Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Optillen of niet

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

dutje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door dutje »

qyan schreef:in een gebied waar mijn hond eigenlijk niet los mag en mijn hond jouw hond lastig zou vallen en vervolgens mijn hond niet luistert, heb je alle recht de hond te verjagen.
maar dan ook niet gaan miepen als de hond bijt he!!! :twisted:
Eh.. was dit nu een grapje? Ik hoop toch dat ik weer zo´n muts ben die alles veel te serieus neemt. :? Dat zou toch wat zijn zeg, ik een ´niet-losloop-gebied´ gebeten worden door een lastigvallende loslopende hond! 8O
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

dutje schreef:
qyan schreef:in een gebied waar mijn hond eigenlijk niet los mag en mijn hond jouw hond lastig zou vallen en vervolgens mijn hond niet luistert, heb je alle recht de hond te verjagen.
Eh.. was dit nu een grapje? Ik hoop toch dat ik weer zo´n muts ben die alles veel te serieus neemt. :? Dat zou toch wat zijn zeg, ik een ´niet-losloop-gebied´ gebeten worden door een lastigvallende loslopende hond! 8O
Ha,ha,ha......ja maar als het een losgebroken york is weet je het maar nooit..... ;)
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

dutje schreef:
nee, je begrijpt hem verkeerd! ;)
degene aan wie ik het schrijf heeft het erover dat hij honden die volgens hem iets te opdringerig zijn, hardhandig wegjaagt.
als hij het over hardhandig heeft dan heb ik daar zo mijn ideeen bij en er zullen honden zijn die dat niet pikken en wellicht wel eens van zich af kunnen bijten.
en als ze dat doen omdat de persoon in kwestie graag in grijp alvorens de eigenaar ana te spreken, moet ie niet miepen komt ie ooit ene hond tegen die van zich afbijt, er buiten gelaten of het nu wel of geen losloopgebied is. je hebt van andermans honden af te blijven
beter uitgelegd zo. :mrgreen:

je hoort een hond (of het nu wel of geen losloopgebied is) niet HARDHANDIG weg te jagen voordat je de eigenaar hebt aangesproken. deze persoon (of moet het verkeerd begrijpen) spreekt naderhand pas de eigenaar aan en dat vindt ik ook niet kloppen.
doet de eigenaar na aanspreken nog niets, dan heb je volgens mij alle recht je eigen hond te verdedigen en de hond weg te jagen, maar niet hardhandig. maar niet zonder eerst de eigenaar ana te spreken
dutje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door dutje »

qyan schreef:
dutje schreef:
nee, je begrijpt hem verkeerd! ;)
degene aan wie ik het schrijf heeft het erover dat hij honden die volgens hem iets te opdringerig zijn, hardhandig wegjaagt.
als hij het over hardhandig heeft dan heb ik daar zo mijn ideeen bij n er zullen honden zijn die dat niet pikken en wellicht wel eens van zich af kunnen bijten.
beter uitgelegd
Ooooh! :idea: Nu snap ik wat je bedoelt.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dutje schreef:
maar een hond die een andere hond lastig valt, bijt niet altijd.... en tussen bijten en bijten zit ook nog een wereld van verschil....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

qyan schreef:je hoort een hond (of het nu wel of geen losloopgebied is) niet HARDHANDIG weg te jagen voordat je de eigenaar hebt aangesproken. deze persoon (of moet het verkeerd begrijpen) spreekt naderhand pas de eigenaar aan en dat vindt ik ook niet kloppen.
doet de eigenaar na aanspreken nog niets, dan heb je volgens mij alle recht je eigen hond te verdedigen en de hond weg te jagen, maar niet hardhandig. maar niet zonder eerst de eigenaar ana te spreken
is hier ook gebeurd laatst... een oude kerel met een wandelstok... wilde mijn hond slaan met die stok omdat die zijn hond 'lastig' viel ... ze speelden gewoon met elkaar, niets geen gegrom, gewoon achter elkaar aanrennen omdraaien en weer achter de ander aan...
Maar ja, die poging tot slaan resulteerde in een grommende hond voor die vent... tja dat krijg je he als je een vreemde hond wilt slaan...belachelijk... als ik zie dat het verkeerd gaat zorg ik zelf wel voor mijn eigen hond(en)...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
qyan

malinois schreef:
qyan schreef:je hoort een hond (of het nu wel of geen losloopgebied is) niet HARDHANDIG weg te jagen voordat je de eigenaar hebt aangesproken. deze persoon (of moet het verkeerd begrijpen) spreekt naderhand pas de eigenaar aan en dat vindt ik ook niet kloppen.
is hier ook gebeurd laatst... een oude kerel met een wandelstok... wilde mijn hond slaan met die stok omdat die zijn hond 'lastig' viel ... ze speelden gewoon met elkaar, niets geen gegrom, gewoon achter elkaar aanrennen omdraaien en weer achter de ander aan...
Maar ja, die poging tot slaan resulteerde in een grommende hond voor die vent... tja dat krijg je he als je een vreemde hond wilt slaan...belachelijk... als ik zie dat het verkeerd gaat zorg ik zelf wel voor mijn eigen hond(en)...
:ok: dat bedoel ik
Mama Sanneke
Zeer actief

Re: Optillen of niet

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

teckeltoos schreef:Sarah is en blijft bang voor andere honden. Waar ik alles goed kan overzien kan ze los lopen, maar verder loopt ze aan de flexi lijn. In het losloopgebied weet ik dat ik daar loslopende honden kan verwachten, maar het is daar zo mooi wandelen. Laatst werd Saar "belaagd " door 2 (heel vriendelijke) dobers. Sara was aangelijnd en de lijn draaide om de poten van een van de dobers. Toen heb ik de lijn los gemaakt en Saar maar opgetild, want ze liet haar tanden zien en gromde. Dit gecombineerd met die draad om de poten kan toch ook een lieve hond uit zijn hummetje doen vallen ?
Het vermijden van dit wandelgebied heeft geen zin want in de woonwijk laat ook iedereen zijn hond los lopen. Is het nou zo belangrijk dat Saar met andere honden moet omgaan dat het wandelplezier voor haar en voor mij erdoor verpest moet worden of zal ik haar maar gewoon optillen als al te opdringerige honden haar belagen. Let wel....ik ga haar niet optillen als ik alleen maar een hond zie aankomen.
Kijk es bij algemeen, over aanstormende hond.
Kan je even zien wat ze me allemaal hebben verteld.
sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

qyan schreef:
je hoort een hond (of het nu wel of geen losloopgebied is) niet HARDHANDIG weg te jagen voordat je de eigenaar hebt aangesproken. deze persoon (of moet het verkeerd begrijpen) spreekt naderhand pas de eigenaar aan en dat vindt ik ook niet kloppen.
Zo werkt het niet altijd...soms heb je simpelweg geen tijd om een praatje met de andere eigenaar te maken, want dan hebben de honden mekaar al lang een breed te pakken....

Als ik de kans krijg, vraag ik ruim van de voren of ze hun hond bij zich willen houden....
Krijg ik deze kans niet, dan houdt t op...
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
qyan

Dingo schreef:
qyan schreef:
Zo werkt het niet altijd...soms heb je simpelweg geen tijd om een praatje met de andere eigenaar te maken, want dan hebben de honden mekaar al lang een breed te pakken....

Als ik de kans krijg, vraag ik ruim van de voren of ze hun hond bij zich willen houden....
Krijg ik deze kans niet, dan houdt t op...
dat is weer een ander verhaal, ben ik het ook mee eens.
maar qyan heeft als pup zijnde een periode gehad waarin hij erg opdringerig was, totaal niets mee te beginnen en niet luisteren. periode hefet gelukkig maar kort geduurd. maar ik stond er dus naast en de ander tilde hem aan zijn nekvel op in misschien nog geen seconde. dat is dus overduidelijk de eigenara niet de kans geven het zelf te doen en het te snel van de eigenaar overnemen. in zo'n geval blijf je echt van mijn hond af hoor, en zeker ene pup van 4 maanden toen!
uiteraard ben ik ook weleens niet in de buurt geweest dat de eigenaar van de andere hond het zelf oploste, maar dat moet kunnen.
maar ben ik in de buurt en heb je zelf de kans in te grijpen dan heet een ander gewoon van je hond af te blijven
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Eerlijk gezegd zou ik haar gewoon optillen. Ze is bang en heropvoeden is een heel leuk idee maar dat werkt niet meer. Je kan nu 20 sociale honden regelen en die laten zien dat honden niet eng zijn maar dan? Dan moet je weer de straat op en daar heb je heel weinig kans de komende 12 jaar alleen sociale honden tegen te komen.
Een misser en het is gelijk weer bal bij zo'n hondje.

En je hebt gelijk hoor, Wuilus is erg lief met tekkels en JR'sels bv tot ze gaan grommen en happen. Meestal negeert ze het maar soms heeft ze zin erop in te gaan. Nou dan ga je dus.

Ik heb een paar dagen een JR gehad die een kleine feeks bleek te zijn. 90% van de honden waren leuk en speelbaar, 10% was eng en werd met een hoge rug en borstelend ontweken. Stond hij tussen mijn benen en kwam de golden of wat dan ook ruiken dan hing hij in hun gezicht. Wat schiet je daar nu mee op?

Wat ik deed was als hij zich zo raar en bang begon te gedragen was hem optillen en zonder veel poeha stopte ik hem onder mijn jas, jas dicht, weg alles. Weg hond, weg ik, weg veldje. Dan liep ik weg en liet hem weer los als alles uit het zicht was. Ik bleef hem wel stimuleren in een spel met andere honden. De uitkomst was dat hij met veel honden dollend rondrende en soms gewoon onder de jas gezwaaid werd en afgevoerd als hij raar werd ;)

De achterliggende gedachte was puur dat ik niet wilde dat hij doodgebeten werd als hij weer eens uitvloog naar een grote hond en die in het gezicht beet.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”