Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Te dik

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Re: Te dik

Ongelezen bericht door Marion. »

He, ik had net voor ik boodschappen ging doen toch echt gereageerd.... Maar goed. Ik heb die neiging dus ook. Komt een buuf aan de deur die niets met honden heeft, maar wel als eerste zegt 'daar mogen qel wat kilo's af'. En ja, ik moet dan enorm oppassen dat ik er niet uit moet flappen dat zij beter haar nogal gezette dochter van 11 in de gaten kan houden dan mijn hond.

Maar goed. Ik weet inderdaad best goed welke vitamientjes waarin zitten, en welke kruidjes vochtafdrijvend of spijsverteringopwekkend zijn. Kun je natuurlijk aan mij ook zien, ik pas mijn kleding van 30 jaar terug nog :pffff:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Fafo schreef:
Hilde schreef:Ik weet niet precies of het nou een compliment is dat ik beter voor m'n hond zorg dan voor mezelf, of een belediging. Mocht zoiets ooit tegen mij gezegd worden :mrgreen:
:mep:

Je bent helemaal niet dik.
Dat zei ik niet :mrgreen: Maar het is een vaststaand feit dat ik beter voor Beau zorg dan voor mezelf. Ik vind dat niks negatiefs maar iets positiefs :D
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Hilde schreef:
Fafo schreef:
Hilde schreef:Ik weet niet precies of het nou een compliment is dat ik beter voor m'n hond zorg dan voor mezelf, of een belediging. Mocht zoiets ooit tegen mij gezegd worden :mrgreen:
:mep:

Je bent helemaal niet dik.
Dat zei ik niet :mrgreen: Maar het is een vaststaand feit dat ik beter voor Beau zorg dan voor mezelf. Ik vind dat niks negatiefs maar iets positiefs :D
Siert je dat je goed voor je hond zorgd maar voor de rest vind ik er weinig positiefs aan Hilde. :hmmm:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Ik denk dat het voor de gezondheid van mijn huisdieren erg belangrijk is dat ze niet te dik worden. Ik houd dit goed in de gaten. Lastig nu mijn hond structureel grote hoeveelheden prednisol moet slikken. Bij mijn dieren kan ik dat redelijk goed controleren. Zelf ben ik ook iets te zwaar, kilo of zes/zeven.Haha kwou dat ik een baasje had die dat voor mij op orde hield...zou dat nou niet zalig zijn?
Als ik dus honden of katten zie die echt veel te dik zijn, probeer ik een baasje toch heel voorzichtig te adviseren om wat rustiger aan te doen. dieren kunnen dat immers zelf niet?
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Sanchis schreef:Honden. Dan heeft iedereen er direct ern mening over. Bij een forum lid moet het steeds ook gaan over haar te dikke miep.
Ik zat dit weekend bij de kc en mevrouw A had het over te dikke hond van mevrouw B. Een heel relaas over toevoegingen in voer, beweging, leefgewoonten, tussendoortjes etc. Maar daar ging het mij niet om. Wat me stoorde was de toon waarop. Belerend en beschuldigend. Ik moest gelijk weer ff aan dit forum denken.

Dus ik zei, Zeg jij stuk katenspek die je me daar over de bar heen blubbert. Moet jij eens horen, als jij zoveel verstand hebt van natuurlijke voeding en beweging, dan vraag ik me af hoeveel onbespoten worteltjes jij knaagt om je erbarmelijke staat van zijn te behouden, ondanks dat je blijkbaar dagelijks die massa de voorgeschreven half-uur-per-dag in het zweet werkt.
Of is dat ook allemaal gekomen na jou castratie jij sexloos stuk zwoerd? Wat ben je trouwens aan het drinken, tomatensapje?

Al met al kan ik dat belerende taalgebruik, de betweterij en het fanatisme daarin echt slecht verdragen van iemand met (morbide) obesitas.
En toen je dit bedacht heb je er niet aan gedacht dat die mevrouw weleens ziek kan zijn en medicijnen slikt waar je dik van wordt? Of juist door dit soort grofheden nog maar een lekkere snack neemt om het rotgevoel dat je haar gegeven hebt weg te eten? Echt, ik zou woest geworden zijn!
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Marion.

marian* schreef:
Sanchis schreef:Honden. Dan heeft iedereen er direct ern mening over. Bij een forum lid moet het steeds ook gaan over haar te dikke miep.
Ik zat dit weekend bij de kc en mevrouw A had het over te dikke hond van mevrouw B. Een heel relaas over toevoegingen in voer, beweging, leefgewoonten, tussendoortjes etc. Maar daar ging het mij niet om. Wat me stoorde was de toon waarop. Belerend en beschuldigend. Ik moest gelijk weer ff aan dit forum denken.

Dus ik zei, Zeg jij stuk katenspek die je me daar over de bar heen blubbert. Moet jij eens horen, als jij zoveel verstand hebt van natuurlijke voeding en beweging, dan vraag ik me af hoeveel onbespoten worteltjes jij knaagt om je erbarmelijke staat van zijn te behouden, ondanks dat je blijkbaar dagelijks die massa de voorgeschreven half-uur-per-dag in het zweet werkt.
Of is dat ook allemaal gekomen na jou castratie jij sexloos stuk zwoerd? Wat ben je trouwens aan het drinken, tomatensapje?

Al met al kan ik dat belerende taalgebruik, de betweterij en het fanatisme daarin echt slecht verdragen van iemand met (morbide) obesitas.
En toen je dit bedacht heb je er niet aan gedacht dat die mevrouw weleens ziek kan zijn en medicijnen slikt waar je dik van wordt? Of juist door dit soort grofheden nog maar een lekkere snack neemt om het rotgevoel dat je haar gegeven hebt weg te eten? Echt, ik zou woest geworden zijn!
En waarom mag die mevrouw dan wel - zonder van de hoed en de rand te weten - oordelen over hond B? Of welk gevoel ze baasje van hond B geeft?
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

nou ik zie liever een net iets te dikke hond bij een baas die veel positieve tijd met een hond doorbrengt. dan een hond die , naar mijn mening, te schraal wordt gehouden, en de hele dag in de bench moet blijven.
ik denk ook dat Miep van marion ( doe wordt in de O.P genoemd), best een heel goed en leuk leven heeft, ook al lijkt de hond misschien net ietsje te fors, dat zijn veel mensen ook. liever dat dan een hond die de hele dag genegeerd wordt.
marian*
Erelid
Contacteer:

Marion. schreef:
marian* schreef:

En waarom mag die mevrouw dan wel - zonder van de hoed en de rand te weten - oordelen over hond B? Of welk gevoel ze baasje van hond B geeft?
Mag ook niet. Maar de bewoordingen die Sanchiz heeft gebruikt ( ook al zijn ze aangepast) zouden me woest maken.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Marjoleine schreef:
Sanchis schreef:
irwi schreef:Je zou ook zo kunnen denken, die mensen zorgen beter voor hun honden dan voor zichzelf.
:wink:
Of, die mensen kunnen beter de hand op de honden koekjes trommel houden maar kunnen zich niet beheersen als ze een bord vol in vet gebakken braadworsten voor hun spekneus hebben.

Nou dat snap ik wel.
Ik stond ooit met een iets te volle teef (vanwege een nest een maand of vijf ervoor) in de ring, en de uiterst charmante Britse keurmeester zei daar (terecht) wat van, ze vond het jammer van het verder zo mooie teefje. Zelf was ze ook wat aan de volle kant overigens en ze besloot haar relaas met "I wish somebody would tell me what to eat..."

:mrgreen:
Haha, ik begrijp haar helemaal :mrgreen:
Marion.

marian* schreef: Mag ook niet. Maar de bewoordingen die Sanchiz heeft gebruikt ( ook al zijn ze aangepast) zouden me woest maken.
Omdat je het dan persoonlijk opvat? Vergeet dan niet dat jij die mevrouw B was die het wel nodig vond om over het postuur van de hond van mevrouw C te oordelen.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Voor jezelf kun je je eigen verantwoordelijkheid nemen, voor je hond moet je dat ook doen.
bouvierpoedel
Zeer actief

Wat zou het dat een hond wat te dik is .? Of te schraai.?
Die hond weet niet beter en eigenlijk gaat het ook nergens om.
de hond van Marion lijkt vet op foto's en houd waarschijnlijk van lekker vreten en baasjes houden van voeren. Zou die hond nu echt zitten met het idee dat zij een paar kilo's moet afvallen voor de gezondheid en dat ze een jaartje kanger zou kunnen leven.?
Zolang Marion niet loopt te zeiken dat haar hond moet afvallen en ze het niet voor elkaar krijgt en het zo zwaar is is er toch ook iets aan de hand.
Geld voor mensen toch ook .?
Nou en, :19: dat je vet bent en een paar jaar eerder dood kan gaan.Als je van lekker vreten houd ga je gang.
Marion.

Zo sta ik er ook in Kees. En WTF hebben anderen daarmee te maken? Ik vind het niet heel nodig om haar uit te hongeren, zodat ze misschien wel 16 wordt en kreupel, doof en blind aan haar einde komt. Ik ben niet zo voor wedstrijdjes.
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

1. Wát wil je precies met dit topic bereiken? Want veel meer als een ordinaire forum rel zie ik er niet van komen.

2. Je doet zelf ook lekker mee... Jij bekritiseerd háár op dat moment op de KC omdat zei over iemand roddelt en jij pakt vervolgens dát stukje om hier exact hetzelfde te doen....

:U:
Laatst gewijzigd door Mieke-Bo op 04 aug 2014 20:00, 2 keer totaal gewijzigd.
marian*
Erelid
Contacteer:

Marion. schreef:
marian* schreef: Mag ook niet. Maar de bewoordingen die Sanchiz heeft gebruikt ( ook al zijn ze aangepast) zouden me woest maken.
Omdat je het dan persoonlijk opvat? Vergeet dan niet dat jij die mevrouw B was die het wel nodig vond om over het postuur van de hond van mevrouw C te oordelen.
Nou, aangezien het tegen mij gezegd wordt zou ik me wel aangesproken voelen ja.
Wie weet heb ik namelijk inderdaad een ziekte waarvoor ik dik makende medicijnen gebruik en wil ik ook liever een magere lat zijn :19:
Afbeelding
Marion.

marian* schreef:
Marion. schreef:
Wie weet heb ik namelijk inderdaad een ziekte waarvoor ik dik makende medicijnen gebruik en wil ik ook liever een magere lat zijn :19:
En waarom mag jij dan wel oordelen over de hond van mevrouw A? Jij weet toch ook niets over die hond?
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Te dik is ongezond, dat weten we allemaal maar bij een oude hond zou ik me er niet druk om maken als ze er verder geen last van heeft, oudjes moet je verwennen !
marian*
Erelid
Contacteer:

Marion. schreef:
marian* schreef:
Marion. schreef:
En waarom mag jij dan wel oordelen over de hond van mevrouw A? Jij weet toch ook niets over die hond?
Ik mag dat ook niet en zal het zelf dan ook niet doen :19:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Dus een vollere huisarts of DA mag een ouder of een dieren eigenaar ook niet wijzen op het overgewicht van kind/hond? :denken: omdat de persoon dan zelf ook dik is? Werkt dat zo...

Een kind of een dier is afhankelijk van iemand, en dat maakt het tot iets heel anders dan dat iemand zelf slecht eet, dat doe je jezelf aan, ook lastig lijkt me dat, maar iets wat echt afhankelijk van jou is, volproppen, vind ik persoonlijk zonde. Je kan niet tegen een dier of tegen een kind zeggen, stop eens met eten...

Dus ja, aparte vergelijking.
Al zal ik niet het type zijn die er wat van zou zeggen, ieder zn eigen leven en ideeën.
Marion.

Apple schreef:Dus een vollere huisarts of DA mag een ouder of een dieren eigenaar ook niet wijzen op het overgewicht van kind/hond? :denken: omdat de persoon dan zelf ook dik is? Werkt dat zo...

Een kind of een dier is afhankelijk van iemand, en dat maakt het tot iets heel anders dan dat iemand zelf slecht eet, dat doe je jezelf aan, ook lastig lijkt me dat, maar iets wat echt afhankelijk van jou is, volproppen, vind ik persoonlijk zonde. Je kan niet tegen een dier of tegen een kind zeggen, stop eens met eten...

Dus ja, aparte vergelijking.
Al zal ik niet het type zijn die er wat van zou zeggen, ieder zn eigen leven en ideeën.
Je gaat toch niet een moeder vertellen dat ze haar kind op rantsoen moet zetten, mag ik hopen? Dat is algemeen gewoon 'not done'. Maar moddervette wijven zouden mij wel mogen wijzen op het dik-zijn van mijn hond? Waarom? Waar bemoei je je mee?
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Je hoeft het ook niet meteen slecht op te vatten :19: Kiyoshi at erg goed :engel: als pup. Was ook dik. De fokker van Kiyoshi zei er wat van tegen mij.
Toen ging ik niet krijzend over de grond rollen al gillend hoe durf je! Hoe durf je!

Over Jigzy heb ik dat ook gehoord als pup. Ik voer ze dan namelijk tot ze vol zitten, valt er vanzelf af als ze groter worden :19:
Brindlecardi
Zeer actief

Dat zeg ik niet, ik geef alleen aan dat de vergelijking niet klopt tussen een dikke volwassene, en dikke kinderen en honden.
Ik zal het niet zeggen hoor, maar als ik een huisarts of DA zou zijn, ook al zou ik toevallig dik zijn, zou ik iemand daar wel op attenderen en kijken of er een oplossing is. Dan zou ik het niet bijzonder waarderen als iemand het niet wil aannemen omdat ik hypothetisch niet goed voor mezelf zou zorgen. Dat is van een andere orde.
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

kooi schreef: Als ik dus honden of katten zie die echt veel te dik zijn, probeer ik een baasje toch heel voorzichtig te adviseren om wat rustiger aan te doen. dieren kunnen dat immers zelf niet?
Veel honden kunnen dat prima. Die van mij kunnen krijgen wat ze willen hebben en zijn slank en soms te schraal.
Sommige honden kunnen niet doseren, sommige mensen kunnen niet doseren. Het enige verschil is dat de hond zijn eten niet zelf kan regelen en daar dus de eigenaar bij nodig heeft.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

Mieke-Bo schreef:1. Wát wil je precies met dit topic bereiken? Want veel meer als een ordinaire forum rel zie ik er niet van komen.

2. Je doet zelf ook lekker mee... Jij bekritiseerd háár op dat moment op de KC omdat zei over iemand roddelt en jij pakt vervolgens dát stukje om hier exact hetzelfde te doen....

Mijn bedoeling met dit topic is dat mensen die zich aangesproken voelen, misschien eens kritisch kijken naar hun eigen eetgewoonten voor ze zich druk maken om het dieet van een hond van een ander.

En volgens mij heb ik beet.

Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat ik dit topic open voor het belang van de gezondheid van zwaarlijvig hf. Ik ben best nobel eigenlijk al zeg ik het zelf!
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
bouvierpoedel
Zeer actief

Apple schreef:Dat zeg ik niet, ik geef alleen aan dat de vergelijking niet klopt tussen een dikke volwassene, en dikke kinderen en honden.
Ik zal het niet zeggen hoor, maar als ik een huisarts of DA zou zijn, ook al zou ik toevallig dik zijn, zou ik iemand daar wel op attenderen en kijken of er een oplossing is. Dan zou ik het niet bijzonder waarderen als iemand het niet wil aannemen omdat ik hypothetisch niet goed voor mezelf zou zorgen. Dat is van een andere orde.
Ja jij zou het rechtstreeks zeggen maar in TS haar bericht ging het over het gelul achter iemand zijn rug om.
Laten we even marion met haar vettie :engel: als voorbeeld nemen omdat ze toch als voorbeeld werd aangehaald.
Geloof dat zij er niet mee zou zitten rechtstreeks aangesproken te worden op een normale manier of met een grap ,maar dat ze wel heel erg boos zou kunnen reageren als het achter haar rug om gebeurt.Dan gaat de lichaamsomvang van de roddelaar in kwestie ook even op de hak. Ook al zou dat buiten het gelul om ook geen ene moer uitmaken wat de roddelaarster weegt.
Brindlecardi
Zeer actief

Sanchis schreef:
kooi schreef: Als ik dus honden of katten zie die echt veel te dik zijn, probeer ik een baasje toch heel voorzichtig te adviseren om wat rustiger aan te doen. dieren kunnen dat immers zelf niet?
Veel honden kunnen dat prima. Die van mij kunnen krijgen wat ze willen hebben en zijn slank en soms te schraal.
Sommige honden kunnen niet doseren, sommige mensen kunnen niet doseren. Het enige verschil is dat de hond zijn eten niet zelf kan regelen en daar dus de eigenaar bij nodig heeft.
Ga je nou ook nog honden met mensen vergelijken? Dat een hond even goed kan doseren als een mens?
Zijn er honden die het kunnen, jawel met de standaard dagelijkse maaltijden misschien, maar dat bewijst natuurlijk niet dat honden net zo weloverwogen kunnen kiezen.
Oh en ik denk ook maar zo dat je niet de hele dag dentastix en rookworst rond hebt slingeren?
Er zijn maar weinig honden die dat soort dingen weigeren.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Wat maken sommige zich druk zeg.

Ik vind wel dat een arts tegen een moeder mag zeggen dat haar kind te dik is.
Je ziet al kinderen die ook al zwembandjes hebben kan nooit gezond zijn.

En ik zit er ook niet mee als iemand tegen me zegt dat mijn honden te dik zijn.
En ik vind ook dat je een hond niet te dik moet laten worden, honden krijgen dan toch eerder last van hun gewrichten.

En ik vind ook dat als TS het echt zo gezegd heeft tegen die vrouw dat dat niet kan, mensen kunnen te dik zijn door medicijnen, ik ken iemand die heeft echt heel veel ziektes dus ook heel veel medicijnen en daar is ze dik van geworden, ik denk niet dat ze er blij van was geworden als tegen haar wordt gezegd wat TS tegen die andere vrouw zei.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
bouvierpoedel
Zeer actief

Sanchis schreef:
Mieke-Bo schreef:1. Wát wil je precies met dit topic bereiken? Want veel meer als een ordinaire forum rel zie ik er niet van komen.

Mijn bedoeling met dit topic is dat mensen die zich aangesproken voelen, misschien eens kritisch kijken naar hun eigen eetgewoonten voor ze zich druk maken om het dieet van een hond van een ander.

En volgens mij heb ik beet.

Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat ik dit topic open voor het belang van de gezondheid van zwaarlijvig hf. Ik ben best nobel eigenlijk al zeg ik het zelf!
:LOL: :LOL: jaja .Je lult jezelf er aardig uit.
Nouja je hebt wel gelijk want er zijn wel een heel wat HFers aan de zware kant, zelfs ik als kippenkarkas bekend staand persoontje word lekker vet. :engel:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik kan er flink sacherijnig van worden als er iemand achter mijn rug om zegt dat Tessa veel te mager is, maar dat kon ik vroeger ook als ze rechtstreeks tegen mij zeiden dat ik eens wat moest gaan eten zodat ik er misschien gezonder uit zou zien. :devil: Het ligt er nogal aan wie het zegt en hoe ze het zeggen. Niet roddelen en als je iemand amper kent, dan is het toch ook niet aan jou om iets te zeggen? En als je iemand wel goed kent, dan weet je ook meteen hoe je iets moet zeggen.
Brindlecardi
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Apple schreef:Dat zeg ik niet, ik geef alleen aan dat de vergelijking niet klopt tussen een dikke volwassene, en dikke kinderen en honden.
Ja jij zou het rechtstreeks zeggen maar in TS haar bericht ging het over het gelul achter iemand zijn rug om.
Laten we even marion met haar vettie :engel: als voorbeeld nemen omdat ze toch als voorbeeld werd aangehaald.
Geloof dat zij er niet mee zou zitten rechtstreeks aangesproken te worden op een normale manier of met een grap ,maar dat ze wel heel erg boos zou kunnen reageren als het achter haar rug om gebeurt.Dan gaat de lichaamsomvang van de roddelaar in kwestie ook even op de hak. Ook al zou dat buiten het gelul om ook geen ene moer uitmaken wat de roddelaarster weegt.
Oh maar dat zijn dingen die ik allebei niet doe, ik zou Marion er irl ook niet op aanspreken.
Ik heb het natuurlijk hier wel gedaan tijd geleden, misschien niet helemaal netjes, maar ik denk zo maar dat ik daar niet de enige in ben hier.
Ik kan het me ergens ook wel voorstellen dat je zo reageert zoals Sanchis, maar toch is de situatie mijn inziens echt niet te vergelijken. Dat een dikke volwassene hetzelfde is als dikke honden en kinderen
Gesloten

Terug naar “Discussieforum”