Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Daarom horen jagende honden aan een lijntje

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Daarom horen jagende honden aan een lijntje

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nanna schreef:Kijk eens een avondje naar Animal Planet, daar loeit het van de agressieve dieren. :engel:
Is een kameleon die een krekel opvreet trouwens ook agressief? Het moet haast wel...
Ik sla muggen dood. Niet tof zeker?
Zou die boswachter dat nou nooit doen, vraag ik me af.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Vind het wel knap van alle mensen die zeggen dat de filmer (dat is dus niet de boswachter ;) ) de hond weg had moeten jagen, dat zouden ze zelf dus ook durven? Persoonlijk zou ik echt niet zomaar op een onbekende grote herder afrennen die ook nog eens wild aan z'n prooi loopt te sjorren.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

mijke schreef:
Manuma schreef:Manu was nog jong, niet volgroeid en kon door een bos een ree bijhouden. En hij is echt geen snelle hond.
Dat bedoel ik :ok: Volgens mij is het vrij naief te denken dat je hond het niet zou kunnen. Tenzij je een hele kleine kortpoot hebt natuurlijk.
Zoals de honden van Suuz bedoel je? :wink:
Zij schreef inderdaad dat haar honden niet snel genoeg zouden zijn om een ree in te halen.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Nou, ik denk dat het er ook aan ligt hoe graag een hond achter iets aan gaat.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

gonnie schreef:Nou, ik denk dat het er ook aan ligt hoe graag een hond achter iets aan gaat.
Zal in de meeste gevallen - denk ik - toch niet zo'n vaart lopen, tenzij het Ree ziek of drachtig is.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Nanna schreef:
gonnie schreef:Nou, ik denk dat het er ook aan ligt hoe graag een hond achter iets aan gaat.
En hond mag niet achter reeën aan. Nooit. Maar shit happens. Er kan altijd iets gebeuren waardoor het mis loopt.
Daarmee is die hond niet 'agressief' maar de baas dom en onoplettend.
Ja, hier ben ik het wel mee eens. :ok:
gonnie
Zeer actief

Nanna schreef:
En hond mag niet achter reeën aan. Nooit. Maar shit happens. Er kan altijd iets gebeuren waardoor het mis loopt.
Snap ik. Hier zitten geen reeen gelukkig. Maar ach, daar hoef ik me momenteel niet druk om te maken.

Ik vond de term agressief ook erg overdreven.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

mijke schreef:
Manuma schreef:Manu was nog jong, niet volgroeid en kon door een bos een ree bijhouden. En hij is echt geen snelle hond.
Dat bedoel ik :ok: Volgens mij is het vrij naief te denken dat je hond het niet zou kunnen. Tenzij je een hele kleine kortpoot hebt natuurlijk.
Ik heb kortpoten....daarom zei ik ook dat ik een gbgv dit niet zie doen. Op jagen / luid op spoor kunnen ze daar en tegen als de beste.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Suuz!
Zeer actief

Heavy schreef:
Suuz! schreef:En toch dat lijntje...... dat blijft een leuke discussie.
Ik zou denken dat een herder over het algemeen prima los kan in tegenstelling van de gemiddelde lopende jacht hond.

Ik laat mijn honden overigens niet los in Nederland in ree / wild rijk gebied . Maar ik durf mijn handen er voor in het vuur te steken dat mijn gbgvs dit nooit zullen doen.

Ze zijn vaak te langzaam om een ree bij te houden...
Het risico neem ik overigens niet zomaar omdat een ree zich ook dood kan lopen in hekken door drijfjacht.
Ik denk dat een gemiddelde jachthonden eigenaar zich meer bewust is van de risico's dan een herder eigenaar.
Het is wel grappig dat mensen denken dat een herder prima los kan . Als een herder niet heeft geleerd om op de baas te letten en bij hem te blijven dan gaat hij net zo goed verder weg en ruiken en speuren en zoeken naar "iets" als een andere hond . Het is alleen makkelijker aan te leren om bij de baas te blijven maar als je het niet aanleert dan doen ze het écht niet vanzelf hoor :wink:
Ik denk niet dat een herder zonder training makkelijk los kan. Dat zei ik ook nergens. Ik denk dat een herder die opgevoed is en het hier commando kent makkelijker los kan dan een lopende hond. Een lopende hond is het hier commando prima aan te leren...tot ze wild in de neus hebben. Dan kan je hoog en laag springen maar komen doen ze niet meer tot hun spoor is uitgewerkt...zelfs niet voor de lekkerste biefstuk of frikandel. Ook een TT gaan de meesten dwars doorheen overigens. Niet dat ik dat wil gebruiken, maar ik ken mensen die dat gebruiken omdat ze het jagen willen indammen. Waarom ze dan een jachthond nemen is voor mij een raadsel. :oeps:

Maar juist omdat dat een bekende eigenschap is van een lopende hond denk ik dat eigenaren van een lopende hond veel sneller er op inspeelt omdat ze zich bewust zijn van de risico's. Oftewel honden niet los in wild rijke gebieden waar de kans groot is dat je 2u kan gaan zitten wachten.
Laatst gewijzigd door Suuz! op 24 dec 2016 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
Suuz!
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Suuz! schreef:
bouvierpoedel schreef:Waar denken jullie dat het lekkere stukje wild vandaan komt met de kerst en dat het ook gewoon gedood is .
Hmmz is denken....ineens liggen de supermarkten vol met ree en eendenborst. Het vlees daar vandaan zou de naam wild niet mogen dragen.

http://kassa.vara.nl/media/351310

En daarom alleen al gewoon even naar de wild slager als je wild wilt eten. Dan weer je tenminste wat je krijgt.
Oh dus als Bambi achter een hek heeft gelopen is het wel goed , want geen echt wild.
Bedoelde dat met de kerst iedereen zijn pens vol vreet aan wild echt of niet en nu in ene een Bami gepakt word door een hond is het zooooo zielig.
:engel: :engel:
Nee hoor.. ik wil geen bambi van achter een hekje vandaan.. wat een ander wil is aan hun.
Maar 3/4e van nederland denkt met het gekochten vlees uit de supermarkt Wild te eten... terwijl het echt geen wild is.
De smaak van wild is compleet anders.

En dat het hypocriet is dat is zeker waar ;-).. maar goed dat is niks vreemds voor een mens toch :mrgreen:

Wil overigens niet zeggen dat ik het goedkeur dat mensen hun hond zo de vrijheid geven in een bos dat dit soort dingen kunnen gebeuren.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Rani heeft het eens gewonnen van een vis, dat vond ik wel bijzonder. Verder heeft ze nog nooit een dier gevangen maar mochten we eens naar het bos gaan houd ik haar voor de zekerheid maar aan de lijn :mrgreen:
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Ik vind het al sneu als Tobi eendjes opjaagt en dat probeer ik hem nu al af te leren. Dus ik ga dit filmpje niet kijken :mrgreen:
_Esmee
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ach mijn cc jaagt de kippen ook weer terug naar de boerderij, is een echte agressieveling, en soms moeten eendjes zwemmen van hem, doet ie even boe :cheer: gewoon omdat t kan, maar hij jaagt godzijdank niet, en het lijkt me echt crisis, een hond hebben die jaagt en dan naast een bos wonen en altijd maar op moeten letten. Maar als dit soort ongein vaker gebeurt, wordt alles straks afgesloten voor honden...... zit je dan, prachtig gebied en je mag er niet meer in , zou zomaar kunnen in de toekomst
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

In veel landen hebben dit soort dieren natuurlijk veel meer vijanden zoals wolven. Verschil is alleen dat die toch in groep jagen vaak en er qua postuur nog meer op gemaakt zijn om zo'n dier sneller te doden. Bij een hond zal dat anders zijn. Zo'n dier zal daardoor best wel een lijdensweg hebben voordat hij echt dood is.
Ik heb het filmpje niet gekeken, maar kan me er door de verhalen wel een beeld bij vormen. :ugh:
Ik ben momenteel ook blij een hond te hebben met 0,0 jachtinstinct.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Nanna schreef:
Nou dat dus. Het hoeft niet te gebeuren. Als de baas de hond aan de riem houdt. En de hond in zicht.
De boswachter is vooral een hetze begonnen tegen loslopende honden. Daar zijn er meer van. Het zal nog maar een paar jaar duren en dan zijn alle natuurgebieden verboden terrein voor honden. Gewoon omdat men zijn hond niet aanlijnt of onder controle heeft. De hondeneigenaren verpesten het zelf door zich niet aan regels te houden.tis jammer
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik las al een artikel op fb waar ze in een krant al begonnen zijn met stemmen of honden altijd en overal aangelijnd moeten blijven. 3x raden ... dat kwam er dus idd uit. Ze hoeven nooit los. Dat is ook de inzet van die dwaas die dom gaat filmen ipv ingrijpen. Nee t mag niet en ja t kan gebeuren.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Die "dwaas" die aan het filmen was, was niet de baas van de hond.
Die "dwaas" stond er ook niet echt dichtbij want je kunt zien dat hij inzoomt op de hond
Die "dwaas" heeft misschien helemaal geen benul van honden en dacht dat als zo'n "agressief" dier zo bezig is, hij maar beter uit de buurt kon blijven.
Vandaar waarschijnlijk ook dat wat halfslachtige "foei" dat je in het filmpje kan horen.

Ik neem het de filmer niet kwalijk en de hond ook niet.
Alleen de baas van die hond (HH of Mechel of wat het dan ook is) had zijn hond bij zich moeten houden.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Frolic schreef:Bedoel je dat je niet geloofd dat een hond het kan winnen van een ree?
Ik denk dat dat gemiddeld genomen behoorlijk zeldzaam is, ja. Tien tegen een is er wat mis met dat ree.

Bovendien is in dit geval het ree na deze "aanval" gevlucht en zelfs met honden niet gevonden.
Dat kan dus niet erg ernstig geweest zijn.

Ik keur dit niet goed hoor, laat dat helder zijn, maar het verhaal klopt van geen kanten.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

bouvierpoedel schreef:
Suuz! schreef:
bouvierpoedel schreef:Waar denken jullie dat het lekkere stukje wild vandaan komt met de kerst en dat het ook gewoon gedood is .
Hmmz is denken....ineens liggen de supermarkten vol met ree en eendenborst. Het vlees daar vandaan zou de naam wild niet mogen dragen.

En daarom alleen al gewoon even naar de wild slager als je wild wilt eten. Dan weer je tenminste wat je krijgt.
Oh dus als Bambi achter een hek heeft gelopen is het wel goed , want geen echt wild.
Bedoelde dat met de kerst iedereen zijn pens vol vreet aan wild echt of niet en nu in ene een Bami gepakt word door een hond is het zooooo zielig.
Is het heel vreemd dat ik een dier slachten anders/minder erg vind dan wanneer het oncontroleerbaar wordt aangevallen door een hond en een pijnlijke, langzame dood sterft?
Ik heb het filmpje niet gezien (en ga dat ook niet doen) maar als de ree uiteindelijk nog is ontsnapt is de kans groot dat hij zwaargewond heeft moeten wachten op z'n dood. Dat vind ik echt geen vergelijk.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Maeve schreef:
bouvierpoedel schreef:
Suuz! schreef:

Is het heel vreemd dat ik een dier slachten anders/minder erg vind dan wanneer het oncontroleerbaar wordt aangevallen door een hond en een pijnlijke, langzame dood sterft?
Ik heb het filmpje niet gezien (en ga dat ook niet doen) maar als de ree uiteindelijk nog is ontsnapt is de kans groot dat hij zwaargewond heeft moeten wachten op z'n dood. Dat vind ik echt geen vergelijk.
Oh ik vind ook dat het niet hoort maar we halen honden in huis en vinden daar van alles van en als dat beest dan een keer iets laat zien wat zijn natuur is en waar hij van af stamt dan is het schandalig en zielig . Terwijl we wel van een natuurfilm zitten te genieten en het zo mooi is zou zijn dat het in stand gehouden word . Plus dat de wolf terug komt.
Slachten is ook maar een barbaars iets en vreemd dat alleen mensen mogen doden . Ik ben ook dubbel hoor maar ga niet lopen janken en er een drama van maken als een hond een keer een ree grijpt terwijl er duizenden dieren per dag geslacht worden en mensen iedere dag weer van hun lap vlees genieten .
Wat dat aan gaat zijn honden een stuk ongecompliceerder dan mensen. Wij doden allang niet meer om te overleven , dat laten we ook over aan iemand die daar een genoegen uit schept zodat we ons lekker iets wijs kunnen maken dat we zulke lieve aardige inlevende mensen zijn.
We flikkeren ook iedere dag die voerbak weer vol voor onze hond zonder er bij na te denken en word er een keer een ree gepakt door een hond die de kans kreeg dan gaan we oeh en ahh roepen en janken dat het zo zielig is voor Bambi.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

bouvierpoedel schreef: Oh ik vind ook dat het niet hoort maar we halen honden in huis en vinden daar van alles van en als dat beest dan een keer iets laat zien wat zijn natuur is en waar hij van af stamt dan is het schandalig en zielig . Terwijl we wel van een natuurfilm zitten te genieten en het zo mooi is zou zijn dat het in stand gehouden word . Plus dat de wolf terug komt.
Slachten is ook maar een barbaars iets en vreemd dat alleen mensen mogen doden . Ik ben ook dubbel hoor maar ga niet lopen janken en er een drama van maken als een hond een keer een ree grijpt terwijl er duizenden dieren per dag geslacht worden en mensen iedere dag weer van hun lap vlees genieten .
Wat dat aan gaat zijn honden een stuk ongecompliceerder dan mensen. Wij doden allang niet meer om te overleven , dat laten we ook over aan iemand die daar een genoegen uit schept zodat we ons lekker iets wijs kunnen maken dat we zulke lieve aardige inlevende mensen zijn.
We flikkeren ook iedere dag die voerbak weer vol voor onze hond zonder er bij na te denken en word er een keer een ree gepakt door een hond die de kans kreeg dan gaan we oeh en ahh roepen en janken dat het zo zielig is voor Bambi.
Maar dat is toch een rare vergelijking? Niemand roept schande vanwege de natuur van die hond hoor. Ik niet tenminste. En de topictitel wijst ook op iets heel anders, namelijk dat de eigenaar z'n verantwoordelijkheid had moeten nemen om dit te voorkomen. Als je het niet erg vind blijf ik wel onderscheid maken tussen slachten en ongecontroleerd afslachten zoals deze hond doet :19:
bouvierpoedel
Zeer actief

Maeve schreef:
bouvierpoedel schreef: Oh ik vind ook dat het niet hoort maar we halen honden in huis en vinden daar van alles van en als dat beest dan een keer iets laat zien wat zijn natuur is en waar hij van af stamt dan is het schandalig en zielig . Terwijl we wel van een natuurfilm zitten te genieten en het zo mooi is zou zijn dat het in stand gehouden word . Plus dat de wolf terug komt.
Maar dat is toch een rare vergelijking? Niemand roept schande vanwege de natuur van die hond hoor. Ik niet tenminste. En de topictitel wijst ook op iets heel anders, namelijk dat de eigenaar z'n verantwoordelijkheid had moeten nemen om dit te voorkomen. Als je het niet erg vind blijf ik wel onderscheid maken tussen slachten en ongecontroleerd afslachten zoals deze hond doet :19:
Ja voor jou en mij ook hoor omdat wij zijn ingeprent dat slachten en alles wat er omheen hangt heel normaal is . Maar het is niet alleen het slachten maar ook de hele industrie. Dan zou ik nog eerder een lap vlees willen van Bambi die om zeep is gebracht door Wodan .
Hoe gek ook vind ik het nog vele malen eerlijker dan wat uit de vleesindustrie komt.
Als je het bij voorbaat niet kunt kijken dan vind je daar wat van terwijl je wel iedere dag die lap vlees naar binnen hengelt zonder daar wat van te vinden behalve dat het je weer smaakt.
Doden bij beesten gaat niet altijd zoals wij graag de natuur willen zien. Jagers waar een hond in principe ook nog steeds onder valt die hebben meestal ook wel even tijd nodig en vaak begint de rest ook al te scheuren/trekken en vreten voordat de prooi dood is.
Ga maar een dagje in een slachthuis mee lopen , gebeurt niet veel anders.
Wij hebben ons zelf wijsgemaakt dat we het beter kunnen .
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Marjoleine schreef:
Frolic schreef:Bedoel je dat je niet geloofd dat een hond het kan winnen van een ree?
Ik denk dat dat gemiddeld genomen behoorlijk zeldzaam is, ja. Tien tegen een is er wat mis met dat ree.
Ik weet het niet zeker, maar Amy is redelijk snel en het zou mij niet verbazen als zij een oudere ree of ree waar iets mee is wel zou kunnen bijhouden. Het is ook nog eens zo dat dieren die gewond zijn of oud/zwak, haar prooidrift nóg meer aanwakkeren.
Bij ons in het bos zitten heel veel reeën, dat valt me nu pas echt op. Voorheen zag ik er een paar keer per jaar een, nu meestal een paar per wandeling - dankzij Amy die ze spot. Ze zou er zeker achteraan gaan als ze de kans kreeg en ik denk dat ze ze ook zou verwonden als dat haar zou lukken, dus ja, in het bos loopt ze aan de lijn. Niet alleen vanwege de reeën trouwens, maar ze reageert op alle wild zo.
In dit hele verhaal staat het voor mij ook als een paal boven water dat de baas zijn verantwoordelijkheid had moeten nemen en ik stoor me er ook verschrikkelijk aan dat er gesproken wordt van 'een agressieve hond'.
bouvierpoedel
Zeer actief

DeDiana schreef:
Marjoleine schreef:
Ik weet het niet zeker, maar Amy is redelijk snel en het zou mij niet verbazen als zij een oudere ree of ree waar iets mee is wel zou kunnen bijhouden. Het is ook nog eens zo dat dieren die gewond zijn of oud/zwak, haar prooidrift nóg meer aanwakkeren.
Bij ons in het bos zitten heel veel reeën, dat valt me nu pas echt op. Voorheen zag ik er een paar keer per jaar een, nu meestal een paar per wandeling - dankzij Amy die ze spot. Ze zou er zeker achteraan gaan als ze de kans kreeg en ik denk dat ze ze ook zou verwonden als dat haar zou lukken, dus ja, in het bos loopt ze aan de lijn. Niet alleen vanwege de reeën trouwens, maar ze reageert op alle wild zo.
In dit hele verhaal staat het voor mij ook als een paal boven water dat de baas zijn verantwoordelijkheid had moeten nemen en ik stoor me er ook verschrikkelijk aan dat er gesproken wordt van 'een agressieve hond'.
Wat mij stoort is dat er gelijk van uit gegaan word dat die hondenbaas onverantwoordelijk is.
Kan wel voor het eerst zijn dat die hond zoiets doet. Hond kan ontsnapt zijn uit tuin , huis of van de lijn.
Vul maar in .
Een konijn of haas word meestal niet zo moeilijk over gedaan en nu wel als Bambi de lul is om als prooi te dienen.
Dat soort dingen gebeuren net als dat je er 1 onder de auto kan krijgen of dat de jager er 1 door de kop schiet.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

bouvierpoedel schreef:
DeDiana schreef:
Marjoleine schreef:
Wat mij stoort is dat er gelijk van uit gegaan word dat die hondenbaas onverantwoordelijk is.
Kan wel voor het eerst zijn dat die hond zoiets doet. Hond kan ontsnapt zijn uit tuin , huis of van de lijn.
Vul maar in .
Een konijn of haas word meestal niet zo moeilijk over gedaan en nu wel als Bambi de lul is om als prooi te dienen.
Dat soort dingen gebeuren net als dat je er 1 onder de auto kan krijgen of dat de jager er 1 door de kop schiet.
Dat klopt, dat zou kunnen en dat zou heel lullig zijn voor het hert en de baas. Dan weet hij wat hem voortaan te doen staat.
Ook als een hond aangelijnd is, weet je als baas toch of hij achter herten of andere dieren aan zou willen gaan, en houd je hem dus aangelijnd in gebieden waar wild zit. Maar het kan inderdaad ook een ongeluk zijn, en in dat geval valt de baas niets of weinig te verwijten natuurlijk.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Nee je hoort je hond niet zonder toezicht te laten lopen maar het lijkt mij dat de hond op eigen terrein loopt? Iig op privé terrein .
En ik heb het eens rondgevraagd in het hondloze gedeelte van mijn kennissenkring maar daar was echt niemand die in dit geval zou ingrijpen. Dat durfde dus niemand.
Dat had ik ook niet verwacht hoor maar bleek dus wel zo te zijn.
Gr. Aniek

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Als je hond soms agressief is tegen andere honden hoor je daar op te reageren en te voorkomen, maar als het wild jaagt kun je rustig zeggen doet ie anders nooit hoor- dat is heel anders natuurlijk, nou voor mij is dat meten met twee maten, je hoort te voorkomen dat je hond overlast veroorzaakt en zelfstandig acteert en als je in een stukje gecultiveerd natuurgebied loopt en je wilt dat je hond losloopt dan hoor je er van overtuigd te zijn dat hij onder apel staat of zoiets- vaak lopen er ook wegen of zo doorheen, je hond zal even oversteken voor een auto of zo als hij wild ruikt :schrik:
gonnie
Zeer actief

Nou ja, als het op eigen terrein was dan kan de baas er ook niks aan doen, ik neem aan dat iedereen niet constant bij zijn hond is als die in de tuin loopt.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
S@ndr@
Zeer actief

In principe ben ik dat wel als van Gils in de tuin is, gewoon omdat meneer best een hekje neemt van 2 meter mocht hij dat willen, dus ja ik ben er altijd bij als de honden in de tuin zijn gewoon voor de zekerheid
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Toen ik nog buitenaf woonde was ik er echt niet bij als Bill op het erf liep.
Hij verliet het erf sowieso niet dus ik zag de noodzaak er van niet in.
Hij zat trouwens meestal met zijn kont tegen de achterdeur, maar dat terzijde. :mrgreen:
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”