Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Niet komen als je roept

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Niet komen als je roept

Ongelezen bericht door sbientje »

even voor de duidelijkheid, want daar lijkt in dit soort topics dan altijd weer naar gedacht te worden: Het is niet zo dat mijn honden nooit komen. Het commando kennen ze prima, als ik twijfel of ze veilig los kunnen (Pom vooral) dan houd ik ze aan de lijn. Ze komen in de meeste gevallen direct als ik roep of fluit, en soms moet ik ze even waarschuwen. Ze luisteren niet 100%, dat geef ik gerust toe, maar het is zeker neit zo dat ze maar een eind weglopen en ik ze binnen moet lasso-en ofzo. Ze zijn over het algemeen ook niet verder dan 20 meter van me vandaan en dat doen ze uit zichzelf zo. Ze lopen dus neit weg ofzo

Maar soms is er zo'n moment dat je ziet dat ze een interessant geurtje (meestal stront hier) opvangen en een bocht maken voor de bosjes. Dan wil ik ze dus terugroepen en dat moment werkt dat dan niet. En dan weet ik niet wat ik moet doen. En dan vind ik 'zorgen dat je leuker bent' een beetje een onnuttige tip, want ik vind mezelf al heel veel leuker dan een drol ;)

ben blij dat anderen dit overigens ook herkennen, het lijkt soms een beetje een taboe op het forum als je honden niet perfect onder appel staan..
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

lucie schreef:
Paisley schreef:
sbientje schreef:Geen acuut probleem hier hoor, maar ik vraag me dit al een tijd af.
Opzich vind ik dat zelf wel een accuut probleem als het mijn hond is ;) Ik denk dat het ook niet op te lossen is als je het niet als een probleem ziet, want dan verwaait je hier commando en je hond onthoud dat voor de volgende situatie.
Mijn honden moeten komen als ik roep en afhankelijk van de reden dat ze niet komen, heb ik daar een aanpak op. Met Mayke heb ik veel moeite gehad met hierkomen en ik moet bij haar echt op mijn strepen blijven staan. Het gaat nu heel goed, maar als ik commando's laat verwaaien, dan gaat het gauw weer mis, weet ik zeker.
.
Helemaal mee eens, maar hoe kun je streng zijn als je hond op afstand is. Ja, als ze met dr kop in een hol zit, kun je ernaar toe en dr op dr flikker geven. Maar die van mij verdwijnt gewoon binnen een seconde volledig. Van enige represaille is dan geen sprake meer natuurlijk.
Wat ik wel doe is, als Kailen dan op een gegeven moment op komt draven, er voor zorgen dat ie ook echt naar MIJ toekomt. Zodanig dat ik hem kan pakken. Niet om hem dat vast te maken, maar juist om hem duidelijk te maken dat hierkomen op commando geen straf is.
Alleen hoe maak ik nu duidelijk dat wegblijven niet getolereerd wordt?
Dan ben ik dus kwaad. Ook al ze terug komt. Je leest vaak dat je toch moet belonen als ze uit eindelijk komen, maar ik ervaar met Mayke dat dat bij haar ècht niet werkt. (bij Kiwi wel, die zit zo anders in elkaar) Tuurlijk is het in de aanleer fase bij pups en onzekere honden goed om toch te belonen als ze uit eindelijk komen. Maar een hond die volwassen is en waar intensief mee getraind is, die weet precies wat je van m wil en kiest er heel bewust voor om je commando niet of veel te laat op te volgen. Dan mag ie dat van mij horen ook ;)
Als Mayke niet op commando's reageert, ben ik dus kwaad en zitten er consequenties aan, als ze dan terug komt. Ze weet dondersgoed want ze hoort aan mijn roepen al dat t menens is en als ze dan komt, dan moet ze volgen en laat haar daarna ook minder afdwalen.

Zorgen dat ikzelf leuker ben, dat werkt bij Mayke dus nooit. Want ik ben nooit leuker dan het opjagen van een kat of haas. Toch kan ik haar nu uit 'volle vlucht' terug roepen.
Ze weet dat ik heel erg NIET leuk wordt als ze belangrijke commando's negeert. En een boze baas, dat heeft ze er niet voor over.
Laatst gewijzigd door Paisley op 26 dec 2015 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

sbientje schreef:En dan weet ik niet wat ik moet doen. En dan vind ik 'zorgen dat je leuker bent' een beetje een onnuttige tip, want ik vind mezelf al heel veel leuker dan een drol ;)

:LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

renee-uk schreef: verschil van opvatting dan denk ik.

ik ben met vixen ook een beetje aan het uitproberen hoe het allemaal loopt als ze los is zonder bal in het spel.
zij gaat uit zichzelf al niet uit zicht, houdt contact, oogcontact op afstand en ze komt wel langsgestoven ook, waarbij ze soms wel en soms niet mijn hand aantikt.
als ze dat doet (lichamelijk contact maken of langsstuiven) zeg ik even wat tegen haar, iets van 'hoi wijffie, was je daar weer' en dan rent ze weer verder.
valt niet echt onder belonen maar wel onder contact.
het is in mijn ogen een soort van shapen en het maakt me dan niet uit wie dat contact bevestigt, zo lang het maar bevestigd wordt.

maar ik kan dit allemaal vrij relaxt oefenen omdat ze zo vreselijk balgek is en ik weet dat ze, in geval van nood, binnen een tel naast me staat als ik die bal uit mijn zak trek.
Verschilt ook per hond denk ik. Bij Coda zou ik het ook doen zoals jij beschrijft, maar die ontwijkt ook niet echt het contact. Die heeft dat wel onder de knie, dat ze in die situaties contact met me kan maken. Ik lees uit het verhaal van Shiloh meer het gedrag dat Nilo kan vertonen, en dat is eigenlijk gewoon geen contact maken. Dat zou ik dus op geen enkele manier belonen maar eerst echt contact eisen. En dat vervolgens belonen, maar dit al belonen zou te makkelijk zijn vind ik. En dan kom je ook niet bij het gedrag wat je graag wil denk ik, want die hond vindt het wel prima zo.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Maeve schreef:

ik ben met vixen ook een beetje aan het uitproberen hoe het allemaal loopt als ze los is zonder bal in het spel.
zij gaat uit zichzelf al niet uit zicht, houdt contact, oogcontact op afstand en ze komt wel langsgestoven ook, waarbij ze soms wel en soms niet mijn hand aantikt.
als ze dat doet (lichamelijk contact maken of langsstuiven) zeg ik even wat tegen haar, iets van 'hoi wijffie, was je daar weer' en dan rent ze weer verder.
het is in mijn ogen een soort van shapen en het maakt me dan niet uit wie dat contact bevestigt, zo lang het maar bevestigd wordt.

maar ik kan dit allemaal vrij relaxt oefenen omdat ze zo vreselijk balgek is en ik weet dat ze, in geval van nood, binnen een tel naast me staat als ik die bal uit mijn zak trek.
Verschilt ook per hond denk ik. Bij Coda zou ik het ook doen zoals jij beschrijft, maar die ontwijkt ook niet echt het contact. Die heeft dat wel onder de knie, dat ze in die situaties contact met me kan maken. Ik lees uit het verhaal van Shiloh meer het gedrag dat Nilo kan vertonen, en dat is eigenlijk gewoon geen contact maken. Dat zou ik dus op geen enkele manier belonen maar eerst echt contact eisen. En dat vervolgens belonen, maar dit al belonen zou te makkelijk zijn vind ik. En dan kom je ook niet bij het gedrag wat je graag wil denk ik, want die hond vindt het wel prima zo.
hij komt wel langsgestoven toch.
dat erkennen, of bevestigen net hoe je het wil noemen, valt voor mij onder shapen.
je zult ergens moeten beginnen en verwachten dat een hond, zonder dat ik daarbij help, weet wat ik nou eigenlijk wil vind ik dan weer veel te hoog gegrepen.
als ik iets aanleer leg ik de lat nooit zo hoog, dan kan later altijd nog.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
Maeve schreef:

dat erkennen, of bevestigen net hoe je het wil noemen, valt voor mij onder shapen.
je zult ergens moeten beginnen en verwachten dat een hond, zonder dat ik daarbij help, weet wat ik nou eigenlijk wil vind ik dan weer veel te hoog gegrepen.
Mijn ervaring is dat dat voorbij stuiven wel bewust met zo'n snelheid is dat er geen contact gemaakt hoeft te worden. Anders is hij ook wel in staat om even te gaan zitten en z'n beloning in ontvangst te nemen. Maar daar hebben ze dan de rust niet voor.
Je hoeft de lat ook niet hoog te leggen door de manier die ik in het begin uit leg. Door het gebruik van die jackpot maak je de afweging voor de hond veel makkelijker en dit oefen en bevestig je in een prikkelarme omgeving. Daarna pas je het toe in drukkere situaties en kun je als het goed is meteen belonen voor het eindresultaat :ok:
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Shiloh86 schreef:
Tineke schreef:Als het commando genegeerd wordt dan bulderen we echt HIERKOMEN en dat is voor onze honden dan echt het sein dat het menens is.
Maar om te voelen dat het menens is, zou je toch een keer iets gedaan moeten hebben waardoor hij ook weet dat het menens is. Ik zit er ook een beetje mee te worstelen, nu zijn dat nu ook zijn puberoren, maar als aan het streng en vervolgens alsnog niet luisteren geen consequentie zit, dan sta je op een gegeven moment toch ook te bulderen zonder dat het zin heeft?

Ik heb ook nog niet de heilige graal gevonden. Ik pak wel door, ik laat hem er niet mee wegkomen dat hij me echt negeert. Maar dat betekend soms wel dat ik 5 minuten sta te wachten en/of 10 keer sta te roepen voordat hij komt. Blijf dan wel geduldig, boos worden heeft geen zin. Ik heb ook de hoop dat naarmate hij ouder wordt die oren beter gaan werken als ik er maar op blijf oefenen.

Ik moet sowieso wel oefenen op meer contact tijdens de wandeling, vooral als er andere honden bij zijn.
Na een keer heeft hij je prima gehoord, tien keer roepen wil alleen maar zeggen dat het niet serieus is. Ik loop gewoon weg en dan staat ze eerst heel dom te kijken maar vervolgens weet ze niet hoe snel ze moet komen, ik roep zelden en als ik roep maar een keer en die ene keer roepen betekend dat ik het heel serieus neem !
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Als ik dan weg loop komt hij echt niet alsnog hoor. Als ik het dan laat gaan is het ook niet serieus en trekt hij verder alsnog zijn eigen plan. Overigens is het ook bij mij echt niet zo dat hij nooit komt. Hij is gewoon een 8 maanden oude puber die ontzettend de grenzen aan het opzoeken is. En eigenlijk doet hij het echt zo slecht nog niet. Maar soms zitten er gewoon bananen in die oren en krijg ik de dikke vinger. Dan roep ik liever nog een keer extra, dan dat ik het laat gaan.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Shiloh86 schreef:Als ik dan weg loop komt hij echt niet alsnog hoor. Als ik het dan laat gaan is het ook niet serieus en trekt hij verder alsnog zijn eigen plan. Overigens is het ook bij mij echt niet zo dat hij nooit komt. Hij is gewoon een 8 maanden oude puber die ontzettend de grenzen aan het opzoeken is. En eigenlijk doet hij het echt zo slecht nog niet. Maar soms zitten er gewoon bananen in die oren en krijg ik de dikke vinger. Dan roep ik liever nog een keer extra, dan dat ik het laat gaan.
En nog beter kan je dan in plaats van nogmaals roepen gewoon actie ondernemen. Hem ophalen dus. Dan weet hij dat commando's ook echt commando's zijn en niet vrijblijvend :ok:
Shiloh86
Zeer actief

Heeft geen zin Maeve. Voor ik bij hem ben heeft hij het al op een lopen gezet, dan rent hij dus gewoon voor me weg. Tot nu toe bereik ik met blijven oefenen en geduld nog het meeste. Ik denk eigenlijk vooral dat ik er meer op moet oefenen, vooral ook als we alleen lopen en een jackpot voor hem vinden die nog groter is. Ik heb er de laatste tijd gewoon te weinig op getraind ook.
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 26 dec 2015 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Truus komt heel goed als er niets is, is er afleiding werkt het commando TERRUUUS HIEER en dat moet worden Truus hier :mrgreen:
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Als ik merk dat het commando hierkomen wat ondermijnd dreigt te raken roep ik minder. En altijd op momenten dat het niet moeilijk is om te luisteren. Zodat ik ze er aan kan herinneren dat hierkomen altijd leuk is.

Als ik wil dat de hond dan uit een wat moeilijkere situatie hierkomt roep ik niet, om niet het commando te ondermijnen, maar ik loop de andere kant op. Want ze houden me echt wel in de gaten. En ik beloon dan wanneer ze uit zichzelf naar me toe komen. Wat vrijwel altijd zo is als ik de andere kant op loop. Want ik wil die strijd niet aan gaan, waardoor ze gaan merken dat ze me kunnen negeren bij roepen. Want dat kunnen ze als ze dat zouden willen en daar ga ik ze niet attent op maken.

Verder beloon ik altijd als ze uit zichzelf naar me toekomen, door een koekje, een aai, een stembeloning of even gek doen en ze een beetje opjutten. Ik laat ze altijd merken dat ik op zo'n moment heel blij met ze ben. Dat gaat vanzelf omdat ik dat ook echt ben op zo'n moment. Shira krijgt gewoon altijd een kwart frolicje en een hele blije baas als ze bij me komt, en die gaat nu al uit zichzelf voordurend, nog net niet met een driedubbele flikflak, op haar allerknapst (en dan ook met zo'n kop er bij)voor me zitten terwijl ik loop, zodat ik steeds bijna over haar struikel. Dus de bedoeling begrijpt ze maar we moeten het nog even wat stroomlijnen :LOL:
Laatst gewijzigd door Jackira op 26 dec 2015 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Shiloh86 schreef:Heeft geen zin Maeve. Voor ik bij hem ben heeft hij het al op een lopen gezet, dan rent hij dus gewoon voor me weg. Tot nu toe bereik ik met blijven oefenen en geduld nog het meeste. Ik denk eigenlijk vooral dat ik er meer op moet oefenen, vooral ook als we alleen lopen en een jackpot voor hem vinden die nog groter is. Ik heb er de laatste tijd gewoon te weinig op getraind ook.
Hm ja, die herhaling is zeker in deze leeftijd heel belangrijk. Weet ik uit ervaring :mrgreen: Maar pas op dat je niet te vaak roept zonder resultaat, daarmee is het de hele lading van het commando weg. Denkt hij straks "oh, ze zal nog wel een keer of 10 roepen" :wink:
Shiloh86
Zeer actief

Daar moet ik inderdaad wel voor uitkijken.... Maar ja, je moet wat... Het laten gaan als hij besluit niet direct te komen is ook geen optie. Het is ook meer zijn naam herhalen (op waarschuwende toon), "hey" "heel rap" dat soort dingen, dan dat ik het woord hier zelf steeds herhaal, dat probeer ik heel bewust niet te doen. Merkt vandaag trouwens ook wel dat het beter ging, naarmate ik het vaker vroeg en hij an zijn beloning gewoon weer lekker verder mocht rauzen. Kortom blijven oefenen. En misschien dus inderdaad opzoek naar een soort extreme jackpot die hij echt alleen maar krijgt als hij het commando snel opvolgt.
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Bij Shibby heb ik 1,2,3 aangeleerd.
Bij 3 kom ik je ophalen en heb je een probleem.
Dat tellen gebruik ik ook alleen bij loopse teven lik plasjes en aanverwante zaken. Voor de rest komt Shib namelijk altijd als ik roep.
Werkt prima, want ik ben al jaren niet meer tot de 3 gekomen :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Dexter heeft vanaf dat hij 9 maanden was regelmatig aan een lange lijn "los"gelopen want hij beschouwde het hierkomen als optioneel. Ook heb ik een fluitje aangeleerd in combinatie met een jackpotbeloning.

Inmiddels loopt hij bijna altijd los en komt hij zo goed als altijd (hij komt eigenlijk áltijd maar het blijft een jonge hond dus ik hou een slag om de arm). Ook ongevraagd komt hij even tussendoor een aai halen of hebben we oogcontact. :I:

Elke wandeling is anders, soms gaat er een balletje mee, soms wordt dat balletje ineens verstopt door mij, soms gooi ik snoepjes in het hoge gras, soms regent het snoepjes etc
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

sbientje schreef:even voor de duidelijkheid, want daar lijkt in dit soort topics dan altijd weer naar gedacht te worden: Het is niet zo dat mijn honden nooit komen. Het commando kennen ze prima, als ik twijfel of ze veilig los kunnen (Pom vooral) dan houd ik ze aan de lijn. Ze komen in de meeste gevallen direct als ik roep of fluit, en soms moet ik ze even waarschuwen. Ze luisteren niet 100%, dat geef ik gerust toe, maar het is zeker neit zo dat ze maar een eind weglopen en ik ze binnen moet lasso-en ofzo. Ze zijn over het algemeen ook niet verder dan 20 meter van me vandaan en dat doen ze uit zichzelf zo. Ze lopen dus neit weg ofzo

Maar soms is er zo'n moment dat je ziet dat ze een interessant geurtje (meestal stront hier) opvangen en een bocht maken voor de bosjes. Dan wil ik ze dus terugroepen en dat moment werkt dat dan niet. En dan weet ik niet wat ik moet doen. En dan vind ik 'zorgen dat je leuker bent' een beetje een onnuttige tip, want ik vind mezelf al heel veel leuker dan een drol ;)

ben blij dat anderen dit overigens ook herkennen, het lijkt soms een beetje een taboe op het forum als je honden niet perfect onder appel staan..

haha hier luisteren ze ook echt geen 100% hoor :mrgreen:
Vooral Mika heeft er een handje van om haar eigen gang te gaan, ze gaat ook best ver van me af en als ze het in haar kop heeft dat ze midden op het veld moet gaan staan krijsen naar iedereen krijg je dat er niet zomaar uit. Ik haal haar dan op en lijn haar een stukje aan. Wanneer er dan wat minder prikkels zijn mag ze weer los. Gol blijft altijd wel bij me in de buurt maar als ze in haar kop heeft dat ze in de stront wil rollen weet ze niet meer wat 'hier' betekent.
Eigenlijk luistert Rani het beste terwijl die het minste kent. Ze kent haar naam en ze kan zitten :F:
Als ik Rani roep komt ze vol overgave naar me toe rennen :love:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

*Wolf* schreef:Ik ga in januari met de Spanjaard ABC-training doen, ik hoop dat daar meer inzicht aanwezig is mbt buitenlandse k*t-kruisingen :I: dan de grote hoop aan NL hondentrainers in huis hebben.

Is inchecken trouwens het nieuwe modewoord voor hierkomen?
Ben benieuwd hoe je dat gaat vinden.
Ga je er over vertellen?

Bij welke school ga je trainen?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

sbientje schreef:even voor de duidelijkheid, want daar lijkt in dit soort topics dan altijd weer naar gedacht te worden: Het is niet zo dat mijn honden nooit komen. Het commando kennen ze prima, als ik twijfel of ze veilig los kunnen (Pom vooral) dan houd ik ze aan de lijn. Ze komen in de meeste gevallen direct als ik roep of fluit, en soms moet ik ze even waarschuwen. Ze luisteren niet 100%, dat geef ik gerust toe, maar het is zeker neit zo dat ze maar een eind weglopen en ik ze binnen moet lasso-en ofzo. Ze zijn over het algemeen ook niet verder dan 20 meter van me vandaan en dat doen ze uit zichzelf zo. Ze lopen dus neit weg ofzo

Toen ik vanmorgen met Alex en Vusi liep zat ik hier toevallig ook aan te denken, van alle forum leden zijn er volgens mij ook best wel een aantal die never nooit hun hond los laten lopen omdat ze niet geleerd hebben te luisteren. :19:
Je ziet altijd wel geweldige foto's van spelende loslopende honden, waar ik enorm van geniet, maar het zijn over het algemeen wel dezelfde honden. :wink:
Ik vind het af en toe best een uitdaging om bijna 10 maanden oude Vusi los te laten, de laatste 10 jaar had ik 2 "perfecte" honden, dan denk ik weer relax toch gewoon geef dat beest een kans. Ze loopt niet weg en vliegt achter ons aan als we doorlopen. :lol1:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Maeve schreef:
renee-uk schreef:
Maeve schreef:

Mijn ervaring is dat dat voorbij stuiven wel bewust met zo'n snelheid is dat er geen contact gemaakt hoeft te worden. Anders is hij ook wel in staat om even te gaan zitten en z'n beloning in ontvangst te nemen. Maar daar hebben ze dan de rust niet voor.
Je hoeft de lat ook niet hoog te leggen door de manier die ik in het begin uit leg. Door het gebruik van die jackpot maak je de afweging voor de hond veel makkelijker en dit oefen en bevestig je in een prikkelarme omgeving. Daarna pas je het toe in drukkere situaties en kun je als het goed is meteen belonen voor het eindresultaat :ok:
ja dat kan allemaal, maar daar ging mijn reactie, waarop voortgeborduurd werd, niet over.
in de aanleerfase een hond aanlijnen die zelf terugkomt vind ik (ik dus) een absolute no go.
de honden die ik heb en gehad heb zouden direct de conclusie trekken dat 'inchecken' de beste manier is om beperkt te worden in je vrijheid en dat is nou precies wat ik ze niet wil aanleren.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Het verschilt uiteraard van hond tot hond , Rio had lang niet de vrijheid die Abra nu heeft simpelweg omdat er soms ook bananen uit zijn oren puilde :mrgreen:
Abra en Lucie komen beide tijdens het wandelen regelmatig even contact met ons maken en dat belonen we ook ,niet middels een snackje maar middels even contact en/of knuffel.
Sien doet dat minder en Micron zelden tenzij er iets te halen valt :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Paisley
Zeer actief

mosquito1980 schreef: Toen ik vanmorgen met Alex en Vusi liep zat ik hier toevallig ook aan te denken, van alle forum leden zijn er volgens mij ook best wel een aantal die never nooit hun hond los laten lopen omdat ze niet geleerd hebben te luisteren. :19:
Ik ken ook mensen die hele goede verhalen hebben over hoe of wat, maar dat je er dan tijdens een gezamelijk wandeling erachter komt dat het vooral theoretisch is :mrgreen:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Paisley schreef:
mosquito1980 schreef: Toen ik vanmorgen met Alex en Vusi liep zat ik hier toevallig ook aan te denken, van alle forum leden zijn er volgens mij ook best wel een aantal die never nooit hun hond los laten lopen omdat ze niet geleerd hebben te luisteren. :19:
Ik ken ook mensen die hele goede verhalen hebben over hoe of wat, maar dat je er dan tijdens een gezamelijk wandeling erachter komt dat het vooral theoretisch is :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Uiteraard een gevalletje dat doet ie anders nooit :engel:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Nou ja, mijn honden luisteren niet perfect, nee. Jamie en Teun luisteren goed genoeg, af en toe hebben ze een stoute bui, maar daar kan ik wel mee leven. Kiwi heeft vaker een stoute bui, afgelopen week ging ze er vandoor achter een haas aan. Ik kan dan roepen wat ik wil maar dan komt ze echt niet. Ze is dan ook echt weg maar komt altijd vrij snel weer terug. Ik vind dat super vervelend en daarom loopt ze ook niet altijd en overal los maar helemaal niet meer los vind ik ook niks.
En als ze niet komen, bij Jamie verhef ik mijn stem dan komt ze wel. Als ik boos word op Teun komt hij al helemaal niet meer en Kiwi tja.. als ze echt weg is dan negeer ik haar en anders komt ze wel als ik mijn stem verhef.
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

ranetje schreef:
*Wolf* schreef:Ik ga in januari met de Spanjaard ABC-training doen, ik hoop dat daar meer inzicht aanwezig is mbt buitenlandse k*t-kruisingen :I: dan de grote hoop aan NL hondentrainers in huis hebben.

Ga je er over vertellen?

Als het echt wat bijzonders is, wil ik er wel over vertellen. Als het iets kan toevoegen voor andere hondeneigenaren.

Ik ga bij KC Delft.
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Goh, ik kan me herinneren dat er hier een discussie was over een hond die niet kwam als zij een balletje had gevonden (of afgepakt) dat niet van haarzelf was. Dacht toen begrepen te hebben dat dit zeer abnormaal en onacceptabel was en dat alle honden hier zo goed luisterden en meteen kwamen als er werd geroepen.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Esther12 schreef:Goh, ik kan me herinneren dat er hier een discussie was over een hond die niet kwam als zij een balletje had gevonden (of afgepakt) dat niet van haarzelf was. Dacht toen begrepen te hebben dat dit zeer abnormaal en onacceptabel was en dat alle honden hier zo goed luisterden en meteen kwamen als er werd geroepen.
:LOL: :LOL:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

*Wolf* schreef:
ranetje schreef:

Ga je er over vertellen?

Als het echt wat bijzonders is, wil ik er wel over vertellen. Als het iets kan toevoegen voor andere hondeneigenaren.

Ik ga bij KC Delft.
:ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Tineke schreef:
Paisley schreef:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Uiteraard een gevalletje dat doet ie anders nooit :engel:
haha dat had ik andersom. Ik durfde niet mee met een wandeling omdat ik dacht dat Mika zich zou misdragen. Toch maar de stoute schoenen aangetrokken, gedraagt dat kreng zich voorbeeldig en vond iedereen dat ik makkelijke honden had :LOL:
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Paisley schreef:Ik ken ook mensen die hele goede verhalen hebben over hoe of wat, maar dat je er dan tijdens een gezamelijk wandeling erachter komt dat het vooral theoretisch is :mrgreen:
Nu is een forumwandeling natuurlijk anders dan een dagelijkse wandeling.
Mijn honden zien op een maand wandelen nog geen tien honden (waarmee ze geen contact mogen maken) en op de hondenschool zitten ze wel tussen tientallen soortgenoten maar dan zit hun aandacht bij mij.
Lijkt me niet meer dan logisch dat als ik ze midden in een grote groep honden gooi ze misschien niet even snel luisteren (de eerste keer dan, de keren daarop kan je je voorbereiden op een eventuele middelvinger).
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”