Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dingen die je niet moet of kunt doen bij je hond

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Dingen die je niet moet of kunt doen bij je hond

Ongelezen bericht door Roompie »

Ik kan alles bij en met Shaylo doen. Kammen vind hij niet echt geweldig maar laat het wel toe.
Er is alleen 1 ding waar hij volledig van in de stress schiet en misschien zelfs agressief kan worden.. en dat zijn ballonnen. Maakt niet uit of ze opgeblazen zijn of niet.
Dus die zijn hier nu verboden in huis :pffff:
Afbeelding
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Bij Juno kan ik geloof ik alles doen, ze zal niet alles leuk vinden maar ondergaat het wel desnoods met hele zielige blik/houding.

Shelly pist letterlijk van angst als ze onder de douche moet, dus nou ja dat hebben we 1x gedaan en tot nu toe is het niet meer "nodignodig" geweest :F:
Verder is ze een paniekzaaier die ineens om kan slaan en om het minste geringste ineens gaat gillen, maar daar wen je aan :schrik:
Afbeelding
Elske
Actief
Mijn ras(sen): Kruising duitse herder en twee straathondjes

Ongelezen bericht door Elske »

Moos moet je echt niet per ongeluk wakker maken als hij diep ligt te slapen. Ook moet je als mannelijke dierenarts niet proberen hem te onderzoeken als hij geen snuitje om heeft. Bij een vrouwelijke dierenarts is het geen probleem dus gaan we daar maar heen.

Jake schiet compleet in de stress als hij met z'n poot in de soda moet. Hij trilt, kwijlt en er valt een berg haar uit maar hij zou nooit een lip optrekken of een grom laten horen.

Bij Puck kan alles, als ze maar aandacht krijgt is het goed :-)
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Elske schreef:Moos moet je echt niet per ongeluk wakker maken als hij diep ligt te slapen. Ook moet je als mannelijke dierenarts niet proberen hem te onderzoeken als hij geen snuitje om heeft. Bij een vrouwelijke dierenarts is het geen probleem dus gaan we daar maar heen.

Jake schiet compleet in de stress als hij met z'n poot in de soda moet. Hij trilt, kwijlt en er valt een berg haar uit maar hij zou nooit een lip optrekken of een grom laten horen.

Bij Puck kan alles, als ze maar aandacht krijgt is het goed :-)
O ja, dat wakker maken, helemaal vergeten, dat heeft Mila ook als ze heel diep slaapt. Dan moet je haar echt niet onverwacht aanraken, want dan kan ze happen uit schrik. Het duurt bij haar dan ook altijd een seconde of 5 voordat ze echt wakker is en weer reageert op haar naam bijvoorbeeld.
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Wij kunnen alles met haar, vreemden niets.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

cloris schreef: Dus een zoen op zijn neus kan maar laat zijn buik maar met rust;) hij waarschuwt overigens wel.
Kier ook, en ik schrok mij de kolere :schrik: Ik deed bij Jeda altijd buikje kussen en dat vond ze heerlijk. Nou dat vindt Kier dan ook, dacht ik heel onschuldig :oeps: nee dus, ze waarschuwt wel.

Haren tussen de voetzooltjes uithalen was ook een gevecht, nu kan ik het wel maar wel met zijn tweeën anders smeert ze snel onder de eettafel.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Diem is niet zo van de lichamelijke intimiteiten. Knuffelen graag, maar niet eindeloos en geen contactliggen. Als het moet kan ik alles wel bij hem maar dingen aan zijn buik, zeker als hij moet liggen zijn NIET LEUK. Maar bv pillen slikt hij zo door als ik dat vriendelijk vraag en als nodig kan mijn hand tot schouder in zijn bek om iets op te vissen wat klem zit :wink: Zijn voorwaarde is wel dat hij alles mag bekijken. Tot en met een graszaadje wat je van hem afplukt moet hij het zien en weten.
Niet elke dierenarts kan gemakkelijk alles bij hem. Maar 1 (mannelijke) dierenarts snapt hem. Hij legt netjes en rustig alles uit aan Diem en laat hem alles zien. ('kijk, dit elastiekje moet om je voorpoot, weet je nog?') En dan kan hij dus met alleen mij erbij om zijn kont tegen te houden, bloedprikken.
Hij zal overigens niet zijn tanden gebruiken om verzet te plegen maar wel zijn spieren en gewicht.

Mies is een sloerie en vindt gefrunnik aan haar lijf eigenlijk wel prima. Borstelen en kammen is minder leuk maar aandacht is aandacht. Bij de dierenarts is ze ook reuze gezellig.
Als het om eten of speelgoed gaat veranderd ze wel in een hellefeeks. Als je iets uit haar bek moet halen zal ze niet bijten maar als je je vingers tussen haar kiezen stopt is het niet haar probleem als dat pijn doet :wink: Inmiddels kan ik in rust en op commando wel een gejat kluifje of speelgoed afnemen. Maar als ze het snel kan doorslikken heb ik pech en buiten rent ze gewoon weg met vreten om het snel weg te werken als ze de kans krijgt.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
teckeltoos schreef:Sarah wil absoluut geen gepongel aan haar lijf.
Aaien mag....zolang ze er zelf om vraagt.
Kinderen en postbodes zij niet echt geliefd.
Toch vond ze toen ze verlamd was alles goed.
Een paar keer per dag werd ze met de kont in een bak warm water gezet en afgedroogd zonder gebrom.
Moet je nu niet meer doen. :neenee:
Op schoot nemen en knuffelen is een ongewenste intimiteit. :devil:
De dierenarts kon alles met haar :80:
Ik heb haarcooit eens geprikkerd met Simone. Beetpakken en neerzetten. Ik zie nóg jullie angstige gezichtjes :LOL:
Zo ook met vele honden die in de trimsalon komen waarvan het baasje nooit geloofd dat ze lief zijn geweest.

Ooit een klant gehad die mij om de haverklap opbelde :roll: omdat ze de hond [terrier] niet van bed kregen , niet onder de tafel,stoel of kast vandaan of gewoon niet aangelijnd wilde worden of dat er niemand in de keuken kon komen waar zijn voerbak stond. :cool2:
Iedere keer zei ik met een boze smoel dat ik hem zijn kop van de romp zou slaan als hij mij zou bijten en trok hem dan aan een pluk haar , poot, staart of nekvel ergens onder vandaan en grommen :gvd: . Maar kon hem niet gelijk aan baasje geven want die greep hij echt. Eerst aanlijnen en op de grond en dan moesten ze nog uit kijken dat het loeder hun het eerste half uur niet greep. :piew:
Totdat ik net mijn eigen deur uitkwam met mijn bouvier en hun net voor de deur stonden en het kreng mijn boef aanvloog en hij even afgedroogd werd . Nooit meer wat gehoord want ze waren boos dat mijn agressieve hond hun kleine allesje had gebeten. :jank: :LOL: :LOL:

Ook een klant die een Peek had en altijd met de lijn vast rondliep in huis want het beest greep als ze aan of los gelijnd werd. Zelfs als hij op schoot kroop mocht ze hem niet aaien en zelfs niet opstaan om te plassen of de deur open te doen of de telefoon aan te nemen. :80:
En soms dan ging het lijntje los of kapot en werd ik gebeld. Dolle pret :mann: , geluid was net een xsing van oude koffiemolen en een schuurmachine wat er uit kwam. Ik achter die hond aan door het huis en baasje achter mij aan met ohh kijk uit hoor hij bijt ohhh pas op hoor ohh doe maar even niet. :piew: :LOL:
Als ik hem beet had kon ik het niet laten om hem even te knuffelen en een kus te geven en dan bij het vrouwtje voor het gezicht te houden met de woorden dat hij mama een kusje moest geven :zweep: en weer vriendjes worden.
Van schrik begon ze dan zowat te janken en achteruit te strompelen . :LOL: Ohhhh doe nou niet want hij bijt.

Snap dat nooit zo goed dat je het zo ver laat komen dat je door je eigen hond gebeten word. :ugh:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Sulluna schreef:
Manuma schreef:
Sulluna schreef: Suus ..
Snoep geven. Je kunt Suus geen snoep geven.
:boos:
Oh ja, die vergeet ik elke keer :mann:

Suus is gewoon een kruising met een piranha, kan zij ook niks aan doen. Koekje? HAP hand weg. :mann:
hahaha, dat heeft Mika ook :schrik:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik kan gelukkig alles met mijn honden doen. Zinzi was in het begin ook een piranha met koekjes, die heb ik zachtjes aangeleerd, niet zachtjes is hand terug trekken en dan krijg je niks....had ze snel door :wink:
Doran vind mannen en dus ook mannelijke DA's niet leuk, maar als ik erbij blijf en zeg dat het goed is, laat hij zich keurig onderzoeken :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik kwam vandaag de hulp van de trimster tegen, die vertelde me dat Gol haar heeft geprobeerd te bijten tijdens het wassen :80:
Ze is dus niet zo makkelijk als ik dacht :LOL:
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Alles wat nodig is bij Boomer kan ik gewoon doen. Er zijn dingen die hij niet leuk vind, maar hij laat het toe, al verstijft hij soms wel.
Bij dierenarts vind hij het dood- en doodeng, maar zolang ik bij hem ben en hem vasthoud, laat hij alles toe. Hij leunt dan ook heel erg tegen mij aan, zonder steuntje valt hij.
Hij moest eens onder narcose, waarbij de DA aangaf dat het beter was als ik even weg ging, want de ervaring leerde dat de hond dan beter te prikken was. Even later werd ik teruggeroepen, ze konden hem niet onder narcose krijgen.. Of ik even wilde helpen. Hij kwam bij me staan, liet zich direct prikken en weg was hij.

Juma vind alles goed, van iedereen, maar je mag absoluut niet haar snuit vastpakken. Haar neus verkleurt roze, dat wilde ik van dichtbij bekijken, maar dan blijft ze net zo lang wringen en bewegen tot ze los is. Ze doet verder helemaal niets, maar ze vind het niets.
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Zelf kan ik tot nu toe alles met Kai doen.
Hij vindt het niet fijn om z'n staart uit te kammen, en dan wil hij wel eens "happen", maar er komt geen schrammetje aan te pas, en het is echt alleen even protest.

Vreemde mensen moeten niet aan hem gaan zitten als hij daar zelf niet om vraagt. Gewoon echt niet. Dan bijt hij.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

pioenroos schreef:Diem is niet zo van de lichamelijke intimiteiten. Knuffelen graag, maar niet eindeloos en geen contactliggen. Als het moet kan ik alles wel bij hem maar dingen aan zijn buik, zeker als hij moet liggen zijn NIET LEUK. Maar bv pillen slikt hij zo door als ik dat vriendelijk vraag en als nodig kan mijn hand tot schouder in zijn bek om iets op te vissen wat klem zit :wink: Zijn voorwaarde is wel dat hij alles mag bekijken. Tot en met een graszaadje wat je van hem afplukt moet hij het zien en weten.
Niet elke dierenarts kan gemakkelijk alles bij hem. Maar 1 (mannelijke) dierenarts snapt hem. Hij legt netjes en rustig alles uit aan Diem en laat hem alles zien. ('kijk, dit elastiekje moet om je voorpoot, weet je nog?')
En dan kan hij dus met alleen mij erbij om zijn kont tegen te houden, bloedprikken.
Hij zal overigens niet zijn tanden gebruiken om verzet te plegen maar wel zijn spieren en gewicht.
Dit is alsof ik je over Kai hoor vertellen!
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Wij mogen van Damy niet de sloffen van m'n vriend vasthouden in de hand. Dan krijgt hij z'n duivelsblik (een rode schittering in z'n ogen) en hij begint te loeien. Gaat de slof uit beeld of aan de voet, hevig gekwispel. Slaan we voor de grap met de slof op de grond, begint hij te blaffen en op en neer te stuiteren. M'n vriend vindt het erg leuk Damy te pesten ermee.
En nee, hij heeft nog nooit een pak rammel ermee gekregen. Maar alle sloffen van m'n vriend zijn gevaarlijk ofzo :19: Schoenen zijn geen probleem, want schoenen = wandelen :cheer:

Als m'n vriend of schoonbroer iets willen afpakken van de honden, dan willen ze nog weleens lastig zijn (vooral Damy). Grommen, tanden laten zien.. Hoe meer iets verboden is (een stuk kippenkarkas uit de vuilbak :schrik: ), hoe meer ze het willen houden uiteraard. Ik heb dan weer totaal geen moeite om het af te pakken. In noodgeval geef ik een kneep in de nekvel en ze weten hun plek weer.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Sjon wassen is een echte no go dan veranderd hij in een hellehond. Toen we hem ophaalde werd er verteld dat ze hem iedere week waste en ik denk echt dat hij daar een trauma aan heeft overgehouden, ik heb het 2x geprobeerd maar hij gaat helemaal door het lint en probeert je echt te bijten, ziet er heel sneu uit dus het is niet anders ik ga het dan ook niet opdringen dat is het me niet waard....
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”