Jaap* schreef:Het zou niet zo snel in me opkomen om verontwaardigd te reageren op wat een slachtoffer te zeggen heeft.
Ik begrijp niet wat er hypocriet is aan kwaad worden over wat zich heeft afgespeeld. Ik vraag me ook af of je je daar een realistische voorstelling van kunt maken trouwens.
Ik ben niet meteen geneigd om met een slachtoffer mee te gaan. Het slachtoffer schetst in dit geval nl een beeld van een piepjong lammetje waar hij blijkbaar heel erg goed voor zorgde en dol op was. Dat laatste deel ontgaat me in de realiteit. Ik snap dat de boer compensatie wil. Ik snap ook dat hij het erg voor het lam vindt dat het zo moest gebeuren en ik snap ook nog dat hij kwaad is. Maar meer dan dat, dus het schetsen van een beeld alsof er een baby vermoord is gaat mij helaas te ver. Ik heb schapen zien neervallen van de hitte in de zomer met de dikke vacht er nog op. Ik heb schapen zien sterven met uithangende lammeren en niemand die wist van wie die dieren waren en er kwam denk ik ook bijna nooit iemand. Schapen worden daarnaast vrijwel allemaal geslacht.
Ik draai het even om. Stel je hebt zelf slachtkippen of slachtkonijnen en er rent een hond je tuin in en pakt er een. Bijt deze kip dood. Zou je dan werkelijk gaan lopen janken in de media over dat piepjonge onschuldige kipje dat door enge vechthonden werd doodgebeten en daarbij ook nog gaan roepen dat die nu ook dood moeten omdat ze levensgevaarlijk zijn? Nee dus. Je neemt je 5 euro en baalt een beetje dat je dit dier zelf niet meer kan slachten.
Het wordt een heel ander verhaal als je 10 jaar oude pony wordt verscheurd. De pony waar de kinderen op rijden en waar je veel van houdt en die je ook verzorgd en tot zijn einde wil houden. Een zgn onschuldig en geliefd dier laat je niet met ramadan afvoeren om dan de keel door te laten snijden door god weet wie. Jij zegt, opkoper, haal de hele shit maar en dan geef je dus ineens niks meer om die dieren maar om je centen. Waarom je dan niet eerder uitbetaald kan krijgen is mij een raadsel? Nu ineens gaat het gepaard met emoties die op de dag van de handelaar domweg weg zijn? Kom, onzin.
Dit is propaganda tegen de vechthond die net zo goed een herder had kunnen zijn of een Duitse staande draadhaar. De honden worden neergezet als moordenaars die niet te kalmeren waren terwijl het dier dat ze gedood hebben toch de shoarma in zou gaan zonder dat iemand er ook maar 1 minuut emoties bij heeft. Totaal overtrokken dit....spijt me. Ik kan niks met verhalen over lieve onschuldige lammetjes door boeren die dezelfde lammetjes met een stok een aanhanger in slaan om ze in de brandende zon naar Italie te laten vervoeren waarbij er dieren door hitte, dorst en uitputting om het leven zullen komen. Alles gaat hardhandig, gemeen en eindigt hoe dan ook met de dood van deze lieve onschuldige piepjonge lammetjes. Ik heb gister lamsbout gegeten. Heerlijk. Bas heeft ook een stukje gehad. Vond ze ook heerlijk.