Miezemuis schreef:Ik denk dat haat een nogal menselijke emotie is. Dus of dat in dit geval kopt....?
En hoewel ik het gedrag van deze hond ook niet zo leuk vind kom ik wekelijks honden tegen die nog veeeeeel meer pats-gedrag laten zien. Zo erg was het gedrag van deze hond nou ook weer niet.
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik heel, maar dan ook héél veel Labjes tegenkom met dit gedrag, alleen dan nog 5x erger.
Tselfde is er bang van.... dus ik blijf er lekker ver bij uit de buurt.
Maar goed, de Staf in het filmpje geeft wel wat wisselende signalen.
Toch denk ik dat Kaz misschien een dominante reu aan het worden is, die geen patsend gedrag van andere reuen meer accepteert.
En het zou me niets verbazen als hij vaker op een hond gaat klappen die patsend komt doen in 'zijn' roedeltje.
Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar het kán wel.
En eerlijk gezegd heb ik niet zo'n hele hoge pet op van de beoordeling van hondengedrag van mensen die beweren dat hun hond een andere hond haat.
Honden haten niet, honden reageren op prikkels, op houding, op lichaamstaal, op gedrag enz enz.
Misschien reageerde Kaz zelfs wel op jouw lichaamstaal hus, jij vond die Staf nml nogal 'vervelend' in zijn gedrag, en misschien was jij er wel gespannen door, of zelfs onzeker of bang dat de Staf iets zou doen?