Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond doodgebeten en verscheurd door pitbulls

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: hond doodgebeten en verscheurd door pitbulls

Ongelezen bericht door malinois »

S@ndr@ schreef:tja, misschien lopen die op andere plekken omdat ze weten wat ze hebben, t is zomaar een optie, ik loop ook niet in de grote massa mee. niet zien wil niet zeggen dat t er niet is. dat was nu net t punt, dat zijn de mensen waar je geen last van hebt
Ik loop alles behalve in de grote massa ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hayley84 »

korthaar schreef:Laat die Staffordshire bazen hun hondje maar optillen, kan de rest tenminste z'n hondje met een gerust hart laten lopen.
Gebeurt mij regelmatig in AANLIJNgebieden...
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Nicoline schreef:
kooi schreef:Ik woon in Staffishville.
( plusminus 70% van de honden hier behoort tot de klapkaak-achtigen)
zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik een tokken-hondeneigenaar herken?
En hoe herken ik een 'eigenaar die zijn verantwoording neemt' ?
een verantwoorde eigenaar van wat voor (hond)agressieve hond dan ook houdt de hond netjes aangelijnd aan een stevige lijn (geen dun flexlijntje dus!) en gaat andere honden uit de weg ipv andersom. De meeste staff/pit eigenaren die ik ken, waaronder ikzelf, steken zelf even de straat over als er een andere hond aankomt en hebben een breakstick bij zich *mocht* er ondanks alle voorzorg toch iets gebeuren.
.
Je zegt zelf, mocht er iets gebeuren dat je dan toch een breakstick bij je hebt, dat is natuurlijk al geweldig dat je weet wat voor schade jouw hond aan kan richten maar mocht ik zo'n type honden hebben zou ik er een korf omheen gooien zodat ik niet in zo'n situatie kan komen dat ik een stick moet gebruiken.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Nanna schreef:
smoekie schreef: Ah kom toch. Denk, nee weet wel zeker dat het overgrote deel van die honden meer worden voorzien in hun behoeftes dan de meeste huis tuin en keukenhonden waar 3x per dag een blokje mee om wordt gegaan en op zondag en lekkere extra lange wandeling in het bos :LOL:

Met die honden hoef je dan ook écht, écht geen medelijden te hebben hoor. Uitzonderingen daargelaten uiteraard :cool2:
Ik denk dan juist weer dat de honden waar echt mee gesport wordt en die nooit in losloopgebieden komen zwaar in de minderheid zijn. Schat dat de pitbullachtige zo'n beetje het meest mishandelde ras ter wereld is.
Alleen al in Amerika worden er DRIE MILJOEN per jaar afgemaakt in de asielen. Alleen pitbulls hè. Komt dat omdat ze van die verantwoordelijke bazen hebben die weten wat ze in handen hebben? Nee hoor. Die worden aangeschaft door mongolen met piemelissues en als het gaat knokken mag het opdonderen.
Oh, ik wist niet dat we het over Amerika hadden. Sorry :flower:

Anyweetjes. een pitbull dáár aanschaffen is bijna hetzelfde als hier mp opengooien om over een uur een pitbull te hebben. Al is de aanschaf van een ADBA pitbull ook in Amerika zelf een duurdere aangelegenheid. Maar vergeleken met hier, toch net wat makkelijker/beter betaalbaar om aan te schaffen. Daarbij, kun je de mentaliteit van een pitbull eigenaar daar (noch welke andere hondeneigenaar dan ook trouwens) totaal niet vergelijken met de Nederlandse hondeneigenaren waarover ik dacht dat we het over hadden :denken:

Trouwens, over die 3 mlj afgemaakte pitbulls gesproken. 4,5 mnd geleden zei je nog dat er 1 miljoen werden afgemaakt :denken:
Nanna schreef:In de USA worden jaarlijks een miljoen Pitbulls afgemaakt. Niet plaatsbaar.
Toen zei ik al dat die miljoen waar jij het toen over had (volgens mij) dan te vergelijken was met dat er hier jaarlijks 1000000 Pitbulls zouden worden afgemaakt, en volgens mij zitten we daar nog laaaaaaaaange niet aan. Ben niet zo'n rekenwonder hoor, dus kan er "naast" zitten :F:

Maar ben nu dan toch ook écht wel nieuwsgierig naar een degelijk bronnetje waarin die "aantallen" . Zowel die van krap 4,5 mnd geleden 1 mlj. alswel die 3 mlj pitbulls waar je het nu over hebt. En als je dan tóch bezig bent. Wees dan zo lief en kijk of je ook een linkje kunt vinden van het totaal aantal pitbulls in Amerika :J:

Toen kreeg ik daar geen antwoord op, misschien dan nu wel?
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Nicoline »

Laura84 schreef:
Nicoline schreef:
kooi schreef:Ik woon in Staffishville.
( plusminus 70% van de honden hier behoort tot de klapkaak-achtigen)
zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik een tokken-hondeneigenaar herken?
En hoe herken ik een 'eigenaar die zijn verantwoording neemt' ?
een verantwoorde eigenaar van wat voor (hond)agressieve hond dan ook houdt de hond netjes aangelijnd aan een stevige lijn (geen dun flexlijntje dus!) en gaat andere honden uit de weg ipv andersom. De meeste staff/pit eigenaren die ik ken, waaronder ikzelf, steken zelf even de straat over als er een andere hond aankomt en hebben een breakstick bij zich *mocht* er ondanks alle voorzorg toch iets gebeuren.
.
Je zegt zelf, mocht er iets gebeuren dat je dan toch een breakstick bij je hebt, dat is natuurlijk al geweldig dat je weet wat voor schade jouw hond aan kan richten maar mocht ik zo'n type honden hebben zou ik er een korf omheen gooien zodat ik niet in zo'n situatie kan komen dat ik een stick moet gebruiken.
ik heb er wel eens over nagedacht, maar ik vind een muilkorf toch net iets teveel. Dan zou het idd zielig worden want dan kan ze ook niet meer lekker buiten met een bal of stok spelen en veel honden vinden een muilkorf sowieso niet leuk. En mensen op straat die haar dan opeens eng vinden, niet goed kunnen hijgen, drinken... als ze aan de lijn alsnog een ongeleid projectiel zou zijn of bijv. ook mensagressief dan zou ik er nog een keer over nadenken, maar dat is ze niet. Moet er misschien ook bij zeggen dat ze bij mij nog nooit is losgekomen oid en ik die breakstick ook nog nooit heb hoeven gebruiken, als dat toch een keer moet zal het met 99,9% kans komen doordat een andere hond haar aanvalt. Een voordeel is dat veel staffs/pitjes over het algemeen erg baasgericht zijn en dus ook goed te trainen, wat de baasjes daarmee doen is een ander verhaal natuurlijk :-S
Tara schreef:
Nanna schreef:
smoekie schreef: Ah kom toch. Denk, nee weet wel zeker dat het overgrote deel van die honden meer worden voorzien in hun behoeftes dan de meeste huis tuin en keukenhonden waar 3x per dag een blokje mee om wordt gegaan en op zondag en lekkere extra lange wandeling in het bos :LOL:
Ik denk dan juist weer dat de honden waar echt mee gesport wordt en die nooit in losloopgebieden komen zwaar in de minderheid zijn.
Dat wil er bij mij ook niet zo in hoor.
jammer genoeg denk ik dat ook, en zolang rasverenigingen en mensen als Cesar Millan blijven ontkennen dat een vechthond een vechthond is (net als een jachthond een jachthond is, etc) zullen we voorlopig nog niet van het probleem af zijn :-/
smoekie
Zeer actief

Tara schreef:
Nanna schreef:
Ik denk dan juist weer dat de honden waar echt mee gesport wordt en die nooit in losloopgebieden komen zwaar in de minderheid zijn.
Dat wil er bij mij ook niet zo in hoor.

Ligt er dan ook maar net aan over "welke" je het hebt. Heb je het over "echte" Pitbulls ben ik daar vast van overtuigd. Schaar je alle debiele (hoe debiel gefukt ook) look a likes daaronder tja, dan hebben jullie ongetwijfeld gelijk, maar daar heb ik het dan ook niet over. Dat is de afdeling (Asiel) MP!

Nicoline schreef:jammer genoeg denk ik dat ook, en zolang rasverenigingen en mensen als Cesar Millan blijven ontkennen dat een vechthond een vechthond is (net als een jachthond een jachthond is, etc) zullen we voorlopig nog niet van het probleem af zijn :-/

Gelijk vraagje aan jou. Wat is een SBT XL mét stamboom? Een SBT mét stamboom ken ik wel. Maar "formaatje" XL (en L en XXL) ken ik alleen maar alszijnde
kruisingen waar een "leuke" naam aan is gegeven en waarvan menigeen (naar mijn mening) invalide zijn zónder stamboom!
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Weet je smoek dat zal me een zorg zijn voor mij is een klapkaakbeen klapkaak met of zonder boom... er is ook niemand die vraagt of de herder die uitvalt een boom heeft of een lookalike is.. dat is ook een mh of een dh net als de jr of de labrador.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
smoekie
Zeer actief

malinois schreef:Weet je smoek dat zal me een zorg zijn voor mij is een klapkaakbeen klapkaak met of zonder boom... er is ook niemand die vraagt of de herder die uitvalt een boom heeft of een lookalike is.. dat is ook een mh of een dh net als de jr of de labrador.

Dat kan en dat snap ik ook heel goed. Herders (met of zonder boom) staan van oudsher nu niet bepaald beschreven alszijnde "betrouwbaar". Niet ten opzichte van mensen, en niet ten opzichte van honden. Sterker nog, die staan eerder bekend alszijnde "onbetrouwbaar" waar jij het als "ervaringsdeskundige" ongetwijfeld niet mee eens zult zijn :wink:

Edit" Zelfde trouwens idem vwb de JR of Lab. Zijn gewoon teveel kruisingen. Ongeacht het ras. Iedereen pleurt maar van alles op elkaar en het zal ze jeuken wat er uit komt. Daar is MP een heel "mooi" voorbeeld van.

Daarbij. Een herder(mh/dh), JR, Lab heb ik hier op MP zó gevonden. Met en zonder stamboom. Prijs is het verschil. Probeer jij nu voor de grap maar eens een ADBA pitbull te vinden. Ik wens je veel succes :ok:
Nicoline
Zeer actief

smoekie schreef:
Nicoline schreef:jammer genoeg denk ik dat ook, en zolang rasverenigingen en mensen als Cesar Millan blijven ontkennen dat een vechthond een vechthond is (net als een jachthond een jachthond is, etc) zullen we voorlopig nog niet van het probleem af zijn :-/

Gelijk vraagje aan jou. Wat is een SBT XL mét stamboom? Een SBT mét stamboom ken ik wel. Maar "formaatje" XL (en L en XXL) ken ik alleen maar alszijnde
kruisingen waar een "leuke" naam aan is gegeven en waarvan menigeen (naar mijn mening) invalide zijn zónder stamboom!
Een SBT van zo'n 46 cm uit het asiel, die XL is een flauw grapje van mij omdat ze voor een SBT nogal groot is :wink: Met d'r bijna 12 jaar is ze denk ik wel van voor die tijd dat er allemaal hippe kruisingen ontstonden, zou ook best kunnen dat ze ooit een stamboom heeft gehad. Ik had totaal geen idee van haar achtergrond totdat iemand mij vroeg of ze bij die en die fokker (sorry, naam vergeten) vandaan kwam en zodoende zijn we aan de praat geraakt, en ben ik 99% zeker dat ze een atletisch type SBT is.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

smoekie schreef:
malinois schreef:Weet je smoek dat zal me een zorg zijn voor mij is een klapkaakbeen klapkaak met of zonder boom... er is ook niemand die vraagt of de herder die uitvalt een boom heeft of een lookalike is.. dat is ook een mh of een dh net als de jr of de labrador.

Dat kan en dat snap ik ook heel goed. Herders (met of zonder boom) staan van oudsher nu niet bepaald beschreven alszijnde "betrouwbaar". Niet ten opzichte van mensen, en niet ten opzichte van honden. Sterker nog, die staan eerder bekend alszijnde "onbetrouwbaar" waar jij het als "ervaringsdeskundige" ongetwijfeld niet mee eens zult zijn :wink:

Edit" Zelfde trouwens idem vwb de JR of Lab. Zijn gewoon teveel kruisingen. Ongeacht het ras. Iedereen pleurt maar van alles op elkaar en het zal ze jeuken wat er uit komt. Daar is MP een heel "mooi" voorbeeld van.

Daarbij. Een herder(mh/dh), JR, Lab heb ik hier op MP zó gevonden. Met en zonder stamboom. Prijs is het verschil. Probeer jij nu voor de grap maar eens een ADBA pitbull te vinden. Ik wens je veel succes :ok:

http://link.marktplaats.nl/m902733676" onclick="window.open(this.href);return false; :engel:

Ik denk moet eens kijken of er iets te vinden is geen idee of het een echte is :wink:
Afbeelding
Nicoline
Zeer actief

billy schreef:
smoekie schreef:

http://link.marktplaats.nl/m902733676" onclick="window.open(this.href);return false; :engel:

Ik denk moet eens kijken of er iets te vinden is geen idee of het een echte is :wink:
ja ze zullen er vast wel zijn, ook bij ons in het asiel komen ze heel soms langs :D maar het is maar een klein percentage in vergelijking met alle hippe kruisingen. En zo hebben we bijv. ook eens een peperdure samojeed in het asiel gehad, of een ruwharige hollandse herder
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Wat is ADBA?
Nicoline
Zeer actief

blondie schreef:Wat is ADBA?
American Dog Breeders Association
http://www.adbadog.com" onclick="window.open(this.href);return false;
malinois
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:

Maar je begrijpt niet waar ik heen wil en dat is elke keer met deze discussie. Als er een andere herder komt knokken met mijn honden heb ik geen breakstick nodig en eindigt mijn hond niet dood. Simpelweg om t feit dat al deze rassen nooit gefokt zijn op hondagressie en hondengevechten. Nooit. En DAT is nu waar t om gaat.
Ik ben t er idd niet mee eens dat herders bekend staan als onbetrouwbaar maar ik zie niet in wat dit met wel of geen stamboom te maken heeft. Dit is bij geen enkel ras belangrijk dus ook niet bij de klapkaken. Ze trekken vervelend volk aan en t is een dodelijk wapen dat is t punt. En dat papiertje maakt dus niet uit.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Naar mensen toe heb je een punt Smoekie. Ik ben het met je eens dat ook ik liever een echte pitbull tegen kom losgebroken of dolgedraaid dan een pitbull met daardoor Ambull, CC, dogo en weet ik wat om hem groot en indrukwekkend te maken. Want dan is er risico op manscherpte en bewakingsdrift. Dat is inderdaad in de echte pitbullen minder of niet aanwezig. Hoewel ik daar ook mijn vraagtekens bij hem omdat ik regelmatig op animalplanet in beslagnames heb bekeken van grote fokkerijen voor de echte knokkerij. Daar zaten toch wel wat manscherpe honden bij die je alleen met vangstok kon benaderen. Ook is er ooit flink gefokt met lijnen die wel manscherp waren.

Maar ik denk wel dat een echte pitbull zoals jij die beschrijft Smoekie, een stuk safer is naar mensen dan een kruising. Naar honden toe denk ik echter dat het geen zak uit maakt als de echte niet al erger zijn. Die zijn game bred en geselecteerd op het knokken. Een halve amstaff geef ik meer kans op sociaal gedrag dan een slanke echte pitbull. Wel denk ik inderdaad dat een losgebroken pitbull/amstaff/ambull hond sneller mensen aanvliegt. Die echte pitbulls rennen normaal gesproken rond met een propellerstaartje en een laag gedrukt kontje om met iedereen vriendjes te worden. Tot er iemand met een keffende poedel aan de overkant loopt. Dan is het klik en zoefff. Weg poedel. Daarin zie ik geen verschil. Daarin denk ik zelfs dat een kruising amstaff socialer kan zijn. Die zijn heel lang gefokt na magtesten en dus is er wel wat scherpte uit gefokt.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Volgens mij zijn die XXL pitbulls ook veel minder hondagressief. Ik heb wel eens mensen gezien die er een roedel van hadden. Fokken als gekken en teven allemaal samen in huis. Met een of twee reuen erbij. Dat hoef je bij die sportieve echte pitbulls zover mij bekend echt niet te proberen.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

S@ndr@ schreef:
Nanna schreef:

Met die honden hoef je dan ook écht, écht geen medelijden te hebben hoor. Uitzonderingen daargelaten uiteraard :cool2:
Ik denk dan juist weer dat de honden waar echt mee gesport wordt en die nooit in losloopgebieden komen zwaar in de minderheid zijn. Schat dat de pitbullachtige zo'n beetje het meest mishandelde ras ter wereld is.
Alleen al in Amerika worden er DRIE MILJOEN per jaar afgemaakt in de asielen. Alleen pitbulls hè. Komt dat omdat ze van die verantwoordelijke bazen hebben die weten wat ze in handen hebben? Nee hoor. Die worden aangeschaft door mongolen met piemelissues en als het gaat knokken mag het opdonderen.
Die mongolen zolas jij ze noemt die komen in het nieuws de rest die wel verantwoordelijk is die valt gewoon niet zo op - zoals gebruikelijk, dat wil niet zeggen dat ze niet bestaan
Maar áls er mongolen zijn die een hond willen om hun piemel issues te compenseren, dan nemen die een pittbull of stafford.
Dus dat soort honden treffen veel en veel vaker een klotehufter van een baas. Ik snap niet dat jij dit probleem niet onder ogen wilt zien. Het zijn vooral de honden zelf namelijk die daardoor gedupeerd zijn, maar het schijnt jou niet te raken. Hou je dan wel van die honden?

Ga eens op marktplaats kijken bij huisdieren en zoek onder `spoed`. Van de honden die er in voorkomen, zijn de meesten stafford. Die honden zijn eeuwig de klos.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

er zullen mensen zijn die denken dat ik dat ook heb, omdat ik een CC heb en gewoon graag in een huis woon met een molosser, ze denken maar raak, dus is hun inzicht niet t mijn :roll:
Maar áls er mongolen zijn die een hond willen om hun piemel issues te compenseren, dan nemen die een pittbull of stafford.
Dus dat soort honden treffen veel en veel vaker een klotehufter van een baas. Ik snap niet dat jij dit probleem niet onder ogen wilt zien. Het zijn vooral de honden zelf namelijk die daardoor gedupeerd zijn, maar het schijnt jou niet te raken. Hou je dan wel van die honden?

Ga eens op marktplaats kijken bij huisdieren en zoek onder `spoed`. Van de honden die er in voorkomen, zijn de meesten stafford. Die honden zijn eeuwig de klos.
sinds wanneer gaan mensen " die een pitt willen voor hun imago" , enige herseninhoud hebben - en waarom zou ik het probleem niet willen zien, tis alleen water naar de zee dragen , - haal de pitt weg en ze gaan naar de herder, of de ambull of weer een ander ras.
t heeft geen zin, dat soort mensen houdt zich niet aan de wet, weet ieder gaatje erin te vinden en doet wat hij zelf wil zonder enige verantwoordelijkheid te nemen. neemt niet weg dat er ook mensen zijn die niet zo zijn en die gewoon genieten van hun hond :U: mag het.
volgens mij is t probleem eerder dat jij dat niet wilt zien en dat alle goede maar onder de kwade moeten lijden :ugh:
S@ndr@
Zeer actief

Tara schreef:
S@ndr@ schreef:er zullen mensen zijn die denken dat ik dat ook heb, omdat ik een CC heb en gewoon graag in een huis woon met een molosser, ze denken maar raak, dus is hun inzicht niet t mijn :roll:
Waarom voel jij je ineens aangesproken eigenlijk? Het gaat toch helemaal niet over jou of mensen zoals jij?
Je lijkt Dinos wel. :o
Goh zeg heb je weer wat gevonden, was zomaar een algemens opmerking na de zoveelste over pik verlenging, en ja ook jij mag denken wat je wilt boeien :roll: . zo volgende ronden, toch knap altijd die vergelijkingen en ja :cheer: eureka ik heb weer iets :lees: jahoe, ik kan weer :19: :Q:
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef: haal de pitt weg en ze gaan naar de herder, of de ambull of weer een ander ras.
t heeft geen zin, dat soort mensen houdt zich niet aan de wet, weet ieder gaatje erin te vinden en doet wat hij zelf wil zonder enige verantwoordelijkheid te nemen. neemt niet weg dat er ook mensen zijn die niet zo zijn en die gewoon genieten van hun hond :U: mag het.
volgens mij is t probleem eerder dat jij dat niet wilt zien en dat alle goede maar onder de kwade moeten lijden :ugh:
Ik zie best dat er mensen zijn die wel verantwoordelijk met hun vechthond omgaan. Het zijn mij er alleen teveel die dat niet doen.
En onder dat soort lui heeft mijn honden te lijden want als Killa het in zijn kop haalt aan te vallen vertellen MIJN honden dat niet na. Dus van mij mogen er maatregelen komen hoor. Jammer voor de goeien, maar dat is met alles zo.
Mijn honden net zo goed hoor, , maar idd ik vind het heel jammer van de geien en dat mag best ook eens gezegd worden- en t is rete jammer dat alles wordt uitgeband omdat er mensen zijn die zich nergens wat van aantrekken .
S@ndr@
Zeer actief

Tara schreef:
S@ndr@ schreef:
Tara schreef:
S@ndr@ schreef:er zullen mensen zijn die denken dat ik dat ook heb, omdat ik een CC heb en gewoon graag in een huis woon met een molosser, ze denken maar raak, dus is hun inzicht niet t mijn :roll:
Waarom voel jij je ineens aangesproken eigenlijk? Het gaat toch helemaal niet over jou of mensen zoals jij?
Je lijkt Dinos wel. :o
Goh zeg heb je weer wat gevonden, was zomaar een algemens opmerking na de zoveelste over pik verlenging, en ja ook jij mag denken wat je wilt boeien :roll: . zo volgende ronden, toch knap altijd die vergelijkingen en ja :cheer: eureka ik heb weer iets :lees: jahoe, ik kan weer :19: :Q:
Gots, wat een lange tenen weer zeg. :ugh:
Ik heb helemaal niet "weer wat gevonden", maar ik begrijp gewoon niet waarom je je aangesproken voelt.
En die vergelijking ligt erg voor de hand hoor, dat jij hem niet ziet kan ik niet helpen.
ik begin een beetje allergisch te worden voor mensen die alle keren hun kop opsteken op t moment dat er even geprikt kan worden, en rare vergelijkingen trekken en daarme volledig off- topic gaan om maar eveen die prik uit te delen, ach jee- mijn probleem trek t je niet aan , ik kan t niet helpen :roll:
S@ndr@
Zeer actief

joh :roll: , zullen we dan nu weer even on topic,........... heel fijn
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

S@ndr@ schreef: sinds wanneer gaan mensen " die een pitt willen voor hun imago" , enige herseninhoud hebben - en waarom zou ik het probleem niet willen zien, tis alleen water naar de zee dragen , - haal de pitt weg en ze gaan naar de herder, of de ambull of weer een ander ras.
Ik geloof dat niet zo dat ze hun aandacht gaan verleggen. Herders hebben niet te bieden wat die mensen zoeken, bepaald imago. En dat is het enige dat telt. Dus het hoeft niet een ander ras te zijn. De ambull loopt overigens wél gevaar.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

iones schreef:
S@ndr@ schreef: sinds wanneer gaan mensen " die een pitt willen voor hun imago" , enige herseninhoud hebben - en waarom zou ik het probleem niet willen zien, tis alleen water naar de zee dragen , - haal de pitt weg en ze gaan naar de herder, of de ambull of weer een ander ras.
Ik geloof dat niet zo dat ze hun aandacht gaan verleggen. Herders hebben niet te bieden wat die mensen zoeken, bepaald imago. En dat is het enige dat telt. Dus het hoeft niet een ander ras te zijn. De ambull loopt overigens wél gevaar.
Vergis je niet Iones. In een donker verleden waren met name Deutsche Schäferhunde vanwege hun agressie de meest geschikte Kampfhunde om mensen "in het gareel" te houden. Maar ja, of de Tokken dat allemaal weten betwijfel ik als de Pitbullachtigen ausgeradiert zijn. In enkele Zwitsers kantons staan ze bekend als zeer gevaarlijk. Om ze te mogen houden dien je naast een bewijs van goed gedrag aan meerdere aanvullende eisen te voldoen. Ze scoren in Zwitserland ook het hoogst wat betreft bijtincidenten. Was dat hier ook niet voordat de Pitbullachtige het statussymbool bij uitstek voor de Tokken werd?
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Wolfsblut schreef: In een donker verleden waren met name Deutsche Schäferhunde vanwege hun agressie de meest geschikte Kampfhunde om mensen "in het gareel" te houden. Maar ja, of de Tokken dat allemaal weten betwijfel ik als de Pitbullachtigen ausgeradiert zijn. In enkele Zwitsers kantons staan ze bekend als zeer gevaarlijk. Om ze te mogen houden dien je naast een bewijs van goed gedrag aan meerdere aanvullende eisen te voldoen. Ze scoren in Zwitserland ook het hoogst wat betreft bijtincidenten. Was dat hier ook niet voordat de Pitbullachtige het statussymbool bij uitstek voor de Tokken werd?
Ausradiert bedoel je?
Geen moeilijke woorden gebruiken wanneer je niet weet hoe te spellen :mrgreen:
Bovendien is er een prima Nederlands woord voor datgene dat jij bedoelt: uitroeien...

edit: verbind geen conclusies aan mijn vertaling :wink:
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

En toch hè, toch. Hoewel ik ook dat liever niet zie (arme dieren) toch zie ik vele malen liever een stoere heddur of anderzijds stoer type hond in de handen van een tok, dan een pitbull (en soortelijk, boom of niet)
Ook zon andere hond kan agressief zijn. Kan gaatjes maken. Kan erg lelijk doen.
Maar ik hen helaas het verschil mogen meemaken tussen een "normaal" agressieve hond incl. vechten, en een aanvallende pitt/am staff die niet meer wou lossen.

Er is écht! verschil.

En ook andere agressieve honden zie ik niet graag. Maar voor de staffs/pitts ben ik echt bang. (als het om mijn hond gaat, voor mezelf en naar mensen ben ik er beduidend minder huiverig voor)

Nog vele malen liever: helemaal geen toks met honden.

Toks hier gedefinieerd als hond-onbenul, of hond-benul-maar-toch-lekker-stoer-als-killa-lelijk-doet. Of een combi, onbenul en stoer...
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik heb weinig last van de gemiddelde herderbaas en de gemiddelde pitbullbaas een mechelaar geven zal de problemen denk ik wel verminderen want de gemiddelde mechelse herder vreet geen andere honden hoor. Duitse nog minder. Kunnen best lastpakken zijn maar voor die je labrador gemold hebben trek je ze er wel vanaf hoor. Ik heb nog nooit een killerherder gezien. HHEEE, KAPPEN! ZIT! LOS! En ze stoppen. Zo niet dan hangen ze in elk geval niet als een imbeciele bowlingbal aan je hond. Dus van mijn part neemt iedereen met een pitbull morgen een mechelaar. De helft wil er zelf binnen de week vanaf vanwege de hoge inzet die ze eisen en de rest merkt dat ze prima op te voeden zijn.

Ik vind overstappen naar andere rassen de grootste kolder. Pitbull mensen stappen nooit over naar een herder maar dat terzijde.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dat vind ik ook altijd zo'n rare vergelijking... t zijn geen stoere rassen .. en ik haal liever een herder van mn hond dan een klapkaak met of zonder papier. Die eerste kan ik nog loskrijgen en is niet gelijk een doodvonnis.
En natuurlijk kan een herder bijten maar die zijn nooit gefokt om te knokken.
Afbeelding
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Ik kan me in beide kampen van deze discussie vinden.

Ik heb zelf een klapkaak-aanverwante hond (bull terrier ).
En als deze er niet meer is dan komt er geen nieuwe. Juist door de argumenten die in deze discussie genoemd worden.
Maar aangezien ik achteraf woon, met een bedrijf aan huis, voel ik me wel veilig met iets indrukwekkends achter het hek. Dat hoeft niet per se een stereotype tokkie-hond te zijn (de 2 zwarte labrador reuen van de buren zijn ook behoorlijk indrukwekkend als ze hun scheur opentrekken). Mijn bull is echt een waakhond van lik-me-vestje, maar dat zie je niet aan de buitenkant. De uitstraling, daar gaat het om. Maar er komt dus zeker weten geen malteser voor mijn bull in de plaats bijv. Ik zit te denken aan een wetterhoun voor in de toekomst, superlief karakter, maar voor de onwetende toch een "gevaarlijk" uiterlijk.

Verder heb ik met de bull ook getraind op een stafford hondenschool. Veel van de cursisten daar voldeden aan de uiterlijke kenmerken waar menig mens een blokje voor omloopt (trainingspakken, gouden ketting, kale kop, tattoos). Maar zij waren allen zeer serieus bezig met hun hond en die stonden ook goed onder appèl. Ik heb daar 2 jaar rondgelopen en 1 keer heb ik meegemaakt dat er 2 honden "in elkaar klapten". Die waren binnen 5 seconden weer uit elkaar door kordaat optreden van hun eigenaren. Geen gaatjes.
Dat heb ik 100x liever dan die o zo schattige herder/husky kruising van een vriendin van me die mijn hond eens het ziekenhuis ingebeten heeft. (dat was overigens niet de schuld van het ras/kruising, maar door totaal gebrek aan opvoeding van schattige fikkie).
Maar ja, dat zie je van de buitenkant niet hè? :ugh:

Al met al dus een veel te genuanceerde bijdrage van mijn kant :mrgreen:
Daar kan je op een forum ook niet zo veel mee.
Nicoline
Zeer actief

misschien niet per se herders, want boerboels, turkse herders, presa canario's, rottweilers en vooral cane corso's en ambulls zijn erg in trek bij bepaalde mensen :-/ Het is dweilen met de kraan open, stel dat je al deze rassen zou verbieden oid dan komt er vanzelf weer iets nieuws, zal altijd zo blijven zolang tokken bestaan.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”