Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lammetje gemold door Staff - UPDATE AD.NL

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Lammetje gemold door Staff - UPDATE AD.NL

Ongelezen bericht door gonnie »

blondie schreef:
S@ndr@ schreef:
Heavy schreef:Je kunt draaien zoveel als je wilt het ligt toch écht aan de hond die jij naast je hebt die daar op reageert en niet aan de keffers :wink:

Het is voor baas met zo'n hond irritant al die uitlokkers buiten zoals keffende hondjes of katten of wat dan ook. Maar je moet de dingen niet omgaan draaien.

Keffende honden en katten zijn normaal in een samenleving , honden die daar problemen mee hebben zijn in mijn ogen minder normaal.

Ik weet wat je bedoelt hoor heb ook met zo'n hond gelopen en ook vaak gedacht pfff als er niet zoveel katten waren dan was het rustiger lopen als die hondjes niet zo kefte dan was het rustiger lopen enz

Maar nu ik met een hond loop die dat allemaal negeert denk ik er wel anders over :wink:
Ja en jij kunt t ook draaien zoals je wilt maar zonder provocatie , veel minder snel een aanval :U:

Ik vind het altijd lastig. Ik wil laten negeren, en dat lukt wel aardig hoor aan de lijn :wink: maar een ander liet haar lekker eens terugsnauwen en ik corrigeerde. "jemig Con, nu geef je haar op haar bek, terwijl de ander haar aanvalt!". Tsja, is ook wel waar, want bijvoorbeeld de kleinere Jol die laat ik wel op een hondse manier haar gang gaan als ze lullig bejegend wordt, en zij is eerlijk gezegd ook niet misselijk, duidelijk dat wel. Maar Bluf zou ook duidelijk zijn, alleen vinden de meesten het niet ok als je een type als haar voor zichzelf op laat komen :19:
Het is ook lastig.
Voor ons gevoel is het oneerlijk als we de honden aan de lijn hebben en er komt een loslopende hond buurten dat als onze hond een knauw uitdeelt dat de eigenaar van de andere hond dan begint te schelden.
Nou moet ik zeggen dat dat hier weinig gebeurd, hier zeggen de meeste als ik de meiden waarschuw: nee laat maar hoor dan moet hij niet zo opdringerig zijn. Ook als mijn meiden loslopen komt er weleens een hond snuffelen en als dat te opdringerig gebeurd willen Tama en Nikkie nog weleens uitvallen, er zijn maar weinig mensen die daar boos om worden, de meesten vinden het alleen maar normaal.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Heavy schreef:
Tineke schreef:
malinois schreef:
Heavy schreef:Je kunt draaien zoveel als je wilt het ligt toch écht aan de hond die jij naast je hebt die daar op reageert en niet aan de keffers :wink:

Het is voor baas met zo'n hond irritant al die uitlokkers buiten zoals keffende hondjes of katten of wat dan ook. Maar je moet de dingen niet omgaan draaien.

Keffende honden en katten zijn normaal in een samenleving , honden die daar problemen mee hebben zijn in mijn ogen minder normaal.

Ik weet wat je bedoelt hoor heb ook met zo'n hond gelopen en ook vaak gedacht pfff als er niet zoveel katten waren dan was het rustiger lopen als die hondjes niet zo kefte dan was het rustiger lopen enz

Maar nu ik met een hond loop die dat allemaal negeert denk ik er wel anders over :wink:
Mwa een hond die alles negeert vind ik alles behalve normaal eigenlijk t is onnatuurlijk gedrag.
Wat niet wil zeggen dat je t maar moet laten gaan want ik vind dat de hond er vanuit moet kunnen gaan dat zn baas t wel voor hem oplost en hij geen actie hoeft te ondernemen. Als hij daar niet vanuit kan gaan zal hij t zelf op gaan lossen en dat is niet wat je wil.
Mijn idee ook Mal .
Is het anders als ik schrijf dat ze het niet negeert maar er niet op reageert ?
Ja negeren vind ik iets anders, mijn hond reageert ook, de houding veranderd alles veranderd maar vertrouwt erop dat ik het op dat moment ga afhandelen dus daar blijft het dan bij. Negeren is dat hij domweg niet reageert op iets. En dat vind ik dus onnatuurlijk, want een hond zal moeten reageren uit overlevingstactiek. Hoe die reactie dan is kan weer verschillend zijn en zeker ook afhankelijk van het type hond.

Zal ik het niet kunnen afhandelen staan ze klaar om het zelf op te lossen en dat kun je niet als je totaal geen idee hebt wat er om je heen gebeurd doordat je het negeert.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

malinois schreef:Ja negeren vind ik iets anders, mijn hond reageert ook, de houding veranderd alles veranderd maar vertrouwt erop dat ik het op dat moment ga afhandelen dus daar blijft het dan bij. Negeren is dat hij domweg niet reageert op iets. En dat vind ik dus onnatuurlijk, want een hond zal moeten reageren uit overlevingstactiek. Hoe die reactie dan is kan weer verschillend zijn en zeker ook afhankelijk van het type hond.

Zal ik het niet kunnen afhandelen staan ze klaar om het zelf op te lossen en dat kun je niet als je totaal geen idee hebt wat er om je heen gebeurd doordat je het negeert.
Wat valt er in hemelsnaam door jou "af te handelen" als er een andere hond keft of blaft :denken: :denken: :denken:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Heavy schreef:Dat Heavy voor een Herder uit werklijnen heel gemakkelijk is beseffen we heel goed hoor.
En ik ga ook zeker niet arrogant roepen dat dat een kwestie van opvoeden is want dat is helemaal niet zo ze is gewoon zo van karakter.

Keerzijde van het feit dat ze zich niet laat opjutten is natuurlijk wel dat ze dat ook niet doet door de pakwerker :LOL: die kijkt ze aan of ze wil vragen : ben je wel even lekker verder alles goed?

Als je een hond aanschaft om mee te sporten dan heb je wel een bepaald temperament nodig denk ik en met een temperament volle hond wandel je over het algemeen niet zo relaxt :wink:

Tenminste dat is mijn ervaring en als je er midden in zit ben je er niet eens zo van bewust , irriteer je je aan alles wat jouw hond doet ontvlammen en soms is dat veel.

Als je traint op een club merk je dat alle begeleiders ( nouja de meeste dan toch wel) verantwoord met hun honden om gaan. Niet alle honden samen op het veld , geen honden los naar elkaar toe laten lopen enz.

En misschien ga je dat dan van mensen die gewoon een hond voor de gezelligheid hebben dat ook verwachten. Maar dat is niet realistisch ook al zou het wel heel handig zijn :wink:
Ik irriteer me altijd aan zulke dingen of ik nu met een mechelaar loop of dat ik vroeger met Dusty liep (Xkees/fox). Ik heb een hond voor MIJN plezier en niet om lastig te worden gevallen door anderen en daar ben ik dus nooit van gediend. Net als ik me mateloos kan irriteren als de schuinoverbuurman hier altijd zijn auto zo neerzet dat hij 3 parkeerplekken in bezit neemt terwijl er al veel te weinig parkeerplekken zijn. Kun je wel zeggen tja dan moet je maar geen auto nemen, maar nee dus ik erger me mateloos aan zoiets net als aan buurtende honden. Als iemand iets doet om zijn hond terug te halen, of onderweg te roepen kan ik er nog begrip voor opbrengen maar niet als je ziet dat iemand zijn hond bij zich roept en de ander fikkie maar laat vliegen. Ik hoef geen last van de hond van een ander, als ik dat wel wil zoek ik het wel op dus ga ik naar een babbelveldje. Ik doe niks om contact te maken dus hou dat contact dan ook lekker bij je... Ik heb daar helemaal geen zin in...

Overigens vind ik het karakter van de MH geweldig, ik hoef geen allermansvriendjes (alhoewel mijn ene MH dat ook is), ik wil een werkhond een maatje voor mij, waar hond en ik veel plezier aan beleven. Die hoeft ook niet mee op visite want ik neem nooit honden mee op visite, deed ik ook niet met Dusty terwijl dat prima gekund had, dat vind ik zelf niks. Terrasje pakken kan ik met elke hond wel maar ook dat zal ik niet snel doen. Honden op straat ontwijk ik toch als ze eenmaal volwassen zijn, alleen als pup en een enkeling blijft dan hangen als maatje voor als ze volwassen zijn eventueel als het dan nog goed gaat.
Het ligt er dus maar aan wat je zelf wil.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
malinois schreef:Ja negeren vind ik iets anders, mijn hond reageert ook, de houding veranderd alles veranderd maar vertrouwt erop dat ik het op dat moment ga afhandelen dus daar blijft het dan bij. Negeren is dat hij domweg niet reageert op iets. En dat vind ik dus onnatuurlijk, want een hond zal moeten reageren uit overlevingstactiek. Hoe die reactie dan is kan weer verschillend zijn en zeker ook afhankelijk van het type hond.

Wat valt er in hemelsnaam door jou "af te handelen" als er een andere hond keft of blaft :denken: :denken: :denken:
zorgen dat die hond niet bij mijn hond komt... :U:
Mijn hond moet het vertrouwen hebben dat mocht er iets gebeuren (wat dan ook) ik het oplos voor hem... hij weet niet bij voorbaat dat een keffende of grauwende hond ook niet daadwerkelijk komt. En dat helaas is dat al een probleem voor veel mensen want ja die flex he... die moet op 8 meter.. die kan niet korter... of ineens vliegt het lijntje uit hun handen. Gebeurd niet wekelijks gelukkig, maar het gebeurd toch wel met enige regelmaat. En dan loop ik alleen in de wijk met het laatste rondje dus max 1 keer per dag heel laat op de avond.
Afbeelding
petertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): american staffordshire terrier
Aantal honden: 1

Re: Lammetje gemold door Staff

Ongelezen bericht door petertje »

Jaap* schreef:
Ik denk dat iedereen met een klapkaak last heeft van het slechte imago van die honden (of hun baasjes).
Verder heb ik de indruk dat je het, ondanks wat ik hierboven schrijf en wat jou beslist aan moet staan, graag met me oneens wilt zijn.
Dat maakt me verder niks uit, maar het is bijzonder vermoeiend praten op die manier.[/quote]
nee, dat valt best mee, ik ben het soms best wel met je eens, al komt het misschien niet altijd zo over :)
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Heavy schreef:Tja negeren of niet reageren :19:
Laat ik het zo zeggen ze loopt die 2 keffers die hier eindje verderop in de voortuin zitten voorbij zonder ernaar te kijken en ze gaat er ook niet harder van lopen of hijgen of oren naar achteren of gapen of wat dan ook .
Ja maar dat gaat hier ook zo, bepaalde keffende honden verblikt of verbloosd ze niet om. Het zijn juist die honden die vanuit een andere manier reageren. Dát zijn de honden die niet zouden schromen aan te vallen. Die trekt ze ook zonder schroom achter een hek vandaan als ze eroverheen komen. Anderen loopt ze dan weer in een wijde bocht omheen.
Ik hield mijn hart ook een beetje vast in dit nieuwe huis, want rechts wonen setters en die vinden ons geweldig, en onze visite etc. Staan ook gewoon lekker te hangen over het lage muurtje tussen onze voortuinen. Maar het gaat prima, wel met beleid meer en meer naar buiten laten gaan, maar nu gaat het prima. Weet niet wat er gebeurd als buurvrouw haar moeder er met de teckels zit. Daar waar ik woonden waren ze niet al te grote vrienden :engel: dat gaan we dus ook weer meemaken. Maar goed. Dat ligt niet zozeer aan Bluf maar aan het gedrag van die honden, ik kan er niet meer van maken.
petertje
Zeer actief

Re: Lammetje gemold door Staff

Nanna schreef:Je kunt het er wel of niet mee eens zijn, maar ik denk inderdaad dat als je een onderzoek houdt onder de NL bevolking de meeste mensen zullen zeggen dat vechthonden uit het straatbeeld dienen te verdwijnen. Dan bedoel ik niet een onderzoek onder hondenliefhebbers he.
zeker weten? op de een of andere manier hoor ik meer negatieve dingen van de hondenliefhebbers dan van mensen die me op straat aanspreken.
Afbeelding
petertje
Zeer actief

mercedes2803 schreef:http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... etje.dhtml

Aanlijngebod en Muilkorfgebod...

Staat ook een foto bij van Blonde Dolly met haar honden bij het hek
Het lammetje vorig jaar waarover onduidelijk was of het wel echt die honden waren of dat het giswerk was van de boer...
Er staat nu dat hij daar BOVENOP stond met zijn neus
Dat zullen dus dezelfde honden wel zijn geweest..die man lijkt me niet blind

En laat Dolly zich er nu maar aan houden...die geboden
misschien is hij niet blind, maar ik hoop dat hij meer verstand van schapen dan van honden heeft.
Dat zijn geen staffords, lijkt mij meer op een paar amerikaanse bullen
Afbeelding
petertje
Zeer actief

laeken schreef:
Tineke schreef:
mmartinn schreef:Soms ben ik in staat om die kleine keffers te gaan bijten.
Wat zijn sommige mensen gek zeg met die kleine hondjes. Lopen ze door, en laten ze dat kleine hondje tegen Castor aan blaffen.
En dan ook nog gek vinden dat ie ooit gegrepen word (niet door Castor)
Ja ze kunnen ze moeilijk laten miauwen tegen hem :engel:
Laten er nu echt zoveel mensen kleine hondjes tegen je hond blaffen Martin? Toen ik grote honden had gebeurde dat nl zelden. Het gebeurde wel maar dat waren altijd dezelfde mensen en op een gegeven moment wist je dan dat het betreffende hondje niks deed en dan onderging ik het maar. Nooit zou het in mij opkomen om zoals Devel te reageren. Zo van, tja....moet je je hond maar bij je houden. Dat kan natuurlijk niet als je zelf met een hond maatje rottweiler loopt want die molt op een dag een kleinere hond als je niet op past. :schrik: :roos:

Ik merk wel dat het andersom soms gebeurd. Mensen denken, ach, die kleine hond als ik met Bas loop, laat gaan. En dan krijg ik ook nog commentaar dat ik dat goed moet vinden want honden willen nu eenmaal sociaal doen en spelen.... :roll: Bas wil niet spelen met honden van 40 kilo want die zijn 9 x zo groot en dan is spelen eenzijdig sollen bij drukke honden. :ugh:

Ik krijg dus de laatste tijd juist het gevoel dat als je met een kleine hond loopt mensen denken, die kan toch niks dus mijn hond komt er altijd goed vanaf.

Al met al heeft iedereen zo zijn ding. Jij baalt van kleine keffers, ik baal van grote drukke honden die willen spelen omdat ik weet dat Bas dat niet prettig vind en dan echt op haar gat gaat zitten afweren. Weg jij! Ophouden! Stop! en helaas negeren sommige grote honden haar waarschuwingen volledig en gaan ze sollen met haar en duwen. Neus onder haar steken, met de poten slaan als ze snauwt etc.

Maar dat dat echt vaak gebeurd kan ik gelukkig niet zeggen. Mijn voordeel is nu dat Bas met elke hond kan die niet te groot en te wild is. Dus ik loop, roep haar en dan kijk ik naar de baas van het andere hondje. Lief? Ok, snuffel maar even aan elkaar. Dat is echt hartstikke leuk om zo te wandelen. In mijn geval luistert mijn hondje super en roep ik haar altijd bij me. Ze rent ook niet naar honden toe uit zichzelf. Mag het dan maakt ze graag even kennis. En nu kleine hondjes in de mode zijn betekent dat dat ik de laatste tijd erg leuk kan wandelen met haar. Grote honden als rottweilers en XL pitbulls zie je hier haast niet en als ze er zijn dan nemen ze hun verantwoordelijkheid want waar ik woon in Duitsland kun je niet wonen met de instelling van Devel. Hier gelden hele andere regels. Wil je een XL pitbull dan zal je weten wat je wil. Je gaat naar de gemeente, die registreren dat je een potentieel gevaarlijke hond hebt en vragen je 500 euro per jaar aan gevaarlijke hondenbelasting te betalen. Ik betaal 50 euro voor mijn als lief geregistreerde hond zonder incidenten en niet van een potentieel gevaarlijk ras. Als de XL pitbull vervolgens een klein hondje doodbijt dan zien ze dat hier als een fout van de eigenaar van de gevaarlijke hond. Je moet immers je verantwoordelijkheid nemen en als twee als lieve hondjes geregistreerde honden gaan vechten gaat er nooit een dood. Hier is het dus hoe dan ook de schuld van de persoon met de grote hond. Ik vind dat eerlijk gezegd terecht. Alle honden kunnen vechten maar je laat een grote hond niet vechten met een kleine hond of lief ras.

Dus die Duitse regels zijn zo verkeerd nog niet. Je mag nemen wat je wil, alleen zal je wel voelen wat je keuze is als je perse een XL pitbull wil en als je er ongelukken mee maakt dan ben jij schuld. Ongeacht. Prima regels want de mensen met lieve normale honden kunnen zo lekker wandelen en overal hun honden laten spelen. De mensen met XL pitbulls hier lopen op onmogelijke tijden met muilkorf om, vragen welke kant ik op ga en lopen dan altijd de andere kant op. Laten hun honden nooit los en zijn ook bij wet verplicht een degelijke omheining of hok in de tuin te maken. Dat geldt ook voor de rottweiler. Geen enkele boer mag een rottweiler op het erf laten lopen en die los laten lopen. Ik snap die regels wel. :wink:

En om het verhaal compleet te maken, zou Bas iemand bijten en die heeft bloed en gaat naar de politie dan zal Bas vanaf dat moment onder dezelfde regels vallen als de rottweilers en pitbulls. Dan gaat mijn hondenbelasting 10 keer zo hoog worden en dan heb ik me net zo verantwoordelijk te gedragen als de eigenaren van een XL pitbull of rottweiler die niks gedaan heeft. Maar die iets KAN doen.
ik vind die regeling eerlijk gezegd een beetje bespottelijk. of hebben ze een lijstje met rassen en het aantal geregistreerde bijtincidenten per ras, en wordt aan de hand daarvan het bedrag bepaalt? dat zal wel niet denk ik.
Afbeelding
petertje
Zeer actief

mercedes2803 schreef:Enigszins een Duits Model...
J
Sloopt een hond een kat van 300 euro, dan keer vier 1200 euro waarvan de helft voor de baas en de andere helft voor het CJIB of zo.
Levert het ook nog wat op.
.
jaaa, dat klinkt echt logisch, beloon de eigenaren van die loslopende katten ook nog.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

petertje schreef:
J
Sloopt een hond een kat van 300 euro, dan keer vier 1200 euro waarvan de helft voor de baas en de andere helft voor het CJIB of zo.
.
jaaa, dat klinkt echt logisch, beloon de eigenaren van die loslopende katten ook nog.
Er is nog steeds geen regel dat katten niet vrij buiten mogen lopen, dat schapen in een wei mogen staan etc. etc.
Honden mogen geen schapen slopen, geen wild aanvallen, geen andere mensen bijten etc. etc.
petertje
Zeer actief

blondie schreef:
petertje schreef:
J
.
Er is nog steeds geen regel dat katten niet vrij buiten mogen lopen, dat schapen in een wei mogen staan etc. etc.
Honden mogen geen schapen slopen, geen wild aanvallen, geen andere mensen bijten etc. etc.

Dat is wat wij mensen vinden, het instinct van veel honden vind dat volgens mij dat dat wel kan. Als een kat losloopt is er altijd een kans dat er wat mee gebeurt toch? ik zie ze ook zo nu en dan langs de weg liggen omdat ze aangereden zijn. Ik loop altijd aangelijnd, maar er zijn hier in de buurt een paar katten die het leuk vinden om uit een bosje blazend op honden af te vliegen, dat gaat vrij snel, en van de week was mijn hond iets sneller dan mij en kreeg die kat vliegles. Ik heb gedaan wat ik kon, de hond volgde zijn instinct, en als hij hem verwond had zou ik dan aansprakelijk zijn? klinkt niet logisch in mijn oren.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

malinois schreef:
Marion. schreef:

zorgen dat die hond niet bij mijn hond komt... :U:
Mijn hond moet het vertrouwen hebben dat mocht er iets gebeuren (wat dan ook) ik het oplos voor hem... hij weet niet bij voorbaat dat een keffende of grauwende hond ook niet daadwerkelijk komt. En dat helaas is dat al een probleem voor veel mensen want ja die flex he... die moet op 8 meter.. die kan niet korter... of ineens vliegt het lijntje uit hun handen. Gebeurd niet wekelijks gelukkig, maar het gebeurd toch wel met enige regelmaat. En dan loop ik alleen in de wijk met het laatste rondje dus max 1 keer per dag heel laat op de avond.
Tja ik snap je helemaal, ik heb het ook te vaak meegemaakt. En ik wil ook dat mijn hond het vertrouwen in mij blijft houden dat ik andere honden op afstand houd. Daardoor kan ze ontspannen naast mij lopen en ligt ze niet meer om de haverklap pissend op de grond van angst omdat er een hond op haar af komt.
Als de baas het 'afhandelt' hoeft de hond niet (extreem) te reageren.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Dus loslopende katten zijn ook gevaarlijk? Ik denk dat als iedereen zijn kat binnen moest houden er meteen een muizenplaag komt van bijbelse proporties. De kat hoort inmiddels bij onze omgeving en ik zou de kat los op straat nooit meer willen missen. Ik denk ook dat de gevolgen van katten op onze omgeving veel kleiner is dan mensen denken. Immers, weinig andere roofdieren rondom onze huizen en genoeg merels en koolmeesjes en allemaal ander gevogelte. Ik heb dus niet het idee dat de vogels in de stad echt te maken hebben met achteruitgang door de katten. Beter gezegd, de vogels in de bebouwde kom hebben het vele malen beter dan die in het bos want daar vindt je om de 500 meter een koppel merels en koolmezen. Zo goed dat zowat elke tuin zijn koppel merels heeft en een koppel koolmezen en met wat geluk nog een koppel winterkoningen en roodborsten. Dus nee, katten worden denk ik nogal overdreven als moordlustige vogeluitroeiers. Ik denk eerder dat ze de balans een beetje bewaren. Zeker wat betreft muizen en ander ongedierte. Verder is een kat gevaarloos voor mens en hond. Speelt denk ik ook een rol. Ik ken geen kinderen, mensen en honden die gebeten zijn door katten en daardoor verminkt waren. Jij wel?
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Heavy schreef:
blondie schreef:
Laat ik het zo zeggen ze loopt die 2 keffers die hier eindje verderop in de voortuin zitten voorbij zonder ernaar te kijken en ze gaat er ook niet harder van lopen of hijgen of oren naar achteren of gapen of wat dan ook .
Ja maar dat gaat hier ook zo, bepaalde keffende honden verblikt of verbloosd ze niet om. Het zijn juist die honden die vanuit een andere manier reageren. Dát zijn de honden die niet zouden schromen aan te vallen. Die trekt ze ook zonder schroom achter een hek vandaan als ze eroverheen komen. Anderen loopt ze dan weer in een wijde bocht omheen.
Ik hield mijn hart ook een beetje vast in dit nieuwe huis, want rechts wonen setters en die vinden ons geweldig, en onze visite etc. Staan ook gewoon lekker te hangen over het lage muurtje tussen onze voortuinen. Maar het gaat prima, wel met beleid meer en meer naar buiten laten gaan, maar nu gaat het prima. Weet niet wat er gebeurd als buurvrouw haar moeder er met de teckels zit. Daar waar ik woonden waren ze niet al te grote vrienden :engel: dat gaan we dus ook weer meemaken. Maar goed. Dat ligt niet zozeer aan Bluf maar aan het gedrag van die honden, ik kan er niet meer van maken.
Het ligt niet aan Bluf maar aan het gedrag van die honden :wink:
Dus als alle honden maar normaal doen dan kan Bluf dat ook.
Zou het niet normaler zijn dat Bluf ook in abnormale situaties normaal kan doen?

Nou zeg ik niet dat een hond niet op een aanvallende andere hond mag reageren hoor en zelf reageer ik ook wel als ik op straat zou worden uitgescholden .
Maar toch het komt toch wel een beetje van beide kanten vind ik een vreselijk keffende hond hoeft natuurlijk niet meteen vermoord te worden , je kan ook gewoon terug blaffen .
weet ik niet ,als je t naar mensen toe trekt dan kun je als mens bepaalde dingen best negeren, zelfs beledigingen, maar er is een punt waarop je niet meer negeert en tot actie overgaat op welke manier dan ook.
Ik denk dat t met honden net zo is. Ik verwacht van mijn hond ook eigenlijk niet dat hij heiliger is dan ik :wink: ( en zo heilig ben ik niet)
t is een hond en ja soms reageert hij, en anticipeer ik omdat ik er op bedacht ben, voor die tijd heeft ie al meer dan 20 signalen gegeven over wat hij doen gaat.
denk dat t bij anderen ook zo zal zijn in veel gevallen
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja t zijn levende wezens en allemaal verschillend ook qua tolerantie niveau, net zo goed.
gonnie
Zeer actief

Tineke schreef:
Nanna schreef:Ik zit hier gewoon te lachen ;-)

"Ja meisjes, oma kan jullie niet hebben want de hondjes hebben dat liever niet"

In geen enkele wereld zou ik mijn honden boven mijn kleinkinderen stellen. Dan donderde ik ze een week het asiel in en haalde heerlijk de kleinkinders op :ok:
Ik zou gewoon mijn honden opvoeden en grenzen stellen net als bij de kinderen trouwens.
Kleinkinderen zijn gewoon hier en logeren maar die weten echt wel wat wel en niet mag, net als de honden.
Mijn karakter is al vanaf dat ik heel klein was dat ik erg voorzichtig ben en wil voorkomen dat er iets gebeurd en na hier op het hondenforum al die verhalen gelezen hebbend over kinderen die gebeten worden door honden die meestal van familie zijn wil ik het risico gewoon niet nemen.
En ik heb ook niet zo heel veel zin om constant de kinderen en de honden in de gaten te houden omdat ik bang ben dat er wat gebeurd.

Een kind doet al heel snel een hond pijn zeker als ze geen honden of dieren gewend zijn, ik zou niet willen dat als het mis gaat omdat ik even niet goed oplet mijn kleindochter mismaakt is, en zoals ik al zei: ik pas twee dagen per week op de meiden dus zie ze genoeg.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
blondie
Zeer actief

Heavy schreef:
blondie schreef:
Het ligt niet aan Bluf maar aan het gedrag van die honden :wink:
Dus als alle honden maar normaal doen dan kan Bluf dat ook.
Zou het niet normaler zijn dat Bluf ook in abnormale situaties normaal kan doen?

Nou zeg ik niet dat een hond niet op een aanvallende andere hond mag reageren hoor en zelf reageer ik ook wel als ik op straat zou worden uitgescholden .
Maar toch het komt toch wel een beetje van beide kanten vind ik een vreselijk keffende hond hoeft natuurlijk niet meteen vermoord te worden , je kan ook gewoon terug blaffen .
:wink: Bluf vermoord niets. Bluf raakt opgewonden en ik neem geen gok door te zien wat er gebeurd als ik haar op dat soort momenten niet daarvoor me bij me roep en aanlijn. Dat is alles.
Ik vind uitgescholden worden bij honden overigens iets anders dan bepaalde honden die los blijven lopen en met een gigantische bek om en rond haar gaan rennen en proberen te happen. In die gevallen ben ik gewoon blij dat ik dat soort honden vaak herken en Bluf dan al heb aangelijnd. Nogmaals, ze zal ze niet mollen. Maar ervaring leert dat als Bluf haar kop draait en richting de happende blaffende hond gaat, deze het op een rennen zetten met een hoop gegil erbij. En dan is voor haar de verleiding groot om er nog even achteraan te gaan. Pak ik een bal, dan is ze wel weer sneller gefocussed op de bal hoor. Maar ik mag toch zeggen dat ik het vervelend vind om altijd maar weer te horen : ze hebben het niet zo op herders. Dan vind ik dat deze mensen zelf even voor een hele korte periode zorgen dat ze hun hondjes aanlijnen. Maar goed. Dat weet ik inmiddels dat dat gewoon niet gebeurd. Dus lijn ik zelf aan als ik het niet vertrouw.
Laatst gewijzigd door blondie op 10 mei 2014 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

laeken schreef:Dus loslopende katten zijn ook gevaarlijk? Ik denk dat als iedereen zijn kat binnen moest houden er meteen een muizenplaag komt van bijbelse proporties. De kat hoort inmiddels bij onze omgeving en ik zou de kat los op straat nooit meer willen missen. Ik denk ook dat de gevolgen van katten op onze omgeving veel kleiner is dan mensen denken. Immers, weinig andere roofdieren rondom onze huizen en genoeg merels en koolmeesjes en allemaal ander gevogelte. Ik heb dus niet het idee dat de vogels in de stad echt te maken hebben met achteruitgang door de katten. Beter gezegd, de vogels in de bebouwde kom hebben het vele malen beter dan die in het bos want daar vindt je om de 500 meter een koppel merels en koolmezen. Zo goed dat zowat elke tuin zijn koppel merels heeft en een koppel koolmezen en met wat geluk nog een koppel winterkoningen en roodborsten. Dus nee, katten worden denk ik nogal overdreven als moordlustige vogeluitroeiers. Ik denk eerder dat ze de balans een beetje bewaren. Zeker wat betreft muizen en ander ongedierte. Verder is een kat gevaarloos voor mens en hond. Speelt denk ik ook een rol. Ik ken geen kinderen, mensen en honden die gebeten zijn door katten en daardoor verminkt waren. Jij wel?
Loslopende katten zijn dan misschien in sommige gevallen niet schadelijk. Dat is heel wat anders. Wat zou je denken van overlast? Schijten in een andermans tuin?
Ik noem maar wat.

Ik denk niet, dat jij je bankrekening zou willen openen, om de schade en overlast door katten zou willen vergoeden.

Ik denk, dat jij zou zeggen, me'n rug op. Dus, mag de automobilist remmen en tegen een boom komen. Mogen er haasjes en jonge vogels worden gedood, en vaak niet eens opgevreten worden. Volières, kippen, die regelmatig worden bezocht door de buurpoes. Zijn er soms ook nog exemplaren, die een hond durven te verwonden.

Wie is nu eigenlijk verantwoordelijk? Niet die kat. Die kan het niet helpen dat hij , ik moet zeggen zij, ook al is het een kater.

Dus, jij zou graag elke materiële en immateriële schade willen vergoeden?

Zo denk ik trouwen ook over honden hoor. De baas/ vrouwtje zal moeten zorgen dat het dier wat in zijn/ haar bezit is geen overlast en schade moet bezorgen aan anderen.

De verantwoordelijkheid ligt dus bij de bezitter van het dier. Kun je als bezitter dit niet waarborgen, dan moet je geen dier nemen. Dan neem je je verantwoordelijkheid.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

En dan is het soms zoooo heerlijk om gewoon je hond een keer te laten gaan :engel:
Ik heb het een keer gedaan met Baco in zijn jonge jaren, voor nu kom ik niet meer in drukke gebieden met hem, maar 1 keer heb ik Freek, de zwarte rus laten gaan, dat wil zeggen iets meer ruimte aan de riem geven, iedere dag die strontvervelende labrador en het domme baasje en ik had geen zin om daar geen wandeling meer te gaan doen vanwege die muts, en Freek deed het heel netjes, schoffelde hem keurig tegen de grond bleef er even op liggen en klaar was het , geen haartje gekrenkt :ok: Wel van de muts die moord en brand schreeuwde maar de lab had de boodschap begrepen en kwam nooit meer klieren :ok:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

gonnie schreef: Mijn karakter is al vanaf dat ik heel klein was dat ik erg voorzichtig ben en wil voorkomen dat er iets gebeurd en na hier op het hondenforum al die verhalen gelezen hebbend over kinderen die gebeten worden door honden die meestal van familie zijn wil ik het risico gewoon niet nemen.
En ik heb ook niet zo heel veel zin om constant de kinderen en de honden in de gaten te houden omdat ik bang ben dat er wat gebeurd.

Een kind doet al heel snel een hond pijn zeker als ze geen honden of dieren gewend zijn, ik zou niet willen dat als het mis gaat omdat ik even niet goed oplet mijn kleindochter mismaakt is, en zoals ik al zei: ik pas twee dagen per week op de meiden dus zie ze genoeg.
Oh wij zijn ook erg voorzichtig hoor ,geen van de kinderen is ooit een seconde alleen met de honden daar letten we echt heel goed op.
En ik ben niet zo bang dat de kleinkinderen onze honden bewust pijn zullen doen ook die weten wat wel en niet mag met dieren.
Maar zou ik onze honden echt niet vertrouwen zou ik het natuurlijk nooit doen ,je neemt uiteraard geen risico.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
petertje
Zeer actief

laeken schreef:Dus loslopende katten zijn ook gevaarlijk? Ik denk dat als iedereen zijn kat binnen moest houden er meteen een muizenplaag komt van bijbelse proporties. De kat hoort inmiddels bij onze omgeving en ik zou de kat los op straat nooit meer willen missen. Ik denk ook dat de gevolgen van katten op onze omgeving veel kleiner is dan mensen denken. Immers, weinig andere roofdieren rondom onze huizen en genoeg merels en koolmeesjes en allemaal ander gevogelte. Ik heb dus niet het idee dat de vogels in de stad echt te maken hebben met achteruitgang door de katten. Beter gezegd, de vogels in de bebouwde kom hebben het vele malen beter dan die in het bos want daar vindt je om de 500 meter een koppel merels en koolmezen. Zo goed dat zowat elke tuin zijn koppel merels heeft en een koppel koolmezen en met wat geluk nog een koppel winterkoningen en roodborsten. Dus nee, katten worden denk ik nogal overdreven als moordlustige vogeluitroeiers. Ik denk eerder dat ze de balans een beetje bewaren. Zeker wat betreft muizen en ander ongedierte. Verder is een kat gevaarloos voor mens en hond. Speelt denk ik ook een rol. Ik ken geen kinderen, mensen en honden die gebeten zijn door katten en daardoor verminkt waren. Jij wel?
dus een kat die een ander beest grijpt is goed, een hond die een kat grijpt is niet goed? nou ja, verschil moet er zijn he.
Afbeelding
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

billy schreef:En dan is het soms zoooo heerlijk om gewoon je hond een keer te laten gaan :engel:
Ik heb het een keer gedaan met Baco in zijn jonge jaren, voor nu kom ik niet meer in drukke gebieden met hem, maar 1 keer heb ik Freek, de zwarte rus laten gaan, dat wil zeggen iets meer ruimte aan de riem geven, iedere dag die strontvervelende labrador en het domme baasje en ik had geen zin om daar geen wandeling meer te gaan doen vanwege die muts, en Freek deed het heel netjes, schoffelde hem keurig tegen de grond bleef er even op liggen en klaar was het , geen haartje gekrenkt :ok: Wel van de muts die moord en brand schreeuwde maar de lab had de boodschap begrepen en kwam nooit meer klieren :ok:
Ah ja, soms is dat de beste oplossing.
Een keer gedaan met Biet, bij een boerderij waar we vaak 's nachts voorbij kwamen.
Hond, kruising van van alles, bleef altijd op het erf, maar deze keer niet.
Dat was overdag, kon dus goed zien wat er gebeurde: hond kwam aanstormen, zag Biet, draaide meteen naar Bobo die wat meters voor ons liep. Ik liet Biet z'n gang gaan, die de hond onderuit schoffelde.
Biet 'gesta'd', die hield dus op: hond speerde weer z'n erf op.
Eigenaar was ondertussen ook op z'n erf en riep z'n hond bij zich en vond het wel best zo.
Nooit last gehad 's nachts.
Wiel
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Biet schreef:
billy schreef:En dan is het soms zoooo heerlijk om gewoon je hond een keer te laten gaan :engel:
Een keer gedaan met Biet, bij een boerderij waar we vaak 's nachts voorbij kwamen.
Dat was overdag, kon dus goed zien wat er gebeurde: hond kwam aanstormen, zag Biet, draaide meteen naar Bobo die wat meters voor ons liep. Ik liet Biet z'n gang gaan, die de hond onderuit schoffelde.
Eigenaar was ondertussen ook op z'n erf en riep z'n hond bij zich en vond het wel best zo.
Je hebt kennelijk gezegd dat hij moest stoppen, maar wat betekent die term? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

ranetje schreef:
Biet schreef:
Je hebt kennelijk gezegd dat hij moest stoppen, maar wat betekent die term? :wink:
Er waren 2 termen die absoluut waren: 'nee' en 'sta', waarbij 'sta' het beste werkte.
Als ie het in z'n kop kreeg en bedacht had dat ie iets ging doen wat niet mocht, werkte 'nee' niet meer.
Met 'sta' kon ik hem nog op z'n plek laten stil staan, ongeacht wat verder de prikkel was.
Consequentie was dan wel dat ik hem daar dan ook op moest gaan halen, want hij kwam gewoon echt niet meer in beweging.
Geen idee hoe ik dat voor elkaar heb gekregen: het werkte gewoon zo bij die hond.
Wiel
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Biet schreef:
ranetje schreef:
Biet schreef:Dat was overdag, kon dus goed zien wat er gebeurde: hond kwam aanstormen, zag Biet, draaide meteen naar Bobo die wat meters voor ons liep. Ik liet Biet z'n gang gaan, die de hond onderuit schoffelde.
Er waren 2 termen die absoluut waren: 'nee' en 'sta', waarbij 'sta' het beste werkte.
Als ie het in z'n kop kreeg en bedacht had dat ie iets ging doen wat niet mocht, werkte 'nee' niet meer.
Met 'sta' kon ik hem nog op z'n plek laten stil staan, ongeacht wat verder de prikkel was.
Consequentie was dan wel dat ik hem daar dan ook op moest gaan halen, want hij kwam gewoon echt niet meer in beweging.
Geen idee hoe ik dat voor elkaar heb gekregen: het werkte gewoon zo bij die hond.
Ah, op zo'n manier :ok:
Iets dergelijks heb ik bij een van mijn honden gehad met "wacht".

"Nee" werkt bij mijn honden op afstand ook niet zo goed.
Een ander commando geven (zoals wacht of sta, of down) werkt beter.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ehm ja. Gollum is regelmatig de straat doorgejaagd door katten, ik heb haar regelmatig moeten verdedigen tegen die beesten. Ze krabben je zo de ogen uit en het gevaar bestaat dat ze onder een auto gejaagd word :schrik:
Leuk he, zo'n lieve hond die niks doet.
gonnie
Zeer actief

Heavy schreef: Oh maar dat is ook vervelend hoor hoe vaak ik wel niet te horen krijg: ja hij is eens aangevallen door een Herder :roll: dat is gewoon goedpraten van het ongewenste gedrag van hun eigen hond :wink:

:

Soms is dat ook gewoon zo en niks geen goed praterij.

Nikkie van mij was voordat ze aangevallen werd door een andere hond een schat van een hond, deed buiten nooit lelijk naar anderen honden, na de aanval van die Herder is ze heel erg veranderd, ze heeft buiten nog nooit een andere hond echt gebeten maar als ze te lang aan haar kont ruiken dan kunnen ze wel een snauw krijgen, en als ze aan de lijn loopt dan gaat ze uit haar dak als ze een andere hond ziet had ze daarvoor nooit gedaan, en als ze zo uit haar dak gaat probeert ze af en toe zich af te reageren op haar zus.

Dus bij Nikkie is het wel begonnen na een aanval van een andere hond, en de andere meiden doen gewoon mee met blaffen, ze is toen ook begonnen met ons te bijten als we ongezien aan haar rug zitten ze bijt dan niet door maar een blauwe plek heb je wel.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

gonnie schreef:
Heavy schreef: Oh maar dat is ook vervelend hoor hoe vaak ik wel niet te horen krijg: ja hij is eens aangevallen door een Herder :roll: dat is gewoon goedpraten van het ongewenste gedrag van hun eigen hond :wink:

:

Soms is dat ook gewoon zo en niks geen goed praterij.

Nikkie van mij was voordat ze aangevallen werd door een andere hond een schat van een hond, deed buiten nooit lelijk naar anderen honden, na de aanval van die Herder is ze heel erg veranderd, ze heeft buiten nog nooit een andere hond echt gebeten maar als ze te lang aan haar kont ruiken dan kunnen ze wel een snauw krijgen, en als ze aan de lijn loopt dan gaat ze uit haar dak als ze een andere hond ziet had ze daarvoor nooit gedaan, en als ze zo uit haar dak gaat probeert ze af en toe zich af te reageren op haar zus.

Dus bij Nikkie is het wel begonnen na een aanval van een andere hond, en de andere meiden doen gewoon mee met blaffen, ze is toen ook begonnen met ons te bijten als we ongezien aan haar rug zitten ze bijt dan niet door maar een blauwe plek heb je wel.
Sorry hoor Connie ik hoor heel veel dingen die eenvoudig wel met opvoeden te maken heeft ,van tafel eten ,enorm uitvallen buiten , wegblijven als ze geen zin hebben om te komen en bijten als het zo uitkomt.
Dat heeft imo toch echt ook wel met opvoeding te maken en komt niet enkel voort uit eenmaal een slechte ervaring.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”