Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lammetje gemold door Staff - UPDATE AD.NL

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Lammetje gemold door Staff

Ongelezen bericht door Ήυs »

dagmar88 schreef:
Hilde schreef: Ik durf er heel wat om te verwedden dat ik Beau los kan laten bij een kudde schapen zonder dat hij ook maar een seconde er over denkt zo'n schaap te grijpen. Ik houd mijn hond wel bij me als ik schapen tegen kom, maar dat is meer om de schapen stress te besparen dan om te voorkomen dat hij een schaap grijpt. En hetzelfde geldt voor konijnen/eenden/paarden/etc.
Hier langs de dijk zijn ze gewend aan honden. De meesten blijven op een paar meter afstand, maar één van de schapen komt vaak even met Pjotr neuzen.
Die snapt niets van het fenomeen schaap en staat dan enthousiast spelbuigingen te maken :I:
Op zijn lange stelten :mrgreen:
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Biet »

Devel schreef:Rijbewijs kwijt als je hond bijt? Hmmmm
Precies|
En als je dat niet hebt, lever je je zwemdiploma maar in.
Wiel
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Biet schreef: Een volgende nadenker: alle rassen zijn ontstaan door kruisingen.
Voor sommige rassen (en dan met name ook de molossers) geldt tegenwoordig dat het wel eens heel slim is om andere rassen in te fokken, om het genen materiaal breder te krijgen.
Dat dat door mensen gedaan moet worden die weten waar ze mee bezig zijn, spreekt voor zich.
Dat het criterium de gezondheid van het ras is en niet (alleen) de uiterlijke verschijning, ook.
Dat bij voorbaat uit gaan sluiten, wellicht zelfs strafbaar maken, is in dit licht niet handig.
Niet door de overheid laten reguleren dus.
Dat ben ik absoluut met je eens maar de trend die ik zie in het kruisen van staffordachtige heeft daar nu net volgens mij niets mee te maken.
Dat gaat echt enkel en alleen over hoe groot/sterk/agressief mogelijk kunnen ze gefokt worden.
En dat wordt nu net niet gedaan dor de mensen die weten wat ze doen.

In dat opzicht vind ik dat er dus best wel verantwoording bij de fokker mag komen te liggen.

Maar op zich spreken jouw ideen mij best wel aan zeker als er bij sprake van wangedrag wat duidelijk verwijtbaar is er iets van een maatregel zou zijn waardoor de eigenaar zich wellicht wel zou laten weerhouden en er wat sneller een houdverbod voor dat soort types komt.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Het is nu op ontbijttv nederland 1.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

dagmar88 schreef: Drie van de vier lusten alleen lammetjes en konijn in hun voerbak.
Ik eet ook kip maar vang ze niet zelf :mrgreen: Het gaat ook niet zozeer om het instinct van de hond als wel om de verantwoordelijkheid van de eigenaar. En die rammelde hier wel heel erg. Of je alles kunt oplossen middels boetes en nog meer regels betwijfel ik, het moet ook uitvoerbaar zijn anders worden die regels het zoveelste lachertje. Een muilkorfplicht zou al veel leed besparen maar waar begin je daarmee?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

bouvierpoedel schreef:
S@ndr@ schreef:en in mijn geval onbetaalbaar, :(:, dan moet de mijne toch maar naar iemand die crimineel genoeg is om het te kunnen betalen
Ook zo lekker makkelijk , je kunt toch zelf ook wel uit jatten gaan. :engel:
Ik bedacht net dat ik hem dan maar op de marktlaats kan zetten, kan hij zijn kapitaal bij elkaar neuken en allerlei leuke kruizngen maken, 20 dekkingen in t jaar minimaal, tja een mens moet wat :E:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

S@ndr@ schreef:
bouvierpoedel schreef:
S@ndr@ schreef:en in mijn geval onbetaalbaar, :(:, dan moet de mijne toch maar naar iemand die crimineel genoeg is om het te kunnen betalen
Ook zo lekker makkelijk , je kunt toch zelf ook wel uit jatten gaan. :engel:
Ik bedacht net dat ik hem dan maar op de marktlaats kan zetten, kan hij zijn kapitaal bij elkaar neuken en allerlei leuke kruizngen maken, 20 dekkingen in t jaar minimaal, tja een mens moet wat :E:
Misschien viltcanneswattes gaan fokken.? :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
S@ndr@
Zeer actief

t mot natuurlijk wel een beetje breed en gespierd zijn en eruit zien alsof ze baby`s eten voor ontbijt,de mensen die t kunnen betalen dan die willen dat, niet een groot vilten watje :Q:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Devel schreef:Rijbewijs kwijt als je hond bijt? Hmmmm
Nee, dat is om aan te geven dat bij een (verkeers)overtreding een sanctie van rijbewijs kwijt, heel veel harder aankomt dan een sanctie van een hele hoge boet. Dus je moet iets vinden dat ook gevoeld wordt als straf.
Slimmerd :roll:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Honden jagen nu eenmaal vaak en honden kunnen bijten. De verbazing over dat dit kan gebeuren verbaast mij dan weer. Waarom mogen boeren eigenlijk van die ondeugdelijke hekwerken om hun vee plaatsen? Ze zetten hun dieren direct aan de openbare weg met alleen een draadje tussen hun vee en mensen en honden. Zouden jullie je hond ergens in de polder in een weiland houden als je er echt op gesteld was? Zouden jullie geiten nemen en die ergens in de polder zetten kilometers bij je huis vandaan?

Ik snap dat dit wat overdreven is maar diezelfde boer brengt dat lam straks naar de opkoper wetende dat het waarschijnlijk zijn nek doorgesneden krijgt. En nu praat hij net alsof zijn geliefde huisdier doodgebeten is en wil hij zelfs dat de betreffende honden afgemaakt worden. Dat vind ik altijd een beetje krokodillentranen. De gemiddelde boer heeft die schapen om wat geld aan te verdienen over de rug van die dieren en door hen de keel door te laten snijden en ze dood te laten bloeden.

Als je dat doet met je lam over enkele maanden dan moet je nu niet gaan praten over het piepjonge lam dat onschuldig aan het eten was. Want dat zelfde piepjonge lam wordt rustig aan een slager mee gegeven als die de juiste prijs geeft om er lamsvlees van te maken.

Ik vind het ook erg zielig en sneu maar ik erger me wel regelmatig aan hoe schapen ergens gedumpt worden en hoe ze dan aan hun lot over gelaten worden. Geen schuilstal, geen degelijk hekwerk en geen enkel toezicht. Soms moet ik ergens een schaap omdraaien dat al zeker de hele dag op de rug ligt omdat niemand er naar omkijkt. Of schapen die in de sloten vallen omdat hekwerk teveel geld en moeite kost omdat schapen niet veel waard zijn. Ik kan niet oordelen over hoe deze boer zijn dieren verzorgd maar wat ik wel weet is dat ik het sentiment echt wat overdreven vindt. Meestal is het gewoon een geldkwestie en als je de boer vergoed gaat die er niks op achteruit en bespaar je dat lam misschien wel een lange dodenrit naar Spanje in een hete vrachtwagen nadat het 3 keer verhandeld is en in de opslag heeft gezeten. Schaap zijn is niet bepaald leuk na de eerste maanden bij moederschaap. Zeker niet als je van een vleesras bent zoals de dieren op de foto.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik ben ermee eens dat er veel te weinig aandacht is voor schuilmogelijkheden voor weidedieren. Hoewel dat niks te maken heeft met schapen slopende honden.
Maar ik vind het van de zotte om zo'n boer iets aan te rekenen. Dat vee staat op zijn eigen land, en wat hij er wel of niet mee doet ontheft een hondeneigenaar nooit van zijn verantwoording voor zijn hond.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ήυs »

Jaap* schreef:Ik ben ermee eens dat er veel te weinig aandacht is voor schuilmogelijkheden voor weidedieren. Hoewel dat niks te maken heeft met schapen slopende honden.
Maar ik vind het van de zotte om zo'n boer iets aan te rekenen. Dat vee staat op zijn eigen land, en wat hij er wel of niet mee doet ontheft een hondeneigenaar nooit van zijn verantwoording voor zijn hond.
Nou inderdaad! Of die boer nou dat lammetje sowieso had geslacht of niet doet niet ter zake. Het gaat erom dat je je hond onder controle dient te houden en dat je hond niet zomaar spullen of dieren of kinderen :80: van een ander mag molesteren. Lijkt me verder geen discussiepunt wat de boer nou uiteindelijk met zijn schapen doet.

Zíjn schapen, zíjn weide, zíjn eigendom.
S@ndr@
Zeer actief

relativerend vermogen ontbreekt best vaak in zaken van emoties.
mensen zijn rare wezens, t is niet anders
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

Jaap* schreef:I
Eens, maar achteraf gaan lopen lopen schreeuwen dat de honden afgemaakt moeten worden is mijn inziens ietwat overdreven.
Dat hij de schade vergoed wil hebben snap ik, maar een zielig verhaal ophangen in de media over hoe erg het wel niet was, vind ik dus heel erg hypocriet.
En dan trap ik daar dus niet in, baggatelliseer ik het en krijg ik dus een aantal hoge forummers over me heen. Maar goed het mooie is dan dat ik de ware aard van een aantal leer kennen.
Maar dat de schuld bij de eigenaar van de honden ligt lijkt me duidelijk.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

mmartinn schreef:
Jaap* schreef:Maar ik vind het van de zotte om zo'n boer iets aan te rekenen. Dat vee staat op zijn eigen land, en wat hij er wel of niet mee doet ontheft een hondeneigenaar nooit van zijn verantwoording voor zijn hond.
Eens, maar achteraf gaan lopen lopen schreeuwen dat de honden afgemaakt moeten worden is mijn inziens ietwat overdreven.
Dat hij de schade vergoed wil hebben snap ik, maar een zielig verhaal ophangen in de media over hoe erg het wel niet was, vind ik dus heel erg hypocriet.
En dan trap ik daar dus niet in, baggatelliseer ik het en krijg ik dus een aantal hoge forummers over me heen. Maar goed het mooie is dan dat ik de ware aard van een aantal leer kennen.
Het zou niet zo snel in me opkomen om verontwaardigd te reageren op wat een slachtoffer te zeggen heeft.
Ik begrijp niet wat er hypocriet is aan kwaad worden over wat zich heeft afgespeeld. Ik vraag me ook af of je je daar een realistische voorstelling van kunt maken trouwens.
mmartinn
Zeer actief

Jaap* schreef:
mmartinn schreef:
Jaap* schreef:Maar ik vind het van de zotte om zo'n boer iets aan te rekenen. Dat vee staat op zijn eigen land, en wat hij er wel of niet mee doet ontheft een hondeneigenaar nooit van zijn verantwoording voor zijn hond.
Het zou niet zo snel in me opkomen om verontwaardigd te reageren op wat een slachtoffer te zeggen heeft.
Ik begrijp niet wat er hypocriet is aan kwaad worden over wat zich heeft afgespeeld. Ik vraag me ook af of je je daar een realistische voorstelling van kunt maken trouwens.
Tuurlijk kan ik me dat voorstellen, ik heb ook ongelukken gezien met overreden honden die uit elkaar gespat waren. Dus ik kan me er echt wel een beeld van schetsen.
En ter plaatse getuige ervan zijn, zou misschien best wel wat traantjes en wrok kunnen opleveren.
Maar is het motto op dit forum niet dat je als slachtoffer niet objectief iets kunt beoordelen? Ik lees dat nl altijd in andere topics.
En geheel onterecht is dat ook niet lijkt me.
Feit blijft mijn inziens gewoon boven water, als het lam niet op die manier was geslacht had het maar zo kunnen zijn dat ie 2 dagen later een vrachtwagen in werd geknikkerd en zijn laatste ritje beleefde. En daarna hier bij jullie in de kvv belandde.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

mmartinn schreef:
Jaap* schreef:
mmartinn schreef:
Tuurlijk kan ik me dat voorstellen, ik heb ook ongelukken gezien met overreden honden die uit elkaar gespat waren. Dus ik kan me er echt wel een beeld van schetsen.
En ter plaatse getuige ervan zijn, zou misschien best wel wat traantjes en wrok kunnen opleveren.
Maar is het motto op dit forum niet dat je als slachtoffer niet objectief iets kunt beoordelen? Ik lees dat nl altijd in andere topics.
En geheel onterecht is dat ook niet lijkt me.
Feit blijft mijn inziens gewoon boven water, als het lam niet op die manier was geslacht had het maar zo kunnen zijn dat ie 2 dagen later een vrachtwagen in werd geknikkerd en zijn laatste ritje beleefde. En daarna hier bij jullie in de kvv belandde.
Dat heeft er niks mee te maken. Je doet het weer.
laeken
Zeer actief

Jaap* schreef:Het zou niet zo snel in me opkomen om verontwaardigd te reageren op wat een slachtoffer te zeggen heeft.
Ik ben niet meteen geneigd om met een slachtoffer mee te gaan. Het slachtoffer schetst in dit geval nl een beeld van een piepjong lammetje waar hij blijkbaar heel erg goed voor zorgde en dol op was. Dat laatste deel ontgaat me in de realiteit. Ik snap dat de boer compensatie wil. Ik snap ook dat hij het erg voor het lam vindt dat het zo moest gebeuren en ik snap ook nog dat hij kwaad is. Maar meer dan dat, dus het schetsen van een beeld alsof er een baby vermoord is gaat mij helaas te ver. Ik heb schapen zien neervallen van de hitte in de zomer met de dikke vacht er nog op. Ik heb schapen zien sterven met uithangende lammeren en niemand die wist van wie die dieren waren en er kwam denk ik ook bijna nooit iemand. Schapen worden daarnaast vrijwel allemaal geslacht.

Ik draai het even om. Stel je hebt zelf slachtkippen of slachtkonijnen en er rent een hond je tuin in en pakt er een. Bijt deze kip dood. Zou je dan werkelijk gaan lopen janken in de media over dat piepjonge onschuldige kipje dat door enge vechthonden werd doodgebeten en daarbij ook nog gaan roepen dat die nu ook dood moeten omdat ze levensgevaarlijk zijn? Nee dus. Je neemt je 5 euro en baalt een beetje dat je dit dier zelf niet meer kan slachten.

Het wordt een heel ander verhaal als je 10 jaar oude pony wordt verscheurd. De pony waar de kinderen op rijden en waar je veel van houdt en die je ook verzorgd en tot zijn einde wil houden. Een zgn onschuldig en geliefd dier laat je niet met ramadan afvoeren om dan de keel door te laten snijden door god weet wie. Jij zegt, opkoper, haal de hele shit maar en dan geef je dus ineens niks meer om die dieren maar om je centen. Waarom je dan niet eerder uitbetaald kan krijgen is mij een raadsel? Nu ineens gaat het gepaard met emoties die op de dag van de handelaar domweg weg zijn? Kom, onzin.

Dit is propaganda tegen de vechthond die net zo goed een herder had kunnen zijn of een Duitse staande draadhaar. De honden worden neergezet als moordenaars die niet te kalmeren waren terwijl het dier dat ze gedood hebben toch de shoarma in zou gaan zonder dat iemand er ook maar 1 minuut emoties bij heeft. Totaal overtrokken dit....spijt me. Ik kan niks met verhalen over lieve onschuldige lammetjes door boeren die dezelfde lammetjes met een stok een aanhanger in slaan om ze in de brandende zon naar Italie te laten vervoeren waarbij er dieren door hitte, dorst en uitputting om het leven zullen komen. Alles gaat hardhandig, gemeen en eindigt hoe dan ook met de dood van deze lieve onschuldige piepjonge lammetjes. Ik heb gister lamsbout gegeten. Heerlijk. Bas heeft ook een stukje gehad. Vond ze ook heerlijk.
Laatst gewijzigd door laeken op 01 mei 2014 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

Jaap* schreef:Dat heeft er niks mee te maken. Je doet het weer.
Dat vind jij. En dat mag. Ik vind van wel.
Over de schuldvraag waren we het al over eens.
Als we gaan discussiëren over hoe al de loslopende honden aan te pakken, kunnen we beter een ander topic openen.
Anders word het mijn inziens onduidelijk.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

mmartinn schreef:Maar is het motto op dit forum niet dat je als slachtoffer niet objectief iets kunt beoordelen? Ik lees dat nl altijd in andere topics.
Wat het forummotto is weet ik niet, maar wat de eigenaar van het lam te erover te zeggen heeft zal inderdaad vast niet objectief zijn.
Ik begrijp dan ook niet waarom je je daar zo druk over maakt. Laat die man.
Jaap*
Zeer actief

mmartinn schreef:
Jaap* schreef:Dat heeft er niks mee te maken. Je doet het weer.
Dat vind jij. En dat mag. Ik vind van wel.
Over de schuldvraag waren we het al over eens.
Als we gaan discussiëren over hoe al de loslopende honden aan te pakken, kunnen we beter een ander topic openen.
Anders word het mijn inziens onduidelijk.
Nee. Je probeert iets recht te praten door te zeggen dat dat lam anders wel was geslacht. Ten eerste weet je dat helemaal niet, misschien heb je het wel over de schapenknuffelkoning van nederland. En verder maakt het ook geen zak uit. Die honden hebben dat lam gegrepen en de kop eraf gescheurd.
Daar bestaan geen verzachtende omstandigheden voor.
laeken
Zeer actief

Jaap* schreef:
mmartinn schreef:Maar is het motto op dit forum niet dat je als slachtoffer niet objectief iets kunt beoordelen? Ik lees dat nl altijd in andere topics.
Wat het forummotto is weet ik niet, maar wat de eigenaar van het lam te erover te zeggen heeft zal inderdaad vast niet objectief zijn.
Ik maak me er druk om omdat die man zo probeert te bewerkstelligen dat deze honden als moordmachines afgeschilderd worden en dat die om die reden dood moeten. Hij zegt dat ze een paal uit de grond trokken, niet te kalmeren waren in de auto en dat die beesten gevaarlijk zijn. Ook doet hij net alsof die honden moesten weten dat het om een onschuldig lam ging. Was het een mol of een rat dan waren het prima honden geweest. Iedereen weet dat een hond een schaap kan aanvallen. Dat doen veel bordercollies en kruisingen daarmee ook. Herders pakken ook vaak schapen als je ze de kans geeft om over poolhonden nog maar niet te spreken. Het is nergens voor nodig om de honden af te schilderen als getikte agressievelingen omdat zij moesten beseffen dat dit een onschuldig lammetje was. Dat lammetje was domweg even een prooi. Heel erg naar, maar niet meer dan dat. Een lam, een konijn, een eend, een hond kan nu eenmaal wel eens wat pakken en doodbijten.

Daar hoeft een hond geen duivel voor te zijn en al helemaal niet gevaarlijk en veroordeeld tot de dood. Genoeg superlieve honden die een schaap zouden grijpen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Jaap* schreef: Daar bestaan geen verzachtende omstandigheden voor.
Dus de honden hebben een fout gemaakt door een onschuldig lam als prooi te zien? Ging jouw hond niet altijd achter de eenden aan vroeger? En stel dat hij er een had gebeten en doodgemaakt? Was hij dan in de categorie van deze honden gevallen? Of had je dat wel kunnen relativeren en in het juiste perspectief kunnen plaatsen? En wat als de eendenhouder of gemeente dan had gezegd, jeetje, wat een moordhond, hij beet een lief onschuldig eendje dood in het park. Nu is hij levensgevaarlijk en moet hij worden afgemaakt. Want wat is het verschil tussen een lam en een gans? Of een lam en een eend? Een lam en een konijntje? Hoeveel honden hebben wel niet een konijntje doodgebeten ooit? Misschien liep deze dame daar dagelijks, was er nooit iets aan de hand en stak dit lam ineens de kop door de hek en veranderde dat alles. Geheel onverwachts, ook voor het baasje? Dat kan.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Jaap* schreef: Daar bestaan geen verzachtende omstandigheden voor.
Dus de honden hebben een fout gemaakt door een onschuldig lam als prooi te zien? Ging jouw hond niet altijd achter de eenden aan vroeger? En stel dat hij er een had gebeten en doodgemaakt? Was hij dan in de categorie van deze honden gevallen? Of had je dat wel kunnen relativeren en in het juiste perspectief kunnen plaatsen? En wat als de eendenhouder of gemeente dan had gezegd, jeetje, wat een moordhond, hij beet een lief onschuldig eendje dood in het park. Nu is hij levensgevaarlijk en moet hij worden afgemaakt. Want wat is het verschil tussen een lam en een gans? Of een lam en een eend? Een lam en een konijntje? Hoeveel honden hebben wel niet een konijntje doodgebeten ooit? Misschien liep deze dame daar dagelijks, was er nooit iets aan de hand en stak dit lam ineens de kop door de hek en veranderde dat alles. Geheel onverwachts, ook voor het baasje? Dat kan.
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

Jaap* schreef:
Ik maak me meer druk om het verspreiden van dit soort artikelen dan het artikel zelf.

En ik ben me goed bewust dat een bepaald type hond nu heel erg in trek is onder een een deel van de bevolking dat als dat bewuste ras er niet was helemaal geen hond had gehad. En dat zij het ras negatief onder de aandacht brengen. En daar wil ik best over meedenken hoe dat op te lossen, maar misschien handiger in een nieuw topic.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

laeken schreef:
Jaap* schreef:
Ik maak me er druk om omdat die man zo probeert te bewerkstelligen dat deze honden als moordmachines afgeschilderd worden en dat die om die reden dood moeten. Hij zegt dat ze een paal uit de grond trokken, niet te kalmeren waren in de auto en dat die beesten gevaarlijk zijn. Ook doet hij net alsof die honden moesten weten dat het om een onschuldig lam ging. Was het een mol of een rat dan waren het prima honden geweest. Iedereen weet dat een hond een schaap kan aanvallen. Dat doen veel bordercollies en kruisingen daarmee ook. Herders pakken ook vaak schapen als je ze de kans geeft om over poolhonden nog maar niet te spreken. Het is nergens voor nodig om de honden af te schilderen als getikte agressievelingen omdat zij moesten beseffen dat dit een onschuldig lammetje was. Dat lammetje was domweg even een prooi. Heel erg naar, maar niet meer dan dat. Een lam, een konijn, een eend, een hond kan nu eenmaal wel eens wat pakken en doodbijten.

Daar hoeft een hond geen duivel voor te zijn en al helemaal niet gevaarlijk en veroordeeld tot de dood. Genoeg superlieve honden die een schaap zouden grijpen.
Ik schilder geen enkele hond af als getikte agressieveling.
Ik heb wel begrip voor heftige reacties als je nauw betrokken bent bij dit soort dingen.
laeken
Zeer actief

Laatst vloog er hier een musje tegen de raam. Viel versuft op de grond en ik kon het nog net uit de bek van Bas trekken. Nooit verwacht. Wij hebben zelf een vogeltje en de kooi staat naast het mandje van Bas. Die taalt er niet naar. Kleine moordenaar LOL

Bas staat ook oog in oog met onze hanen en kippen. Tegenover elkaar zonder enige reactie. Laatst liep er een kip in het maisveld die niet van mij was. Bas wilde hem zo grijpen. Was ze dan ineens gevaarlijk? Dat ze dat onschuldige kipje wilde pakken?
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

Jaap* schreef:Ik schilder geen enkele hond af als getikte agressieveling.
Ik heb wel begrip voor heftige reacties als je nauw betrokken bent bij dit soort dingen.
Ik ook, maar laten we het hier dan wel objectief benaderen.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

mmartinn schreef:
Jaap* schreef:Ik schilder geen enkele hond af als getikte agressieveling.
Ik ook, maar laten we het hier dan wel objectief benaderen.
Geef anders even aan waar ik dat niet doe.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Als ik het zo lees mag ik best een paar flinke deuken in een auto trappen als ik daar zin in heb want hij gaat later toch naar de sloop. En de eigenaar moet gewoon maar niet zeuren als hij me betrapt.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”