Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

1 hond echt háten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: 1 hond echt háten

Ongelezen bericht door ranetje »

laeken schreef:
Ήυs schreef:Vervelend als mensen onterecht over je hond oordelen terwijl ze eigenlijk geen idee hebben, hè laeken?
Nee schat, jij zegt dat je hond 3 keer op een hond klapt. Ik zeg dat mijn hond dat niet deed en dan wordt hier gezegd dat dat niet waar is. Dat ik lieg. Dat is dus iets anders.
Maar ik snap dat jij dat vast en zeker niet zo ziet.
Dat staat nergens, bij niemand.
Dus maak je niet zo druk :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Ja ik zal nog 1x reageren , iets wat jij had moeten doen voor hij 3 x kan corrigeren
Ik denk dat je als HUS aardig van je zelfgemaakte troon afvalt.
Iedereen maakt fouten maar een plaat voor je hoofd en reageren of je alles wel even weet is iets anders,
vervolgens met kritiek zo omgaan maakt jouw echt een geweldige HUS
Het op deze manier reageren is echt een opsteker voor je bedrijfje.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Dinos schreef:Ja ik zal nog 1x reageren , iets wat jij had moeten doen voor hij 3 x kan corrigeren
Iedereen maakt fouten maar een plaat voor je hoofd en reageren of je alles wel even weet is iets anders,
Je zou maar op het forum komen (hier dus) en net van plan zijn om je hond mee te laten lopen met deze hus.
En dan lees je ineens dit topic :tongue:
:zweep:
Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ήυs »

Dinos schreef:Ja ik zal nog 1x reageren , iets wat jij had moeten doen voor hij 3 x kan corrigeren

Ik wil heel veel aannemen. Van mensen die ook weten waar ze het over hebben. En daar val jij niet onder aangezien jij de staf wel mee vond vallen en wel vond dat hij het goed deed voor de eerste keer. Dat zegt mij dat je totaal geen verstand hebt van gedrag. Dus als jij dan loopt te roepen dat ik het voor had moeten zijn terwijl jij bijna elk signaal mist van de staf dan neem ik dat niet zo heel serieus nee.

Het kan me dan ook weinig schelen wat jij vindt ;) Je blijft maar ratelen.

Maar als hier de plank is. Dan sla jij

...

hier.

:zwaai
Dinos

Mojuan schreef:
Je zou maar op het forum komen (hier dus) en net van plan zijn om je hond mee te laten lopen met deze hus.

Volgens mij is het nog een Zeeuwse hus ook maar weet ik niet zeker, ik had al nooit de gedachten Dinos door vreemde uit te laten, is onze verantwoording en als ik dit zo mee krijg laat ik hem liever op bed schijten als dat ik hem door stabiele retriever hem in zijn flikker laat bijten, en hem het stempel hij slaat nog wel om als hij volwassen is (oudere jongere Dinos is 4.5 jaar) laat krijgen.
Ήυs
Zeer actief

Dinos schreef:
Mojuan schreef:

Volgens mij is het nog een Zeeuwse hus ook maar weet ik niet zeker, ik had al nooit de gedachten Dinos door vreemde uit te laten, is onze verantwoording en als ik dit zo mee krijg laat ik hem liever op bed schijten als dat ik hem door stabiele retriever hem in zijn flikker laat bijten, en hem het stempel hij slaat nog wel om als hij volwassen is (oudere jongere Dinos is 4.5 jaar) laat krijgen.
Je kan zeggen wat je wilt hoor. Weet niet precies wat je doel is? Hopen dat mensen mijn hus nu slecht gaan vinden ofzo? :mrgreen: Denk dat het meerendeel van het forum jou niet zo serieus neemt.

Ja een Zeeuwse hus inderdaad. Dat wist je wel.

Denk ook niet dat jouw honden geschikt zijn voor een hus. Je valt namelijk in een bepaalde categorie. En als je het gedrag van de staf vrij normaal vindt kan ik al raden hoe jouw honden zijn.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

laeken schreef:Jezus Smoekie. Wat bedoelde ik met uit haar plaat gaan? Vraag me dat eens. En waar staat dat ze niet de kans kreeg om aan te vallen. Wat motiveert jou in vredesnaam om te gaan beweren dat jij beter weet dan ik dat mijn hond niet stabiel was. Dat terwijl ik je nu al keer op keer gezegd heb dat die hond nog nooit gebeten heeft. Juistem, je verdedigd je vriendin Fafo. Maar daarmee sta je wel gigantisch voor paal. Nu is het echt afgelopen met je dus kook erin gaar. Ga bij elkaar op de thee maar val mij er niet mee lastig. Als jij Cleo niet stabiel vond dan mag dat smokkel. Wat zal mij dat boeien? Je kent mij niet en hebt die hele hond nooit ontmoet. Er staat hoe ze was en ze klapte niet op honden. Nooit. Doeidoei
Jij zegt toch dat ze een hekel aan bouviers had. Jij verbind naar mijn idee het "nooit daadwerkelijk gebeten" hebben aan stabiel zijn. Ja, zo lust ik ze ook wel. Op die fiets zijn er vele vele instabiele honden stabiel te noemen.

En nee, ik verdedig Fafo niet. Daar is Faafje namelijk heel goed zelf toe in staat. De enige die zich voor lul zet ben jijzelf door nu te sneren met je "smokkel" vanwege je veel te korte tenen. Geeft niks, doen we allemaal wel eens :F:

En ja, op basis van wat ik over Cleo van jullie gelezen heb zie ik daar geen stabiele hond in. Dus we zijn het er simpelweg over eens dat we het oneens zijn. En nogmaals, zeer waarschijnlijk omdat jij iets anders "stabiel" verstaat dan ik :zwaai

Cleva schreef:
smoekie schreef: Ik vind een hond (aangelijnd of niet) die uitvalt naar bouviers nu niet bepaald "stabiel" te noemen. Ik noem een hond die op bouviers afstormt en niet terug te roepen is niet stabiel :19:
Niet dadelijk terug kunnen roepen is iets heel anders dan niet stabiel. Dat is voor een husky/windhond echt niet zo heel raar. En zoals al herhaaldelijk gezegd hebben we het over één specifieke situatie in een leven lang alles in alle rust kunnen afhandelen.

Je wil het gewoon niet begrijpen omdat je je anders zit te vervelen. Laten we het maar gewoon even noemen wat het is.
En verder houden jullie allemaal je zogenaamde niet begrijpende muilen over onze hond. Zo. :mrgreen:

Met 3 kinderen en het opzetten van de kerstboom verveel ik me geenzins :F: Mens mag toch hopelijk ook tussendoor even pauze houden :pffff:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Smoekie op een telefoontje wordt nu eenmaal smokkel en verder een fijne avond. En Fafo, je hond grijpt andermans honden waar je bij staat en nadat je hem eraf trekt. Vervolgens in een andere situatie meteen weer en waar je bij staat. Dat jij daar niet je vraagtekens bij hebt vind ik een raadsel. Maar zelfkritiek is nooit je scherpste kant geweest en dus ligt het weer eens niet aan jou. Ik zou als baas van de staff je dus een ander poepje hebben laten ruiken. Mijn hond een beetje aanvallen terwijl die niks doet. Daar zou ik dan weer geen trek in hebben. Staff zat nog aan de lijn ook toen je golden hem voor de derde keer wist te grijpen. Gaat goed...
Afbeelding
Dinos

Ήυs schreef:
Dinos schreef:
Mojuan schreef:

Je kan zeggen wat je wilt hoor. Weet niet precies wat je doel is? Hopen dat mensen mijn hus nu slecht gaan vinden ofzo? :mrgreen: Denk dat het meerendeel van het forum jou niet zo serieus neemt.

Ja een Zeeuwse hus inderdaad. Dat wist je wel.

Denk ook niet dat jouw honden geschikt zijn voor een hus. Je valt namelijk in een bepaalde categorie. En als je het gedrag van de staf vrij normaal vindt kan ik al raden hoe jouw honden zijn.
Ik geloof niet dat Dinos zijn gedrag hier iets te maken mee heeft, maar zal ongetwijfeld mensen als Nana keer tegenkomen op wandeling en dan zal gedrag Dinos niet alleen meer woorden van mij zijn op forum.
Ik wil niets liever als laten zien wat Dinos voor hond is en dit mag je nog filmen ook met jouw kaz, dan zullen we zien wie er stabiel is.
Dat ik filmpje ander zie als jou geeft je geen recht mensen zo te woord te staan, kijk naar mijn eerdere reactie's waar ik gewoon eerlijk mijn mening geef en zelfs zeg dat dit niet per definitie onstabiel gedrag is, alleen een eventuele tekortkoming van jouw kant. Waarbij ik ook nog zeg dat iedereen dingen mist ook ik. Maar kritiek of andere zienswijze valt jou schijnbaar slecht.
Ήυs
Zeer actief

laeken schreef:Smoekie op een telefoontje wordt nu eenmaal smokkel en verder een fijne avond. En Fafo, je hond grijpt andermans honden waar je bij staat en nadat je hem eraf trekt. Vervolgens in een andere situatie meteen weer en waar je bij staat. Dat jij daar niet je vraagtekens bij hebt vind ik een raadsel. Maar zelfkritiek is nooit je scherpste kant geweest en dus ligt het weer eens niet aan jou. Ik zou als baas van de staff je dus een ander poepje hebben laten ruiken. Mijn hond een beetje aanvallen terwijl die niks doet. Daar zou ik dan weer geen trek in hebben. Staff zat nog aan de lijn ook toen je golden hem voor de derde keer wist te grijpen. Gaat goed...
Weet je wat het is laeken, ik kan inderdaad niet goed tegen kritiek, al ben ik van mening dat ik de laatste jaren veel aan mezelf heb gewerkt en dat ik zeker de laatste 3 jaar heel veel aanneem als het redelijke kritiek is.

Jij verdraaid alleen alles zo erg om maar je gelijk te halen en de ander in een kwaad daglicht te zetten. Kijk nu maar weer naar dit stukje. Je schrijft opeens dat de staf aan de lijn zat. Dit verzin je gewoon ter plekke. Hoe kom je daar nu bij? Net als dat je maar bleef zeggen dat de staf lief met de beagle speelde. Je leest niet wat er staat. (en dit nu niet negeren he?)

Ik zal de situatie eens even helemaal schetsen zoals deze was in het volgende stuk, dan kun jij nu even in de tussentijd opzoeken waar staat dat de hond aan de lijn was.
laeken
Zeer actief

Ήυs schreef:
laeken schreef:Smoekie op een telefoontje wordt nu eenmaal smokkel en verder een fijne avond. En Fafo, je hond grijpt andermans honden waar je bij staat en nadat je hem eraf trekt. Vervolgens in een andere situatie meteen weer en waar je bij staat. Dat jij daar niet je vraagtekens bij hebt vind ik een raadsel. Maar zelfkritiek is nooit je scherpste kant geweest en dus ligt het weer eens niet aan jou. Ik zou als baas van de staff je dus een ander poepje hebben laten ruiken. Mijn hond een beetje aanvallen terwijl die niks doet. Daar zou ik dan weer geen trek in hebben. Staff zat nog aan de lijn ook toen je golden hem voor de derde keer wist te grijpen. Gaat goed...
Weet je wat het is laeken, ik kan inderdaad niet goed tegen kritiek, al ben ik van mening dat ik de laatste jaren veel aan mezelf heb gewerkt en dat ik zeker de laatste 3 jaar heel veel aanneem als het redelijke kritiek is.

Jij verdraaid alleen alles zo erg om maar je gelijk te halen en de ander in een kwaad daglicht te zetten. Kijk nu maar weer naar dit stukje. Je schrijft opeens dat de staf aan de lijn zat. Dit verzin je gewoon ter plekke. Hoe kom je daar nu bij? Net als dat je maar bleef zeggen dat de staf lief met de beagle speelde. Je leest niet wat er staat. (en dit nu niet negeren he?)

Ik zal de situatie eens even helemaal schetsen zoals deze was in het volgende stuk, dan kun jij nu even in de tussentijd opzoeken waar staat dat de hond aan de lijn was.
Klopt, daarin heb je gelijk. Ik snap alleen nog steeds niet hoe een hond kan spelen met een andere hond en dat dat dan niet lief is? Maar wat betreft die lijn heb je gelijk.
Afbeelding
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Heavy schreef:
Mojuan schreef:
Waarom denk je dat we haar echte naam niet meer mogen noemen sinds ze een hus heeft :roll:
Om dan maar even een tegengeluid te geven, ik zou mijn hond zo met haar meegeven :pffff: En ik ben een zeikerd hoor.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
laeken
Zeer actief

Haar Hus erbij slepen gaat mij ook wat ver. Dat lijkt me nergens voor nodig. Die hus zal prima zijn en overal gaan hondjes wel eens vechten. Dat vind ik dus ook niet echt nodig. Ik zou mijn hond ook gewoon meegeven met die Hus als ik een Hus zocht. Ja, ik kan best irritant zijn maar mijn irritatie in deze topic komt voornamelijk door het gezeik over Cleo die ik niet stabiel mag noemen van mensen die ik niet zo hoog inschat vwbt hun kennis over honden en hun vaardigheden in ongekleurd lezen. Daar heeft de TS niks mee te maken in principe. Maargoed, wij liggen elkaar ook niet zo goed.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Hm, daar had je in datzelfde bericht eerder ook geen "problemen" mee. Met je andere berichten trouwens ook niet. Zeker op een telefoon wordt het woord die je eerder al getikt hebt (smoekie in dit geval) al aangegeven, dus dat het nu eenmaal "smokkel" wordt ipv smoekie geloof ik geen reet van :F: Je was gewoon op je teentjes getrapt omdat ik het niet met je eens ben. Geeft toch verder niks.

En vwb het "bijtverhaal". Zou ik als eigenaar van de staff wel blij zijn. Blij met de eerlijkheid en blij met wat zij mij verteld over de hond in aanwezigheid van andere (vreemde) honden en dat ook nog opgenomen om te laten zien.

Ze geeft zelf al aan spanning/signalen schijnbaar gemist te hebben. De hond heeft nog nooit wat gedaan. Ik geloof maar zo dat ze niet verwacht had na Kaz te hebben gecorrigeerd dat hij er zo pats boem weer op zou duiken :19: Ik kan me in ieder geval voorstellen dat ze hem niet lang daarna weer losliet. Denk dat veel eigenaren zo zouden hebben gedacht.

Dan komt ze met de honden van het strand, en komt er iemand anders met zijn hond haar tegemoet, en pas op het moment dat ze Kaz riep begonnen ze te vechten en herkende ze de hond pas. Er wordt hier naar mijn mening nu net gedaan of Kaz tot 3x toe tijdens dezelfde wandeling op de hond klapte terwijl dit niet zo is. Hij heeft dit "gedrag" dus klaarblijkelijk alleen bij deze 1e specifieke hond waar hij op de 1 of andere manier echt een hekel aan schijnt te hebben. En dát was haar vraag of andere honden ook een hekel aan een hond hebben en het gedrag van de hond ineens veranderd.

En dat laatste was bij jouw Cleo dus ook het geval op het moment dat ze bouviers zag.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Ik weet wel dat Bo het gedrag van die hond beslist níet zou waarderen, veel te opdringerig. Nu gaat Bo niet zo snel vechten maar die ene keer dát ze in een hond hapte (geen gaatjes, hond begreep na "ik weet niet hoeveel signalen" eindelijk dat ze er écht niet van was gediend), was het een dergelijke hond (een Amstaff) met precies hetzelfde gedrag.
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Ik weet wel dat Bo het gedrag van die hond beslist níet zou waarderen, veel te opdringerig. Nu gaat Bo niet zo snel vechten maar die ene keer dát ze in een hond hapte (geen gaatjes, hond begreep na "ik weet niet hoeveel signalen" eindelijk dat ze er écht niet van was gediend), was het een dergelijke hond (een Amstaff) met precies hetzelfde gedrag.
smoekie
Zeer actief

laeken schreef:Ja, ik kan best irritant zijn maar mijn irritatie in deze topic komt voornamelijk door het gezeik over Cleo die ik niet stabiel mag noemen.
Alsjeblieft zeg :roll: "Ik mag haar niet stabiel noemen" :jank: :jank: :jank: :jank: :jank:

Noem haar zoals je wilt. Dat wil toch niet zeggen dat een ander het daarmee eens moet zijn :piew:
Dinos

[/quote]

Om dan maar even een tegengeluid te geven, ik zou mijn hond zo met haar meegeven :pffff: En ik ben een zeikerd hoor.[/quote]

Prima toch, ik heb niets tegen Hussen maar zou dat zelf nooit doen al zijn ze nog zo goed.
Ik loop graag zelf met hondjes en geef verantwoording niet graag uit handen, al zal er denk ik bij Hussen wel bepalingen staan dat je zelf verantwoordelijk bent?
Dinos

Heavy schreef:
Dinos schreef:
Om dan maar even een tegengeluid te geven, ik zou mijn hond zo met haar meegeven :pffff: En ik ben een zeikerd hoor.
Prima toch, ik heb niets tegen Hussen maar zou dat zelf nooit doen al zijn ze nog zo goed.
Ik loop graag zelf met hondjes en geef verantwoording niet graag uit handen, al zal er denk ik bij Hussen wel bepalingen staan dat je zelf verantwoordelijk bent?[/quote]

Als ik in dit topic al lees hoeveel verschillende me ingen er zijn over gedrag en benoeming enz dan huiver ik bij een hus. Ik zou dan zeker eerst 10 keer zelf meelopen en 100% zeker moeten weten dat degene hetzelfde denkt en handelt als ik zou doen en dan nog .

Ik heb trouwens wel mensen in mijn omgeving die onze honden uitlaten hoor. Maar die denken hetzelfde als ik.[/quote]

Dinos wordt elke middag uitgelaten door buurvrouw 65+ dit al vanaf pup zijnde en luisterd als tierelier naar haar. En zowel buuf als Dinos vinden elkaar geweldig, ook onze kat zit bij buuf vaak binnen als ik thuiskom en langs hun huis loop steekt zij nog net niet haar middelvinger op vanuit vensterbank van ik zit hier goed hoor idioot. :lol1: ze is dan na paar minuten direct thuis want ze wil eten hahaha
Ήυs
Zeer actief

Ik ben een hus die niet snel een hond zal weigeren, dus ook deze niet. Ik heb met de eigenaresse van te voren veel afspraken gemaakt en veel besproken. Dat ga ik hier niet neerzetten maar ook mede door de situatie van haar en van de hond besloot ik de hond meteen los te doen. Kaz heeft wel vaker met dit soort reuen te maken gehad. Ook met honden die hondagressief zijn, honden die angstig zijn, onzeker enzovoort. kaz kan namelijk overal bij omdat hij de lichaamstaal van honden uitstekend kan lezen. Als pup viel dit al heel erg op. Normaliter negeert hij de reuen met veel spanning. Doet gewoon zijn eigen ding.

Maar het is en blijft een volle reu, dus hij patst wel eens, piest wel eens over hetzelfde sprietje, vindt teefjes wel eens lekker ruiken enzovoort.

Het eerste kwartier negeerde hij de reu ook. Gaat gewoon zijn eigen gang zoals hij altijd doet, als de reu hem opzocht dan liep hij de andere kant uit. Voor mij geen reden om extra alert te zijn op die twee, Kaz deed gewoon wat hij normaal ook doet. Waarom zou je ook enorm alert zijn op je hond als hij gewoon doet wat hij normaal ook doet? Ik ga er toch niet vanuit dat hij erop klapt? Waarom zou ik, dit heeft hij nog nooit eerder gedaan.

Ze liepen een paar meter voor mij uit, en ineens (voor mij ineens) vliegt Kaz op de reu. Ik was er snel bij en haal Kaz er af met een ferme 'nee' . Kijk richting de andere reu en laat Kaz los, die er meteen weer naar toe vliegt. Daarna heb ik Kaz aan de lijn gedaan. Het is niet zo dat ik Kaz eraf haalde en dat ze weer even gelopen hadden en hij er toen weer op vloog. Nee het was achter elkaar. Ik persoonlijk vind dat niet gek, en volgens mij was het al eerder benoemd hier, hij zat nog vol adrenaline. Had ik dan beter naar hem moeten kijken toen ik hem nog vast had? Ja misschien wel.

Nu kun je inderdaad gaan roeptoeteren dat ik heel slecht ben in het lezen van honden, en het had moeten zien. Als mensen dat vinden dat zal het mij een worst wezen ;) Ik vind dat de grootste onzin namelijk. Er is in een kleine seconde iets gebeurt wat Kaz triggerde om de reu te gaan corrigeren. Knap als je alles altijd maar kunt zien. Dat kunnen jullie net zo goed niet. Bahalve de jezusmeneer van Nanna misschien dan.

Ik heb daarna Kaz in de bus gedaan en heb de wandeling afgemaakt. Ik heb de wandeling niet afgekapt omdat ik dat niet noodzakelijk vond. Ik heb nog een stuk gelopen, heb daarna de reu even in de bus gedaan en kaz er nog even uit. Hebben alle honden hun beweging gehad.

Eergisteren (zaterdag) kwam ik de trap af met Kaz en Fay na twee uurtjes wandelen in mijn vrije weekend, lekker ontspannend, een beetje fotograferen e.d. -niet aan het werk dus- de staf was al bovenaan de trap, de eigenaar nog beneden -andere eigenaar waar ik mee gesproken had, deze meneer had ik nog nooit gezien-. Ik zie zowel kaz als de reu met spanning tegenover elkaar staan. Ik herkende de reu in eerste instantie niet, en roep Kaz mee waarna ze beginnen te vechten. Toen pas had ik door dat het om dezelfde reu ging. Ik haal ze uit elkaar, honden hebben verder niets, maak nog een praatje met de eigenaar erover en loop door.

Met de gedachten ' jeetje, Kaz haat die reu echt'.

Had ik dingen kunnen voorkomen? Ja misschien. Achteraf had ik de reu beter aan de lijn kunnen doen de eerste keer mee. Dat is alleen niet hoe ik normaliter werk, behalve als het om een angstige hond gaat of als de eigenaar dat wilt, of als ik het zelf nog niet helemaal vertrouw. Dat was hier niet het geval.

Ik heb wel vaker staffords in de groep. Zo ook kangals, bullys, cane corso's. Ja ik ben er van overtuigd dat ik mijn werk erg goed doe. Veiligheid staat bij mij voorop, de hond staat bij mij voorop. En ik voel me extreem verantwoordelijk voor de honden. Betekent dat dat ik dan nooit fouten maak? Nou nee, iedereen maakt wel eens fouten. En zo ook ik.

Maar als mensen mij na aanleiding van de weinige info die ze hebben gaan vertellen hoe mijn eigen hond is, dat ik blijkbaar maar slecht ben in het lezen van gedrag want ik had het moeten zien, dan vind ik het bij voorbaat al kansloos om erover de discussiëren. Dat kan ik namelijk geen kritiek noemen, dat noem ik gewoon kutten en slap ouwehoeren zonder goed te lezen en zonder de situatie echt goed te beoordelen.

En als mensen denken het beter te weten zonder ook maar te zien welke signalen de staf af geeft (dinos) dan is het voor mij nogal doelloos om daar een discussie over te voeren. Dan heb je zelf namelijk nog een hoop te leren als het gaan over gedrag. Er zijn een paar forummers die ik erg hoog heb zitten, en daar neem ik zeker wel dingen van aan. Maar als mensen meteen mijn hus in twijfel gaan trekken, ach. So be it. Maar verwacht dan aub ook niet dat ik dan nog serieus op je ga reageren.

Ik doe dit werk nu 3 jaar, en heb alleen maar positieve en blije klanten. Als er zoiets gebeurt zoals met de staf dan weet de eigenaar dit. Ik ga geen smoesjes verzinnen. Ik vertel gewoon hoe het is gegaan, ik ben daar altijd eerlijk over. Er zullen in de komende jaren vast nog wel situaties komen die ik achteraf misschien anders had kunnen doen, of dat ik net even te laat reageerde, of net even iets niet zag. Maakt dat mij een slechte hus?

Ik denk dat ik het heel goed doe als hus, en heb het volste vertrouwen in mijn eigen kunnen, mijn ervaringen en kwaliteiten. Kan arrogant overkomen maar ik ben er goed in. Ik leer nog elke week, en dat vind ik prachtig, maar het is werk wat perfect bij me past. Ik vind dat ik voldoende verstand heb van honden en hun gedrag. En daarom durf ik ook zeker te zeggen dat kaz geen omslagpunt heeft. Maar dat er iets is aan deze reu wat hem blijkbaar enorm triggerd. :19: Voor mijn blijft kaz nog steeds kaz. Ik zal hem gewoon blijven inzetten zoals ik dat altijd al deed. Wel weet ik dat hij zo kan reageren zoals hij deed. Vind ik dat erg? Nou nee. Het is een dier, geen machine. Het is een volle reu, en hij laat niet over zich heenlopen. Voor mij is kaz een perfecte hond, en dat zal niet snel veranderen.
laeken
Zeer actief

smoekie schreef:
laeken schreef:Ja, ik kan best irritant zijn maar mijn irritatie in deze topic komt voornamelijk door het gezeik over Cleo die ik niet stabiel mag noemen.
Alsjeblieft zeg :roll: "Ik mag haar niet stabiel noemen" :jank: :jank: :jank: :jank: :jank:

Noem haar zoals je wilt. Dat wil toch niet zeggen dat een ander het daarmee eens moet zijn :piew:
Jeetje, wat ben jij een verveeld type zeg tegenwoordig.... Vroeger was je leuker en scherper. Nu ben je net zo'n verveeld typje dat is blijven hangen in een bepaald gedrag. Niet scherp, niet grappig, vooral gewoon heel erg verveeld.

Het ga je goed hoor. :U:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Jongens hebben jullie enig idee hoe het gaat met honden in een gelegenheidsroedel? Echt ik sta te kijken hoe mensen redeneren. Een hond als Kaz zal een hond zoals die staffie proberen duidelijk te maken dat hij er niet van gediend is. Ik geloof niet dat Kaz opeens denkt kip ik heb je. Op het filmpje is duidelijk te zien dat staffie niet goed reageert op correcties van andere, hij walst er eroverheen. Dat pikken de meeste (stabiele!) honden, tot ze het zat zijn. Dan grijpen ze in en dat kan er hard aan toe gaan. Een hond die zich normaal opstelt zal nooit zo een behandeling krijgen, anders gok ik dat ze geen hond overhoud in haar roedel :mrgreen:
Honden zijn heel honds in hun gedragingen. Doet een hond vreemd, dan zal de rest dat hem/haar vertellen, zo gaat dat. Vooral als ze in een roedel zijn, dat is zo anders dan 1 op 1.

Ik zie het met mijn Noah al, 1 op 1 negeert ze andere honden, in een roedel wil ze spelen en voelt ze zich een stuk zekerder. Ze laat ander gedrag zien op mijn werk dan thuis, dat is nou eenmaal in een roedel.
Perry en Noah

Afbeelding
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

duitse herder schreef:Jongens hebben jullie enig idee hoe het gaat met honden in een gelegenheidsroedel? Echt ik sta te kijken hoe mensen redeneren. Een hond als Kaz zal een hond zoals die staffie proberen duidelijk te maken dat hij er niet van gediend is. Ik geloof niet dat Kaz opeens denkt kip ik heb je. Op het filmpje is duidelijk te zien dat staffie niet goed reageert op correcties van andere, hij walst er eroverheen. Dat pikken de meeste (stabiele!) honden, tot ze het zat zijn. Dan grijpen ze in en dat kan er hard aan toe gaan. Een hond die zich normaal opstelt zal nooit zo een behandeling krijgen, anders gok ik dat ze geen hond overhoud in haar roedel :mrgreen:
Honden zijn heel honds in hun gedragingen. Doet een hond vreemd, dan zal de rest dat hem/haar vertellen, zo gaat dat. Vooral als ze in een roedel zijn, dat is zo anders dan 1 op 1.

Ik zie het met mijn Noah al, 1 op 1 negeert ze andere honden, in een roedel wil ze spelen en voelt ze zich een stuk zekerder. Ze laat ander gedrag zien op mijn werk dan thuis, dat is nou eenmaal in een roedel.
Jou verhaaltje gaat ook niet op,de staf reageert wel duidelijk op afwijzingen en gaat ook keurig weg.
Ik vind de hond nergens abnormaal reageren .Mischien niet altijd even gewenst.
Maar de hond loopt voor het eerst mee in een voor hem vreemde roedel,waarom hij met de hus mee moet weten wij ook niet maar voor het zelfde geld is het ook al even geleden dat hij zo'n leuke toer heeft gedaan en daardoor extra wat opgewonden.

Ik vind hem zelf wel schattig in hoe blij hij is en in de golven rent.Het is gewoon een over enthousiast klein kind.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

wat erg al die mensen in dit topic die de plank zo godsgruwelijk mis slaan, die geen enkele van de subtiele en minder subtiele seinen die de staf afgeeft opmerken en er toch van overtuigd zijn dat ze een hond kunnen lezen :schrik:
wat ben ik godseblij dat ik jullie niet tegenkom hier :ok:

en fafo, als ik een andere hond had dan riet zou ik die zo met je meegeven en zelfs met rietje bij me zou ik er geen enkel probleem mee hebben jou en je hussenroedeltje tegen te komen.
als er iemand is die geleerd heeft en gegroeid is de laatste jaren en die inmiddels weet wat ze doet ben jij het wel :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik zou zelfs Csiva zonder problemen met hus' dr hus meegeven :mrgreen: Juist omdat dit en hus is die filmpjes laat zien en geen groepen van 10+ honden meeneemt. Ik volg TS op facebook en zie niks anders dan honden die goed samen kunnen en het leuk hebben. Kan menig HUS een puntje aan zuigen vind ik :)
Dinos

Prachtig verhaal "doet hij anders nooit"
Als je daar op aangesproken wordt, op doet hij nooit 3x kom je echt iets tekort.
En nu pas zeg je ja ik heb iets gemist, als de vraag er is ben je alleen onbeschoft en zijn anderen niet wijs.
Ik zie een jonge staff die lekker enthousiast is en zich goed laat corrigeren door heidewachtel.
Geef mij maar eens aan waar Beagle als wild wordt gezien?? Staff gaat notabene alleen zee in en Beagle komt hem weer uitdagen. Dit zijn niet jouw worden maar door jou zo gerespecteerde leden.
Je hoeft mij niet de les te lezen op mijn leeftijd hoe ik honden moet lezen, en ja dan zit ik er nog steeds wel eens naast ja, wat ik ruiterlijk toegeef iets wat jij in ieder geval tot nu toe nog niet gedaan had.
duitse herder
Zeer actief

renee-uk schreef:wat erg al die mensen in dit topic die de plank zo godsgruwelijk mis slaan, die geen enkele van de subtiele en minder subtiele seinen die de staf afgeeft opmerken en er toch van overtuigd zijn dat ze een hond kunnen lezen :schrik:
wat ben ik godseblij dat ik jullie niet tegenkom hier :ok:

en fafo, als ik een andere hond had dan riet zou ik die zo met je meegeven en zelfs met rietje bij me zou ik er geen enkel probleem mee hebben jou en je hussenroedeltje tegen te komen.
als er iemand is die geleerd heeft en gegroeid is de laatste jaren en die inmiddels weet wat ze doet ben jij het wel :ok:
Eerlijk gezegd schrik ik er gewoon van hoe verschillend mensen deze hond lezen :O: Snap nu wel waarom het zo gigantisch mis kan gaan, als mensen deze als een hele vrolijke sociale hond beschouwen.

Ik zou Noah ook meegeven, maar Zeeland is mij iets te ver weg :mrgreen: Fafo is zeker gegroeid :ok:
Perry en Noah

Afbeelding
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

ze heeft blijkbaar ook een heel groot gat .
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Heavy schreef: Je hebt een Golden die flipt als hij een Stafford ziet .
Kaz kan wel flippen als hij deze Stafford ziet maar dat wil niet zeggen dat hij vanaf nu alle Staffords aanvliegt :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
duitse herder
Zeer actief

Heavy schreef: Als Kaz er niet op geklapt zou zijn dan had die hond nu ook gewoon meegelopen met de hus hoor en dan was hij wel sociaal :wink: Maar Kaz heeft hem gelezen en daarom is hij geweigerd .
Vroeg of laat klapt er sowieso een hond erop, daarvoor laat hij voldoende signalen zien. Of deze hond reageert niet goed op een correctie en klapt er terug op. Zo een hond gaat groeien, gezien zijn leeftijd en ervaringen die hij op doet. Als hij een willekeurige hond begroet zoals die beagle of heidewachtel, zal hij hem eerdaags wel ontvangen. Immers is meteen onder de rok krijgen verre van sociaal gedrag, ook als de ander aangeeft er niet van gediend te zijn.
Perry en Noah

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”