af en toe bekruipt me het gevoel dat er zelfs bewust naar honden (bij voorkeur pups) gezocht wordt in de bewuste landen omdat die goed verkopen, zielig verhaal eronder op je website en succes verzekerd :roll: Mensen houden er nu eenmaal graag een goed gevoel aan over dat ze een hond gered hebben en daar wordt handig op ingespeeld.

Ik hoop dat je dit verhaal op termijn een plek kunt geven en het mettertijd toch weer aandurft een hond een gouden mandje te geven :roos:
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
bouvierpoedel
Zeer actief

lets have fun schreef:Hij maakt zichzelf onsterfelijk belachelijk bedoel je? Ja dat is waar :mrgreen:

Ajoh Meneer wil ergens bij horen en denkt dat mensen zo praten in dat groepje, maar blijkbaar accepteren ze hem niet met zijn Rotties en slappe gebral. Daarom komt hij even hier zijn aangemeten houding etaleren om indruk te maken.
yuki
Zeer actief

Jion schreef:
yuki schreef:maar mij advies zou toch zijn om je verhaal ook en vooral op het buitenlandsehondenforum kenbaar te maken.
Het is op dat forum helaas niet toegestaan negatieve ervaringen met stichtingen te delen (tenminste niet met naam en toenaam).
Ah dat is dan weer een gemiste kans. Hoe kunnen mensen anders gewaarschuwd worden, hoe wordt je geacht je als toekomstige hondeneigenaar dan aan info te komen?

Deze kwam ik tegen op een ander forum. ...

http://www.petsfriendsforum.nl/index.php?topic=4669.0

Esther
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

yuki schreef:
Jion schreef:
yuki schreef:maar mij advies zou toch zijn om je verhaal ook en vooral op het buitenlandsehondenforum kenbaar te maken.
Het is op dat forum helaas niet toegestaan negatieve ervaringen met stichtingen te delen (tenminste niet met naam en toenaam).
Ah dat is dan weer een gemiste kans. Hoe kunnen mensen anders gewaarschuwd worden, hoe wordt je geacht je als toekomstige hondeneigenaar dan aan info te komen?

Deze kwam ik tegen op een ander forum. ...

http://www.petsfriendsforum.nl/index.php?topic=4669.0
Tja, een paar minuten nemen om google te gebruiken? Als er achteraf van alles gevonden kan worden, kan dat vast ook wel vooraf.
laeken
Zeer actief

Waarom neem je eigenlijk een oude hond uit het buitenland als je perse wil dat hij gezond is en nog jaren mee gaat? Die hond komt soms letterlijk uit een hondenhel en iedereen weet dat honden uit het buitenland ziektes kunnen hebben. Ik ga toch ook niet de Stichting slecht noemen als Bas Leichmania heeft en over 3 maanden dood gaat? Dat weet ik toch op voorhand? En sommige mensen nemen juist hele oude zieke honden om ze beter te maken. Alleen lukt dat niet altijd.

Nu is het wel heel triest afgelopen maar voor hetzelfde geld was de hond beter geworden, had nog jaren geleefd en dan hadden deze mensen er wel een goed gevoel aan over gehouden? En als je op voorhand wil weten hoe een Stichting bekend staat en je weet een hondenforum te vinden dan is even een naam in google intoetsen en 1 uur voorwerk doen ook niet teveel gevraagd toch? Deze lap tekst achteraf moeten tikken om die Stichting door het slijk te halen zonder dat zij weerwoord kunnen geven kost meer tijd of ben ik nu gek?

Als ik die hond genomen had dan had ik enorm gebaald dat het me niet gelukt was deze hond beter te maken en een kans te geven. Jammer maar helaas. Als je hem daar had gelaten was hij ook dood gegaan en als je een hond wil zonder ziektes uit het buitenland dan moet je je hond in NL halen. Spijt me dat ik zo hard reageer maar ik heb er altijd wel wat moeite mee om 1 kant van het verhaal te gaan onderschrijven. Hebben zij je echt niks gezegd over de conditie van de hond? Geen woord over het feit dat het om een oude krakkemikkige zieke hond ging? Hebben ze je wijs gemaakt dat de hond kerngezond was en in topconditie? Ik kan me daar eerlijk gezegd weinig bij voorstellen. En als je dan zo'n wrak ophaalt? En je ziet hem. Wat zeggen ze dan? Of heb je zelf niks gezegd?
Afbeelding
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

wat ik niet zo goed snap is dat je 9 maanden na dato je hier pas aanmeldt om ace af te zeiken.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Wat een afschuwelijk verhaal! En dat zouden dan dierenredders zijn? :O:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
yuki
Zeer actief

laeken schreef:Waarom neem je eigenlijk een oude hond uit het buitenland als je perse wil dat hij gezond is en nog jaren mee gaat? Die hond komt soms letterlijk uit een hondenhel en iedereen weet dat honden uit het buitenland ziektes kunnen hebben. Ik ga toch ook niet de Stichting slecht noemen als Bas Leichmania heeft en over 3 maanden dood gaat? Dat weet ik toch op voorhand? En sommige mensen nemen juist hele oude zieke honden om ze beter te maken. Alleen lukt dat niet altijd.

Nu is het wel heel triest afgelopen maar voor hetzelfde geld was de hond beter geworden, had nog jaren geleefd en dan hadden deze mensen er wel een goed gevoel aan over gehouden? En als je op voorhand wil weten hoe een Stichting bekend staat en je weet een hondenforum te vinden dan is even een naam in google intoetsen en 1 uur voorwerk doen ook niet teveel gevraagd toch? Deze lap tekst achteraf moeten tikken om die Stichting door het slijk te halen zonder dat zij weerwoord kunnen geven kost meer tijd of ben ik nu gek?

Als ik die hond genomen had dan had ik enorm gebaald dat het me niet gelukt was deze hond beter te maken en een kans te geven. Jammer maar helaas. Als je hem daar had gelaten was hij ook dood gegaan en als je een hond wil zonder ziektes uit het buitenland dan moet je je hond in NL halen. Spijt me dat ik zo hard reageer maar ik heb er altijd wel wat moeite mee om 1 kant van het verhaal te gaan onderschrijven. Hebben zij je echt niks gezegd over de conditie van de hond? Geen woord over het feit dat het om een oude krakkemikkige zieke hond ging? Hebben ze je wijs gemaakt dat de hond kerngezond was en in topconditie? Ik kan me daar eerlijk gezegd weinig bij voorstellen. En als je dan zo'n wrak ophaalt? En je ziet hem. Wat zeggen ze dan? Of heb je zelf niks gezegd?
Volgens mij is het vooral een frustratie over hoe er met dit dier is omgegaan en voor gezorgd ter plaatse (of vooral niet) en ging het TS niet perse om een gezonde hond, anders neem je idd geen ouwetje? Maar een dier is zo'n slechte staat zo'n reis te laten maken zou mij persoonlijk ook frustreren. Niet het feit dat je maar 10 dagen van die hond heb mogen genieten, maar dat het dier vooral waarschijnlijk al veel langer heeft geleden...dat is vooral wat ik hier uit lees.

Esther
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Tara schreef:Nou, ik mag toch volgaarne correct, eloquent, archaïsch en breedsprakig taalgebruik bezigen, wat gezien mijn professie als journalist/tekstschrijver/redacteur geen verbazing zou mogen wekken. Eenzelfde soort taalgebruik kan ik dan ook altijd hogelijk waarderen bij anderen, maar desalniettemin zou een weldenkend mens altijd les 1 van de communicatielessen dienen te memoreren: Les 1 in het communiceren is namelijk nog altijd dat als men iets wenst te debiteren, men voorts dient te bewerkstelligen dat de boodschap in heldere taal wordt overgebracht. Fraaie woorden en ingewikkelde zinsopbouw dragen daar meestentijds niet aan bij, aangezien het minder eloquente deel der bevolking dat toch niet kan volgen. Overdreven kijkmijtocheensinteressantdoenerig taalgebruik is uiteraard prachtig, maar niet als je daarmee het gewone volk belerend wenst toe te spreken aangezien men daar toch al vaak niets van begrijpt. In dat geval is het niet interessant maar vooral heel sneu. Praatjes vullen namelijk nog altijd geen gaatjes.

Het roept associaties op van vakantiegangers die bij gebrek aan buitenlandse taalkennis maar steeds harder tegen de locals beginnen te schreeuwen waar! de! bakker! is. Dat de toegeschreeuwde Burgemeester je al de hele tijd in het Frans probeert uit te leggen dat de bakker tussen de middag altijd gesloten is komt dan ook niet over. Dan kun je je weliswaar met je eloquente geleerdheid op het borstje kloppen, maar dan weet je nog altijd niet waar de bakker is en hoe je aan je brood moet komen. Tot zover de herhaling van les 1.

Maar goed, on topic dan maar: ik vind het een akelig verhaal, en intriest dat deze hond zo aan haar eind moest komen, maar ik vind het dan weer niet zo chique om dat hier op het forum te gaan ventileren. Los het liever met de stichting zelf op, en neem desnoods een juridisch adviseur in de hand. :wink:
:ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

B&N maakt wel dat ik weer in een tijdmachine ga geloven.

Verder onderschrijf ik wat Laeken zegt Een naar verhaal, maar er zitten vele kanten aan en het roept vele vragen op, ook aan de adopterenden zelf.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”