Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

1 hond echt háten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: 1 hond echt háten

Ongelezen bericht door renee-uk »

Lemuria schreef:
Dinos schreef: Ja een roedelplek kan met vechten beklonken worden maar niet drie keer achter elkaar.
Een stabiele hond heeft daar echt geen drie keer voor nodig hoor.
Mee eens eigenlijk, 3x erop klappen is overkill. In dat geval vind ik het nog netjes en in het voordeel van de Staff getuigen dat die zich niet hard tegen Kaz gekeerd heeft.

Jammer dat het filmpje weggehaald is, was te laat met kijken ;)
de tweede keer was een minuut of wat na de eerste keer toen ze kaz weer losliet, hond zat nog vol in de aanvalsmode -die had ze inderdaad beter nog niet losgelaten- en de derde keer was bij een andere gelegenheid.
maakt het toch net even wat anders lijkt me.

edit: de derde keer, bij die andere gelegenheid dus en niet in de hussenroedel, vocht de staff overigens wel terug, niet dat ik dat onbegrijpelijk vind maar voor de volledigheid.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

lieke schreef:Eerlijk gezegd (en dat zal wel weer buitengewoon bevooroordeeld zijn) vind ik de meeste staffs/pitjes/ambullen niet leuk 'spelen'.
Heel wild, steeds opgewondener worden en dan zie ik vaak zo'n blik in de ogen verschijnen die me helemaal niet bevalt. Kan het niet zo goed uitleggen, maar zo'n starre, bijna kille blik die mij de rillingen geeft.
Niet voor mij persoonlijk, maar voor mijn honden.

Bij mij in de buurt zijn er de laatste jaren steeds meer van dat soort honden gekomen. In de eerste instantie schattige pupjes hoor, waarmee Bonnie vol plezier mee speelde. Maar nu zijn er een aantal teefjes rond de anderhalf jaar en ik merk dat ook Bonnie er om heen begint te lopen. Waar ze eerst joelend op af stormde omdat ze het enig vond om met haar vriendinnetjes te spelen, zie ik nu dat zij uit zichzelf voorzichtiger wordt.
En er is een ambull teefje van dezelfde leeftijd die ik gewoon eng begin te vinden. En voordat er wordt geroepen dat ik discrimineer: ze sluipt, fixeert en komt dan met een noodgang op mijn honden afstormen en stopt niet. Ze góóit zichzelf tegen mijn honden aan. Tenminste, als ik er niet voor ga staan. Waarna ze míj met zo'n rare blik aankijkt.
Ik loop in ieder geval tegenwoordig een blokje om als ik baas en hond in de verte ontwaar.

Als ik een hus zou hebben zou ik deze honden gewoon niet in de groep willen hebben. Te veel risico en je loopt wél met andermans honden, dus een extra verantwoordelijkheid.

Niets bevooroordeeld aan als je het mij vraagt, het is gewoon zoals het is :19: ben zelf erg gek van de am staff dus hier al helemaal geen vooroordelen.
Heel veel mensen hebben dat met hussen (uhh husky's :F: ) ook, daar komt een hoop kabaal bij kijken dat wil je niet weten :schrik: dat is gewoon hun manier van spelen, ze bedoelen er niets kwaads mee maar heel veel mensen (en honden soms ook) schrikken daar van en dat kan ik me best heel goed voorstellen, hoe vaak ik niet gehoord heb uhhh moet je niet ingrijpen ? uh nee hoor ze spelen "gewoon" :LOL: ik vind dat dus bv ook een ras wat niet echt geschikt is voor met een hus mee te gaan.

Ik heb het filmpje niet gezien (is weg?) maar nav de reactie's hier heb ik wel beeld en ik denk dat hus een heel wijs besluit heeft genomen door de staff niet meer mee te laten gaan, en ik denk dat ze haar eigen hond toch het beste kent lijkt me :19:
Als ik er de geschikte honden voor had kreeg ze ze van mij zo mee iig :ok:
Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ήυs »

Dat gehamer op bepaalde woorden die geschreven zijn in de OP. Zo ontzettend vermoeiend.

Afijn.

Als jullie het topic eens nalezen zul je zien dat ik helemaal niet overal tegenin ga, ik zeg dat achteraf gezien ik dingen anders had kunnen doen. Maar dat is altijd, en al helemaal als je de kans heb om via een filmpje bepaalde situaties nog 100 keer te bekijken.

Ik blijf in jullie ogen koppig omdat ik niet toe wil geven dat Kaz 'onstabiel' is. Dat is niet koppig zijn, dat is gewoon achter mijn mening staan. Als we het dan omdraaien blijven jullie drammen omdat ik maar niet zeg wat jullie horen willen. En dan heb ik het voornamelijk over Dinos en Heavy. Want sorry, maar wat ik zo van jullie lees, vooral van jou Heavy, zijn jullie geen mensen waarvan ik iets aan wil nemen omdat het voor mij geen toegevoegde waarde heeft. Dinos jij noemt het gedrag van de staf vriendelijk. Heavy jij noemt het druk en onstuimig. :19: Nou dan is het wmb al snel klaar met de discussie hoor. Dinos jij noemde het netjes hoe hij het deed voor het eerst in een roedel. Het is verre van netjes, hij dwingt contact af op een hele vervelende manier. Alle honden die voor het eerst mee gaan in de roedel zijn rustig, kijken de kat uit te boom. Deze hond veroorzaakt onrust in de groep.

Het is in mijn ogen heel wat anders. Het is een hele vervelende spanning, dwingend, patserig een 'ik maak wel uit wat er hier gebeurt' spanning.

Dat Kaz er op vloog verbaasde me inderdaad heel erg. Maar ik snáp het wel. Vind ik het dan maar oke? Nee absoluut niet (voor de 3749x)

Dat ik er van overtuigd ben dat hij dat nu niet opeens bij allerlei reuen met spanning gaat doen maakt dat jullie mij koppig vinden.

Ik ken mijn hond en ken zijn gedrag. Zoals meerdere hier ook hebben ervaren, hij heeft gewoon een hekel aan deze hond. Naja dat kan. Daarvoor hoeft je hond niet opeens anders voor te zijn.

En heavy wbt jouw 'advies' ik zit helemaal niet te bedenken waarom hij dit deed. Ik wéét waarom hij dit deed. En waar heb ik ooit gezegd dat Kaz leider is van een roedel?

Kijk mijn reacties kunnen kinderachtig zijn, Dinos, heb je helemaal gelijk in. En is zeer onnodig. Maar jullie bepalen dingen voor mij, schrijven dingen die ik nooit heb gezegd en verdraaien woorden. Ik kan mezelf blijven herhalen maar op een gegeven moment word ik er ook wel een beetje gallisch van.

Ik neem liever dingen aan van mensen die het gedrag van de staf bvb al juist zien. Jullie zien totaal iets anders en kunnen mijn inziens de situatie dus niet goed inschatten zoals die was. Dat maakt dat ik in jullie ogen koppig ben wellicht, maar dat ik dus geen advies van jullie aan wil nemen, omdat in mijn ogen jullie de plank volledig mis slaan.

Reacties als 'kaz snijdt meerdere keren de pas af' en dergelijke... Tjah. Misschien dat hij twee keer voor hem loopt, maar dat is wat anders dan blokken.

Wel zie ik veel spanning bij Kaz op de filmpjes, achteraf. Maar hij snijdt de staf de pas niet expres af. Dit soort dingen worden er alleen maar bij gehaald om een punt te willen maken, wat ontzettend irritant is overigens.

Ook worden de 3 keren nu achter elkaar geplakt en erger gemaakt dan dat het daadwerkelijk was. Dat is niet reëel maar jullie verwachten wel van mij dat ik dan nog serieus reageer? Zoals Renée al zei, de eerste en tweede keer waren in de roedel vlak na elkaar. En de tweede keer had ik hem niet meteen weer los moeten laten. De derde keer was weken later in het weekend en dus niet tijdens mijn werk en begonnen ze beide met vechten. Dat is heel wat anders dan hoe jij het schrijft Dinos.

En dan schrijf je 'want er zijn hier mensen die het met Jezus mevrouw eens zijn'

Eh ja? Dus? Want dat kan er bij jou écht niet in? Dat ik wel eens gelijk zou kunnen hebben? Als mensen het met mij eens zijn begin jij meteen weer over kliekjes en vriendinnetjes. Nou Dinos, als er iemand niet bij kliekjes hoort dan ben ik het wel. Het kan ook gewoon zo zijn dat mensen het met me eens zijn omdat ze hetzelfde zien als ik. Ik vind het van jou enorm kinderachtig dat als mensen tegen jou in gaan omdat ze het niet met je eens zijn of als mensen mij hierin gelijk geven jij meteen begint over 'opkomen voor mij'. Kijk ook eens naar je eigen gedrag in topics, zou schelen voor je met een vinger gaat wijzen ;)

En heavy: nergens staat dat Kaz een daddy is. (Vermoeiend he? De hele tijd andere dingen schrijven dan dat ik daadwerkelijk geschreven heb) Je leeft echt in een fantasie wereld ofzo.

Ja Kaz gebruik ik bij het trainen van honden met angst, honden met agressie, onzekere honden en noem het maar op. En waarom niet? Omdat hij een irritante reu op zijn flikker geeft moet ik daar dan maar mee stoppen? Van wie? Van jou? Dat is dus het hele punt.

Toentertijd had je al geen verstand van honden http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... laten+zijn" onclick="window.open(this.href);return false;

(Ik ook niet overigens)

Alleen bij jou is het nog steeds hetzelfde. Je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt als je deze staf vrolijk en onstuimig noemt. Het enige wat jij wilt, al máánden is op mij negatief kunnen reageren wanneer je daar de kans voor krijgt. Kansloos dus, bij deze zal ik daar ook verder niet meer op in gaan. Want je voegt in mijn ogen niets toe. En qua kennis al helemaal niet.

Dinos, mijn excuses voor het ge'ksst'. Maar het zou ook fijn zijn als je je eigen reacties ook eens terug leest. Je begon op een gegeven moment over mijn hus en dat is niet fair. Dat jij er een andere mening over hebt dan ik, prima. Maar ik ga er verder geen discussie meer over voeren.

Ik weet hoe Kaz is, ik weet hoe ik mijn werk moet doen en ik vertrouw op mijn kennis en ervaringen. Ik maak nou eenmaal fouten, dan is menselijk. Maar ik sta achter mijn menig als ik zeg dat Kaz gewoon nog steeds dezelfde hond is.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik heb een goed idee voor de forumdag. Als ik nou een rugby-clinic organiseer kan men daar de frustratie kwijt en hoeft niemand meer zo ongelofelijk op elkaar te zéiken om een paar lettertjes.

Een tijdje terug is ook mijn hond bij een incident betrokken geraakt en wist ook iedereen hoe mijn hond zou zijn. Volgens mij was de enige die mij snapte toen Nanna.
Heel irritant en voor mij ook een reden om over gedrag gewoon niet meer te schrijven. Hier wordt dat eens even bevestigd. Het is heel lastig duidelijk te omschrijven, en zien is toch pas geloven.
Hus schrijft heel duidelijk op wat de situatie was zelfs met een filmpje en er komt zelfs een aanval op haar HUS en sommigen vind ik ook wel heel negatief over Kaz. Dat is niet leuk, je kan het als je het dan toch zo'n ontzettend verkeerde actie vindt ook wel even iets anders verwoorden.

Wat ik al eerder postte, ik vind het een heel interessant topic over hondengedrag, en nu staan er 10 pagina's extra vol gezeik, gezeur, gemep, gezuig en geziek. Bah.
Raken waar je raken kan, mijn hond zal jouw hond effe, mijn hond zal nooit met jouw hus mee mogen.. Jongens echt?

Nou Hus, ik zou willen dat ik de signalen zo goed zou herkennen als jij. Iets missen is menselijk.
Zelfs de big Cesar Milan mist signalen. En mijn hond zou ik zo meegeven met jou :ok:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Trek het je niet aan emomuts.hahaha.
Hier een sociaal onhandige bouvier en een hele stabiele sociale poedel die er nog wel eens bovenop wil klappen als ze het zat is . Kan haar op sommige momenten eraf trekken en " weggooien " maar dan komt ze gewoon terug om die kolere bouvier een pak slaag te geven. Terwijl poedelke nooit en nooit vecht met anderen.

Groot gelijk dat je zo'n sociaal gemankeeerde niet in je groep wil hebben als HUS. Jouw bedrijf en jouw verantwoordelijkheid voor die honden.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Manu schreef: Wat ik al eerder postte, ik vind het een heel interessant topic over hondengedrag, en nu staan er 10 pagina's extra vol gezeik, gezeur, gemep, gezuig en geziek. Bah.
Raken waar je raken kan, mijn hond zal jouw hond effe, mijn hond zal nooit met jouw hus mee mogen.. Jongens echt?

Nou Hus, ik zou willen dat ik de signalen zo goed zou herkennen als jij. Iets missen is menselijk.
Zelfs de big Cesar Milan mist signalen. En mijn hond zou ik zo meegeven met jou :ok:

Ja, heel jammer, hoe een interessant topic zo omlaag gehaald kan worden. Maar ach, ze weten niet wat ze missen :pffff: :mrgreen:
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Heavy schreef::LOL: ga je er nu werkelijk een topic van 2008 bijhalen om je gelijk te halen?

Daar kan ik maar 1 ding op zeggen : ik heb tenminste wat geleerd dat kan ik van jou niet zeggen :ok:
Als er 1 is die heel veel geleerd heeft en een 180 graden draai heeft gemaakt dan is het hus' wel. Dus die opmerking slaat nergens op.
Afbeelding
Manu

Heavy schreef: En dan kom je even met verdraaide woorden het vuurtje opstoken en heb je commentaar op pagina's vol gezeik en gezeur lees eerst eens even voordat je reageert Manu :neenee:
Pardon?
Ik heb alle pagina's meegelezen, Heavy :neenee:
Op die pagina's vond ik persoonlijke aanvallen ja. Dat irriteert mij.

Het vuurtje opstoken? Hoe zie jij dat? Ik denk dat wij de definitie van "vuurtje opstoken" dan iets anders zien.
Bovendien had je al op mijn post gereageerd en uit die reactie blijkt dat ik de dingen sowieso iets anders ervaar dan jij dus liet ik het daar maar bij ;) Nu reageer je op Dagmar en ga je mij beschuldigen van woorden verdraaien en vuurtje opstoken? Ik? Echt?
dagmar88
Zeer actief

Manu schreef:
Heavy schreef: En dan kom je even met verdraaide woorden het vuurtje opstoken en heb je commentaar op pagina's vol gezeik en gezeur lees eerst eens even voordat je reageert Manu :neenee:
Pardon?

Het vuurtje opstoken? Hoe zie jij dat? Ik denk dat wij de definitie van "vuurtje opstoken" dan iets anders zien.
Bovendien had je al op mijn post gereageerd en uit die reactie blijkt dat ik de dingen sowieso iets anders ervaar dan jij dus liet ik het daar maar bij ;) Nu reageer je op Dagmar en ga je mij beschuldigen van woorden verdraaien en vuurtje opstoken? Ik? Echt?
Ja, jij. Altijd hetzelfde met jou :pop:
Manu

Zal ik maar beginnen dan :zweep:

Eigenlijk haal ik er geen lol uit zo vanachter mijn PC maar ja bij gebrek aan beter :U:
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

HUS mag dan misschien wel gelijk hebben (filmpje niet gezien)
En ze mag dan misschien wel 180 graden zijn omgedraaid wbt het inzien van hondengedrag
Maar met haar manier van communiceren naar mensen toe die er anders over denken is nog wel het een en ander mis
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Manu

Heavy schreef:
Manu schreef: Pardon?

Waar staat dan geschreven : ik zou mijn hond nooit met jouw hus meegeven?
Dat staat er niet of ik ben kippig.
Er schrijven mensen dat ze daarom niet van een hus houden ( omdat je er niet bij bent en niet weet wat er precies gebeurd is) er staat zelfs nog een paar keer dat er niks persoonlijks tegen deze hus is bedoeld hoe duidelijk wil je het hebben.

Maar 1 persoon leest : ik zou mijn hond nooit met jóuw hus meegeven ipv met één hus en er komen meteen verwijten .En een heleboel mensen die ook niet goed lezen vinden het daarna blijkbaar nodig om te gaan bevestigen dat hun wél hun hond toevertrouwen aan deze hus :19: Dat er persoonlijke aanvallen staan ben ik met je eens en dat is van 2 kanten het geval.
Nee hoor je bent niet kippig.

Ik lees wel dat dit topic maar weer eens zou bevestigen dat jouw (in algemeen, weet niet meer wie dat schreef) hond nooit met een hus mee zou gaan. En ja, dat zie ik wel als een persoonlijke aanval.

En dat het van 2 kanten kwam ontken ik ook nergens. Het enige wat ik aangeef is dat ik het zonde vind dat zo'n interessant onderwerp vervuild is met allerlei kinderachtig gezuig en geziek. Ik stop dan ook met mijn uitleg want mijn gezever hoort ook niet in dit topic thuis ;)
Manu

Heavy schreef:dat het wel zo gelezen wordt zegt meer iets over de persoon die dat wil lezen denk ik.
Oh.

Ieder zijn ding, uiteraard.
Maar zeggen dat dit topic, dus op basis van Hus haar ervaring en oordeel, dit bevestigt is natuurlijk wel een sneer. Dat kun je niet ontkennen.
En bedankt voor je toelichting hoor, al interesseert het me niet zo, ik heb namelijk geen idee meer wie zoiets schreef en ook geen zin/tijd om het terug te zoeken. Net als de andere persoonlijke dingen die genoemd zijn.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Heavy schreef:Ja dan wordt het wel heel erg moeilijk praten als dat al als een persoonlijke aanval wordt gezien.
Ieder zijn ding dat mag toch?

Ik hou er niet van om mijn hond in een groep uit handen te geven en sterker nog ik hou er ook niet van om in een grote groep te gaan wandelen met mijn hond al ben ik er zelf bij .

Ik denk dat iedereen juist heel erg netjes is gebleven en zich niet heeft verlaagd om iemand zijn hus erbij te slepen , dat het wel zo gelezen wordt zegt meer iets over de persoon die dat wil lezen denk ik.
het zegt meer dat een aantal mensen niet lezen kan eigenlijk :idea:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Heavy schreef:
Dus mijn advies : ga niet bedenken waarom hij dit doet maar accepteer dat hij het doet en wees er op berekend dat hij het nog een keer gaat doen. Zet die rose bril af . Kaz is geen leider van de roedel en hij is geen Daddy van Cesar die honden kan lezen . En hij heeft dit niet netjes afgehandeld .
:ok:
Dit denk ik ook, en het is helemaal niet raar of erg dat een hond verandert met het volwassen worden.
Maar zorg dat je het inziet en het accepteert en erop anticipeert.
:zweep:
dagmar88
Zeer actief

Manu schreef: Ik lees wel dat dit topic maar weer eens zou bevestigen dat jouw (in algemeen, weet niet meer wie dat schreef) hond nooit met een hus mee zou gaan. En ja, dat zie ik wel als een persoonlijke aanval.

Dinos laat zijn hond liever op bed schijten dan hem aan zo'n incompetente hus mee te geven waar hij zeker gebeten gaat worden en een cane corso dan vanzelfsprekend de zwarte piet toegeschoven krijgt.
Maar misschien vindt hij een drol op bed wel heel fijn en valt dat niet onder "nooit"? :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

En de laatste in dezelfde groep als killerkaz, psychoniko en pjotr tyson. Z'n ogen rollen uit z'n kop van angst.

RIP jongens :roos:
dagmar88
Zeer actief

Heavy schreef:Tja sorry hoor maar wat moeten die foto's nou bewijzen ?
Is dat een cc reu of teef of een gecastreerde reu en hoe oud is hij of zij ?
En hou oud was Kaz daar enz enz

Niets. Ik probeer er een grapje in te gooien als tegenhanger van oeverloos verdraai, gezuig en op de man spelen.
Kun je dat echt niet zien? Zij overigens, of er moet één hond door de verf gegaan zijn.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ήυs schreef: Wel zie ik veel spanning bij Kaz op de filmpjes, achteraf. Maar hij snijdt de staf de pas niet expres af.
Het viel mij meteen op in het filmpje dat Kaz de staff afsneedt, minimaal twee keer aan het begin van het filmpje. Hoe weet jij dat hij dat niet expres deed? Omdat hij een zacht ei is? Omdat hij iedere hond perfect leest? Omdat ongewenst gedrag van hem slechts een reactie is op ongewenst gedrag van een andere hond?

Wat houdt jou tegen om op een eerlijke manier naar je eigen hond te kijken?
bouvierpoedel
Zeer actief

Hebben jullie allemaal het kippengriepvirus onder de leden of collectief ongestelt dames.?
dagmar88
Zeer actief

Heavy schreef:
dagmar88 schreef:
Heavy schreef:Tja sorry hoor maar wat moeten die foto's nou bewijzen ?
Is dat een cc reu of teef of een gecastreerde reu en hoe oud is hij of zij ?
En hou oud was Kaz daar enz enz

Niets. Ik probeer er een grapje in te gooien als tegenhanger van oeverloos verdraai, gezuig en op de man spelen.
Kun je dat echt niet zien? Zij overigens, of er moet één hond door de verf gegaan zijn.
Dinos heeft een cc reu en wil die niet meegeven en nu laat jij zien dat Kaz heel goed kan spelen met een cc teef . Ok grappig :ok:
:vaag: Er gaat hier volgens mij iets gigantisch de mist in met lezen.
dagmar88
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Hebben jullie allemaal het kippengriepvirus onder de leden of collectief ongestelt dames.?

Pas maar op, straks wordt jij preventief afgevoerd. Zit nu toch genoeg vlees aan voor een half loops hondenforum.
bouvierpoedel
Zeer actief

dagmar88 schreef:
bouvierpoedel schreef:Hebben jullie allemaal het kippengriepvirus onder de leden of collectief ongestelt dames.?

Pas maar op, straks wordt jij preventief afgevoerd. Zit nu toch genoeg vlees aan voor een half loops hondenforum.
Oud en taai vlees . :kotz:
Manu

Heavy schreef:
Manu schreef:Oh.

Ieder zijn ding, uiteraard.
Maar zeggen dat dit topic, dus op basis van Hus haar ervaring en oordeel, dit bevestigt is natuurlijk wel een sneer. Dat kun je niet ontkennen.
En bedankt voor je toelichting hoor, al interesseert het me niet zo, ik heb namelijk geen idee meer wie zoiets schreef en ook geen zin/tijd om het terug te zoeken. Net als de andere persoonlijke dingen die genoemd zijn.
Nee want als ik een sneer had willen geven en het persoonlijk had willen maken dan had ik wel geschreven dat ik mijn hond niet meegeef aan een hus omdat ik de leiding niet vertrouw ofzo :19: Het gaat mij niet om haar ervaring en oordeel want als ik er niet bij ben hecht ik daar geen waarde aan eerlijk gezegd.

Het gaat erom dat je je hond meegeeft in een grote groep waar natuurlijk altijd iets kan gebeuren en dat je dan nooit precies te weten zal komen wat er is gebeurd omdat je er niet bij bent. En ik denk dat jij dat gevoel wel herkent.

Ik bevestig ook helemaal niet dat een hus niks is ik zeg dat het voor mij niks is .
Omdat je zo graag uitgebreid uitleg geeft over mijn genoemde opmerking ga ik er even vanuit dat jij dat postte.
Waarom bevestigt dit topic dan jouw beslissing je hond niet aan een hus mee te geven? Waarom zeg je dat?

Wat betreft dikgedrukte, ik herken dat gevoel. Je let goed op zeg!
Nóg zou ik mijn hond mee geven hoor. Dat doe ik ook nog steeds trouwens.
Het zijn nou eenmaal dieren en die doen soms iets wat je niet verwacht. Dat is zo leuk aan het houden van dieren, ze verrassen je elke keer weer. Ze houden je scherp en je raakt nooit uitgeleerd over ze. En als er iets gebeurt wat je niet verwacht kun je daar niet altijd snel genoeg op inspelen. Tja, shit happens. Trek er je les uit.
En ik geloof dat Hus dat wel doet.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

EstherK schreef:
Ήυs schreef: Wel zie ik veel spanning bij Kaz op de filmpjes, achteraf. Maar hij snijdt de staf de pas niet expres af.
Het viel mij meteen op in het filmpje dat Kaz de staff afsneedt, minimaal twee keer aan het begin van het filmpje. Hoe weet jij dat hij dat niet expres deed? Omdat hij een zacht ei is? Omdat hij iedere hond perfect leest? Omdat ongewenst gedrag van hem slechts een reactie is op ongewenst gedrag van een andere hond?

Dit zinnetje wat jij nu uit haar hele verhaal pikt, was ook het enige dat mij opviel.
Ik denk dat een hond zoiets nooit per ongeluk doet, en daar áltijd een bedoeling mee heeft.
Wat die bedoeling dan precies is, valt over te discussiëren, maar dat het met opzet wordt gedaan is wat mij betreft duidelijk.
:zweep:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

EstherK schreef:

Bij de zee ingaan en volgens mij ook toen hij eruit kwam en de staf er al uit was.
Ik vind het lullig in dit topic dat mensen die er anders tegen aankijken een beetje in het belachelijke werden getrokken.
Ik heb ook niks tegen Hus en ik doe het haar niet na met zoveel honden lopen en de rust erin houden.
Ik vind het ook leuk dat ze filmpjes van haar wandelingen plaats...Ik zou alleen nooit Dol meegeven maar dit lig niet aan haar maar aan Dol :ok:
Afbeelding
Manu

Bedankt voor het terugzoeken.

Ik heb jou echter nergens van beschuldigd dus zou ik het waarderen als jij mij daar dan weer niet van beschuldigt.
In mijn reactie die jij als vuur opstoken en woorden verdraaien zag had ik het namelijk ook helemaal niet specifiek over jou. Jij was degene die je aangesproken voelde, dat mag, dat is ook vaak niet zomaar trouwens, maar goed. Mijn punt was dat ik het een hele hoop gezeur vond in dit topic, onterecht en ook vaak oneerlijk.
Jij betrekt mijn reactie op jou maar dat is dan weer niet mijn probleem.
Toch wil ik dat even rechtzetten bij deze. Mocht nog iemand dat zo opvatten. Ik denk het niet, maar toch, bij deze.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Jezus, er heeft een akkefietje plaats gevonden in een groep honden :LOL:

Er ging een nieuwe hond mee, kijken of hij in de groep past, hij past niet en mag niet meer mee. Kaz reageerde anders dan anders en Hus' heeft weer iets bijgeleerd (zoals we allemaal nog regelmatig doen), fijn dat dat zonder schade is gegaan.

Ik leer het meest van akkefietjes, vooral door er achteraf over na te denken. Zo heb ik van het weekend geleerd dat ik 1 klein, zwart hondje altijd moet onderscheppen, ook als we al tientallen meters van elkaar weggelopen zijn, omdat die anders in Izzy's oren hangt en dat ik mijn mond moet houden tegen de dames die er mee lopen omdat die, in mijn ogen, onzin uitkramen en het blijkbaar onzin vinden om het hondje aan te lijnen als we elkaar tegenkomen.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Heavy schreef:
Heavy schreef:Nee duhu vind je het gek na 3 keer ? Ik niet :19:
Die mensen hadden een stafford die gewoon los kon met andere honden dat kan nu na die acties van Kaz wel helemaal veranderd zijn.

Arme mensen moeten ze gaan vertellen dat ze een sociale stafford hadden en dat die aangevallen is door een Golden dat gelooft natuurlijk niemand :LOL:

Ik ben weer maar eens heel blij dat mijn honden niet met een hus meehoeven.
Ik zal het bericht er even bij halen wat inderdaad door mij gepost is anders wordt het zo onduidelijk.
Ik ben blij dat mijn honden niet met een hus meehoeven omdat het dus zomaar kan gebeuren dat je je hond die nog nooit heeft gevochten meegeeft en dat die hond daar een ervaring opdoet waardoor hij wel gaat vechten of veranderd of wat dan ook.

Met andere woorden je hond is zomaar verpest.
je lijkt nu wel zo iemand die komt aankakken met mijn hond is ooit eens gepakt door een zwarte grote herder en dus ...

Een stabiele, sociale hond verpest je niet zo makkelijk.

En ik weet wel dat dat ook op een gezellige hondenforumwandeling kan gebeuren of een regio wandeling van de Schapendoesvereniging daarom loop ik daar ook nooit mee.

Grote groepen maar bij elkaar gooien met het idee het komt wel goed ik hou er niet van.Het risico loop je ook tijdens een gewone wandeling dat weet ik maar ik hou dat risico gehalte graag zo klein mogelijk dus daarom voor mij geen hus geen grote groepen wandeling enz.
goeie kans dat een hond jaren lang met ongelooflijk veel plezier met de uitlaat mee gaat, ipv thuis met verlatingsangst te verpieteren ( nee, geldt niet voor alle thuisblijvers. )

Ik geloof dat jij je honden niet samen uitlaat ? Goeie kans dat een, of beide ongeschikt voor een uitlaat zijn. Aangenomen dat het niet aan jou ligt. Geeft niet, ik ga ook niet met alle hondjes naar het uitlaatbos, en ik zou b.v. sien ook niet meegeven. Sommige dingen zijn niet handig.

Maar schei a.u.b. uit met onzin uitkramen over hussen. Er zijn goede, slechte, en er tussen in. Is je hond redelijk sociaal, dan is het niet moeilijk een goede hus te vinden. De kans dat hij daardoor verpest wordt, is minimaal. Goeie hussen gooien namelijk niet zomaar de honden bij elkaar op hoop van zegen.
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

ach, ik zou ts niet zo serieus nemen Heavy. In haar OP geeft ze toe dat ze geen aanleiding zag dat de golden de staff aanviel maar draait het zo dat de golden uiteraard gelijk heeft. Tegenspraak trekt zij niet want uiteraard heeft ts wel de waarheid in pacht. Dus om haar heen slaan is de enige optie. Maar verder is ze een zacht ei hoor.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik word echt schijtziek van dat gezuig de hele tijd :kotz:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far