laeken schreef:Ik denk dat Uma het figuur heeft van een gepensioneerde goed gevoerde hond die het leven niet meer actief wil hebben. Niks mis mee dus eigenlijk. Een soort gezond lichaam in balans voor wat ze doet.
Wat mij betreft doe je niks. Zo zie je eruit als je gezond eet en niets aan sport doet en niet aan diëten doet.
Ik zie mijn honden ook liever slanker. Maar wel alleen door beweging en niet door uithongeren. Als je het figuur van een sportieve hond op een hele rustige hond wil zetten moet je voer gaan beperken. Is dat eerlijk? Moet je hond hongeren om er sportief uit te zien terwijl ze dat niet is?
Dus of ze beweegt en ziet er sportief uit omdat ze dat is of ze ziet er gezond en romig uit omdat ze gezond eet maar niet sportief is.
Kijk naar jezelf. Je eigen lichaam. Je kan als je niks doet niet verwachten dat je buik strak is en je billen eruit zien als op de plaatjes van fitness tijdschriften. Als je dat wil moet je of erg rigoureus gaan diëten of sporten. Diëten is best oneerlijk voor Uma omdat ze zelf geen belang hecht aan haar figuur.
En wat ik zie is niet erg. Super mooi is het niet maar om super mooi te zijn moet je pijn lijden als het niet van nature komt.
Ja daar heb je ook weer een punt.
Ik werk 4 dagen in de week waarop we niet veel bijzonders doen aan wandelen, gewoon een ronde van 1 á 1,5 uur los. Maar de overige 3 dagen ben ik toch bijna een dagdeel op pad met ze. Ik weet dat ik meer met haar beweeg dan de gemiddelde eigenaar met zijn/haar hond bij ons in de wijk. Daarom frustreert het ook zo denk ik.
Ik ga toch nog eens kijken of ik het bewegen nog iets leuker kan maken en slimme trucs uit proberen te halen. Misschien is een mountainbike kopen ook een idee, mountainbike in de auto, naar het strand rijden en daar fietsen zodat ze los mee kan rennen. Qua losloopgebieden is het in onze buurt verder niet fijn te doen met de fiets of ik moet een paar rondjes fietsen.
Ze hoeft van mij overigens niet heel gespierd te worden maar ik vind haar wel te zwaar nu. Ze heeft echt een dikke buik en een ronde rug.
Dat ze niet actief is, is deels haar aard geloof ik. Maar wellicht dat het ook te maken heeft met haar ziek zijn, al weten we daar dus nog helemaal niets zeker over

Ik vind een Podenco van 5 gewoon nog hartstikke jong en die zou er toch fit uit moeten zien. Zo dik als ze nu is, is niet fit. Ze hoeft er heus niet uit te zien als een topatleet maar een klein beetje meer buiklijn zou niet misstaan
Ik hoop dat ik haar toch wat meer volume kan gaan voeren. Dat gaan we dan ook proberen. En eens zien of we alsnog wat actiefs kunnen vinden. Desnoods verdeel ik het meer. Manu vindt het heerlijk een uur mee te rennen naast de fiets, Uma is het na een kwartier zat. Maar als ik nou 2 tot 3x een kwartier fiets met een loslopende Uma heeft ze alsnog even gerend.