Eerlijk gezegd zou ik haar gewoon optillen. Ze is bang en heropvoeden is een heel leuk idee maar dat werkt niet meer. Je kan nu 20 sociale honden regelen en die laten zien dat honden niet eng zijn maar dan? Dan moet je weer de straat op en daar heb je heel weinig kans de komende 12 jaar alleen sociale honden tegen te komen.
Een misser en het is gelijk weer bal bij zo'n hondje.
En je hebt gelijk hoor, Wuilus is erg lief met tekkels en JR'sels bv tot ze gaan grommen en happen. Meestal negeert ze het maar soms heeft ze zin erop in te gaan. Nou dan ga je dus.
Ik heb een paar dagen een JR gehad die een kleine feeks bleek te zijn. 90% van de honden waren leuk en speelbaar, 10% was eng en werd met een hoge rug en borstelend ontweken. Stond hij tussen mijn benen en kwam de golden of wat dan ook ruiken dan hing hij in hun gezicht. Wat schiet je daar nu mee op?
Wat ik deed was als hij zich zo raar en bang begon te gedragen was hem optillen en zonder veel poeha stopte ik hem onder mijn jas, jas dicht, weg alles. Weg hond, weg ik, weg veldje. Dan liep ik weg en liet hem weer los als alles uit het zicht was. Ik bleef hem wel stimuleren in een spel met andere honden. De uitkomst was dat hij met veel honden dollend rondrende en soms gewoon onder de jas gezwaaid werd en afgevoerd als hij raar werd
De achterliggende gedachte was puur dat ik niet wilde dat hij doodgebeten werd als hij weer eens uitvloog naar een grote hond en die in het gezicht beet.