Maar goed. Ik weet inderdaad best goed welke vitamientjes waarin zitten, en welke kruidjes vochtafdrijvend of spijsverteringopwekkend zijn. Kun je natuurlijk aan mij ook zien, ik pas mijn kleding van 30 jaar terug nog

Moderator: moderatorteam
Dat zei ik nietFafo schreef:Hilde schreef:Ik weet niet precies of het nou een compliment is dat ik beter voor m'n hond zorg dan voor mezelf, of een belediging. Mocht zoiets ooit tegen mij gezegd worden![]()
Je bent helemaal niet dik.
Siert je dat je goed voor je hond zorgd maar voor de rest vind ik er weinig positiefs aan Hilde.Hilde schreef:Dat zei ik nietFafo schreef:Hilde schreef:Ik weet niet precies of het nou een compliment is dat ik beter voor m'n hond zorg dan voor mezelf, of een belediging. Mocht zoiets ooit tegen mij gezegd worden![]()
Je bent helemaal niet dik.Maar het is een vaststaand feit dat ik beter voor Beau zorg dan voor mezelf. Ik vind dat niks negatiefs maar iets positiefs
En toen je dit bedacht heb je er niet aan gedacht dat die mevrouw weleens ziek kan zijn en medicijnen slikt waar je dik van wordt? Of juist door dit soort grofheden nog maar een lekkere snack neemt om het rotgevoel dat je haar gegeven hebt weg te eten? Echt, ik zou woest geworden zijn!Sanchis schreef:Honden. Dan heeft iedereen er direct ern mening over. Bij een forum lid moet het steeds ook gaan over haar te dikke miep.
Ik zat dit weekend bij de kc en mevrouw A had het over te dikke hond van mevrouw B. Een heel relaas over toevoegingen in voer, beweging, leefgewoonten, tussendoortjes etc. Maar daar ging het mij niet om. Wat me stoorde was de toon waarop. Belerend en beschuldigend. Ik moest gelijk weer ff aan dit forum denken.
Dus ik zei, Zeg jij stuk katenspek die je me daar over de bar heen blubbert. Moet jij eens horen, als jij zoveel verstand hebt van natuurlijke voeding en beweging, dan vraag ik me af hoeveel onbespoten worteltjes jij knaagt om je erbarmelijke staat van zijn te behouden, ondanks dat je blijkbaar dagelijks die massa de voorgeschreven half-uur-per-dag in het zweet werkt.
Of is dat ook allemaal gekomen na jou castratie jij sexloos stuk zwoerd? Wat ben je trouwens aan het drinken, tomatensapje?
Al met al kan ik dat belerende taalgebruik, de betweterij en het fanatisme daarin echt slecht verdragen van iemand met (morbide) obesitas.
En waarom mag die mevrouw dan wel - zonder van de hoed en de rand te weten - oordelen over hond B? Of welk gevoel ze baasje van hond B geeft?marian* schreef:En toen je dit bedacht heb je er niet aan gedacht dat die mevrouw weleens ziek kan zijn en medicijnen slikt waar je dik van wordt? Of juist door dit soort grofheden nog maar een lekkere snack neemt om het rotgevoel dat je haar gegeven hebt weg te eten? Echt, ik zou woest geworden zijn!Sanchis schreef:Honden. Dan heeft iedereen er direct ern mening over. Bij een forum lid moet het steeds ook gaan over haar te dikke miep.
Ik zat dit weekend bij de kc en mevrouw A had het over te dikke hond van mevrouw B. Een heel relaas over toevoegingen in voer, beweging, leefgewoonten, tussendoortjes etc. Maar daar ging het mij niet om. Wat me stoorde was de toon waarop. Belerend en beschuldigend. Ik moest gelijk weer ff aan dit forum denken.
Dus ik zei, Zeg jij stuk katenspek die je me daar over de bar heen blubbert. Moet jij eens horen, als jij zoveel verstand hebt van natuurlijke voeding en beweging, dan vraag ik me af hoeveel onbespoten worteltjes jij knaagt om je erbarmelijke staat van zijn te behouden, ondanks dat je blijkbaar dagelijks die massa de voorgeschreven half-uur-per-dag in het zweet werkt.
Of is dat ook allemaal gekomen na jou castratie jij sexloos stuk zwoerd? Wat ben je trouwens aan het drinken, tomatensapje?
Al met al kan ik dat belerende taalgebruik, de betweterij en het fanatisme daarin echt slecht verdragen van iemand met (morbide) obesitas.
Mag ook niet. Maar de bewoordingen die Sanchiz heeft gebruikt ( ook al zijn ze aangepast) zouden me woest maken.Marion. schreef:En waarom mag die mevrouw dan wel - zonder van de hoed en de rand te weten - oordelen over hond B? Of welk gevoel ze baasje van hond B geeft?marian* schreef:En toen je dit bedacht heb je er niet aan gedacht dat die mevrouw weleens ziek kan zijn en medicijnen slikt waar je dik van wordt? Of juist door dit soort grofheden nog maar een lekkere snack neemt om het rotgevoel dat je haar gegeven hebt weg te eten? Echt, ik zou woest geworden zijn!Sanchis schreef:Honden. Dan heeft iedereen er direct ern mening over. Bij een forum lid moet het steeds ook gaan over haar te dikke miep.
Haha, ik begrijp haar helemaalMarjoleine schreef:Ik stond ooit met een iets te volle teef (vanwege een nest een maand of vijf ervoor) in de ring, en de uiterst charmante Britse keurmeester zei daar (terecht) wat van, ze vond het jammer van het verder zo mooie teefje. Zelf was ze ook wat aan de volle kant overigens en ze besloot haar relaas met "I wish somebody would tell me what to eat..."Sanchis schreef:Of, die mensen kunnen beter de hand op de honden koekjes trommel houden maar kunnen zich niet beheersen als ze een bord vol in vet gebakken braadworsten voor hun spekneus hebben.irwi schreef:Je zou ook zo kunnen denken, die mensen zorgen beter voor hun honden dan voor zichzelf.
Nou dat snap ik wel.
Omdat je het dan persoonlijk opvat? Vergeet dan niet dat jij die mevrouw B was die het wel nodig vond om over het postuur van de hond van mevrouw C te oordelen.marian* schreef: Mag ook niet. Maar de bewoordingen die Sanchiz heeft gebruikt ( ook al zijn ze aangepast) zouden me woest maken.
Nou, aangezien het tegen mij gezegd wordt zou ik me wel aangesproken voelen ja.Marion. schreef:Omdat je het dan persoonlijk opvat? Vergeet dan niet dat jij die mevrouw B was die het wel nodig vond om over het postuur van de hond van mevrouw C te oordelen.marian* schreef: Mag ook niet. Maar de bewoordingen die Sanchiz heeft gebruikt ( ook al zijn ze aangepast) zouden me woest maken.
En waarom mag jij dan wel oordelen over de hond van mevrouw A? Jij weet toch ook niets over die hond?marian* schreef:Nou, aangezien het tegen mij gezegd wordt zou ik me wel aangesproken voelen ja.Marion. schreef:Omdat je het dan persoonlijk opvat? Vergeet dan niet dat jij die mevrouw B was die het wel nodig vond om over het postuur van de hond van mevrouw C te oordelen.marian* schreef: Mag ook niet. Maar de bewoordingen die Sanchiz heeft gebruikt ( ook al zijn ze aangepast) zouden me woest maken.
Wie weet heb ik namelijk inderdaad een ziekte waarvoor ik dik makende medicijnen gebruik en wil ik ook liever een magere lat zijn
Ik mag dat ook niet en zal het zelf dan ook niet doenMarion. schreef:En waarom mag jij dan wel oordelen over de hond van mevrouw A? Jij weet toch ook niets over die hond?marian* schreef:Nou, aangezien het tegen mij gezegd wordt zou ik me wel aangesproken voelen ja.Marion. schreef:Omdat je het dan persoonlijk opvat? Vergeet dan niet dat jij die mevrouw B was die het wel nodig vond om over het postuur van de hond van mevrouw C te oordelen.marian* schreef: Mag ook niet. Maar de bewoordingen die Sanchiz heeft gebruikt ( ook al zijn ze aangepast) zouden me woest maken.
Wie weet heb ik namelijk inderdaad een ziekte waarvoor ik dik makende medicijnen gebruik en wil ik ook liever een magere lat zijn
Je gaat toch niet een moeder vertellen dat ze haar kind op rantsoen moet zetten, mag ik hopen? Dat is algemeen gewoon 'not done'. Maar moddervette wijven zouden mij wel mogen wijzen op het dik-zijn van mijn hond? Waarom? Waar bemoei je je mee?Apple schreef:Dus een vollere huisarts of DA mag een ouder of een dieren eigenaar ook niet wijzen op het overgewicht van kind/hond?omdat de persoon dan zelf ook dik is? Werkt dat zo...
Een kind of een dier is afhankelijk van iemand, en dat maakt het tot iets heel anders dan dat iemand zelf slecht eet, dat doe je jezelf aan, ook lastig lijkt me dat, maar iets wat echt afhankelijk van jou is, volproppen, vind ik persoonlijk zonde. Je kan niet tegen een dier of tegen een kind zeggen, stop eens met eten...
Dus ja, aparte vergelijking.
Al zal ik niet het type zijn die er wat van zou zeggen, ieder zn eigen leven en ideeën.
Veel honden kunnen dat prima. Die van mij kunnen krijgen wat ze willen hebben en zijn slank en soms te schraal.kooi schreef: Als ik dus honden of katten zie die echt veel te dik zijn, probeer ik een baasje toch heel voorzichtig te adviseren om wat rustiger aan te doen. dieren kunnen dat immers zelf niet?
Mijn bedoeling met dit topic is dat mensen die zich aangesproken voelen, misschien eens kritisch kijken naar hun eigen eetgewoonten voor ze zich druk maken om het dieet van een hond van een ander.Mieke-Bo schreef:1. Wát wil je precies met dit topic bereiken? Want veel meer als een ordinaire forum rel zie ik er niet van komen.
2. Je doet zelf ook lekker mee... Jij bekritiseerd háár op dat moment op de KC omdat zei over iemand roddelt en jij pakt vervolgens dát stukje om hier exact hetzelfde te doen....
Ja jij zou het rechtstreeks zeggen maar in TS haar bericht ging het over het gelul achter iemand zijn rug om.Apple schreef:Dat zeg ik niet, ik geef alleen aan dat de vergelijking niet klopt tussen een dikke volwassene, en dikke kinderen en honden.
Ik zal het niet zeggen hoor, maar als ik een huisarts of DA zou zijn, ook al zou ik toevallig dik zijn, zou ik iemand daar wel op attenderen en kijken of er een oplossing is. Dan zou ik het niet bijzonder waarderen als iemand het niet wil aannemen omdat ik hypothetisch niet goed voor mezelf zou zorgen. Dat is van een andere orde.
Ga je nou ook nog honden met mensen vergelijken? Dat een hond even goed kan doseren als een mens?Sanchis schreef:Veel honden kunnen dat prima. Die van mij kunnen krijgen wat ze willen hebben en zijn slank en soms te schraal.kooi schreef: Als ik dus honden of katten zie die echt veel te dik zijn, probeer ik een baasje toch heel voorzichtig te adviseren om wat rustiger aan te doen. dieren kunnen dat immers zelf niet?
Sommige honden kunnen niet doseren, sommige mensen kunnen niet doseren. Het enige verschil is dat de hond zijn eten niet zelf kan regelen en daar dus de eigenaar bij nodig heeft.
Sanchis schreef:Mijn bedoeling met dit topic is dat mensen die zich aangesproken voelen, misschien eens kritisch kijken naar hun eigen eetgewoonten voor ze zich druk maken om het dieet van een hond van een ander.Mieke-Bo schreef:1. Wát wil je precies met dit topic bereiken? Want veel meer als een ordinaire forum rel zie ik er niet van komen.
2. Je doet zelf ook lekker mee... Jij bekritiseerd háár op dat moment op de KC omdat zei over iemand roddelt en jij pakt vervolgens dát stukje om hier exact hetzelfde te doen....
En volgens mij heb ik beet.
Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat ik dit topic open voor het belang van de gezondheid van zwaarlijvig hf. Ik ben best nobel eigenlijk al zeg ik het zelf!
Oh maar dat zijn dingen die ik allebei niet doe, ik zou Marion er irl ook niet op aanspreken.bouvierpoedel schreef:Ja jij zou het rechtstreeks zeggen maar in TS haar bericht ging het over het gelul achter iemand zijn rug om.Apple schreef:Dat zeg ik niet, ik geef alleen aan dat de vergelijking niet klopt tussen een dikke volwassene, en dikke kinderen en honden.
Ik zal het niet zeggen hoor, maar als ik een huisarts of DA zou zijn, ook al zou ik toevallig dik zijn, zou ik iemand daar wel op attenderen en kijken of er een oplossing is. Dan zou ik het niet bijzonder waarderen als iemand het niet wil aannemen omdat ik hypothetisch niet goed voor mezelf zou zorgen. Dat is van een andere orde.
Laten we even marion met haar vettieals voorbeeld nemen omdat ze toch als voorbeeld werd aangehaald.
Geloof dat zij er niet mee zou zitten rechtstreeks aangesproken te worden op een normale manier of met een grap ,maar dat ze wel heel erg boos zou kunnen reageren als het achter haar rug om gebeurt.Dan gaat de lichaamsomvang van de roddelaar in kwestie ook even op de hak. Ook al zou dat buiten het gelul om ook geen ene moer uitmaken wat de roddelaarster weegt.