Het is ook lastig.blondie schreef:S@ndr@ schreef:Ja en jij kunt t ook draaien zoals je wilt maar zonder provocatie , veel minder snel een aanvalHeavy schreef:Je kunt draaien zoveel als je wilt het ligt toch écht aan de hond die jij naast je hebt die daar op reageert en niet aan de keffers![]()
Het is voor baas met zo'n hond irritant al die uitlokkers buiten zoals keffende hondjes of katten of wat dan ook. Maar je moet de dingen niet omgaan draaien.
Keffende honden en katten zijn normaal in een samenleving , honden die daar problemen mee hebben zijn in mijn ogen minder normaal.
Ik weet wat je bedoelt hoor heb ook met zo'n hond gelopen en ook vaak gedacht pfff als er niet zoveel katten waren dan was het rustiger lopen als die hondjes niet zo kefte dan was het rustiger lopen enz
Maar nu ik met een hond loop die dat allemaal negeert denk ik er wel anders over
Ik vind het altijd lastig. Ik wil laten negeren, en dat lukt wel aardig hoor aan de lijnmaar een ander liet haar lekker eens terugsnauwen en ik corrigeerde. "jemig Con, nu geef je haar op haar bek, terwijl de ander haar aanvalt!". Tsja, is ook wel waar, want bijvoorbeeld de kleinere Jol die laat ik wel op een hondse manier haar gang gaan als ze lullig bejegend wordt, en zij is eerlijk gezegd ook niet misselijk, duidelijk dat wel. Maar Bluf zou ook duidelijk zijn, alleen vinden de meesten het niet ok als je een type als haar voor zichzelf op laat komen
Voor ons gevoel is het oneerlijk als we de honden aan de lijn hebben en er komt een loslopende hond buurten dat als onze hond een knauw uitdeelt dat de eigenaar van de andere hond dan begint te schelden.
Nou moet ik zeggen dat dat hier weinig gebeurd, hier zeggen de meeste als ik de meiden waarschuw: nee laat maar hoor dan moet hij niet zo opdringerig zijn. Ook als mijn meiden loslopen komt er weleens een hond snuffelen en als dat te opdringerig gebeurd willen Tama en Nikkie nog weleens uitvallen, er zijn maar weinig mensen die daar boos om worden, de meesten vinden het alleen maar normaal.