Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vreselijke ervaring met stichting ACE

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Re: Vreselijke ervaring met stichting ACE

Ongelezen bericht door iones »

Devel schreef:In het buitenland zal net zoveel of misschien wel meer broodfok zitten. Als je een hond uit het buitenland van een armmoedig landje haalt vind ik dat net zoveel mee werken aan de broodfok. Ene hondje is weg en de volgende kan weer komen in een slechte situatie.
Door een hond uit een stichting of het asiel te adopteren, steun je nooit de broodfok, ook al kan de hond afkomstig zijn van een broodfokker.

De broodfokker kan maar één x geld ontvangen bij verkopen van de pup. Hij krijgt geen geld meer als het asiel of de stichting hem vervolgens verkoopt. Ik zie dus niet hoe je dan meewerkt aan broodfok. Integendeel.
Als iedereen altijd herplaatsers zou kiezen, zou de broodfok danig stagneren.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Suske schreef:Ik begrijp niet waarom er altijd dat eigen volk eerst bijgesleept moet worden als het om buitenlandse honden gaat.
Maar dat zal mijn beperkte geest wel zijn :engel:
Je kunt heel interessante discussies voeren over wanneer een hond nou precies allochtoon of autochtoon is.
Met een import gammel dansk honsehund zal je je bijvoorbeeld niet snel hoeven te verantwoorden tegenover onnadenkenden :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
iones
Zeer actief

Remco v/d Sanden schreef:
Ik heb idd 3 honden, 3 honden van fokkers, waarvan er 2 zware epilepsie hebben een eentje zware huidproblemen. Waar veel fokkers en potentieel eigenaren de kosten en zorg die dat met zich meebrengt niet zouden willen of kunnen dragen.
Dus ja... Of ik dan iets voor zielige hondjes beteken... schijnbaar niet genoeg, omdat ze van fokkers afkomen en ik niet genoeg hart heb om iets voor "zielige" dieren te doen...
Wat zijn dat dan voor fokkers waar jij je honden vandaan hebt?????

Lui die geld verdienen aan het fokken van honden met problemen! En die lui verdienen aan mensen zoals jij! Jij helpt daarmee ellende in stand te houden!
Laat die lui maar eens stoppen met fokken `omdat er te veel honden zijn`!

In de asiels in Nederland zitten NIET te veel honden. En er worden ook geen honden afgemaakt, tenzij ze echt niet herplaatsbaar zijn. Dus in die zin hebben we hier niet te veel honden.
Dan is er nog een feit dat je echt moet weten.
De helft van de asielhonden die daar zitten, zijn geen probleemhond, maar komen daar door echtscheiding, baasje moest naar pleeghuis of is zelfs overleden, dat soort dingen.
Deze situaties zullen altijd bestaan.
De andere helft van de honden zitten daar door toedoen van domme mensen. Mensen die impulsief een pup wilden van een broodfokker die niet gescreend heeft of die mensen wel geschikt zijn voor zijn pup. Of ze de pup wel konden bieden wat hij nodig heeft.
De pup wordt een probleemhond door die mensen.

En jij vindt dat door dat soort domme mensen, die helaas altijd zullen blijven bestaan, dat mensen als ik geen leuke hond van een stichting uit het buitenland zouden mogen adopteren?????
Dus broodfokkers die geld willen verdienen over de rug van honden en hun domme klanten bepalen dat ik dat niet mag????
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Remco v/d Sanden
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Koningspoedel
West Highland White Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Remco v/d Sanden »

iones schreef: Wat zijn dat dan voor fokkers waar jij je honden vandaan hebt?????

Lui die geld verdienen aan het fokken van honden met problemen! En die lui verdienen aan mensen zoals jij! Jij helpt daarmee ellende in stand te houden!
Geen onzin praten als je niet weet wat er aan de hand is graag.... En nee, dat ga ik jou hier echt niet even haarfijn uitleggen, maar de fokkers treft geen blaam in deze.
Als er iets op de foto moet:
http://www.remcovandesanden.nl

1 x Bouvier
2 x Koningspoedel
1 x Westy
En nog veel meer...
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Goed uitgelegd van dat 1 x geld ontvangen door broodfokkers. Verder worden hondjes in Spanje rustig doodgespoten als ze teveel zijn dus de eigenaar kan het hondje sowieso vervangen. Of ik het nu neem of dat het nu afgemaakt wordt.

Als mensen met rashonden van fokkers of van god weet waar vandaan mij gaan vertellen waar en waarom ik geen herplaatser mag halen dan neem ik dat maar even helemaal niet meer serieus. Met het kopen van een gefokte hond is niks mis. Maar er is helemaal niks mis met het een goed leven geven van een hondje dat geen baas meer had en waar niemand in Spanje voor wil zorgen. Als daar wat mis mee is dan klopt er iets niet. Ik denk dus dat mensen met gekochte pups zich eens moeten gaan afvragen hoe ze het bedenken om iets te vinden van iemand die andermans rommel opruimt en een hond daarmee weet te redden. De rommel die deze mensen opruimen is wel de rommel van de mensen die pups kopen. Hier of in Spanje. Of het is de rommel van mensen die pups fokken. Die moeten weer opdonderen en dan zijn de mensen die ze dan nemen ineens verkeerd bezig? En de mensen die er geld voor betalen aan de fokkers zijn goed bezig? Mensen die geld betalen aan herplaatsorganisaties zijn niet goed bezig? Doei. Welke wereld is dat dan?
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Remco v/d Sanden schreef:
iones schreef: Wat zijn dat dan voor fokkers waar jij je honden vandaan hebt?????

Geen onzin praten als je niet weet wat er aan de hand is graag.... En nee, dat ga ik jou hier echt niet even haarfijn uitleggen, maar de fokkers treft geen blaam in deze.
En hoeveel heb je dan betaald voor die honden? Want je beseft dat als je meer betaald dan de kostprijs je de fok in stand houdt? En waarom mag je wel deze fok in stand houden maar niet het herplaatsen van honden uit het buitenland? Waarom mag de ene persoon wel en de andere persoon niks verdienen aan een hond van jou?
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

bouvierpoedel schreef:. Want het lijkt er ondertussen meer op dat je meer met jezelf bezig bent dan met het hondje waar het over gaat.
Nou dat zeker.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

laeken schreef:Goed uitgelegd van dat 1 x geld ontvangen door broodfokkers. Verder worden hondjes in Spanje rustig doodgespoten als ze teveel zijn dus de eigenaar kan het hondje sowieso vervangen. Of ik het nu neem of dat het nu afgemaakt wordt.

Als mensen met rashonden van fokkers of van god weet waar vandaan mij gaan vertellen waar en waarom ik geen herplaatser mag halen dan neem ik dat maar even helemaal niet meer serieus. Met het kopen van een gefokte hond is niks mis. Maar er is helemaal niks mis met het een goed leven geven van een hondje dat geen baas meer had en waar niemand in Spanje voor wil zorgen. Als daar wat mis mee is dan klopt er iets niet. Ik denk dus dat mensen met gekochte pups zich eens moeten gaan afvragen hoe ze het bedenken om iets te vinden van iemand die andermans rommel opruimt en een hond daarmee weet te redden. De rommel die deze mensen opruimen is wel de rommel van de mensen die pups kopen. Hier of in Spanje. Of het is de rommel van mensen die pups fokken. Die moeten weer opdonderen en dan zijn de mensen die ze dan nemen ineens verkeerd bezig? En de mensen die er geld voor betalen aan de fokkers zijn goed bezig? Mensen die geld betalen aan herplaatsorganisaties zijn niet goed bezig? Doei. Welke wereld is dat dan?
Nu doe je exact hetzelfde als iemand zegt dat je geen hond uit het buitenland haalt :19:

Het enige jammere wat ik hier lees, dat ze naar buitenland afwijken omdat daar ongecompliceerde honden zitten. Dan zal ik wel de verkeerde treffen maar ik zie helaas ook veel gedragsproblemen bij de buitenlanders, met name angst. Logisch ook, het zijn ook net echte honden :mrgreen:
Perry en Noah

Afbeelding
Tineke
Zeer actief

iones schreef:
Devel schreef:In het buitenland zal net zoveel of misschien wel meer broodfok zitten. Als je een hond uit het buitenland van een armmoedig landje haalt vind ik dat net zoveel mee werken aan de broodfok. Ene hondje is weg en de volgende kan weer komen in een slechte situatie.
Door een hond uit een stichting of het asiel te adopteren, steun je nooit de broodfok, ook al kan de hond afkomstig zijn van een broodfokker.

De broodfokker kan maar één x geld ontvangen bij verkopen van de pup. Hij krijgt geen geld meer als het asiel of de stichting hem vervolgens verkoopt. Ik zie dus niet hoe je dan meewerkt aan broodfok. Integendeel.
Juist ja ,en voor mij hoeft niet iedereen te gaan voor een herplaatser en kiest iedereen gewoon de hond die hij of zij wilt ,ongeacht waar die vandaan komt.
Broodfok uiteraard uitgezonderd :wink:
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

duitse herder schreef:Het enige jammere wat ik hier lees, dat ze naar buitenland afwijken omdat daar ongecompliceerde honden zitten. Dan zal ik wel de verkeerde treffen maar ik zie helaas ook veel gedragsproblemen bij de buitenlanders, met name angst. Logisch ook, het zijn ook net echte honden :mrgreen:
Natuurlijk zitten daar niet enkel ongecompliceerde honden ,Sien is een mooi voorbeeld dat het ook anders kan zijn.
Maar goed voor haar is wel bewust gekozen wetende dat ze angstig was al blijf ik van mening dat er best goed gekeken mag worden naar welke honden hierheen komen.
Afbeelding

laeken
Zeer actief

duitse herder schreef:Nu doe je exact hetzelfde als iemand zegt dat je geen hond uit het buitenland haalt :19:

Het enige jammere wat ik hier lees, dat ze naar buitenland afwijken omdat daar ongecompliceerde honden zitten. Dan zal ik wel de verkeerde treffen maar ik zie helaas ook veel gedragsproblemen bij de buitenlanders, met name angst. Logisch ook, het zijn ook net echte honden :mrgreen:
Ik doe helemaal niks exact hetzelfde want ik vind niks verkeerd aan het kopen van een hond bij een fokker of waar dan ook :19: Blijkbaar is er wel wat mis met het kopen van een buitenlandse hond.

Angst? Ja, dat zal best. Ik neem dan dus ook geen buitenlandse honden met angst als ik daar niet mee om kan gaan. Ik neem ook geen asielhond met hondagressie. Of een bijtende mechelaar. Wil je een buitenlander zonder angst dan kies je er een zonder angst. Je moet wel een hond kiezen die bij je past lijkt mij. Ongeacht waar die hond vandaan komt. Ik ken overigens weinig buitenlandse honden die angstig blijven. Vaak is die angst zo weer weg na een tijdje. En dan nog, net wat je kiest en wil natuurlijk. Je kan nl eerst naar de hond kijken en dan nemen als je een goede stichting kiest. Ook dat is weer helemaal vrije keuze. :U: Net zoals een fokker, broodfucker of asiel vrije keuze is :W:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Tineke schreef:
duitse herder schreef:Het enige jammere wat ik hier lees, dat ze naar buitenland afwijken omdat daar ongecompliceerde honden zitten. Dan zal ik wel de verkeerde treffen maar ik zie helaas ook veel gedragsproblemen bij de buitenlanders, met name angst. Logisch ook, het zijn ook net echte honden :mrgreen:
Natuurlijk zitten daar niet enkel ongecompliceerde honden ,Sien is een mooi voorbeeld dat het ook anders kan zijn.
Maar goed voor haar is wel bewust gekozen wetende dat ze angstig was al blijf ik van mening dat er best goed gekeken mag worden naar welke honden hierheen komen.
Dat laatste is heel belangrijk, daar mag best kritischer naar gekeken worden. Sommige honden zijn helemaal niet geschikt in een huishouden, die doen het beter in een grote groep honden in het asiel. Wat ik in mijn omgeving zie is dat veel mensen vallen voor een hond van een foto in het asiel. De hond word vervolgens overgevlogen en meteen vanaf Schiphol naar die mensen gebracht. Dat is wat mij betreft echt vragen om problemen. Eerst eens kijken welke honden in het asiel geschikt zullen zijn voor een leven in een gezin in NL, daarna pas overvliegen en naar gastgezin. Dat zou wat mij betreft de ideale gang van zaken zijn, maar helaas gebeurd dat niet altijd.
Perry en Noah

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

laeken schreef:Goed uitgelegd van dat 1 x geld ontvangen door broodfokkers. Verder worden hondjes in Spanje rustig doodgespoten als ze teveel zijn dus de eigenaar kan het hondje sowieso vervangen. Of ik het nu neem of dat het nu afgemaakt wordt.

Wat bedoel je daar nou mee? :80:
Draaf je niet een beetje door?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
laeken
Zeer actief

Dat klopt allemaal. Maar je kan daarnaast elk ras zo kopen al woon je op een flat en werk je hele dagen. Elke vorm van kopen en verkopen heeft minder goede en hele goede vormen. Immers, dat is geen probleem dat met buitenlandse honden te maken heeft maar met honden in het algemeen. Genoeg mensen die 2 pitbull reutjes kopen. Niemand die ze dat verbiedt. Net zo min als het verboden is om een hond naar aanleiding van een foto te kopen. Of een boerboel op een flat te kopen als je 3 dagen per week van huis bent. Dus de omstandigheden van verkoop zijn niet verbonden aan buitenlandse honden maar aan honden in het algemeen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

ranetje schreef:

Wat bedoel je daar nou mee? :80:
Draaf je niet een beetje door?

Lijkt me volkomen duidelijk wat ik daarmee bedoel. Honden in asielen zijn grotendeels honden die gekocht zijn en daarna afgedankt. Of ze zijn gefokt en direct na het fokken afgedankt. Of iemand heeft ze gratis genomen en daarna weer gedumpt op straat of in het asiel. Want wie gooit zijn hond nu op straat als hij die wil houden? Neem de mechelaar die laatst gevonden is door iemand op dit forum. Die is domweg afgedankt waarschijnlijk. Of wie geeft zijn hond af bij de recycling cq asiel als hij zijn hond niet kwijt wil? Neem Bas, liep op straat met pup. Pup zit nu ook in NL en Bas ook. Ze zaten samen in het asiel. Iemand moet ze genomen hebben en daarna als oud vuil op straat gezet hebben. Of iemand heeft ze gefokt en gedumpt? Dan noem ik dus andermans afgedankte hond/rommel. Voor mij geen rommel, voor een ander blijkbaar wel want anders smijt je je hondje niet op straat met pup(s) :U: Dat doe je met een opgerookte peuk of stuk uitgekauwde kauwgom.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Tineke schreef:
iones schreef:

Juist ja ,en voor mij hoeft niet iedereen te gaan voor een herplaatser en kiest iedereen gewoon de hond die hij of zij wilt ,ongeacht waar die vandaan komt.
Och, technisch gesproken kan dat ook niet eens. Herplaatsers zouden dan immers op raken en zonder fokken sterven honden uit.
Het was dus maar bij wijze van spreken.
Maar het is zo dat broodfokkers minder tot niet screenen bij plaatsen van een pup, waardoor de kans groter wordt dat de pup niet goed terecht komt maar in het herplaatsingscircuit.

Dus waarom moeten bepaalde mensen altijd wél hakken tegen stichtingen, maar waarom spreken ze nu eens niet de juiste veroorzakers van ellende aan, de broodfokkers en degenen die daar hun hond vandaan halen?
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

waarom willen mensen altijd voor anderen bepalen waar ze een hond mogen halen?
als je graag een pup hebt koop je een pup, wil je een herplaatser dan zoek je er een en waar die pup en die herplaatsers vandaan komen is helemaal niet belangrijk.
het gaat erom dat mensen de hond vinden die ze graag willen: gelukkige mensen en een gelukkig hondje, hoeveel beter kan het zijn?

het enige waar wat mij betreft niet genoeg tegen geageerd en gewaarschuwd kan worden is die afgrijselijke, hondonwaardige broodfok.
ik begrijp nog steeds niet waarom die niet aan banden gelegd en officieel verboden kan worden :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

renee-uk schreef:waarom willen mensen altijd voor anderen bepalen waar ze een hond mogen halen?
als je graag een pup hebt koop je een pup, wil je een herplaatser dan zoek je er een en waar die pup en die herplaatsers vandaan komen is helemaal niet belangrijk.
het gaat erom dat mensen de hond vinden die ze graag willen: gelukkige mensen en een gelukkig hondje, hoeveel beter kan het zijn?

het enige waar wat mij betreft niet genoeg tegen geageerd en gewaarschuwd kan worden is die afgrijselijke, hondonwaardige broodfok.
ik begrijp nog steeds niet waarom die niet aan banden gelegd en officieel verboden kan worden :U:
Amen. :E:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

renee-uk schreef:waarom willen mensen altijd voor anderen bepalen waar ze een hond mogen halen?

Precies :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Inderdaad! :ok:
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
10eke
Actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door 10eke »

laeken schreef:Over dat hondje met kanker kan ik helemaal niet oordelen. Niemand hier want we roepen dat dat hondje pijn heeft maar wie zegt dat? Wie heeft dat hondje gezien? Het hondje heeft kanker en is 18. Wat voor kanker is dat? Een mamatumor? Daarmee kan een hondje 20 worden.

Verder wordt ik boos van de mensen die zeggen dat je wel mag stoppen met importeren van hondjes uit bv Spanje voordat hier alle honden op zijn. Dat terwijl hier met buitenlandse rashonden gefokt wordt, import van broodfokpups niet verboden is en ik meen meer dan de helft van de pups uit het buitenland gehaald wordt om hier verkocht te worden. Waar komen jullie eigen honden eigenlijk vandaan? Allemaal Nederlands? Nederlandse stambomen? Mijn hondje komt lekker uit Spanje, had nog geen baasje toen ze geïmporteerd werd, is voor mij gecastreerd, gechipt, ingeënt, over gevlogen of gereden en verzorgd in een gastgezin voor een schamel bedrag waar je nog geen boomer uit de broodfok voor krijgt. :19: Wie worden er nu eigenlijk zo rijk van die hondjes? Als ik een boomer uit de broodfok had gehaald had me die 250 euro gekost. Dan moest die geent worden, gecastreerd indien gewenst en daarna was ik minstens 500 euro lichter geweest. Zeker 2 keer zo duur dus. Een hond uit een Nederlands asiel is bijna net zo duur als een hond uit een Spaans asiel. Alleen die laatste wordt dus voor je gecastreerd, je krijgt er een vangnet bij, diertje wordt getest op Spaanse ziektes en het hondje wordt niet in een kennel maar in een gezin verzorgd. En zoals ik al zei getransporteerd.

Hiervoor staat ergens de opmerking puppymill Spanje. De honden die uit Spanje gehaald worden zijn gecastreerd, gechipt, geënt en worden goed verzorgd. Dat zou wel een hele dure omweg zijn om broodfokhondenhandel te bedrijven nietwaar? Dan haal je nl gewoon direct je pups uit het Oostblok en verkoopt ze met 8 weken zoals normale handelaren. Een stuk meer mee te verdienen dan met volwassen honden uit een puppymill. Dat hele verhaal over Spaanse puppymill honden hangt met losse flodders aan elkaar. De honden aldaar heb ik zelf bezocht. Ze lopen met honderden op asielterreinen, zijn groot en volwassen en worden van de straat gehaald. Dat laatste, dat ze op straat lopen heb ik ook met eigen ogen gezien. Mensen die hier het hardst schreeuwen hebben geen buitenlandse hond, zijn nog nooit bij zo'n asiel of organisatie geweest en hebben dus een probleem met iets waar ze totaal geen kaas van gegeten hebben en daarnaast geen last van hebben en geen hond uit hebben. Vreemd om dan zo te oordelen.

Ik heb mijn Spaanse hond genomen omdat ik die hond wilde hebben. Een schot in de roos en ik had geen beter hondje kunnen uitkiezen. Wie daarover meent te moeten oordelen is gek :Q: :piew:

Het is de voorzitster van ACE zelf die zegt dat het 18 jarig hondje pijn heeft.
Zij zegt dat het lijfje van het hondje vol zit met melkkliertumoren en dat het hondje nog maar enkele dagen, weken of maanden te leven heeft.

Komt jouw hond bij ACE vandaan?
10eke
Actief

Xtine schreef:
10eke schreef:
Xtine schreef:
laeken schreef:Iedereen kan een zieke hond krijgen uit Spanje. Als je dat niet wil dan haal je toch een gezonde hond uit Nederland? Wat kunnen mensen zeuren zeg. Heb je zelf geen ogen en een DA? Als je een zieke hond neemt dan heb je een zieke hond.
Mijn hondje uit Spanje kan ook ziek zijn en Spaanse ziektes hebben. Dat heb je nu eenmaal wel eens met dieren uit overvolle buitenlandse asielen. Zo simpel is het en daar kan je eeuwig over zeuren of gewoon de consequenties dragen van je keuzes. Als Bas ziek blijkt te zijn dan heb ik daar willens en wetens voor gekozen. En dan heeft ze gelukkig geen dood hoeven ervaren zonder baasjes en zonder huis in een Spaans asiel.

Mensen maken fouten. Ook stichtingen en besturen en asielmedewerkers. Zeker met de Spaanse honden en hun ziektes kunnen zaken mis gaan.

Of die stichting nu wel of niet fout gehandeld heeft doet er niet toe wat mij betreft. Ze hebben er in elk geval voor gezorgd dat heel veel leuke honden heel veel leuke baasjes gevonden hebben. Mooi toch? En als iemand mijn stichting of mij door het slijk haalde dan stopte ook de communicatie. Zo vreemd vind ik dat niet. Ik snap ook totaal niet wat je hiermee probeert te bereiken? Dat ze stoppen met asielhonden uit het buitenland een goed baasje in Nederland te laten krijgen? Dat vind ik niet zo nobel. Dat ze een slechte naam krijgen? Wie zijn daarvan de dupe? De honden. En wat is dat nu weer voor doel? Nee, laat die mensen lekker en neem je verlies.

Bas is mijn tweede hond uit Spanje. Ik weet precies waar ik aan begonnen ben en tot nu toe is Bas heel erg gezond. Gelukkig. Het gaat super en ze is perfect geplaatst want wij zijn dol op haar en ze draait hier mee alsof ze hier geboren is. Perfect gewoon. :E:
Hier sta ik dan ook 100% achter.
Xtine, sta jij er ook 100% achter dat ACE een 18 jarig, aan kanker lijdend, blind, terminaal hondje, dat pijn heeft,
op Marktplaats te koop aanbiedt?
Ga eens ter plekke kijken, en oordeel dan.
Ik blijf 100% achter bovenstaande tekst staan.
Je moet naar het grotere geheel kijken.
Ik moet naar het grotere geheel kijken?
En dan zou het niet erg zijn dat er zo met een 18 jarig hondje gesold wordt?

Laat ik de vraag dan anders stellen:

Xtine, wat vind jij ervan dat ACE een 18 jarig, aan kanker lijdend, blind, terminaal hondje, dat pijn heeft,
op Marktplaats te koop aanbiedt?
10eke
Actief

iones schreef:
Tineke schreef:
iones schreef:

Och, technisch gesproken kan dat ook niet eens. Herplaatsers zouden dan immers op raken en zonder fokken sterven honden uit.
Het was dus maar bij wijze van spreken.
Maar het is zo dat broodfokkers minder tot niet screenen bij plaatsen van een pup, waardoor de kans groter wordt dat de pup niet goed terecht komt maar in het herplaatsingscircuit.

Dus waarom moeten bepaalde mensen altijd wél hakken tegen stichtingen, maar waarom spreken ze nu eens niet de juiste veroorzakers van ellende aan, de broodfokkers en degenen die daar hun hond vandaan halen?
En dan zijn er ook nog stichtinghouders die tevens broodfokker zijn!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

10eke schreef: En dan zijn er ook nog stichtinghouders die tevens broodfokker zijn!
Ja. Er zijn ook asiels, stamboomfokkers en mensen met gelegenheidsnestjes die tevens broodfokker zijn.
Dus?
j.werkman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Heidewachtel

Ongelezen bericht door j.werkman »

Ts.
Na een half jaar drammen en herhalen van steeds hetzelfde (hetgeen je niets oplevert dan ergernis), zou het goed zijn eens iets anders te plaatsen mbt honden.
Dit heb je volgens mij nog niet gedaan.

Misschien een ander doel. bijv. Hoe kom ik aan een hondje dat niet ziek, zwak en misselijk is.
Of , hoe voorkom ik dat ik weer ergens instink.

Met de strijd zoals je die hier voert ben je niet erg effectief bezig, bovendien genereer je veel negativiteit.

Je kunt, als iets niet werkt, er ook een streep onder zetten en overgaan tot de orde van de dag.
Dom geweest of pech gehad en voortaan minder naief en bewuster op zoek naar een leuke hond.
iones
Zeer actief

10eke schreef:

Het is de voorzitster van ACE zelf die zegt dat het 18 jarig hondje pijn heeft.
Zij zegt dat het lijfje van het hondje vol zit met melkkliertumoren en dat het hondje nog maar enkele dagen, weken of maanden te leven heeft.

Komt jouw hond bij ACE vandaan?
Mijn hond komt ook van ACE vandaan. Was ook niet in goede gezondheid en daar is ook voor honderden euro´s aan verspijkerd voordat ik haar op orde had. Maar ze wilde zo graag leven, dat ik haar op orde gekregen heb. Ze is nu alweer 10 jaar en een vitaal springerig en vrolijk hondje. Ik heb daar geen spijt van. Ik zal niet snel meer een hond kopen bij ACE en anderen vertellen dat de aankoop van een hond daar niet zonder risico is.

Had ik van te voren niet kunnen bedenken. Dat mensen die goed willen doen toch fout kunnen doen. Want ik ben nog steeds overtuigd van hun beste bedoelingen en ik ben me bewust van de pijn die ze voelen als ze daar zo´n killingstation inlopen om `voor god te spelen` zoals Fabienne dat zelf uitdrukt. Ik zou het zelf ook niet op kunnen brengen.
Ik zou dingen anders aanpakken in haar situatie.
Punt is dat een stichting maar een fout hoeft te maken en die fout direct afstraalt op alle andere stichtingen die hun werk wél naar behoren doen. Want dan zeggen de mensen direct weer `zie je wel, en al die honden uit het buitenland moeten niet bla bla bla`.
En het kan onmogelijk zo zijn dat het herplaatsen van een hond altijd goed gaat. Mensen zijn levende wezens en maken fouten, en honden zijn ook levende wezens die net anders kunnen uitpakken dan je had verwacht.

Ook bij goede fokkers gaat het plaatsen van een pup wel eens verkeerd.
iones
Zeer actief

10eke schreef:
En dan zijn er ook nog stichtinghouders die tevens broodfokker zijn!
Ik kan me daar niets bij voorstellen. Want het kan nooit een vetpot zijn. Het zou eenvoudiger zijn om hier in Nederland te blijven met een klein boerderijtje en in een donkere stal bij elke loopsheid te dekken met een aantal teven en daarvan de pups te verkopen. Dat doen er dan ook heel veel. Helaas.
De meesten worden angstbijters.
Xtine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Xtine »

iones schreef:
Devel schreef: Als iedereen altijd herplaatsers zou kiezen, zou de broodfok danig stagneren.
Wanneer er effectief iets zou gedaan worden tegen broodfok, dan zouden er ook minder herplaatsers en honden in de asielen zitten.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

j.werkman schreef:Ts.
Na een half jaar drammen en herhalen van steeds hetzelfde (hetgeen je niets oplevert dan ergernis), zou het goed zijn eens iets anders te plaatsen mbt honden.

Misschien een ander doel. bijv. Hoe kom ik aan een hondje dat niet ziek, zwak en misselijk is.

Met de strijd zoals je die hier voert ben je niet erg effectief bezig, bovendien genereer je veel negativiteit.

Je kunt, als iets niet werkt, er ook een streep onder zetten en overgaan tot de orde van de dag.
Dom geweest of pech gehad en voortaan minder naief en bewuster op zoek naar een leuke hond.
Mijn god, zie ineens dat het topic inderdaad van begin maart is :schrik:
TS, steek je energie ergens anders in!. Of begin een FB-hetze tegen al het onrecht wat jou en carmina is aangedaan. Ik denk dat het gros hier wel het kaf van het koren weet te scheiden.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Marion. schreef:
j.werkman schreef:Ts.

Mijn god, zie ineens dat het topic inderdaad van begin maart is :schrik:
TS, steek je energie ergens anders in!. Of begin een FB-hetze tegen al het onrecht wat jou en carmina is aangedaan. Ik denk dat het gros hier wel het kaf van het koren weet te scheiden.
Ik denk dat ze maar 1 doel heeft en dat is hier een rancuneuse zwartmaak campagne voeren. Al het andere interesseert haar niet :19:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”