Maeve schreef:bouvierpoedel schreef:
Oh ik vind ook dat het niet hoort maar we halen honden in huis en vinden daar van alles van en als dat beest dan een keer iets laat zien wat zijn natuur is en waar hij van af stamt dan is het schandalig en zielig . Terwijl we wel van een natuurfilm zitten te genieten en het zo mooi is zou zijn dat het in stand gehouden word . Plus dat de wolf terug komt.
Slachten is ook maar een barbaars iets en vreemd dat alleen mensen mogen doden . Ik ben ook dubbel hoor maar ga niet lopen janken en er een drama van maken als een hond een keer een ree grijpt terwijl er duizenden dieren per dag geslacht worden en mensen iedere dag weer van hun lap vlees genieten .
Wat dat aan gaat zijn honden een stuk ongecompliceerder dan mensen. Wij doden allang niet meer om te overleven , dat laten we ook over aan iemand die daar een genoegen uit schept zodat we ons lekker iets wijs kunnen maken dat we zulke lieve aardige inlevende mensen zijn.
We flikkeren ook iedere dag die voerbak weer vol voor onze hond zonder er bij na te denken en word er een keer een ree gepakt door een hond die de kans kreeg dan gaan we oeh en ahh roepen en janken dat het zo zielig is voor Bambi.
Maar dat is toch een rare vergelijking? Niemand roept schande vanwege de natuur van die hond hoor. Ik niet tenminste. En de topictitel wijst ook op iets heel anders, namelijk dat de eigenaar z'n verantwoordelijkheid had moeten nemen om dit te voorkomen. Als je het niet erg vind blijf ik wel onderscheid maken tussen slachten en ongecontroleerd afslachten zoals deze hond doet

Ja voor jou en mij ook hoor omdat wij zijn ingeprent dat slachten en alles wat er omheen hangt heel normaal is . Maar het is niet alleen het slachten maar ook de hele industrie. Dan zou ik nog eerder een lap vlees willen van Bambi die om zeep is gebracht door Wodan .
Hoe gek ook vind ik het nog vele malen eerlijker dan wat uit de vleesindustrie komt.
Als je het bij voorbaat niet kunt kijken dan vind je daar wat van terwijl je wel iedere dag die lap vlees naar binnen hengelt zonder daar wat van te vinden behalve dat het je weer smaakt.
Doden bij beesten gaat niet altijd zoals wij graag de natuur willen zien. Jagers waar een hond in principe ook nog steeds onder valt die hebben meestal ook wel even tijd nodig en vaak begint de rest ook al te scheuren/trekken en vreten voordat de prooi dood is.
Ga maar een dagje in een slachthuis mee lopen , gebeurt niet veel anders.
Wij hebben ons zelf wijsgemaakt dat we het beter kunnen .