Paco is vannacht stil geweest van 23.45 tot 6.20! Ik ben er blij mee.
Ik ben zelf gister om 21 uur naar bed gegaan, man heeft hem om 23.30 nogeen keer uitgelaten en toen in zijn kooitje gestopt. Ik ben toen in dezelfde kamer gaan liggen. Toen ik beneden kwam sliep hij al, hij heeft niet bewogen. Ik heb hem 's nachts nog wel wat horen draaien maar geen gepiep of geblaf. Om 6.20 begon hij kenbaar te maken dat hij wakker was en heb ik hem er even uitgelaten. Plasje.
ik voel me weer mijn eigen zelfje na een flink aantal uren slaap.
Ik heb helemaal nog geen principes over honden en opvoedmethodes. Dit is mijn 1e hond, vroeger nooit honden in mijn nabijheid gehad. Na lang denken dacht ik oja, die ene oom had ooit een bouvier! Maar die zag ik nooit en als hij er wel was mochten wij als kinderen er niks mee. Nu was dit een politieman en de hond goed opgevoed en ik kind in de jaren eind 60,70 dus dat was vast de ouderwetse opvoedmethode.
Cleva ik zet die gedachte dat alles in 1x goed moet maar al te graag uit mijn hoofd want ik word er alleen maar gestresst van.
De bench noem ik vanaf het moment dat hij in de kamer staat al kooitje puur per ongeluk, maar dat is het natuurlijk gewoon wel. Als hij uit deze bench isgegroeid willen we overstappen op een mand of kussen. Hij ligt er nu alleen s nachts in , overdag ligt op de bank of op een dekentje op de grond.
Mijn principes zijn, het beest moet zich veilig voelen en goed verzorgd worden. Verder wil ik graag dat hij overal mee naar toe kan, op termijn met mij gaat hardlopen , op termijn een paar uur alleen kan blijven, komt als ik hem roep, gezellig bij ons op de bank ligt, niet bedelt, blaft, sloopt. Dat zijn dingen die je aan kunt leren lijkt me. En om zelf te leren hoe je een hond iets leert ben ik op puppycursus gegaan.
Nu schijnen dit nogal slimme honden te zijn, de fokker heeft me ook gewaarschuwd, als je iets niet wilt moet je het nooit goed vinden . Daar was ik enigszins gestresst door geworden. We hebben ook nog een zoon van 8 namelijk die ook zo zijn eigen ideeen heeft en natuurlijk let ik daar op maar ik doen ook wel eens een boodschapje en ik heb geen open keuken. Maar zo langzamerhand begin ik mijn draai te vinden met Paco.
Hij is nu met man mee naar zijn werk, dat zijn we aan het opbouwen. Het gaat goed tot nu. Vandaag haal ik hem weer iets later op.
Volgens mij hebben we er een heel lief huisgenootje bij waarmee het wel goed komt. Hij begint ook boevig te worden dus ik neem aan dat hij zich thuisvoelt.