Remco v/d Sanden schreef:
Ik heb idd 3 honden, 3 honden van fokkers, waarvan er 2 zware epilepsie hebben een eentje zware huidproblemen. Waar veel fokkers en potentieel eigenaren de kosten en zorg die dat met zich meebrengt niet zouden willen of kunnen dragen.
Dus ja... Of ik dan iets voor zielige hondjes beteken... schijnbaar niet genoeg, omdat ze van fokkers afkomen en ik niet genoeg hart heb om iets voor "zielige" dieren te doen...
Wat zijn dat dan voor fokkers waar jij je honden vandaan hebt?????
Lui die geld verdienen aan het fokken van honden met problemen! En die lui verdienen aan mensen zoals jij! Jij helpt daarmee ellende in stand te houden!
Laat die lui maar eens stoppen met fokken `omdat er te veel honden zijn`!
In de asiels in Nederland zitten NIET te veel honden. En er worden ook geen honden afgemaakt, tenzij ze echt niet herplaatsbaar zijn. Dus in die zin hebben we hier niet te veel honden.
Dan is er nog een feit dat je echt moet weten.
De helft van de asielhonden die daar zitten, zijn geen probleemhond, maar komen daar door echtscheiding, baasje moest naar pleeghuis of is zelfs overleden, dat soort dingen.
Deze situaties zullen altijd bestaan.
De andere helft van de honden zitten daar door toedoen van domme mensen. Mensen die impulsief een pup wilden van een broodfokker die niet gescreend heeft of die mensen wel geschikt zijn voor zijn pup. Of ze de pup wel konden bieden wat hij nodig heeft.
De pup wordt een probleemhond door die mensen.
En jij vindt dat door dat soort domme mensen, die helaas altijd zullen blijven bestaan, dat mensen als ik geen leuke hond van een stichting uit het buitenland zouden mogen adopteren?????
Dus broodfokkers die geld willen verdienen over de rug van honden en hun domme klanten bepalen dat ik dat niet mag????
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen