Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lammetje gemold door Staff - UPDATE AD.NL

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Lammetje gemold door Staff

Ongelezen bericht door Floortje »

JYBD schreef: Volkomen mee eens.
Ik heb al een krappe 40 jaar BT en heb altijd mijn verantwoordelijkheid genomen. Tot wat fors grauw en snauw werk van mijn honden is het tot nu toe dan ook nog niet gekomen. klopklopklopophout.

Wat me dan wel stoort dat als er dan iets fout dreigt te gaan omdat Luna, in dit geval, dan weer eens besprongen wordt door een dolle niet luisterende Briard wiens baasje doodgemoedereerd achter me aan sukkelt met haar blik op haar ipod, pad of weet ik veel wat voor ding, dat ik dan de grote bek moet krijgen. Met meestal wel een opmerking in de strekking van,...het zijn ook altijd dezelfde aso´s met die aso honden. Die mensen kennen me niet maar oordelen wel over wie ik dan wel ben omdat ik een BT aan een lijn heb. Mijn man heeft een goede baan, ik heb ook een redelijke opleiding genoten, onze pubers zijn speciaal maar niet asociaal. We hebben een redelijke auto en een koopwoning. Ik gedraag me doorgaans niet als een viswijf maar toch ben ik dan opeens die aso met die aso hond omdat zij haar Briard niet bij zich wenst te houden. Dat stoort me, en nee, dat is niet genoeg reden om als Luna er niet meer mocht zijn, niet weer een hond te nemen van dit ras. Maar heel soms borrelen er bij mij, na de zoveelste belediging toch wel gedachten en woorden naar boven die me toch wel heel erg op een aso, een viswijf zouden doen lijken als ik ze ook echt zou spuien. Maar zoals ik mijn honden al die jaren redelijk in het gareel heb kunnen houden zo heb ik ook in al die jaren geleerd eigenlijk niet meer te reageren, wat anderen dan weer afdoen als ongeïnteresseerd of aso.
Het is toch eigenlijk van de zotte dat je je moet verdedigen omdat je een hond van een bepaald ras hebt. Dat je moet gaan uitleggen dat je "normaal" bent en geen aso.
Mijn tante, keurige vrouw van middelbare leeftijd, is jaren geleden haar stafford(kruising) verloren aan de RAD. Achteraf kan je zeggen dat ze zich niet goed ingelezen had, geen stamboomloze had moeten nemen, maar het dier kwam op haar pad, het klikte en ze heeft haar genomen. Ze was zich van geen kwaad bewust over de RAD.
Dit was dan toevallig een staff die dus inderdaad geen vlieg kwaad deed, maar was het wel een agressieve hond geweest dan had ze zeker haar verantwoordelijkheid genomen. Ze paste ook altijd op het kooikertje van een vriendin. Die was een stuk minder sociaal en die werd dus altijd aangelijnd als er andere honden aankwamen.

Het heeft haar heel veel verdriet gedaan dat ze op deze manier haar hond is kwijtgeraakt. Maar de aso die een staff heeft als statussymbool heeft de volgende dag weer een nieuwe. Die wet treft niet de mensen waar het voor bedoeld is.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dinos schreef:@mallinois,
Dit zijn aspirant kopers die zich netjes inlezen en niet over één nacht ijs gaan,als iedereen dit zou doen met welk ras dan ook waren de problemen nihiel.
Maar daardoor kun je dus al wat meer info geven al bereik je maar 1 van de 10 beter iets dan niks. ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Heel knap van je , betekend wel dat je geen flauw benul hebt wat ik zeg tegen Nanna en je bent niet eens blond oeps vooroordeel sorry.
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

dagmar88 schreef:
:U: Maak je zelf een leuke site of blog met goede info.
heb ik allang, zowel een forum als een informatieve site, vooral om mensen te waarschuwen dat ze weten waar ze aan beginnen met een molosser, omdat het niet de makkelijkste honden zijn, zeker niet voor beginners.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Dinos schreef:Heel knap van je , betekend wel dat je geen flauw benul hebt wat ik zeg tegen Nanna en je bent niet eens blond oeps vooroordeel sorry.
Je leest gewoon niet eens wat Nanna heeft gezegd. Wat is er precies zo acociaal aan haar reactie??

Dat je met gewijs naar anderen je eigen straatje niet kunt schoonvegen? Dat het niet helpt als je zegt, 'ja, maar zij met die teckels/goldens/maltezers zijn nog heel veel erger hoor!'?
Wat zegt ze precies voor acociaals?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

lunaquinty schreef:
dagmar88 schreef:
:U: Maak je zelf een leuke site of blog met goede info.
heb ik allang, zowel een forum als een informatieve site, vooral om mensen te waarschuwen dat ze weten waar ze aan beginnen met een molosser, omdat het niet de makkelijkste honden zijn, zeker niet voor beginners.
Dan snap ik niet wat je wilt bereiken door die verantwoordelijkheid ergens anders neer te leggen.
Kennelijk kun je het scheppen van een realistisch beeld van een ras toch al niet van rasverenigingen af laten hangen.

http://sbtcn.nl/rasinformatie/karakter-en-opvoeding/

http://www.astch.nl/index.php/nl/ras-in ... an-het-ras

Hond agressie wordt niet eens genoemd. Ja, chique verpakt, maar zeker niet zo dat iemand die informatie zoekt of een stafford bij hem/haar past daar ook uit op kan maken of dat zo is.

Met presentatie vallen en staan dat soort initiatieven overigens. Lijkt me verstandig daar rekening mee te houden.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 01 mei 2014 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Ik denk sowieso niet dat mensen snel gaan kijken op internet wat het ras inhoudt. Waarschijnlijk zien ze van mensen of kennissen met zo'n hond, zoeken het eerste de beste nestje op en nemen deze mee naar huis.
Dinos

Marion. schreef:
Dinos schreef:Heel knap van je , betekend wel dat je geen flauw benul hebt wat ik zeg tegen Nanna en je bent niet eens blond oeps vooroordeel sorry.
Je leest gewoon niet eens wat Nanna heeft gezegd. Wat is er precies zo acociaal aan haar reactie??

Dat je met gewijs naar anderen je eigen straatje niet kunt schoonvegen? Dat het niet helpt als je zegt, 'ja, maar zij met die teckels/goldens/maltezers zijn nog heel veel erger hoor!'?
Hoi Marion,

Als je heel vaak generaliseert en mensen met klapkaken al bij voorbaat onbenullig en dom noemt en al invult hoe deze mensen communiceren is dit asociaal gedrag. Ik zoek echt met niemand een confrontatie en probeer alleen uit te leggen dat dit zeker op een honden forum niet altijd even lekker valt, zeker niet na 20x . Wat ik zeker niet wil zeggen is dat Nanna al 20 x die opmerking maakt of als enige generaliseerd. Maar ik denk dat bepaalde uitspraken heel weinig meerwaarde aan een discussie voegen.
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mmartinn »

Devel schreef:Ik denk sowieso niet dat mensen snel gaan kijken op internet wat het ras inhoudt. Waarschijnlijk zien ze van mensen of kennissen met zo'n hond, zoeken het eerste de beste nestje op en nemen deze mee naar huis.
Exact, waarom? Omdat de drempel zo hoog is als een onderzettertje.
Afbeelding
Dinos

@marion misschien hebben wij een andere kijk op asociaal , maar ik vindt generaliseren niet sociaal maar dat is mijn mening.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

lunaquinty schreef:zolang niet iedereen zijn verantwoordelijkheid wil nemen voor zijn eigen hond, zal het nooit beter worden. de mensen die de moeite nemen om op een forum te gaan, zijn waarschijnlijk al verantwoordelijk bezig. hoe bereik je alle sjonnies uit achterstandswijken, en de drugdealers die een molosser hebben als bescherming/statussymbool?
Niet alleen de sjonnies, ook de ontwetende baasjes die er achter komen dat hun hond toch niet zo leuk is met andere honden. Die zullen nog wel wat research doen, maar wel als het waarschijnlijk al te laat is.

Over aso's, daar hoef je geen klapkaak voor te hebben. Ik schijn niet de geschikte baas voor een Duitse herder te zijn, door mijn uiterlijk en opleidingsniveau. En de mensen die mij zien lopen met mijn honden, maar mij verder niet kennen, geven zo'n zelfde reactie als JYBD kreeg. Het is altijd mijn schuld, ik ben een aso en ik hoor niet buiten te komen met zo'n hond. (En dat zo'n hond gaat over mijn jonge reu, die gewoon nog sociaal is)

De rasverenigingen zouden inderdaad meer aandacht aan de mogelijke negatieve kanten moeten besteden. Bij elk ras. En misschien op meer sites, maar hoe? Ja, zeg het maar. Dit is volgens mij het moeilijkste onderwerp ooit.
Dinos

TessaThomas schreef:
lunaquinty schreef:zolang niet iedereen zijn verantwoordelijkheid wil nemen voor zijn eigen hond, zal het nooit beter worden. de mensen die de moeite nemen om op een forum te gaan, zijn waarschijnlijk al verantwoordelijk bezig. hoe bereik je alle sjonnies uit achterstandswijken, en de drugdealers die een molosser hebben als bescherming/statussymbool?
Niet alleen de sjonnies, ook de ontwetende baasjes die er achter komen dat hun hond toch niet zo leuk is met andere honden. Die zullen nog wel wat research doen, maar wel als het waarschijnlijk al te laat is.

Over aso's, daar hoef je geen klapkaak voor te hebben. Ik schijn niet de geschikte baas voor een Duitse herder te zijn, door mijn uiterlijk en opleidingsniveau. En de mensen die mij zien lopen met mijn honden, maar mij verder niet kennen, geven zo'n zelfde reactie als JYBD kreeg. Het is altijd mijn schuld, ik ben een aso en ik hoor niet buiten te komen met zo'n hond. (En dat zo'n hond gaat over mijn jonge reu, die gewoon nog sociaal is)

De rasverenigingen zouden inderdaad meer aandacht aan de mogelijke negatieve kanten moeten besteden. Bij elk ras. En misschien op meer sites, maar hoe? Ja, zeg het maar. Dit is volgens mij het moeilijkste onderwerp ooit.
Ja dat is het ook,

Natuurlijk zie je een hond ergens en denk je superrrrrrr wat leuk lief stoer etc.
Als je dan vervolgens het eerste beste nestje op marktplaats benaderd, kan je wel eens heel goed van een koude kermis thuis komen. Daarom moet de drempel om een hond aan te schaffen enorm omhoog.
mmartinn
Zeer actief

Jaap* schreef:
mmartinn schreef:Een imagoprobleem is een imagoprobleem.
Jij blijft volgens mij heel erg hangen in een soort wonderbaarlijke instant-oplossing die je aangereikt moet worden door anderen. Terwijl de eigenaren het zélf moeten doen, samen met elkaar.
De rasvereniging en iedereen die zich geroepen voelt om iets te veranderen voor de betreffende honden zal zijn eigen deel moeten dragen.
Als jij dus vind dat een bepaalde categorie honden oneerlijk bejegend wordt, en je wilt deel uitmaken van een verandering, dan zul je de handen uit de zakken moeten halen. Nogmaals, als iedereen blijft zitten wachten worden de beslissingen vanzelf vóór je genomen.
Een imagoprobleem van een bedrijf kun je niet vergelijken met een imago probleem van een hond.
Tenzij die honden allemaal van 1 leverancier afkomen.
Je kunt alleen als individu zorgen dat je verantwoordelijk met je hond omgaat.
Het imago probleem van bv de stafford heeft mij wel doen besluiten om er waarschijnlijk geen te nemen (hoe onterecht ik het ook vind)
Ik vind het leuk om met alle mensen die ik tegen kom leuk om te gaan, en ben bang dat als ik met een Stafford loop dat ik bepaalde mensen afschrik.
Laatst gewijzigd door mmartinn op 01 mei 2014 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Dinos schreef:
TessaThomas schreef:

Ja dat is het ook,

Natuurlijk zie je een hond ergens en denk je superrrrrrr wat leuk lief stoer etc.
Als je dan vervolgens het eerste beste nestje op marktplaats benaderd, kan je wel eens heel goed van een koude kermis thuis komen. Daarom moet de drempel om een hond aan te schaffen enorm omhoog.
Nou, probeer dan maar eens MP op te laten houden met het plaatsen van broodfokadvertenties. Dat gaat je niet lukken maar het zou veel schelen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Devel schreef:Ik denk sowieso niet dat mensen snel gaan kijken op internet wat het ras inhoudt. Waarschijnlijk zien ze van mensen of kennissen met zo'n hond, zoeken het eerste de beste nestje op en nemen deze mee naar huis.
dus moet je ook maar niks doen? Al bereik je er eentje... altijd meer dan niks
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mmartinn
Zeer actief

Daar zou een wetswijziging aan bij kunnen dragen.
Afbeelding
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Dinos schreef:
Marion. schreef:

Hoi Marion,

Als je heel vaak generaliseert en mensen met klapkaken al bij voorbaat onbenullig en dom noemt en al invult hoe deze mensen communiceren is dit asociaal gedrag. Ik zoek echt met niemand een confrontatie en probeer alleen uit te leggen dat dit zeker op een honden forum niet altijd even lekker valt, zeker niet na 20x . Wat ik zeker niet wil zeggen is dat Nanna al 20 x die opmerking maakt of als enige generaliseerd. Maar ik denk dat bepaalde uitspraken heel weinig meerwaarde aan een discussie voegen.
Zou niet zo zwaar tillen aan die term.
Is hier in de loop van de jaren zo ontstaan, zoals ook wawa's, hussels ed. gebruikt worden.
En in termen van imago van de klapkaken: niet eens zo verkeerd om 'm er in te houden.
Juist omdat ie het grootste bezwaar van de honden bij niet geschikte eigenaren in 1 woord definieert.
Ergens anders wordt een drempel genoemd: dit is er één.
Wiel
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Biet schreef:
Dinos schreef:
Marion. schreef:

Hoi Marion,

Zou niet zo zwaar tillen aan die term.
Is hier in de loop van de jaren zo ontstaan, zoals ook wawa's, hussels ed. gebruikt worden.
En in termen van imago van de klapkaken: niet eens zo verkeerd om 'm er in te houden.
Juist omdat ie het grootste bezwaar van de honden bij niet geschikte eigenaren in 1 woord definieert.
Ergens anders wordt een drempel genoemd: dit is er één.
Je vergeet de kutpoedel. :pffff:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Dinos

@Biet ging niet zozeer om uitspraak klapkaak, maar over het generaliseren van eigenaars klapkaak.
@bouvierpoedel ik leer snel .
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Helaas moet ik Nanna gelijk geven, een half jaartje geleden kwamen hier nieuwe mensen in de buurt wonen, jonge gasten wel te verstaan met jawel een staff/pitbull, het eerste wat er eentje heel stoer zei tegen zijn vriend toen ik hem hem tegenkwam met Staff en ik met mijn reu: zullen we ze laten vechten :roll: en dat was geen geintje. Ik ga ze nog steeds mijlenver uit de weg, ze zullen maar eens even hun lijntje laten schieten voor de leuk

En natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar die moet je met een vergrootglaasje zoeken...

ps. beste vriendinnetje van Xavi en Xito is trouwens een X staff teefje, die ken ik want die is net zo oud als Xavi, zijn samen als pup zo ongeveer opgegroeid hier in de buurt als maatjes en ik weet dat zij uitstekend kan bij reuen.
Maar dat is ook de enige die ik hier vertrouw. Puur omdat ik haar baasje vertrouw en haar zelf. En dat is dus die ik met het vergrootglaasje heb gevonden.

*edit
Laatst gewijzigd door malinois op 01 mei 2014 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nanna schreef:
Dinos schreef:@Biet ging niet zozeer om uitspraak klapkaak, maar over het generaliseren van eigenaars klapkaak.
@bouvierpoedel ik leer snel .
Nou en. Ik geloof dat ik niet zo ver van de waarheid zit hoor, als ik in mijn dorp om me heen kijk.
Veel aso's met klapkaken, ik kan er niks anders van maken.
Net zoals er veel homo's met yorkies of poedeltjes lopen en bewoners van het Gooi allemaal een Labrador of Beagle hebben.
En tulijk is dat een vooroordeel, maar vooroordelen zijn altijd ergens op gebaseerd.

En collie-eigenaren zijn tuthola's en mieperds. Net als die ontplofte haarballen van ze. :mrgreen:
Afbeelding
Dinos

Ach denken jullie er maar van zoals je willen bij jullie zal elke Turk ook wel Achmed heten.
In mijn beleving is elk mens en dier een afzonderlijk individu , als jullie ook zo opvoeden en niet kijken naar dier of persoon als dusdanig snap ik alle problemen hier wel.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dinos schreef:Ach denken jullie er maar van zoals je willen bij jullie zal elke Turk ook wel Achmed heten.
In mijn beleving is elk mens en dier een afzonderlijk individu , als jullie ook zo opvoeden en niet kijken naar dier of persoon als dusdanig snap ik alle problemen hier wel.
Ik heb geen overdreven problemen hoor... :denken: En ja elke hond is een individu en aan elk lijntje hangt een persoon, als ik geen vertrouwen heb ik de kennis en kwaliteiten van die persoon blijf ik er verre van.
Daarom mogen ze hier ook met de eerder genoemde dame spelen en daar blijft het bij...
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Dinos schreef:Ach denken jullie er maar van zoals je willen bij jullie zal elke Turk ook wel Achmed heten.

Wat een zwaktebod om met zo'n argument te komen. Ik wens alvast niet als een racist te worden weggezet omdat ik toevallig mijn mening over bepaalde hondenrassen ventileer.
Een mening overigens die gebaseerd is op MIJN ervaring met het gros van de eigenaren en zeker niet van horen zeggen is.

Ik vind dit overigens een buitengewoon onfrisse manier van discussiëren. :hmmm:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik heb geen enkel probleem hoor. Nooit gehad ook.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Is dat nou niet heel lastig, zo'n eierdopje op je hoofd?
Dinos

lieke schreef:

Wat een zwaktebod om met zo'n argument te komen. Ik wens alvast niet als een racist te worden weggezet omdat ik toevallig mijn mening over bepaalde hondenrassen ventileer.
Een mening overigens die gebaseerd is op MIJN ervaring met het gros van de eigenaren en zeker niet van horen zeggen is.

Ben ik het helemaal met je eens op dit forum wordt heel in jou bewoordingen te blijven onfris gereageerd, Als je de schoen wil aantrekken prima, Ik zeg dat er heel kortzichtig en generaliserend gekeken en gereageerd wordt . En dat is mijn mening of je dat onfris vind of niet .
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
Is dat nou niet heel lastig, zo'n eierdopje op je hoofd?
En dan vind men het nog vreemd dat er zoveel vooroordelen zijn... als je zelf al met zulke opmerkingen komt bevestig je eerder de regel dan dat je de uitzondering vormt...
Ik vind Masha en jou een hele eerlijke mening hebben over dit onderwerp en ook een stuk fijner discussiëren, en heb zelf Lola van Mas in de auto gehad, een geweldig leuk beestje tussen al die levensgevaarlijke enge heddurs... :tongue:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Dinos schreef:
lieke schreef:

Ben ik het helemaal met je eens op dit forum wordt heel in jou bewoordingen te blijven onfris gereageerd, Als je de schoen wil aantrekken prima, Ik zeg dat er heel kortzichtig en generaliserend gekeken en gereageerd wordt . En dat is mijn mening of je dat onfris vind of niet .
O, juist. Je voelt je aangevallen en gaat gelijk gooien met beschuldigingen van racisme in een discussie over honden.
En kom me niet aan met 'die schoen aantrekken'. Als je mij niet bedoelt, dan zou ik eens man en paard noemen en niet als een malle eppie om je heen lopen meppen. Want IK voel me idd. aangesproken omdat je het in het algemeen hebt tegen mensen die niet jouw mening delen.

Ik vind het trouwens ook een brevet van onvermogen om te gaan roepen 'ja maar, zij begonnen.' Dat zeggen ze op het schoolplein van een basisschool en ik mag toch hopelijk aannemen dat je ouder dan vijf bent.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Heavy schreef: Hier woont een bull terriër van een keurig net stel en die kennen we als pup en dan kijk ik er anders tegen aan mijn honden kunnen er heel leuk mee spelen maar als ik die niet kende en tegen kwam liep ik er ook voor om.
Precies datzelfde heb ik met t stafteefje...

Overigens toen Xavi pup was en ik hier met hem naar de losloopplaats liep 'socialiseren'... wisten ze niet hoe snel ze hun honden (goldens, flatcoat, berners) moesten pakken en snel weg te lopen let wel een pup van 8 weken... op mijn vraag naar t waarom toen t ging opvallen na een paar keer werd al weglopend geantwoord dat hij nu al zo'n gevaarlijke enge kop had met dat zwarte... tja ach... ik kon er niet wakker van liggen voordeel was dat ik t hele losloopbosje voor me alleen had :-)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”