Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond doodgebeten en verscheurd door pitbulls

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Aantal honden: 1

Re: hond doodgebeten en verscheurd door pitbulls

Ongelezen bericht door cornelia »

Ik beperk Akira ook in haar contacten, ze mag niet meer overal los en snuffelen aan de lijn doen we maar niet meer. Maar in een losloop gebied aangevallen worden door twee honden maakt dat ik mij ook daar niet meer op mijn gemak voel, over mijn eigen buurt maar te zwijgen. Ik was juist iemand die het leuk vond om ergens heen te rijden en lekker in een onbekend gebied te gaan lopen, nou dat doen we ook maar niet meer want ik weet tegenwoordig liever welke hond wat doet. Er is hier een losloop veldje met sociale honden maar dat grenst aan een drukke weg waar de tram rijdt, dus erg veilig is ze daar ook niet. Ik weet dat ik de angst niet de overhand moet geven maar op het moment dat ik een hond tegenkom overvalt mij dat en dat slaat natuurlijk over op mijn hond die daardoor alert wordt. Ik ben ooit verhuisd om mijn kind veilig te laten opgroeien misschien moet ik dat nu maar voor mijn hond ook maar doen.
Ik ga nooit naar een losloopgebied behalve 1 waar je het hele stuk kunt overzien. Komt er iets aan waarvan ik ongerust word ben ik vertrokken. In losloopgebieden komen m.i. teveel mensen die alleen maar (kunnen) denken "o, ze mogen los".

Ik loop met Ezio vnl bekende stukken, waar ik ruim zicht heb naar alle kanten. Ik zwerf ook graag rond maar dan gaat hij aan de (lange) lijn en verkennen we eerst de boel grondig. Ik heb een zakmes bij en inmiddels een busje haarlak. W.s. doe ik ik er helemaal niks mee maar in mijn gedachte ram ik zo een mes (walking dead stijl) in een oog van wat voor hond dan ook die de mijne om zeep aan het helpen is, in mijn gedachte kan zo'n baas als hij even protesteert als 2de aan de beurt komen. Let wel, in mijn gedachte. Toch helpt het wel, beetje het gevoel dat ik niet machteloos ten onder hoef te gaan ahw.
Ik weiger om binnen te blijven zitten en me door de angst te laten regeren.

Maar ik begrijp en herken je gevoel heel erg goed.
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

cornelia schreef:
Ik beperk Akira ook in haar contacten, ze mag niet meer overal los en snuffelen aan de lijn doen we maar niet meer. Maar in een losloop gebied aangevallen worden door twee honden maakt dat ik mij ook daar niet meer op mijn gemak voel, over mijn eigen buurt maar te zwijgen. Ik was juist iemand die het leuk vond om ergens heen te rijden en lekker in een onbekend gebied te gaan lopen, nou dat doen we ook maar niet meer want ik weet tegenwoordig liever welke hond wat doet. Er is hier een losloop veldje met sociale honden maar dat grenst aan een drukke weg waar de tram rijdt, dus erg veilig is ze daar ook niet. Ik weet dat ik de angst niet de overhand moet geven maar op het moment dat ik een hond tegenkom overvalt mij dat en dat slaat natuurlijk over op mijn hond die daardoor alert wordt. Ik ben ooit verhuisd om mijn kind veilig te laten opgroeien misschien moet ik dat nu maar voor mijn hond ook maar doen.
Ik ga nooit naar een losloopgebied behalve 1 waar je het hele stuk kunt overzien. Komt er iets aan waarvan ik ongerust word ben ik vertrokken. In losloopgebieden komen m.i. teveel mensen die alleen maar (kunnen) denken "o, ze mogen los".

Ik loop met Ezio vnl bekende stukken, waar ik ruim zicht heb naar alle kanten. Ik zwerf ook graag rond maar dan gaat hij aan de (lange) lijn en verkennen we eerst de boel grondig. Ik heb een zakmes bij en inmiddels een busje haarlak. W.s. doe ik ik er helemaal niks mee maar in mijn gedachte ram ik zo een mes (walking dead stijl) in een oog van wat voor hond dan ook die de mijne om zeep aan het helpen is, in mijn gedachte kan zo'n baas als hij even protesteert als 2de aan de beurt komen. Let wel, in mijn gedachte. Toch helpt het wel, beetje het gevoel dat ik niet machteloos ten onder hoef te gaan ahw.
Ik weiger om binnen te blijven zitten en me door de angst te laten regeren.

Maar ik begrijp en herken je gevoel heel erg goed.
Mijn buurman heeft weken met een hamer in zijn jas gelopen nadat zijn hondje gegrepen was door een buurhond. Die man heeft echt nachtmerries van het hele gebeuren gehad en ik denk dat hij zeker de hond in elkaar had geramd mocht het nog eens gebeuren. En hoewel ik de beste man kan begrijpen is het toch wel de wereld op zijn kop.

De lange lijn doe ik ook, Akira is niet 100% betrouwbaar in het hier komen dus moet ik zelf maatregelen nemen dat ze niet gaat buurten bij een aangelijnde hond.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Verschrikkelijk dat dit gebeurd is en ik ben het er helemaal mee eens dat er echt wat moet gaan gebeuren , dit loopt echt de spuigaten uit

Pinky haar beste vriend is een Staff

Dat is een ontzettend leuke hond , en de eigenaren weten dondersgoed wat ze aan de lijn hebben
Ze weten ook dat als die hond eens in een gevecht raakt het ook echt klaar is met leuk en gezellig met andere honden omgaan
Hij zit trouwens ook altijd aan de lijn

Dat is ook meteen de enige Staff waar ik niet voor omloop
Hier wonen ook van die niet zo leuke Staffs , en ik weet nu ook welk parkje ik hier niet moet pakken
Daar krioelt t van de Staffs , echt alsof ze een blik hebben opengetrokken

Laatst liep ik er langs en toen gingen er 2 aan de knok
Heel laf maar ik ben heel hard doorgelopen met m'n honden

Ik heb gezien wat mijn bange Duitse herder teef kon aanrichten en daar heb ik na jaren nog steeds nachtmerries van . Die kwam daarna overigens ook niet meer zonder muilkorf buiten en ik had dat ook nooit verwacht van een angstagressieve hond
Laat staan met zo'n Staff die ervoor gefokt is

En t worden er steeds meer , nee er moet echt iets gebeuren want dit gaat echt de verkeerde kant op
Helaas wel ten nadele van de mensen die wel weten wat ze in huis hebben en hun verantwoording nemen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

laeken schreef:Ik ben laatst bijna gebeten door een pitbull in een winkel. Hij kwam op me af en begon te duwen. Ik negeerde hem want hij was los. Omdat hij heel erg hardhandig tegen mij begon te duwen vroeg ik de baas hem vast te doen. Was zo'n xxl geval. Toen beet hij mij ineens in mijn broek. Goddank had ik de geest om niet te trekken of te schreeuwen. De baas trok hem los waarna hij weer wilde bijten. Werkelijk. Ik had pijn aan mijn lichaam van de adrenaline en ik ben helemaal klaar met die beesten en hun baasjes. Spijt me. Wegwezen met honden gefokt om andere dieren en mensen iets aan te doen.
Bij ons zijn de handen van een mevrouw van 63 helemaal aan gort gebeten door een losopende amstaff, waarvan bekend was dat die onbetrouwbaar was. De hond ging los op haar oude hondje (12 jaar) en de vrouw was "zo stom" (woorden van de amstaff-eigenaars) om te proberen haar hondje te redden. Toen werden haar handen kapot gescheurd. Het hondje was zwaargewond en heeft het ternauwerdnood overleefd. Eigenares heeft nog steeds veel pijn, met name aan de rechterhand, hand is deels verlamd en ze kan al tijden haar werk niet meer doen. Eigenares van amstaff ging er vandoor. Utteindelijk is ze gevonden en heeft ze een aanlijn- en muilkorfgebod gekregen voor haar hond. Omdat het gebod niet voor haar man geldt (zo redeneren die mensen) laat die man de hond nu los lopen, zonder muilkorf. Ze zijn uiteraard tegen het gebod in verweer gegaan want ze vinden dat hen niets valt te verwijten, hun hond deed niks, het kwam door dat kleine hondje want die was aangelijnd. ??? (Ze hebben nota bene de hond zelf een tijd gemuilkorfd omdat ze elke keer andere honden pakte. Maar dat hebben ze haar afgeleerd, zeggen ze, dus nu kan ze weer gewoon los zonder muilkorf -zeggen ze.) Bovendien kwam het ook omdat dat hondje klein was, hun hond "kan niet tegen kleine hondjes", kan ze nou eenmaal niks aan doen, dat hebben heel veel honden, is normaal, en bovendien wou ze gewoon spelen, als die vrouw niet had geprobeerd haar hondje te ontzetten zou er niks gebeurd zijn. En dat soort misselijke smoezen. En valse adressen van de verzekering opgeven. En het slachtofffer telefonisch bedreigen. Er lopen meer van dat soort honden bij ons, er zijn al meer nare dingen gebeurd met andere honden, maar nooit is het de schuld van de stafford/pitbull en ik heb nog nooit meegemaakt dat de eigenaren hun verantwoordelijkheid nemen, op één na, en daar gaat het dan ook altijd goed. Daarom heb ik inmiddels ook een hekel aan gekregen aan mensen met dat soort honden, want op die ene na lopen ze bij ons ook allemaal los en ze verpesten het gewoon voor de anderen. Schijtziek word ik van dat volk. Sorry.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

** Angela ** schreef: En t worden er steeds meer , nee er moet echt iets gebeuren want dit gaat echt de verkeerde kant op
Helaas wel ten nadele van de mensen die wel weten wat ze in huis hebben en hun verantwoording nemen

Nee, dat geloof ik niet. Ze zijn echt wel over hun hoogtepunt heen.
Meer aanbod dan afname en de kruisingen/look a likes te goedkoop om nog zo dik winstgevend te zijn als ze 6 jaar geleden waren.
Je loopt inmiddels met een dertien in een dozijn hond en het blijkt in de praktijk toch niet zo handig naast de kinderwagen.
Een chiweener is aantrekkelijk om je inkomen mee aan te vullen.
Het aantal pagina's op marktplaats zakt dan ook langzaam maar gestaag en de leeftijd van wat je in het straatbeeld ziet wordt steeds hoger.

Net als na de herder, rottweiler, dalmaat rages over naar het volgende nog stoerdere, grotere, bijzonderdere geval.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Dan lopen ze hier in Zeeuws Vlaanderen behoorlijk achter want ik kom er in vergelijking met 4 jaar geleden steeds meer tegen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

** Angela ** schreef:Dan lopen ze hier in Zeeuws Vlaanderen behoorlijk achter want ik kom er in vergelijking met 4 jaar geleden steeds meer tegen
:LOL: Dat kan geen nieuws zijn.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

** Angela ** schreef:Dan lopen ze hier in Zeeuws Vlaanderen behoorlijk achter want ik kom er in vergelijking met 4 jaar geleden steeds meer tegen
Hier ook hoor (west brabant) kom er helaas ook steeds meer tegen... worden steeds grotere piesrondjes s avonds om ze te ontwijken
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Aan de reacties te lezen valt het me steeds meer op hoeveel mensen er inmiddels al gewapend gaan wandelen met hun hond. Alleen vanwege agressieve kuthonden die mens- en hondonvriendelijk zijn. Ze hebben volkomen gelijk, want met je blote handen krijg je een pitbullachtige beslist niet van je hondje af. Met een scheermes scherp zakmes wel.
Al moet de eerste sjiehoewahoea eigenaar nog de krant halen als pitbullkopafsnijer.

Het probleem dient bij de bron aangepakt te worden. Een verbod op gevaarlijke honden zodat mensen met normale honden zonder samen geknepen billen ook veilig kunnen wandelen, zonder mes op zak.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ben niet zo bang aangelegd maar kan mij wel voorstellen dat er mensen zijn die in een buurt wonen met dat soort klotejoekels en dan ook nog de verhalen lezen en horen waardoor ze zich bewapenen met mes. Geloof niet dat ze het snel zullen gebruiken en meer om hun angst te onderdrukken is.Als ze zo'n hond die zich vergrijpt de strot afsnijden zou ik het nog kunnen begrijpen ook.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Kirra »

Wat erg voor de hond en de eigenaren....
Een nachtmerrie, maar dan echt....

Het dichtste bij dat zoiets is gekomen, was een oudere hond in het asiel die er al een tijdje zat.
Ik vond hem een hele leuke jack russel, wel met zijn eigen willetje.
Andere honden negeerde hij alsof ze niet bestonden.
Die is tijdens een wandeling dusdanig verwond door een herder dat hij ingeslapen is bij de dierenarts.
Ik was er "gelukkig" niet bij, maar vond dat al heel erg triest en verdrietig.
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nerazi »

Ik ben ook niet bang aangelegd, maar als ik een stafford los zie lopen slaat mijn hart toch wel even over en draai ik per direct om of loop een ander pad in. Het is me nu al te vaak overkomen dat er toch één komt buurten en ik heb geen heilige boontjes aan de lijn, maar dat leggen ze beide af als het knokken wordt. Ze hebben gewoon die drive niet om op die manier te knokken.
En de eigenaren roepen áltijd dat hun pollewopje niks doet, of mijn honden verkeerd uit hun ogen kijken, te snel of te langzaam lopen, te groot of te klein zijn, er is áltijd wel iets. En daar ben ik een beetje klaar mee.
Ik heb ook wel eens bedacht wat ik dan in hemelsnaam kan doen als het ooit zo ver komt en dat is toch eigenlijk van de zotte? Dat je je daar druk om moet gaan maken?

Hier in de wijk valt het gelukkig wel mee, plus dat je de eigenaren inmiddels wel kent maar toch loop ik ook hier om.
Ik vind ze geweldig leuk hoor, staffords en aanverwanten, maar niet bij mijn honden in de buurt.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

laeken schreef:Ik vind er op lijken en zijn echt geen enkel verschil. Want een hond die op een pitbull lijkt sloopt honden als hij de kans krijgt en dat doet een echte hele goede pitbull ook. De echte dus. Waarom maakt het uit?
De honden die de labrador hebben afgeslacht waren staffords.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

malinois schreef:
Hier ook hoor (west brabant) kom er helaas ook steeds meer tegen... worden steeds grotere piesrondjes s avonds om ze te ontwijken
In de vorige wijk waar ik woonde kwamen er ook steeds meer hoor, ook deels omdat er een "fokker" was en er was toch wel een gretige aftrek. Dat waren dan x staffords.
En ik heb er écht niets op tegen als ze maar baasjes hebben die een beetje dat karakter in kunnen schatten. En dat is vaak niet het geval.
Net als die lekkere hier die met zes van dit soort honden door duin en op strand gaat banjeren en blijft beweren dat hij ze allemaal onder controle heeft maar omdat zijn vrouw ermee liep het ineens verkeerd ging, jammer voor de labrador.

Je bent vind ik afhankelijk van baasjes die verantwoordelijkheden moeten nemen. Ik had een herder die getriggerd kon raken door gillende rennende (kleine) honden. Dan kijk je uit en let je op. Ik heb nu een jonge herder die veel moet leren. Als ik op strand ineens een zeer kleine, jonge chi zie rondracen, dan neem ik geen risico en gaat bij mijn jonge hond het lijntje eraan. Ook al zijn er geen kwade bedoelingen, het verschil is te groot als dat met elkaar gaat "spelen".
Dat ik het ook niet geheel verstandig vond van die mensen om zonder al te veel om zich heen te kijken dat jonge ding maar lieten schieten daar gelaten :wink:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

S@ndr@ schreef:
Hanneke2 schreef:
Manu schreef:Ik heb een hond die, als ik hem loslaat, kippen, katten, hazen en konijnen wil vermoorden.
Als je rekening houdt met de raseigenschappen van je hond voorkom je met een hoop rassen ellende. Daar draait het toch allemaal om?
Ik vind niet dat je kan stellen dat je geen hersens hebt als je een Stafford of aanverwant aanschaft. We hebben allemaal onze voorkeuren en de mindere kant van je hond waar je mee leert of kan leven.

Iemand kan net zoveel om hun konijn als om hun hond geven. Het gaat erom dat je verantwoordelijk met die eigenschappen van je hond omgaat. Vind ik.
Met een konijn ga je niet aangelijnd over straat lopen. En als je vechthonden over een kam scheert met jachthonden, scheer je de gemiddelde kleine hond over een kam met konijnen aan de lijn.

Daarnaast is jagen een natuurlijke eigenschap, die in beginsel in elke hond zit. Vreemde honden zonder aanleiding uit elkaar scheuren is zo onnatuurlijk als de pest, en is er alleen maar ingefokt voor de lol van achterlijke mensen. Ik zie dus wel een verschil.
Agressie is ook een natuurlijke eigenschap, t zijn alleen weer mensen geweest die dat uit proportie hebben moeten blazen :roll: met fok programma`s omdat t geld oplevert- waarom anders :U: zelfstandig Jagen en niet onder appel staan vind ik trouwens ook onwenselijk net zo goed en net zo hard, natuurlijke neiging of niet- maar dat terzijde.
neemt niet weg dat alles veilig over straat moet kunnen en dat begint bij eigenaren ,ik wil ook veilig lopen of ik nu met mijn CC loop of met mijn puli, en de rest van de wereld zal ( als t half kan geen last hebben van ons) zou fijn zijn als anderen honden eigenaren dat ook zouden kunnen en willen en in de praktijk brengen :hmmm:
Ik zeg ook niet dat agressie onnatuurlijk is, helemaal niet. Maar zonder enige aanleiding en buiten alle proporties, daar hebben we het nu over, niet over een grauw of een knauw of een gaatje.

En honden maar lekker laten jagen op kippies en katten en konijnen, tuurlijk is dat ook fout, maar dat heeft hier niks mee te maken, behalve dat dat instinct bij de zelfstandige jagers ook extra is ingefokt, en daar heb je als baas van een jachthond dus ook rekening mee te houden. Maar dat staat toch niet in verhouding?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Laat die Staffordshire bazen hun hondje maar optillen, kan de rest tenminste z'n hondje met een gerust hart laten lopen.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Tiny schreef:
smoekie schreef: Kan (en durf zelfs) jou wel een op een briefje geven dat 9 van de 10 eigenaren van en pitbull (een echte) daar heel anders mee om gaan dan die debiele kneuzen die met een hond rondlopen die er "op lijken"!
Ben ik met je eens, jammer genoeg wonen die net niet in mijn wijk :ugh: Ik heb met een paar eigenaren gesproken van echte pitjes en staffs en die lopen zelf een stukje om voor die nitwits met kruisingen van het een of ander. Zij laten hun honden nooit los en zorgen dat niemand er last van heeft.
Lekker leven voor die honden, nooit los kunnen rennen en meteen strak tegen de knie snel oversteken als er een andere hond aan komt. :roll:

Sorry hoor, misschien ben ik een beetje raar, maar ik heb honden zodat ik er heerlijk mee kan wandelen en zij lekker los kunnen rennen en af en toe spelen met leuke bevriende of vreemde honden en door de modder banjeren en door de struiken sjezen en in de gorigheid rollen en af en toe een beetje boeven zonder vreselijke risico's. En ik begrijp dus werkelijk waar niet waarom je als verstandige verantwoordelijke baas een hond neemt die je alsmaar moet beperken in zijn hond zijn, terwijl je ook kan kiezen voor allerlei andere honden waarmee je wel vrij en vrolijk buiten kan lopen.

Okee, het kan je overkomen, een hond kan op je pad komen en het is gewoon jouw hond en hij of zij is hondagressief. Dat is kut en dan stel je je leven daarop in, het zij zo. Maar die intelligente pitbullbazen kiezen dus bewust voor een hondagressieve hond. Waarom? :19: Nee echt, waarom dan? Omdat ze zo mooi :ugh: en lief :roll: zijn?

Schiet mij maar lek, maar ik blijf het niet snappen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Ik maak absoluut geen onderscheid meer tussen mogelijke leuke Stafdingen en aanverwante of niet leuke. Ik zie het verschil niet en ik wil het verschil niet meer zien ook niet. In dat opzicht discrimineer ik er tegenwoordig lustig op los. Ik denk maar zo; al dat soort honden zijn schatjes tot ze het een keer in de kop krijgen hun tanden ergens in te zetten en als ze dat 1 x doen is het hek van de dam. Dus alles wat mij doet denken aan AS of PB (of wat ik verder nog een rotkop vind hebben) laat mij een straatje omlopen want ik ga er niet op wachten tot het ze een keer in de kop schiet.

En van dat bewapenen is het inderdaad meer het gevoel van een soort (schijn)veiligheid. Maar aan de andere kant heb ik al eens voor hete vuren gestaan waarin ik vriend en vijand, maar vooral mezelf, behoorlijk verrast heb.

Als je dan zo'n verhaal leest van die vrouw waarvan de handen zijn stuk gebeten en dat die lui de schuld overal leggen behalve bij zich zelf en hun (rot)hond dan zou je toch echt moordneigingen krijgen...........Wat een gedegenereerde zijn dat zeg.
Afbeelding
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Gimmick schreef:
Anja schreef:
Manu schreef:Ik heb een hond die, als ik hem loslaat, kippen, katten, hazen en konijnen wil vermoorden.
Als je rekening houdt met de raseigenschappen van je hond voorkom je met een hoop rassen ellende. Daar draait het toch allemaal om?
Ik vind niet dat je kan stellen dat je geen hersens hebt als je een Stafford of aanverwant aanschaft. We hebben allemaal onze voorkeuren en de mindere kant van je hond waar je mee leert of kan leven.

Iemand kan net zoveel om hun konijn als om hun hond geven. Het gaat erom dat je verantwoordelijk met die eigenschappen van je hond omgaat. Vind ik.
ja Manu is ook een rothond :mrgreen: Maar dat heb ik hem vergeven sinds hij zo'n lieverdje blijkt te zijn met Uma :lol1:

Ik denk ook niet dat je geen verstand hebt als je zo'n ras aanschaft maar 50% van de mensen die ze aanschaffen hebben er geen idee van omdat ze geen goede informatie krijgen over het ras. ( de andere 50% zijn aso's met een iq van 65 in trainingspakken met een kale kop/ hooggeblondeerde haren en een hoop tatoo's )

De dame die ik sprak was een doodgewone vrouw, maar door het lulverhaal van die fokker gaat ze er wel vanuit dat ze gezellige boswandelingen kan gaan maken met haar hondje. Want ze gaat keurig naar cursus en ze zijn hartstikke leuk met andere honden en de fokker had gewoon gelijk.
Tot de knop omgaat... dan staan ze met open mond te kijken terwijl hun poekie mijn chihuahua uit elkaar trekt. Nou zeg... dat doet hij anders nooit :19:
Ik ben het helemaal zat dat een heel groot gedeelte van de hondeneigenaren op hun hoede moeten zijn omdat dit soort honden rondhobbelen.
Weg met deze honden in onze drukke maatschappij, hoe sneu ook voor de echte verantwoordelijke liefhebbers.
Goed beargumenteerd en bedankt voor het compliment :piew:
Je heb gelijk.. sorry :flower:
Er is natuurlijk ook nog een aantal echte liefhebbers dat bewust voor deze honden kiest, weet wat ze aan de riem hebben en daar naar handelen. Maar jullie zijn ook niet de mensen die ervoor zorgen dat er zoveel ellende gebeurt met deze honden.
Als iedereen met dit ras zo was als jij en bv Marcha had dit ras nooit zo'n slechte naam gekregen.
Dus je hoeft je niet aangesproken te voelen.. nog een :flower:
Hayley84 schreef:
Anja schreef:Ik denk ook niet dat je geen verstand hebt als je zo'n ras aanschaft maar 50% van de mensen die ze aanschaffen hebben er geen idee van omdat ze geen goede informatie krijgen over het ras. ( de andere 50% zijn aso's met een iq van 65 in trainingspakken met een kale kop/ hooggeblondeerde haren en een hoop tatoo's )
En alle moslims zijn terroristen en alle Marokkanen zijn crimineel...
Ik ben idd blond, heb géén tattoo's, heb HBO op zak en een goede baan.
Te gek voor woorden eigenlijk dat ik me nog zit te verdedigen ook zeg...

échte liefhebbers veroorzaken dit soort problemen niet, daarom zullen jullie Pitbulls met ADBA stamboom waarschijnlijk helemaal nog nooit gezien hebben.
Hetzelfde geldt voor SBT liefhebbers, wij weten héél goed wat wij aan de lijn hebben en daarom gebeurt ons dit soort onzin niet. Wij steken onze kop niet in het zand voor de waarheid.
Dat doen die boomknuffelaars van "kijk eens hoe lief mijn steffert is!!!"

Cesar Milan en aanverwanten, die hebben ook een hoop verpest de laatste jaren, iedereen meent maar een Junior of een Daddy aan te schaffen, goed socialiseren en een puppy cursus en hoppa, de perfect Cesar hond. NOT. Deze honden zijn niet voor mensen die gewoon een huishondje willen, ik adviseer ook nooit mensen een SBT of Pitbull aan te schaffen, integendeel juist.

Maar ja wat doe je eraan, helemaal niks behalve een 100% verbod op alle "vechtrassen"
Dankzij de tokkies en niet dankzij de echte liefhebbers.
Voor jou geldt hetzelfde :flower: Voel je vooral niet aangesproken.
Ik weet echt wel dat er verantwoorde klapkaakeigenaren zijn die er ook de P over in hebben dat er zo gesold word met hun ras.
Het is alleen zo jammer dat jullie in de minderheid zijn :ugh:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Hanneke2 schreef:
Tiny schreef:
smoekie schreef: Kan (en durf zelfs) jou wel een op een briefje geven dat 9 van de 10 eigenaren van en pitbull (een echte) daar heel anders mee om gaan dan die debiele kneuzen die met een hond rondlopen die er "op lijken"!
Ben ik met je eens, jammer genoeg wonen die net niet in mijn wijk :ugh: Ik heb met een paar eigenaren gesproken van echte pitjes en staffs en die lopen zelf een stukje om voor die nitwits met kruisingen van het een of ander. Zij laten hun honden nooit los en zorgen dat niemand er last van heeft.
Lekker leven voor die honden, nooit los kunnen rennen en meteen strak tegen de knie snel oversteken als er een andere hond aan komt. :roll:

Sorry hoor, misschien ben ik een beetje raar, maar ik heb honden zodat ik er heerlijk mee kan wandelen en zij lekker los kunnen rennen en af en toe spelen met leuke bevriende of vreemde honden en door de modder banjeren en door de struiken sjezen en in de gorigheid rollen en af en toe een beetje boeven zonder vreselijke risico's. En ik begrijp dus werkelijk waar niet waarom je als verstandige verantwoordelijke baas een hond neemt die je alsmaar moet beperken in zijn hond zijn, terwijl je ook kan kiezen voor allerlei andere honden waarmee je wel vrij en vrolijk buiten kan lopen.

Okee, het kan je overkomen, een hond kan op je pad komen en het is gewoon jouw hond en hij of zij is hondagressief. Dat is kut en dan stel je je leven daarop in, het zij zo. Maar die intelligente pitbullbazen kiezen dus bewust voor een hondagressieve hond. Waarom? :19: Nee echt, waarom dan? Omdat ze zo mooi :ugh: en lief :roll: zijn?

Die honden komen niets tekort hoor, er wordt genoeg mee gedaan. Deze honden mogen ook lekker spelen, met elkaar. Ze zullen best ergens mogen rennen maar niet in een bos of op het strand waar ook andere honden zijn. En waarom ze voor dit ras hebben gekozen maakt mij niet uit, ze zijn in ieder geval verantwoordelijke bazen waar niemand last van heeft en ik zeker weet dat ik ze niet tegenkom in het bos.

Ik heb ook een hond die ik lekker wil laten rennen en spelen, ik heb niet voor niets voor een Husky gekozen, maar liever wel in veiligheid. Maar zoals je hebt kunnen lezen, dat kan steeds op minder plekken. Met een aangelijnde Akira lopen is ook geen feestje trouwens, ze voelt zich met mij aan de andere kant van de lijn heel wat. Ze komt niets tekort maar het kost heel wat moeite om dat zo te houden.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Ik woon in Staffishville.
( plusminus 70% van de honden hier behoort tot de klapkaak-achtigen)
zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik een tokken-hondeneigenaar herken?
En hoe herken ik een 'eigenaar die zijn verantwoording neemt' ?
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

kooi schreef:Ik woon in Staffishville.
( plusminus 70% van de honden hier behoort tot de klapkaak-achtigen)
zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik een tokken-hondeneigenaar herken?
En hoe herken ik een 'eigenaar die zijn verantwoording neemt' ?
een verantwoorde eigenaar van wat voor (hond)agressieve hond dan ook houdt de hond netjes aangelijnd aan een stevige lijn (geen dun flexlijntje dus!) en gaat andere honden uit de weg ipv andersom. De meeste staff/pit eigenaren die ik ken, waaronder ikzelf, steken zelf even de straat over als er een andere hond aankomt en hebben een breakstick bij zich *mocht* er ondanks alle voorzorg toch iets gebeuren.

En idd de meeste mensen die een sportieve SBT of een ADBA pitbull hebben, gaan toch heel anders met hun honden om dan mensen met een steffert. Die kiezen dit soort honden oa voor de sport en ondernemen er veel mee, en fokkers geven die honden niet zomaar aan iedereen mee. Je ziet ze dan ook zelden in het asiel, mijn eigen hond is een van de weinigen van dit type die uit het asiel komt.
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Hier loopt sinds kort ook iemand met 2 staffords . Ze pretendeert al haar hele leven lang dit ras te hebben en te weten hoe ze ermee om moet gaan . Ze heeft een hekel aan mensen die vooroordelen over dit geweldige ras hebben etc . De teef hebben ze via marktplaats gehaald en bleek via oost Europa hier gekomen te zijn, daar kwam ze pas later achter. Een reu en een teef, prachtige honden om te zien maar vreselijk druk en ongeleide projectielen bij anderen honden. De honden schelen amper wat in leeftijd. Al snel had mijn oude hond genoeg van de reu die maar om hem heen bleef hangen, continue likken aan zijn bek en niets aan trok van het feit dat mijn hond er niet van gediend was en dat ook een paar keer goed had aangegeven maar door blijft gaan en mijn roemeense opvanger werd ook tureluurs van de drukke teef. 2 honden die voor mijn gevoel een tijdbom zijn en een bazin die dat ontkend en aangeeft dat staffords nooit zomaar beginnen met knokken , nee de andere hond zal altijd beginnen. Mijn oude hond is een saggerijn, en de roemeense opvanger is zelf ook druk zegt ze dus zij zullen en eventuele knokpartij uitgelokt hebben mocht het ooit fout gaan . Afgelopen week was ze er weer met ze en al snel dook de reu tussen mijn honden die nog aangelijnd waren dus alweer spanning bij mijn honden . Ik liep niet meer met haar mee en daar had ze heel veel commentaar op tegen ander wandelmaatje. Maar de volgende dag stond haar teef op marktplaats te koop , wegens omstandigheden te koop . Een jong gezin met nog een stafford reu hebben interesse en als het klikt gaat ze daar naar toe. ( teef is nog ongeholpen ) Ze zegt een heel verantwoordelijke baas te zijn voor haar honden maar ik zie de problemen aan komen en blijf haar ontwijken.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

mariabel schreef:Hier loopt sinds kort ook iemand met 2 staffords . Ze pretendeert al haar hele leven lang dit ras te hebben en te weten hoe ze ermee om moet gaan . Ze heeft een hekel aan mensen die vooroordelen over dit geweldige ras hebben etc . De teef hebben ze via marktplaats gehaald en bleek via oost Europa hier gekomen te zijn, daar kwam ze pas later achter. Een reu en een teef, prachtige honden om te zien maar vreselijk druk en ongeleide projectielen bij anderen honden. De honden schelen amper wat in leeftijd. Al snel had mijn oude hond genoeg van de reu die maar om hem heen bleef hangen, continue likken aan zijn bek en niets aan trok van het feit dat mijn hond er niet van gediend was en dat ook een paar keer goed had aangegeven maar door blijft gaan en mijn roemeense opvanger werd ook tureluurs van de drukke teef. 2 honden die voor mijn gevoel een tijdbom zijn en een bazin die dat ontkend en aangeeft dat staffords nooit zomaar beginnen met knokken , nee de andere hond zal altijd beginnen. Mijn oude hond is een saggerijn, en de roemeense opvanger is zelf ook druk zegt ze dus zij zullen en eventuele knokpartij uitgelokt hebben mocht het ooit fout gaan . Afgelopen week was ze er weer met ze en al snel dook de reu tussen mijn honden die nog aangelijnd waren dus alweer spanning bij mijn honden . Ik liep niet meer met haar mee en daar had ze heel veel commentaar op tegen ander wandelmaatje. Maar de volgende dag stond haar teef op marktplaats te koop , wegens omstandigheden te koop . Een jong gezin met nog een stafford reu hebben interesse en als het klikt gaat ze daar naar toe. ( teef is nog ongeholpen ) Ze zegt een heel verantwoordelijke baas te zijn voor haar honden maar ik zie de problemen aan komen en blijf haar ontwijken.
Dat is de belangrijkste reden om heel ver uit haar buurt te blijven met je honden.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Hanneke2 schreef:
Tiny schreef:

Ah kom toch. Denk, nee weet wel zeker dat het overgrote deel van die honden meer worden voorzien in hun behoeftes dan de meeste huis tuin en keukenhonden waar 3x per dag een blokje mee om wordt gegaan en op zondag en lekkere extra lange wandeling in het bos :LOL:

Met die honden hoef je dan ook écht, écht geen medelijden te hebben hoor. Uitzonderingen daargelaten uiteraard :cool2:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:
smoekie schreef: Ah kom toch. Denk, nee weet wel zeker dat het overgrote deel van die honden meer worden voorzien in hun behoeftes dan de meeste huis tuin en keukenhonden waar 3x per dag een blokje mee om wordt gegaan en op zondag en lekkere extra lange wandeling in het bos :LOL:

Met die honden hoef je dan ook écht, écht geen medelijden te hebben hoor. Uitzonderingen daargelaten uiteraard :cool2:
Ik denk dan juist weer dat de honden waar echt mee gesport wordt en die nooit in losloopgebieden komen zwaar in de minderheid zijn. Schat dat de pitbullachtige zo'n beetje het meest mishandelde ras ter wereld is.
Alleen al in Amerika worden er DRIE MILJOEN per jaar afgemaakt in de asielen. Alleen pitbulls hè. Komt dat omdat ze van die verantwoordelijke bazen hebben die weten wat ze in handen hebben? Nee hoor. Die worden aangeschaft door mongolen met piemelissues en als het gaat knokken mag het opdonderen.
Die mongolen zolas jij ze noemt die komen in het nieuws de rest die wel verantwoordelijk is die valt gewoon niet zo op - zoals gebruikelijk, dat wil niet zeggen dat ze niet bestaan
S@ndr@
Zeer actief

In America worden sowieso heel vele honden ge-euthanaseerd, maar ik kan me best voorstellen dat heel wat van die honden wel problemen hebben veroorzaakt, op welk niveau dan ook - en ja dat zijn meer dan alleen de pittbulls en aanverwanten
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

S@ndr@ schreef:
Nanna schreef:
smoekie schreef: Ah kom toch. Denk, nee weet wel zeker dat het overgrote deel van die honden meer worden voorzien in hun behoeftes dan de meeste huis tuin en keukenhonden waar 3x per dag een blokje mee om wordt gegaan en op zondag en lekkere extra lange wandeling in het bos :LOL:

Ik denk dan juist weer dat de honden waar echt mee gesport wordt en die nooit in losloopgebieden komen zwaar in de minderheid zijn. Schat dat de pitbullachtige zo'n beetje het meest mishandelde ras ter wereld is.
Alleen al in Amerika worden er DRIE MILJOEN per jaar afgemaakt in de asielen. Alleen pitbulls hè. Komt dat omdat ze van die verantwoordelijke bazen hebben die weten wat ze in handen hebben? Nee hoor. Die worden aangeschaft door mongolen met piemelissues en als het gaat knokken mag het opdonderen.
Die mongolen zolas jij ze noemt die komen in het nieuws de rest die wel verantwoordelijk is die valt gewoon niet zo op - zoals gebruikelijk, dat wil niet zeggen dat ze niet bestaan
Dan lopen die zeker ook niet buiten? Ik kom nl op 1 uitzondering na alleen in deze wijk alleen maar jodokussen tegen die totaal geen benul hebben waar ze mee lopen en wat ze doen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

tja, misschien lopen die op andere plekken omdat ze weten wat ze hebben, t is zomaar een optie, ik loop ook niet in de grote massa mee. niet zien wil niet zeggen dat t er niet is. dat was nu net t punt, dat zijn de mensen waar je geen last van hebt
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

smoekie schreef:
Hanneke2 schreef:
Tiny schreef:

Ah kom toch. Denk, nee weet wel zeker dat het overgrote deel van die honden meer worden voorzien in hun behoeftes dan de meeste huis tuin en keukenhonden waar 3x per dag een blokje mee om wordt gegaan en op zondag en lekkere extra lange wandeling in het bos :LOL:

precies, en dat stukje hondagressie is maar een klein ding en weegt niet op tegen de voordelen waardoor mensen een pit/staff kiezen. Zo erg is het nou ook weer niet, een paarden longeerlijn van zo'n 10 meter komt toch al aardig in de buurt van loslopen en er wordt vaak van alles aan sport en spel gedaan. Daarbij, om mijn eigen hond als voorbeeld te nemen, zit ze ook totaal niet te wachten op contact met andere honden. Als ze uitgegromd is draait ze zich om en gaat wat anders doen. Heb t idd eens uitgetest, met een hek ertussen, voor het geval ze misschien toch wel wil spelen, maar nee dus en dat vind ik dan ook totaal niet zielig.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”