Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kangal wordt wilder naar het einde van het dag toe

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Kangal wordt wilder naar het einde van het dag toe

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Kangal schreef:Ik had graag op mijn vragen meerdere antwoorden gewild. Ik zou het waarderen.
9 Weken? niet opgeven :wink:

Ten eerste worden alle honden (uitzonderingen daar gelaten) meer actief na 5 uur, vraag me niet waarom :U:

Ik zou ten eerste een hele goede hondenschool zoeken en misschien een (behaviourist) gedrags therapeut vinden, neem de tijd en zoek op het Internet en vraag je DA.
Ga zoeken naar mensen die al een X aantal jaren een Kangal hebben, misschien kunnen die je goede adviezen en adressen geven.

Verder veeeeeeeel geduld hebben. Ik zou aanraden een puppy ren te maken met veel speelgoed, een graaf kuil (autoband met wit zand), ideaal je kunt de pup daarin doen zonder dat het straf is.
Ik heb altijd een puppy ren gemaakt voor mijn pups, heerlijk. Als ik op m'n werk ben hoef ik me geen zorgen te maken wat het pupsel uitspookt. :lol1: Als hij te druk wordt of als je bezoek hebt, hup in de puppy ren met wat snoepjes en iedereen is blij :cheer:
Als hij in de ren zit en je komt thuis, negeer de pup, ga eerst naar binnen, kom dan terug, wacht tot de pup rustig is (best is gaan zitten) en doe de ren open zodat ze eruit kan.
Mijn pup zette ik altijd even (2 minuten) buiten alleen als ze een "bijt aanval" kreeg. Afgezonderd van de "roedel" is de grootste straf die een pup kan krijgen :cry: :cry: :cry:

Ik heb nu een 5 maanden oude Herder, die is nog steeds in de puppyren overdag. Als wij thuis zijn mag ze eruit. Geen enkel probleem voor haar ze is er helemaal aangewend.
Ik heb de laatste 13 jaar een Labrador en een Labrador mix gehad, de hele opvoeding en training ging "bijna vanzelf", nu de herder is hele andere koek :boos: :I: :cheer:

Succes er mee.
mosquito1980
Zeer actief

Yara schreef:
Kangal schreef:
Yara schreef:Er worden hele goede tips en adviezen gegeven maar daar doe je niks mee. Dus het heeft ook geen zin om hier vragen te stellen. Koop een goed boek over honden en besteed je tijd daaraan en meld je bij een hondenschool. Hier ga je niks verder komen omdat je niks met de juiste tips doet.
Ik heb je video bekeken die je op youtube hebt geplaatst, jou honden luisteren zeer goed. Ik ben blij dat ik wat informatie kan verzamelen door jou te contacteren
Dank je wel. Mijn honden luisteren inderdaad goed maar daar moet ik ook dagelijks aan werken. Het gaat zeker niet vanzelf. Maar ze lopen altijd los ook langs kuddes schapen en koeien en ze blijven keurig bij mij. Maar ik heb de jonkies ook wel mee gehad naar puppycursus en daar hebben we best veel van opgestoken. Waarom ben jij daar op tegen?
Ik ben het helemaal met Yara eens, zij heeft mechelaars dus een ton (of meer) ervaring met honden die een gedisciplineerde opvoeding moeten hebben :ok: . Geduld, consequent, en heel veel tijd insteken. Niets komt vanzelf.

Een ding vind ik heel belangrijk, ik zie dat sommigen aanbevelen om te slaan, een ander "een box" te geven.. Alsjeblieft NOOIT geweld gebruiken, je hond moet je niet eens aanraken als ze wat verkeerde doet, negeren is de beste straf. :pffff:
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

mosquito1980 schreef:
Yara schreef:
Kangal schreef:
Yara schreef:Er worden hele goede tips en adviezen gegeven maar daar doe je niks mee. Dus het heeft ook geen zin om hier vragen te stellen. Koop een goed boek over honden en besteed je tijd daaraan en meld je bij een hondenschool. Hier ga je niks verder komen omdat je niks met de juiste tips doet.
Ik heb je video bekeken die je op youtube hebt geplaatst, jou honden luisteren zeer goed. Ik ben blij dat ik wat informatie kan verzamelen door jou te contacteren
Dank je wel. Mijn honden luisteren inderdaad goed maar daar moet ik ook dagelijks aan werken. Het gaat zeker niet vanzelf. Maar ze lopen altijd los ook langs kuddes schapen en koeien en ze blijven keurig bij mij. Maar ik heb de jonkies ook wel mee gehad naar puppycursus en daar hebben we best veel van opgestoken. Waarom ben jij daar op tegen?
Ik ben het helemaal met Yara eens, zij heeft mechelaars dus een ton (of meer) ervaring met honden die een gedisciplineerde opvoeding moeten hebben :ok: :Q: . Geduld, consequent, en heel veel tijd insteken. Niets komt vanzelf.

Een ding vind ik heel belangrijk, ik zie dat sommigen aanbevelen om te slaan, een ander "een box" te geven.. Alsjeblieft NOOIT geweld gebruiken, je hond moet je niet eens aanraken als ze wat verkeerde doet, negeren is de beste straf. :pffff:
Ik zie nergens dit advies staan.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Kangal

Ongelezen bericht door Kangal »

Gollum schreef:
Ingrid48 schreef:als je mij jouw huisadres wil pb-en dan zal ik je met alle liefde een mooi boek van Klaas Wijnberg toesturen, daar heb ik heel veel goede tips uitgehaald.
Kangal, als je serieus bent over je hondje zou ik op dit aanbod ingaan en je eens goed gaan inlezen.
Heb ik ook gedaan :smile2:
Kangal

Yara schreef:
Kangal schreef:
Daar zijn mensen die 4 pitbulls thuis hebben en die ze kunnen opvoeden zonder een cursus te volgen dus waarom zou ik het niet kunnen met 1 kangal?
Kangal

Tara schreef:Zeg Kangal, wat betekent jouw hond voor jou? En wat beteken jij voor je hond?
Een pup grootbrengen doe je niet als een agressieve, dominante baas, dat doe je als een liefdevolle, strenge en rechtvaardige ouder.
Je hond doet niet wat jij wilt om je te pesten, maar omdat hij niet beter weet. Als jij hem niet uitlegt wat je van hem wilt gaat hij dat ook niet begrijpen en dat ga je er ook niet inslaan.
Dat een hond niet kan praten wil niet zeggen dat hij niets van je vraagt, want dat doet hij namelijk wel degelijk.
Aan jou de taak om te leren luisteren naar wat hij je duidelijk probeert te maken. Dat doe je niet door steeds vragen op een forum te stellen, maar door je te verdiepen in het wezen hond.
Ik geloof echt wel dat je het beste voorhebt met je hond, maar de manier waarop je bezig bent gaat gegarandeerd een gevaarlijke rothond opleveren. Dat moet je niet willen.
Mijn kangal betekent voor mij liefde, ik ben gek op hem en hij op mij als we elkaar 's morgens zien springt hij op mij :I:
En voor mijn hond beteken ik hetzelfde
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Jij wilt beweren dat je wel weet hoe je een hond moet opvoeden dan? Als je het zo goed weet, waarom kom je dan hier advies vragen?

Volgens mij is gewoon de enige reden dat je niet naar een cursus wilt, dat het geld kost.
Afbeelding
Kangal

Shiloh86 schreef:Jij wilt beweren dat je wel weet hoe je een hond moet opvoeden dan? Als je het zo goed weet, waarom kom je dan hier advies vragen?

Volgens mij is gewoon de enige reden dat je niet naar een cursus wilt, dat het geld kost.
Ik kom hier advies vragen omdat dit een website is waar mensen advies kunnen opvragen. Ik heb ook betere dingen te doen dan hier de troll uit te hangen. Voor de zoveelste keer ik ben serieus blo :boos:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Advies vragen, ja. Met kennis gevoerd worden die je met gemak elders kunt vinden (en bij een verantwoordelijke beslissing vooraf opgezocht en verwerkt was geweest), nee. Hier wordt toch echt wel uitgegaan van een stukje basiskennis van honden en zelfs die elementaire basis mis je nog compleet
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Leren hoe je een hond moet opvoeden doe je niet vanaf een forum. Zeker niet vanaf het niveau waar jij op zit. Daarom zeggen we ook allemaal, ga een cursus doen met die hond! Zoals je nu bezig bent heb je en vals kreng waar niks mee te bezeilen is voor hij een half jaar oud is. Maar dat wil je niet horen.

Geen idee of je ook maar enigsinds engels kunt, maar anders hier maar eens naar kijken:

Een mooie playlist waar stap voor stap wordt uitgelegd wat belangrijk is om je puppy te leren en hoe. Al vermoed ik dat je nog geen 3 seconde de tijd gaat nemen om te kijken.

Al geloof ik er nog steeds geen bal van. Misschien moet je eens een foto plaatsen van je hond.
Afbeelding
Kangal

Fotogravinnetje schreef:Advies vragen, ja. Met kennis gevoerd worden die je met gemak elders kunt vinden (en bij een verantwoordelijke beslissing vooraf opgezocht en verwerkt was geweest), nee. Hier wordt toch echt wel uitgegaan van een stukje basiskennis van honden en zelfs die elementaire basis mis je nog compleet
Ik vind dat jullie overdrijven over het voeden van een puppy/hond, jullie zijn zeker nog nooit naar kleine dorpjes geweest in Turkije waar de waterleiding nog niet eens normaal werkt en waar de mensen vuile modderwater drinken zonder internetverbinding en telefoonbereik. Hun honden/puppy's luisteren meer naar hun baas en zijn braver dan de honden/puppy's die worden opgevoed door de Nederlandse en Belgische gezinnen. Jullie probeer jullie hond zo luxe mogelijk te laten leven maar daar in Turkije slapen ze tussen de kippen koeien en ze zijn meer gedisciplineerd dan jullie honden. Jullie overdrijven het voeden van een hond :oohja:
Kangal

Shiloh86 schreef:Leren hoe je een hond moet opvoeden doe je niet vanaf een forum. Zeker niet vanaf het niveau waar jij op zit. Daarom zeggen we ook allemaal, ga een cursus doen met die hond! Zoals je nu bezig bent heb je en vals kreng waar niks mee te bezeilen is voor hij een half jaar oud is. Maar dat wil je niet horen.

Geen idee of je ook maar enigsinds engels kunt, maar anders hier maar eens naar kijken:

Een mooie playlist waar stap voor stap wordt uitgelegd wat belangrijk is om je puppy te leren en hoe. Al vermoed ik dat je nog geen 3 seconde de tijd gaat nemen om te kijken.

Al geloof ik er nog steeds geen bal van. Misschien moet je eens een foto plaatsen van je hond.
Jawel hoor ik kijk blo, ik versta engels niet zo goed en ik heb al eerder een foto geplaatst van mijn hond omdat jullie aan het zeuren waren of ik geen kangal had
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Kangal schreef:
Fotogravinnetje schreef:Advies vragen, ja. Met kennis gevoerd worden die je met gemak elders kunt vinden (en bij een verantwoordelijke beslissing vooraf opgezocht en verwerkt was geweest), nee. Hier wordt toch echt wel uitgegaan van een stukje basiskennis van honden en zelfs die elementaire basis mis je nog compleet
Ik vind dat jullie overdrijven over het voeden van een puppy/hond, jullie zijn zeker nog nooit naar kleine dorpjes geweest in Turkije waar de waterleiding nog niet eens normaal werkt en waar de mensen vuile modderwater drinken zonder internetverbinding en telefoonbereik. Hun honden/puppy's luisteren meer naar hun baas en zijn braver dan de honden/puppy's die worden opgevoed door de Nederlandse en Belgische gezinnen. Jullie probeer jullie hond zo luxe mogelijk te laten leven maar daar in Turkije slapen ze tussen de kippen koeien en ze zijn meer gedisciplineerd dan jullie honden. Jullie overdrijven het voeden van een hond :oohja:
Dat is een heel ander verhaal: het gaat er hier om dat je met je hond aan de riem - met daaraan een poepzakje geknoopt- door de mensen en honden massa moet kunnen laveren.
Kangal

korthaar schreef:
Kangal schreef:
Dat is een heel ander verhaal: het gaat er hier om dat je met je hond aan de riem - met daaraan een poepzakje geknoopt- door de mensen en honden massa moet kunnen laveren.
Neen dat is geen andere verhaal ter duidelijkheid omdat mensen hier denken dat onze toekomst zwart gaat uitzien
mosquito1980
Zeer actief

Kangal schreef:
Wat heeft dat Turkse dorpje nou te maken met de opvoeding van jouw hond?

Ik woon in Angola, hier zien de honden er ook geweldig gedisciplineerd uit maar ik ga toch ook niet mijn Herder opvoeden zoals de meesten het hier doen? B.v. Zij roepen hun hond komt hij niet dan krijgt hij in de meeste gevallen iets naar z'n hoofd, bijna alle honden hier lopen hard weg zo gauw je je bukt alsof je iets van de grond wil pakken. :schrik:
Kangal

mosquito1980 schreef:
Kangal schreef:
Wat heeft dat Turkse dorpje nou te maken met de opvoeding van jouw hond?

Ik woon in Angola, hier zien de honden er ook geweldig gedisciplineerd uit maar ik ga toch ook niet mijn Herder opvoeden zoals de meesten het hier doen? B.v. Zij roepen hun hond komt hij niet dan krijgt hij in de meeste gevallen iets naar z'n hoofd, bijna alle honden hier lopen hard weg zo gauw je je bukt alsof je iets van de grond wil pakken. :schrik:
Jij begrijpt de situatie niet, ik gaf dat als voorbeeld omdat mensen hier denken dat mijn hond een zwarte toekomst zou hebben als ik hem zoals nu ga opvoeden
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Kangal schreef:omdat mensen hier denken dat mijn hond een zwarte toekomst zou hebben als ik hem zoals nu ga opvoeden
Heeft 'ie ook :schrik:
Afbeelding
Kangal

Hilde schreef:
Kangal schreef:omdat mensen hier denken dat mijn hond een zwarte toekomst zou hebben als ik hem zoals nu ga opvoeden
Heeft 'ie ook :schrik:
Dat DENK jij maar dat is niet zo hij is dol gelukkig met mij en ik met hem. :oohja: :lekkerpuh:
&nicole
Zeer actief

Ongelezen bericht door &nicole »

Kangal schreef: Dat DENK jij maar dat is niet zo hij is dol gelukkig met mij en ik met hem. :oohja: :lekkerpuh:
Nah prima toch? Dan snap ik precies niet wat je probleem is.
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Mirri schreef:Waarom heb je voor een Kangal gekozen? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Ik zou graag antwoord willen hebben op deze vraag.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Kangal schreef:Ik vind dat jullie overdrijven over het voeden van een puppy/hond, jullie zijn zeker nog nooit naar kleine dorpjes geweest in Turkije waar de waterleiding nog niet eens normaal werkt en waar de mensen vuile modderwater drinken zonder internetverbinding en telefoonbereik. Hun honden/puppy's luisteren meer naar hun baas en zijn braver dan de honden/puppy's die worden opgevoed door de Nederlandse en Belgische gezinnen. Jullie probeer jullie hond zo luxe mogelijk te laten leven maar daar in Turkije slapen ze tussen de kippen koeien en ze zijn meer gedisciplineerd dan jullie honden. Jullie overdrijven het voeden van een hond :oohja:
Ik wel, mijn vader komt uit zo'n klein Turks dorpje. Neem je me nu serieuzer of moeten we in het Turks doorgaan?

Daarbij zitten honden in Turkije niet in de kelder, ze worden flink geschopt en geslagen en als ze mazzel hebben krijgen ze af en toe wat resten. Als je dat een betere opvoeding vind snap ik niet zo goed wat je hier doet.
Kangal

Mirri schreef:
Mirri schreef:Waarom heb je voor een Kangal gekozen? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Kangal omdat het een Turkse hond is natuurlijk en omdat ze groot worden en omdat ik een sympathie heb voor honden die groot worden. Dit werd al eerder gevraagd in mijn eerdere topic.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Kangal schreef:
Marion. schreef:Heel normaal puppengedrag

Zo is mijn puppy inderdaad :D
En zo zijn dus heel veel puppen. Ze zijn niet met een riempje om de hals geboren, en ze snappen gewoon nog niet wat jij wil. Dat filmpje is gemaakt tijdens het eerste wandelingetje. Dan geef je dus geen boxen voor de kop (blo!) maar je tilt pup op. In dit geval is het middenstukje van het filmpje aan het einde van de straat om de hoek. Daar heb ik haar weer op de grond gezet, maar dat wilde ze ook nog niet echt. Dus weer opgetild, en met huis en hun eigen geursporen in zicht en neusje op de grond gezet en toen stapte ze heel parmantig zelf aan het lijntje mee.

Pupjes betekent geduld hebben en ze alles aanleren wat jij graag wil. Als jij graag tussen 5 en 6 uur in de middag rust wil, dan zorg je dus dat puppenkind daarvoor zijn energie kwijt heeft kunnen raken en dat hij tussen 5 en 6 dan gaat slapen.
Mirri
Zeer actief

Kangal schreef:
Mirri schreef:
Kangal omdat het een Turkse hond is natuurlijk en omdat ze groot worden en omdat ik een sympathie heb voor honden die groot worden. Dit werd al eerder gevraagd in mijn eerdere topic.
Dank je. Heb je ook voor dat he deze hond kocht gelezen over dit Ras?
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Je hebt mijn filmpje gezien Kangal. En dat was gewoon een sullig retrievertje, die een lijntje om haar hals kreeg. Maar aangezien dit de vierde pup was, wist ik dat dit zou gebeuren en wilde ik het graag op film.

Dit is gewoon de reactie van puppen! Je hond is niet boos, al grijpt het woest brullend je slof. Het is een baby, die nog niet weet wat er van hem verwacht wordt :jank:
Kangal

Mirri schreef:
Kangal schreef:
Mirri schreef:
Neen nooit gedaan
Kangal

Marion. schreef:Je hebt mijn filmpje gezien Kangal. En dat was gewoon een sullig retrievertje, die een lijntje om haar hals kreeg. Maar aangezien dit de vierde pup was, wist ik dat dit zou gebeuren en wilde ik het graag op film.

Dit is gewoon de reactie van puppen! Je hond is niet boos, al grijpt het woest brullend je slof. Het is een baby, die nog niet weet wat er van hem verwacht wordt :jank:
Dat toch goed nu voel ik me terug goed en kan ik goed gaan slapen
Mirri
Zeer actief

Kangal schreef:
Mirri schreef:
Kangal schreef:
Mirri schreef: Ik zou graag antwoord willen hebben op deze vraag.
Neen nooit gedaan
Dan had je kunnen lezen dat ze twee uur wandelen per dag nodig hebben en de normale uitlaat ronde een half uur.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Nouja hoe dan ook. Zolang je hier aan het ouwehoeren bent kan je die hond tenminste niet lastigvallen met je flauwe gepest. Laat dat beest toch en lees eens een boekje over het opvoeden van honden. DIT bijvoorbeeld.
Het is toch veel leuker om een beetje te weten waarover je praat in plaats van dit onnozele gezwets de hele tijd?
Want hoe je kelder eruit ziet of hoe groot je televisie is interesseert niemand iets.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

DaniBanani schreef:Ik vind het eigenlijk wel geruststellend, die hemeltergende domheid.

Óf iemand zit vreselijk lol vanachter zijn pc'tje te hebben, gniffelend om zijn eigen hilariteit en doltevreden met zijn grap. Óf Kangal is werkelijk zo naïef en zelfoverschattend, en in dat geval belandt de hond snel genoeg in een asiel. Misschien met Kangal in het ziekenhuis ernaast, maar daar heb ik geen last van. En buurtbewoners zien snel genoeg dat ze ver om moeten lopen. Het probleem lost zichzelf wel op. Omdat de grap niet leuk meer is of omdat de hond uit beeld verdwijnt.
Dat dacht ik dus ook, als dit waar is, lost het zich vanzelf op. Ook in België worden honden in beslag genomen indien nodig.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”