Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vreselijke ervaring met stichting ACE

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Vreselijke ervaring met stichting ACE

Ongelezen bericht door ranetje »

Gelukkig dat hij naar een hondenschool is gestuurd.

Overigens, niks bijzonders dat mensen alles verwachten van de hond.
Elke beschrijving waarin staat dat een hond goed luistert wordt opgevat als ..... dat is aangeboren :mrgreen:
DeDiana schreef:Maar het is wel tekenend voor de mentaliteit hier voor hoe er met honden wordt omgegaan. Het zijn min of meer wegwerpartikelen. Als het niet (meer) bevalt, dump je het ergens en neem je een nieuwe.
Is dat in Nederland zo heel veel anders?
Naar asiel of via marktplaats wordt er toch ook aardig gewisseld van eigenaar.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

ranetje schreef: Is dat in Nederland zo heel veel anders?
.
Misschien wel niet, nee. Hier worden honden soms ook heel makkelijk van de hand gedaan.
Wat ik er van hoor, van familie in het buitenland, is dat er aan de ene kant mensen zijn die hun gezelschapshondje kleertjes aantrekken, ermee wandelen en alles. Aan de andere kant heb je de gebruikshonden die worden in de bergen gedumpt, opgehangen of de kogel krijgen zodra ze niet meer voldoen. Tussen die 2 uitersten zit natuurlijk ook nog van alles.

Het verschil is dat wij onze honden niet meer zo ongebreideld laten voortplanten. Meestal toch. Zoals hier onze katten steeds ongewenst zwanger zijn en elk voorjaar het asiel wordt overspoeld met kittens, heb je dat daar met honden. Mensen letten niet op hun loopse teef en geloven niet in castratie. Met als gevolg elk jaar, of vaker puppy's. Die moeten ergens heen, worden gratis weggegeven of bij het asiel afgegeven. Zoals wij met onze katten doen, doen zij eigenlijk met hun honden. Een constante aanvoer van bastaardpups. Daarom komt er ook nooit een eind aan, denk ik en zullen stichtingen nooit 'klaar' zijn.
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

ACE plaatst ook heel veel in Belgie, wellicht is het aantal daarom zo hoog, NL + B bij elkaar?
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Ik moest laatst een hond in een Asiel in Belgie afgeven (niet mijn hond).Het was de enigste hond die er binnengebracht werd met een nederlands boekje.De rest van de paspoorten waren allemaal buitenlands.Waar die honden allemaal vandaan kwamen?
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Blijkbaar werkt het niet en blijft het probleem een probleem dus kun je er maar beter mee kappen en je belang en interesse maar binnen je eigen grenzen leggen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

De PVV voor de Dieren aan het woord :roll:
bouvierpoedel
Zeer actief

*Wolf* schreef:De PVV voor de Dieren aan het woord :roll:
Doe niet zo vreemd , je kunt wel geld blijven pompen in iets wat struktueel niet te veranderen is maar dan houd het op en of dat nu in NL is of ergens anders op de wereld dat maakt het geen donder uit. Heeft helemaal niets met PVV te maken alleen met een nuchter besluit.
Want je maakt jezelf onderdeel van het probleem door iets in stand te houden wat je graag wilt bestrijden. Hoe krom is dat.?
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Tuurlijk kun je het zo ingewikkeld maken als je wilt. ZIJ daaro, laat die maar verrotten, ons probleem niet :goeie:

Maar ik heb verder niet veel zin in deze discussie, sommige mensen hebben gewoon niets met buitenlandse honden en staan ook niet open voor welk argument ook.

Laat me raden, zelf fok je honden :roll:
bouvierpoedel
Zeer actief

*Wolf* schreef:Tuurlijk kun je het zo ingewikkeld maken als je wilt. ZIJ daaro, laat die maar verrotten, ons probleem niet :goeie:

Maar ik heb verder niet veel zin in deze discussie, sommige mensen hebben gewoon niets met buitenlandse honden en staan ook niet open voor welk argument ook.

Laat me raden, zelf fok je honden :roll:
Oh god geen zin in de discussie maar wel allemaal onzin verkondigen en beschuldigingen .
Vind het mooi dat mensen daar iets proberen te doen en mensen waar dan ook blij zijn met zo'n hond . Maar net wat ik zeg , als je onderdeel word van het probleem als zijnde instand houden dan houd het op.
Wil de buurman ook best helpen als hij ziek is om zijn kont af te vegen en een luier te verschonen maar als hij het zelf weer kan dan moet hij het ook weer zelf doen ,maar ben niet bereid om zijn luier te blijven verschonen omdat het henm zo lekker uitkomt.
Of zijn hondje uit laten ,maar als hij er voor de rest niet naar omkijkt dan houd het ook op.
Heb een beetje het idee dat er in sommige landen alleen maar achteruit geleund word en er geen flikker veranderd omdat het probleem wel word opgelost door een stelletje buitenlanders met een goed hart en een paar bij elkaar geschraapte centen .
Je houd namelijk iets in stand ipv het beter te maken .

Het begint te lijken op kinderadoptie uit het buitenland.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

ranetje schreef:
DeDiana schreef:Maar het is wel tekenend voor de mentaliteit hier voor hoe er met honden wordt omgegaan. Het zijn min of meer wegwerpartikelen. Als het niet (meer) bevalt, dump je het ergens en neem je een nieuwe.
Natuurlijk gebeurt dat ook in Nederland, maar niet op dergelijke grote schaal, anders zaten de asielen in Nederland net zo overvol als in Spanje.
Er zijn hier in de regio heel veel asiels, perrera's, opvangen en particulieren die honden opvangen, en die zitten allemaal propvol. Ik heb begrepen dat dat in de rest van Spanje niet anders is. Er is een constante aanvoer van honden die worden gedumpt en/of zwervend worden aangetroffen, mede vanwege het dumpen van grote aantallen jachthonden. Er worden maar weinig honden geadopteerd door de Spanjaarden. Die nemen liever een puppy die ze van de buren krijgen dan een hond uit de opvang. En als de pup dan wat groter is, dan hoeven ze 'm niet meer en gooien de hond op straat of brengen hem naar een opvang.
Daarnaast heb je ook Mil Anuncios, een site net als Marktplaats, waarop héél veel honden worden aangeboden.
En omdat er maar weinig wordt gecastreerd, komen er constant heel veel pups bij.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

DeDiana schreef: Nou, niet alleen in de Verenigde Staten gebeurt dat :-(

Van wat ik zo zie en hoor nu ik in Spanje ben, gaat het in de asielen/opvangen/perrera's voor zeker driekwart om honden die daar door een eigenaar naartoe zijn gebracht. Geen zwerfhonden dus, maar nesten puppy's, jongvolwassen honden waar men niet meer voor kan of wil zorgen (meestal als pup gekregen van vrienden/bekenden) en honden die iets mankeren. En dan gaat het om grote aantallen per dag die door de bazen bij asiels gedumpt worden.
Dan is er nog een grote dump van jachthonden aan het eind van het jachtseizoen, maar meestal worden die gedood en komen helemaal niet eens terecht in de asielen of perrera's.
Zwerfhonden worden vaak in het gebied waar ze zwerven wel wat gevoerd hier en daar en die blijven daar tot ze een keer worden aangereden, vergiftigd of van straat geveegd door een perrera (als mensen klachten indienen).

Bij de hondenopvang waar ik nu vrijwilliger ben, stond vanmorgen bijvoorbeeld iemand aan de poort met een jonge, gezonde Golden Retriever reu (met stamboom nog wel). Hij wilde van de hond af omdat deze trok aan de lijn. :80:
Spanjaarden staan bij mij er om bekend dat ze vaak beestachtig met honden om gaan en veel onachtzamer zijn. In Amerika zijn geen `perrera´s`, geen dodingsstations, dus die honden vangen en opnemen met de bedoeling om ze om zeep te helpen. Ze zouden ze daar liever geplaatst zien.

Die jonge golden retriever reu zou hier in een Nederlands asiel alle kansen krijgen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

ranetje schreef:Gelukkig dat hij naar een hondenschool is gestuurd.

Elke beschrijving waarin staat dat een hond goed luistert wordt opgevat als ..... dat is aangeboren :mrgreen:
Er is wel een verschil in mentaliteit tussen spanjaarden en Nederlanders ja. Hier zijn geen perrera´s. Hier wordt geen enkele hond gedood in het asiel, tenzij hij onbetrouwbaar is of een slechte gezondheid is.

En waardeloze klootzakken die dieren als voorwerpen dumpen heb je natuurlijk altijd overal, maar hier niet zo grootschalig als daar.
Hier is het ook niet normaal om honden na de jacht te doden, of wel?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

iones schreef:Spanjaarden staan bij mij er om bekend dat ze vaak beestachtig met honden om gaan en veel onachtzamer zijn. In Amerika zijn geen `perrera´s`, geen dodingsstations, dus die honden vangen en opnemen met de bedoeling om ze om zeep te helpen. Ze zouden ze daar liever geplaatst zien.

Die jonge golden retriever reu zou hier in een Nederlands asiel alle kansen krijgen.
Dat is niet waar hoor in Amerika worden er volgens de organisatie American Humane Association jaarlijks drie tot 4 miljoen asielhonden afgemaakt.
Dieren worden daar vrij vlug afgemaakt om plaats te maken voor nieuwe, er zijn wel asielen die een no kill beleid voren maar zeker niet allemaal.
En ja wellicht zouden ze ze liever geplaatst zien ,ik ga er overigens vanuit dat er mensen met dat soort gevoelens in Spanje als vrijwilligers in asiels werken maar dat neemt niet weg dat er op jaarbasis gigantisch veel honden de dood vinden in een asiel.
Drie tot vier miljoen , daar kun je je toch bijna niets bij voorstellen :ugh:

http://www.verhuisdieren.nl/Over-dieren ... odenasiel-" onclick="window.open(this.href);return false;!

http://www.techzine.nl/nieuws/13729/die ... ieren.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
iones
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
*Wolf* schreef:De PVV voor de Dieren aan het woord :roll:
Doe niet zo vreemd , je kunt wel geld blijven pompen in iets wat struktueel niet te veranderen is maar dan houd het op en of dat nu in NL is of ergens anders op de wereld dat maakt het geen donder uit. Heeft helemaal niets met PVV te maken alleen met een nuchter besluit.
Want je maakt jezelf onderdeel van het probleem door iets in stand te houden wat je graag wilt bestrijden. Hoe krom is dat.?
Ik snap niet hoe je deze conclusie kunt trekken.

Je weet alle feiten nog helemaal niet. Neem jij wat ACE beweert aan voor waarheid?
iones
Zeer actief

Tineke schreef:
iones schreef:Spanjaarden staan bij mij er om bekend dat ze vaak beestachtig met honden om gaan en veel onachtzamer zijn. In Amerika zijn geen `perrera´s`, geen dodingsstations, dus die honden vangen en opnemen met de bedoeling om ze om zeep te helpen. Ze zouden ze daar liever geplaatst zien.

Dat is niet waar hoor in Amerika worden er volgens de organisatie American Humane Association jaarlijks drie tot 4 miljoen asielhonden afgemaakt.
Dieren worden daar vrij vlug afgemaakt om plaats te maken voor nieuwe, er zijn wel asielen die een no kill beleid voren maar zeker niet allemaal.
En ja wellicht zouden ze ze liever geplaatst zien ,ik ga er overigens vanuit dat er mensen met dat soort gevoelens in Spanje als vrijwilligers in asiels werken maar dat neemt niet weg dat er op jaarbasis gigantisch veel honden de dood vinden in een asiel.
Drie tot vier miljoen , daar kun je je toch bijna niets bij voorstellen :ugh:

http://www.verhuisdieren.nl/Over-dieren ... odenasiel-" onclick="window.open(this.href);return false;!

http://www.techzine.nl/nieuws/13729/die ... ieren.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is inderdaad verschrikkelijk. In Amerika hebben ze het niet zo op orde als wij hier in Nederland. Wat zouden wij doen als we verhoudingsgewijs zoveel honden te verwerken kregen? Ik denk dat ze hier dan ook geen andere uitweg zouden zien.
iones
Zeer actief

Nanna schreef:
iones schreef: In Amerika zijn geen `perrera´s`, geen dodingsstations, dus die honden vangen en opnemen met de bedoeling om ze om zeep te helpen. Ze zouden ze daar liever geplaatst zien.
Vergeet het maar.

Nearly a million Pit Bulls were euthanized in American shelters in 2009 -- more than the sum of all dogs of all breeds registered by the American Kennel Club last year.

In the last decade, about 8,000,000 Pit Bulls were euthanized in U.S. animal shelters -- approximately four hundred million pounds of dead Pit Bull.

What makes this particularly distressing is that Pit Bull euthanasia rates in the U.S. have been on the rise for 30 years, even as all other canine impounds and euthanasias have been on a steady and steep decline.

Het hele stuk

En dan hebben we het dus alleen nog maar over Pitbulls....
Ik denk dat er geen vraag is naar die honden. Ze hebben een `naam´ weet je wel. Mensen durven het niet aan. En veel pittbulls waren mogelijk ook niet te herplaatsen. En wat moet je dan? Ze voor de rest van hun leven kooien?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sowieso wordt alles wat baknijd, agressie tegen mensen en/of andere honden etc vertoont ingeslapen in veel Amerikaanse asielen simpelweg omdat er geen vraag naar is en ze alle ruimte nodig hebben voor herplaatsbare honden.
Er zijn een paar uitzonderingen waar ze gerehabiliteerd worden maar niet veel.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

iones schreef:
ranetje schreef:Gelukkig dat hij naar een hondenschool is gestuurd.

Er is wel een verschil in mentaliteit tussen spanjaarden en Nederlanders ja. Hier zijn geen perrera´s. Hier wordt geen enkele hond gedood in het asiel, tenzij hij onbetrouwbaar is of een slechte gezondheid is.

En waardeloze klootzakken die dieren als voorwerpen dumpen heb je natuurlijk altijd overal, maar hier niet zo grootschalig als daar.
Hier is het ook niet normaal om honden na de jacht te doden, of wel?
Daar had ik het over.
Niet over asiels die wel of niet afmaken. :wink:

En af en toe vraag ik me ook wel eens af waarom niet plaatsbare honden tot in het oneindige in de asiels blijven en in leven worden gehouden.
Terwijl er geen uitkomst is.

Niet omdat ik ze zo graag dood zou zien, maar ik had zo het idee dat asiels daar niet voor zijn ?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

ranetje schreef:En af en toe vraag ik me ook wel eens af waarom niet plaatsbare honden tot in het oneindige in de asiels blijven en in leven worden gehouden.

Niet omdat ik ze zo graag dood zou zien, maar ik had zo het idee dat asiels daar niet voor zijn ?
Dat vind ik ook , ben echt wel voor het proberen een hond op de juiste plek te krijgen maar als dat echt niet lukt dan denk ik geef zo'n hond een geweldige dag , doe er van alles mee uiteraard binnen de mogelijkheden laat hem zijn buikje rond eten en laat hem daarna gaan.

ps is geschreven door mij Tineke , vergeten om te loggen :wink:
Afbeelding
iones
Zeer actief

ranetje schreef:

En af en toe vraag ik me ook wel eens af waarom niet plaatsbare honden tot in het oneindige in de asiels blijven en in leven worden gehouden.

Nee dat klopt. Maar daarom doen asiels wel eens aan uitwisseling om te kijken of een hond elders wél meer kans heeft.
meissielief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino

Old English Bulldog x Cane Corso

Ongelezen bericht door meissielief »

Soms is er geen pijl op te trekken en zitten lieve sociale honden ook lang in asiels.
Afbeelding

Fan van de bredere rassen honden en paarden
10eke
Actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door 10eke »

iones schreef:
10eke schreef:
iones schreef:
10eke schreef:Nogmaals moet ik mijzelf ernstig corrigeren!

Eerder had ik het over ongeveer 1500 honden die jaarlijks door ACE worden geëxporteerd, dat is niet juist gebleken.

ACE heeft in de afgelopen 15 maanden zo'n 4000 honden geëxporteerd. Deze gegevens zijn afkomstig van 'ACE'.

Is dat big business of is dat geen big business??
Serieus? Zouden ze dat kunnen staven? Ik kan het gewoon niet geloven. Kan me niet voorstellen dat er jaarlijks 4000 gezinnen zijn die een stichtingshond adopteren. Zou het kunnen dat ze overdrijven?
k
Het gaat mijn voorstellingsvermogen ook te boven hoor maar waarom zouden ze overdrijven?
Om zichzelf neer te zetten Als ervaren en expert, soort van reclame dus. Het lijkt mij niet mogelijk om zoveel opvang gezinnen te vinden en zoveel mogelijkheden met vervoer op jaarbasis. Zelfs niet op vijf jaar basis. Misschien is het een typefout en moest het 400 zijn.
Het is zeker geen typefout; zowel in persoonlijke mails als op diverse plaatsen op Internet staat het te lezen.
Het zijn niet alleen de honden die in Nederland zijn geplaatst maar ook in andere landen.
10eke
Actief

assiejaja schreef:
bouvierpoedel schreef:
lets have fun schreef:Ik kan het ook niet geloven. Vierduizend honden en dan ook nog eens elk jaar. Waar blijven al die honden dan? Je zou dan onderhand over de buitenlandse honden moeten struikelen.
Vraag ik mij ook af bij de rest buiten het buitenlandse hondenstichtingen om waar al die honden blijven als ik de aantallen hoor.
Maar goed er gaan er dood , mensen nemen een 2e hond, MP of het dierenasiel in en nemen een ander.

Ben wel eens benieuwd wat onderzoeken opleveren aangaande buitelandse stichtingen wat ze verschepen en plaatsen per jaar met zijn allen en wat er daar nog aan honden lopen te zwerven.

Als ik vrienden hoor in Hongarije of Portugal valt het reuze mee met zwerfhonden..

Cijfers van Stray Animal Foundation Platform. Ik weet niet hoe betrouwbaar maar ik dacht dat ze wel aardig betrouwbaar zijn:
Herkomst aanwas honden in Nederland in beeld

Van de 180.000 nieuwe honden in Nederland in 2012 zijn:

1. 40.000 honden rashonden met stamboom volgens de Raad van Beheer;

2. 131.700 honden afkomstig uit de commerciële handel en commerciële fokkerij;

3. 8.300 honden geëmigreerde buitenlandse zwerfhonden.

http://www.stray-afp.org/nl/laatste-nie ... e-cijfers/" onclick="window.open(this.href);return false;

Organisaties die zich voordoen als hondenreddende stichtingen maar die in werkelijkheid broodfokkers/hondenhandelaren zijn, geven natuurlijk niet of niet de juiste cijfers door.
ACE is helaas niet de enige...

DeDiana schreef:
iones schreef:
lets have fun schreef:

Ik zag nu ook al op mp een stichting of persoon (?) die asieldieren uit de VS naar nederland wil verschepen. Schattige dwergpoedeltjes enzo die daar in het asiel afgemaakt worden vanwege teveel honden.
Ik weet dat dat gebeurt in de Verenigde staten, dat de asiels het aantal honden niet aan kunnen en dat elke week een aantal honden wordt afgemaakt. Vreselijk werk om te doen lijkt me.
Nou, niet alleen in de Verenigde Staten gebeurt dat :-(

Van wat ik zo zie en hoor nu ik in Spanje ben, gaat het in de asielen/opvangen/perrera's voor zeker driekwart om honden die daar door een eigenaar naartoe zijn gebracht. Geen zwerfhonden dus, maar nesten puppy's, jongvolwassen honden waar men niet meer voor kan of wil zorgen (meestal als pup gekregen van vrienden/bekenden) en honden die iets mankeren. En dan gaat het om grote aantallen per dag die door de bazen bij asiels gedumpt worden.
Dan is er nog een grote dump van jachthonden aan het eind van het jachtseizoen, maar meestal worden die gedood en komen helemaal niet eens terecht in de asielen of perrera's.
Zwerfhonden worden vaak in het gebied waar ze zwerven wel wat gevoerd hier en daar en die blijven daar tot ze een keer worden aangereden, vergiftigd of van straat geveegd door een perrera (als mensen klachten indienen).

Bij de hondenopvang waar ik nu vrijwilliger ben, stond vanmorgen bijvoorbeeld iemand aan de poort met een jonge, gezonde Golden Retriever reu (met stamboom nog wel). Hij wilde van de hond af omdat deze trok aan de lijn. :80:
Dat klopt, de honden bij ACE in het asiel zijn ook grotendeels 'gewoon' honden waar afstand van gedaan is. Er wordt een bijdrage ontvangen en vervolgens worden ze in o.a. Nederland verkocht voor 290 euro.
Dat is toch leuk zakendoen!?
10eke
Actief

yuki schreef:ACE plaatst ook heel veel in Belgie, wellicht is het aantal daarom zo hoog, NL + B bij elkaar?
Klopt en ook nog wel in andere landen maar toch absurd veel.
10eke
Actief

beatje schreef:Ik moest laatst een hond in een Asiel in Belgie afgeven (niet mijn hond).Het was de enigste hond die er binnengebracht werd met een nederlands boekje.De rest van de paspoorten waren allemaal buitenlands.Waar die honden allemaal vandaan kwamen?
Hmm, mijn hond uit Spanje had een Nederlands paspoort!?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

10eke schreef:
DeDiana schreef:
iones schreef:
lets have fun schreef:

Ik zag nu ook al op mp een stichting of persoon (?) die asieldieren uit de VS naar nederland wil verschepen. Schattige dwergpoedeltjes enzo die daar in het asiel afgemaakt worden vanwege teveel honden.
Ik weet dat dat gebeurt in de Verenigde staten, dat de asiels het aantal honden niet aan kunnen en dat elke week een aantal honden wordt afgemaakt. Vreselijk werk om te doen lijkt me.
Nou, niet alleen in de Verenigde Staten gebeurt dat :-(

Dat klopt, de honden bij ACE in het asiel zijn ook grotendeels 'gewoon' honden waar afstand van gedaan is. Er wordt een bijdrage ontvangen en vervolgens worden ze in o.a. Nederland verkocht voor 290 euro.
Dat is toch leuk zakendoen!?
Vind je? die honden eten niks in de tussentijd en daar hoef je niks aan te doen? die zijn zelfvoorzienend?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

Leuk zakendoen voor 290 euro? Dat denk ik niet.
Ze worden ingeënt, 'geholpen', vervoerd, gevoerd. Er staan vrijwilligers op schiphol om de honden op te halen.
10eke
Actief

DeDiana schreef:
ranetje schreef:
Natuurlijk gebeurt dat ook in Nederland, maar niet op dergelijke grote schaal, anders zaten de asielen in Nederland net zo overvol als in Spanje.
Er zijn hier in de regio heel veel asiels, perrera's, opvangen en particulieren die honden opvangen, en die zitten allemaal propvol. Ik heb begrepen dat dat in de rest van Spanje niet anders is. Er is een constante aanvoer van honden die worden gedumpt en/of zwervend worden aangetroffen, mede vanwege het dumpen van grote aantallen jachthonden. Er worden maar weinig honden geadopteerd door de Spanjaarden. Die nemen liever een puppy die ze van de buren krijgen dan een hond uit de opvang. En als de pup dan wat groter is, dan hoeven ze 'm niet meer en gooien de hond op straat of brengen hem naar een opvang.
Daarnaast heb je ook Mil Anuncios, een site net als Marktplaats, waarop héél veel honden worden aangeboden.
En omdat er maar weinig wordt gecastreerd, komen er constant heel veel pups bij.
Wetende dat er in Nederland een tekort is aan bepaalde honden is het logisch dat er mensen zijn die hier business in zien; een constante aanvoer van honden en een constante doorstroom naar o.a. Nederland.
Werkt zeker niet stimulerend voor overheden van andere landen om de problemen van teveel honden bij de wortel aan te gaan pakken.
iones
Zeer actief

Eigenlijk zou de hondenbescherming eens onderzoek moeten doen naar ace, over wat die allemaal precies uitvreten.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”