9 Weken? niet opgevenKangal schreef:Ik had graag op mijn vragen meerdere antwoorden gewild. Ik zou het waarderen.
Ten eerste worden alle honden (uitzonderingen daar gelaten) meer actief na 5 uur, vraag me niet waarom
Ik zou ten eerste een hele goede hondenschool zoeken en misschien een (behaviourist) gedrags therapeut vinden, neem de tijd en zoek op het Internet en vraag je DA.
Ga zoeken naar mensen die al een X aantal jaren een Kangal hebben, misschien kunnen die je goede adviezen en adressen geven.
Verder veeeeeeeel geduld hebben. Ik zou aanraden een puppy ren te maken met veel speelgoed, een graaf kuil (autoband met wit zand), ideaal je kunt de pup daarin doen zonder dat het straf is.
Ik heb altijd een puppy ren gemaakt voor mijn pups, heerlijk. Als ik op m'n werk ben hoef ik me geen zorgen te maken wat het pupsel uitspookt.
Als hij in de ren zit en je komt thuis, negeer de pup, ga eerst naar binnen, kom dan terug, wacht tot de pup rustig is (best is gaan zitten) en doe de ren open zodat ze eruit kan.
Mijn pup zette ik altijd even (2 minuten) buiten alleen als ze een "bijt aanval" kreeg. Afgezonderd van de "roedel" is de grootste straf die een pup kan krijgen
Ik heb nu een 5 maanden oude Herder, die is nog steeds in de puppyren overdag. Als wij thuis zijn mag ze eruit. Geen enkel probleem voor haar ze is er helemaal aangewend.
Ik heb de laatste 13 jaar een Labrador en een Labrador mix gehad, de hele opvoeding en training ging "bijna vanzelf", nu de herder is hele andere koek
Succes er mee.