Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Walrus-Podenco

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Walrus-Podenco

Ongelezen bericht door DeDiana »

Manuma schreef:Ik geef nu ook op wandeling haar avondeten trouwens, dat werkt ook wel fijn! Alleen moet ik Manu alsnog zijn avondportie geven dus dan staat ze ook enorm zielig te kijken. Ik moet er altijd wel om lachen, het is zo'n verlegen, timide hond maar als er vreten te halen valt wurmt ze zich met dat dikke lichaam overal tussendoor of omheen :LOL: En snel dat ze dan is :goeie:
Haha :LOL:
Amy krijgt ook het grootste gedeelte van haar maaltijd tijdens de wandeling. Als de rest dan hun bak eten krijgen, krijgt zij ook nog een handje, want anders vind ik het inderdaad ook sneu :engel:

Ik zou inderdaad eens kijken of een andere lightbrok gecombineerd met een magere kvv nog wat helpt en die rugtassen wat vaker omdoen.
Als ik groenten geef, kook ik ze tot prut en pureer ze door de kvv, anders eten Taartje en Amoz ze ook niet.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik vind de beschrijving 'dik' wellicht wat overdreven, maar voor haar postuur is ze wel net wat te zwaar :engel: .

Ik meng al jaren krokante en geperste brok met KVV, blik en tafelresten en nooit problemen mee gehad. Ik zou zelf een ander soort light-voer proberen.

En heb je wel eens blikvoer geprobeerd? Ik dacht bij blikvoer altijd aan die Pedigree troep uit de supermarkt met 4% vlees en de rest meuk en gelei. Ik voer echter al 1,5jaar Rocco door de brok en af en toe krijgen ze puur Rocco, daar doen ze het erg goed op. Blik is over het algemeen lichter verteerbaar dan KVV, zeer hoge acceptatie en door het vocht meer volume en daardoor waarschijnlijk ook een voller gevoel? En zelfs Dico, de vreselijke slechte eter, vreet het graag. Helaas zit er voor hem te weinig voedingswaarde in om alleen blik te voeren. Dat probleem had ik ook met KVV, hij moet daar 1,75kg per dag van eten om op gewicht te blijven en die hoeveelheid eet hij gewoon niet op dagelijks...
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Brindlecardi schreef:Kan je op het strand hardlopen met haar?
Apple vind er ook niks aan als ze aan de lijn mee moet rennen, maar los op het strand is iedere x weer feest voor haar.
Het is wel iets minder praktisch, ik ga nu vanuit huis een rondje en ik ben vaak laat thuis van werk. Ik loop dus ook vaak laat en dan in mijn eentje in het donker door een stuk duin vind ik een beetje eng :oeps: Het zou wel een goede oefening voor mij zijn, in het zand :ok: Ik ga het wel een paar keer proberen als ik eens op tijd kan lopen.
Grappig, Manu vindt het juist leuk aan de lijn; trekken :cheer:
DeDiana schreef: Haha :LOL:
Amy krijgt ook het grootste gedeelte van haar maaltijd tijdens de wandeling. Als de rest dan hun bak eten krijgen, krijgt zij ook nog een handje, want anders vind ik het inderdaad ook sneu :engel:

Ik zou inderdaad eens kijken of een andere lightbrok gecombineerd met een magere kvv nog wat helpt en die rugtassen wat vaker omdoen.
Als ik groenten geef, kook ik ze tot prut en pureer ze door de kvv, anders eten Taartje en Amoz ze ook niet.
Haha ja ik doe wel de deur dicht zodat Manu in alle rust kan eten en ze niet hoeft toe te kijken :engel:

Groenten tot prut koken zou ook een idee zijn. Ik kook meestal extra met ons eten mee dus is het beetgaar. Wellicht dat ze het als groentemousse wel lekker vindt :)

Ik heb toch ook maar de dierenarts weer gebeld. Ze krijgt laatste tijd weer meer zwarte pigmentvlekken en haar vacht is wel erg dun geworden op haar rug. Morgen wil ik nogmaals een schildkliertest, bij deze da en dan een uitgebreide. Ik zal haar gelijk eens vragen wat zij vindt van Uma's overgewicht.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk dat Uma het figuur heeft van een gepensioneerde goed gevoerde hond die het leven niet meer actief wil hebben. Niks mis mee dus eigenlijk. Een soort gezond lichaam in balans voor wat ze doet.
Wat mij betreft doe je niks. Zo zie je eruit als je gezond eet en niets aan sport doet en niet aan diëten doet.

Ik zie mijn honden ook liever slanker. Maar wel alleen door beweging en niet door uithongeren. Als je het figuur van een sportieve hond op een hele rustige hond wil zetten moet je voer gaan beperken. Is dat eerlijk? Moet je hond hongeren om er sportief uit te zien terwijl ze dat niet is?

Dus of ze beweegt en ziet er sportief uit omdat ze dat is of ze ziet er gezond en romig uit omdat ze gezond eet maar niet sportief is.

Kijk naar jezelf. Je eigen lichaam. Je kan als je niks doet niet verwachten dat je buik strak is en je billen eruit zien als op de plaatjes van fitness tijdschriften. Als je dat wil moet je of erg rigoureus gaan diëten of sporten. Diëten is best oneerlijk voor Uma omdat ze zelf geen belang hecht aan haar figuur.

En wat ik zie is niet erg. Super mooi is het niet maar om super mooi te zijn moet je pijn lijden als het niet van nature komt.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik vind t net als Hippo net iets te... er mag iets afgeroomd worden. Kun je ook niet gewoon om de dag wat minder geven? Gaat iets minder snel maar ze valt wel af.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

laeken schreef:Ik denk dat Uma het figuur heeft van een gepensioneerde goed gevoerde hond die het leven niet meer actief wil hebben. Niks mis mee dus eigenlijk. Een soort gezond lichaam in balans voor wat ze doet.
Wat mij betreft doe je niks. Zo zie je eruit als je gezond eet en niets aan sport doet en niet aan diëten doet.

Ik zie mijn honden ook liever slanker. Maar wel alleen door beweging en niet door uithongeren. Als je het figuur van een sportieve hond op een hele rustige hond wil zetten moet je voer gaan beperken. Is dat eerlijk? Moet je hond hongeren om er sportief uit te zien terwijl ze dat niet is?

Dus of ze beweegt en ziet er sportief uit omdat ze dat is of ze ziet er gezond en romig uit omdat ze gezond eet maar niet sportief is.

Kijk naar jezelf. Je eigen lichaam. Je kan als je niks doet niet verwachten dat je buik strak is en je billen eruit zien als op de plaatjes van fitness tijdschriften. Als je dat wil moet je of erg rigoureus gaan diëten of sporten. Diëten is best oneerlijk voor Uma omdat ze zelf geen belang hecht aan haar figuur.

En wat ik zie is niet erg. Super mooi is het niet maar om super mooi te zijn moet je pijn lijden als het niet van nature komt.
Helemaal mee eens!
Hier krijgen ze afgepast eten en snacks. Rani is heel actief en dat zie je ook aan haar, ze is goed gespierd en viel zonder problemen zo tien kilo af nadat ze bij ons kwam. Heeft ze helemaal zelf gedaan, ze krijgt precies dezelfde wandelingen als de andere twee maar beweegt veel meer. Gollum en Mika zijn wat mollig en uitgezakt maar dat mag ook van mij als je 11 bent en niet zo actief bent.
Manuma
Zeer actief

laeken schreef:Ik denk dat Uma het figuur heeft van een gepensioneerde goed gevoerde hond die het leven niet meer actief wil hebben. Niks mis mee dus eigenlijk. Een soort gezond lichaam in balans voor wat ze doet.

Ja daar heb je ook weer een punt.
Ik werk 4 dagen in de week waarop we niet veel bijzonders doen aan wandelen, gewoon een ronde van 1 á 1,5 uur los. Maar de overige 3 dagen ben ik toch bijna een dagdeel op pad met ze. Ik weet dat ik meer met haar beweeg dan de gemiddelde eigenaar met zijn/haar hond bij ons in de wijk. Daarom frustreert het ook zo denk ik.

Ik ga toch nog eens kijken of ik het bewegen nog iets leuker kan maken en slimme trucs uit proberen te halen. Misschien is een mountainbike kopen ook een idee, mountainbike in de auto, naar het strand rijden en daar fietsen zodat ze los mee kan rennen. Qua losloopgebieden is het in onze buurt verder niet fijn te doen met de fiets of ik moet een paar rondjes fietsen.

Ze hoeft van mij overigens niet heel gespierd te worden maar ik vind haar wel te zwaar nu. Ze heeft echt een dikke buik en een ronde rug.
Dat ze niet actief is, is deels haar aard geloof ik. Maar wellicht dat het ook te maken heeft met haar ziek zijn, al weten we daar dus nog helemaal niets zeker over :ugh: Ik vind een Podenco van 5 gewoon nog hartstikke jong en die zou er toch fit uit moeten zien. Zo dik als ze nu is, is niet fit. Ze hoeft er heus niet uit te zien als een topatleet maar een klein beetje meer buiklijn zou niet misstaan :mrgreen:

Ik hoop dat ik haar toch wat meer volume kan gaan voeren. Dat gaan we dan ook proberen. En eens zien of we alsnog wat actiefs kunnen vinden. Desnoods verdeel ik het meer. Manu vindt het heerlijk een uur mee te rennen naast de fiets, Uma is het na een kwartier zat. Maar als ik nou 2 tot 3x een kwartier fiets met een loslopende Uma heeft ze alsnog even gerend.
laeken
Zeer actief

Ik ken anders bar weinig podencos in Nederland met een strak lijntje en gecastreerd. Want vergeet niet wat dat doet met je hond. Was Uma intact in Spanje? Of kort daarvoor gecastreerd?

Veel windhonden die niet intact zijn zetten ineens snel aan. Vrienden van ons hadden vroeger een gecastreerde afghaan. Net een bijzettafel terwijl ze er 4 intacte honden bij hadden met een figuur om door een ringetje te halen. Zelfde voer zelfde wandelingen.
Afbeelding
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

Manuma schreef:Het is wel iets minder praktisch, ik ga nu vanuit huis een rondje en ik ben vaak laat thuis van werk. Ik loop dus ook vaak laat en dan in mijn eentje in het donker door een stuk duin vind ik een beetje eng :oeps: Het zou wel een goede oefening voor mij zijn, in het zand :ok: Ik ga het wel een paar keer proberen als ik eens op tijd kan lopen.
Waar loop je in de buurt? In het donker door het duin word ik ook niet blij van, maar sommige stukken bos gaan nog best goed qua verlichting. Haagse bos heeft een heel verlicht pad bijvoorbeeld en zo nog wel een paar.. Ik zoek ze erop uit. :mrgreen:
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Weet je of het alle kvv is waar ze harde ontlasting van krijgt of alleen die met gemalen bot? Mijn Mies krijgt harde, pijnlijk om te poepen keutels van kvv met bot. Ook als ik er zelf meer spiervlees, olie of vezels doorheen doe.

Kvv met een calcium supplement of blik gaat echter prima.

Ze heeft als rechtgeaarde gecastreerde teckel ook de neiging tot véél honger :engel: En doordat ze lang op rust stond na een hernia was ze ook wat aangekomen terwijl slank echt beter is met haar slechte rug. Ik voer haar nu Rodi hamburgers uit de supermarkt vriezer. De rund compleet varianten zijn lekker mager (De lam/rijst is iets vetter) en ik heb haar hier al een paar ons mee laten afvallen. (Ze woog 8,8 kg terwijl een krappe 8 kg echt beter is)

Ze krijgt 2x 60 gram per dag. Daarnaast krijgt ze elke dag wat groente/fruit, wat te kluiven en wat kattenbrokjes tijdens het wandelen.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Soooof schreef: Waar loop je in de buurt? In het donker door het duin word ik ook niet blij van, maar sommige stukken bos gaan nog best goed qua verlichting. Haagse bos heeft een heel verlicht pad bijvoorbeeld en zo nog wel een paar.. Ik zoek ze erop uit. :mrgreen:
Ik woon nu in het westland dus Monster/Kijkduin. Voorheen liep ik vaak bij de kwartellaan of Scheveningen strand en dat was goed te doen. Haagse bos is voor mij nu veel te ver rijden helaas.
laeken schreef:Ik ken anders bar weinig podencos in Nederland met een strak lijntje en gecastreerd. Want vergeet niet wat dat doet met je hond. Was Uma intact in Spanje? Of kort daarvoor gecastreerd?

Veel windhonden die niet intact zijn zetten ineens snel aan. Vrienden van ons hadden vroeger een gecastreerde afghaan. Net een bijzettafel terwijl ze er 4 intacte honden bij hadden met een figuur om door een ringetje te halen. Zelfde voer zelfde wandelingen.
Ja dat is waar. Geen idee eigenlijk wanneer ze gecastreerd is :scratch:
pioenroos schreef:Weet je of het alle kvv is waar ze harde ontlasting van krijgt of alleen die met gemalen bot? Mijn Mies krijgt harde, pijnlijk om te poepen keutels van kvv met bot. Ook als ik er zelf meer spiervlees, olie of vezels doorheen doe.

Kvv met een calcium supplement of blik gaat echter prima.

Ze heeft als rechtgeaarde gecastreerde teckel ook de neiging tot véél honger :engel: En doordat ze lang op rust stond na een hernia was ze ook wat aangekomen terwijl slank echt beter is met haar slechte rug. Ik voer haar nu Rodi hamburgers uit de supermarkt vriezer. De rund compleet varianten zijn lekker mager (De lam/rijst is iets vetter) en ik heb haar hier al een paar ons mee laten afvallen. (Ze woog 8,8 kg terwijl een krappe 8 kg echt beter is)

Ze krijgt 2x 60 gram per dag. Daarnaast krijgt ze elke dag wat groente/fruit, wat te kluiven en wat kattenbrokjes tijdens het wandelen.
Ik gaf wel vaak compleet, heel af en toe hart of pens. Ze kreeg inderdaad echt keutels en soms was de drol zelfs zo verdroogd dat het net leek of ze zand uitpoepte.

Ik heb nog wat blikken staan (eigenlijk voor Manu omdat het zo'n slechte eter is) dus ik heb nu 's ochtends een blik gegeven en 's avonds een handje brokken. Verteert vlees nou langzamer in de maag, ja toch? Ik ga dit weekend eens vlees inslaan om toch te gaan mengen.

Oh! Ik heb gisteren ook sperziebonen slap gekookt en even geblend, dat met haar brokken gemengd en ze at het. Wel wat twijfelend maar toch. Ik had alleen niet het idee dat het haar vulde :lol1: Maar goed, we hebben weer een paar dingen die we kunnen proberen :D Dankjulliewel voor het meedenken! Wordt erg gewaardeerd :ok:
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Fred poept ook poeder van sommige kvv's, heel herkenbaar.
Ik rasp vaak worteltjes en andere groentes zoals courgettes en die blancheer ik en meng dan door het voer heen om poederpoepen te voorkomen
Voor de vitamientjes zal het vast niet goed zijn, maar voor de vezels heb je wel
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Moet toch even opmerken dat je echt heerlijk kan schrijven! Paar keer smakelijk gelachen om je omschrijvingen van Uma :E:

Damy heeft een hekel aan groente en fruit, maar een stukje komkommer gaat er toch wel dagelijks in. Misschien dat eens proberen?
Of de eeuwenoude truc; doen alsof het van tafel komt. Want wat wij "eten", moet wel lekker zijn :lees: Moet je natuurlijk niet resoluut tegen "voeren van tafel" zijn..
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Jits90 schreef:Moet toch even opmerken dat je echt heerlijk kan schrijven! Paar keer smakelijk gelachen om je omschrijvingen van Uma :E:

Ik ook! Ik heb weinig toe te voegen aan wat er al gesuggereerd is maar lees mee voor de beschrijvingen en onvoordelige foto's :mrgreen:

Ik hoop niet dat dat gemeen overkomt maar dit is toch heerlijk:

Afbeelding

:I: Uma
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Sommige honden vullen nooit. Bas heeft ook altijd honger maar die loopt zo raar dat dat veel energie verbrand.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Pom is ook zon hongerwolf, en aartslui erbij. Ze krijgt 1/3e van wat Karel eet, en ze blijft mollig (en heeft honger, maar volgens mij zou ze met een kilo per dag ook gewoon nog trek hebben). Het is geen mooie hond meer om te zien, zoals toen ze jonger was. Ze is niet moddervet maar meer zon beetje een papzakkie. De dierenarts vond t laatst nog allemaal wel meevallen trouwens. Ik laat t nu maar zo. Ze moet niet dikker worden maar echt een sportmodel krijgt ze niet meer, ze is ook echt te lui.
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Lothian schreef:
Jits90 schreef:Moet toch even opmerken dat je echt heerlijk kan schrijven! Paar keer smakelijk gelachen om je omschrijvingen van Uma :E:

Ik ook! Ik heb weinig toe te voegen aan wat er al gesuggereerd is maar lees mee voor de beschrijvingen en onvoordelige foto's :mrgreen:

Ik hoop niet dat dat gemeen overkomt maar dit is toch heerlijk:

Afbeelding

:I: Uma
fixed
Manuma
Zeer actief

HAHAHAHAHAHAHA :goeie: :LOL:

Damy heeft een hekel aan groente en fruit, maar een stukje komkommer gaat er toch wel dagelijks in. Misschien dat eens proberen?
Of de eeuwenoude truc; doen alsof het van tafel komt. Want wat wij "eten", moet wel lekker zijn :lees: Moet je natuurlijk niet resoluut tegen "voeren van tafel" zijn..
Dat werkt heel goed bij Manu maar bij Uma niet. Want die tafel is toch ook gewoon van Uma :pffff:
Komkommer is geen eten volgens haar :F: Mijn beide honden snappen niks van komkommer :lol1:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik zag dr filmpje rennend achter een konijn aan... dat doen mijn honden fanatieker :LOL:
Manuma
Zeer actief

Machie schreef:Ik zag dr filmpje rennend achter een konijn aan... dat doen mijn honden fanatieker :LOL:
Ja ik zei het toch :LOL: Ik heb geprobeerd actief te doen en haar maar achter konijnen aan te laten gaan maar dat is dus ook niet veel spektakel :LOL:
En het was geen wild konijn ook. Hier zitten tamme, gedumpte konijnen en ze zijn heel traag. En al die mensen maar geloven dat ze weg is gelopen door jachtinstinct :goeie: Ik zal het filmpje eens posten haha.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

hahaha ja daar moest ik ook erg om lachen ja, dat filmpje :D
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:Sommige honden vullen nooit. Bas heeft ook altijd honger maar die loopt zo raar dat dat veel energie verbrand.

Of pas als ze oud/bejaard worden. Ze zijn hier met de tijd toch allemaal wel "opgevuld". Vooral rond de taille en op de kont/heupen.

Ik zou er niks aan doen. Er zijn heel veel gradaties van normaal en ik zou niet weten waarom ze "niet fit" is met die boerenkoolmetworstpens.
Een van onze huskies is dik. Altijd geweest, nog erger sinds z'n castratie uiteraard. :LOL: 33 kilo, "Sjenkie tankie".
Hij eet misschien een halve portie tegenover de rest. Op een gegeven moment is het wel welletjes. Honger hebben is veel vervelender dan een flubberbuik.
Hij vindt zichzelf toch de knapste :mrgreen:
Manuma
Zeer actief

Hier het filmpje van Uma en haar konijnenjacht :Q:
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

"Verkeerde kant!!!!"

:LOL:

Sorry, Uma :engel:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Manuma
Zeer actief

:LOL:
Ik vind het eigenlijk niet fijn lopen daar, toch wat sneu voor die konijnen maar om haar wat actiever te krijgen ga ik er nu maar vaker lopen. Ze is dan wel heel actief aan het speuren. Met de neus dus, graven doet ze niet en rennen doet ze net aan.
Manu rent door bosjes en sloten heen maar je denkt toch niet dat deze prinses door de bosjes heen gaat he :pffff: Konijnen zijn veel te snel :lol1:

Ik kreeg vandaag nog 2x de opmerking dat het zo schattig is, die oudjes. "Ach is dat een oude hond? Zo aandoenlijk he?" ehh nee ze is pas 5 :engel: Ze loopt dus naast me mee. Mensen roepen hun hond bij zich omdat ze denken dat ik haar onder appèl heb gezet om geen kennis te gaan maken. Terwijl ze soms nog weleens wil rennen met een stoere reu.
Net nog even gefietst met haar los van de lijn maar dan loopt ze zo'n 100 meter achter me te sjokken: dit is stommmmm!
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Op de recente foto's zou ik haar niet vadsig durven noemen. Ze is welvarend en dat mag ook hier, zeker met het karakter wat ik kan opschetsen en de (herkenbaar) snoeperijen en bijvoeding van je vriend zou ik maar heel gematigd dieet aan haar opleggen, en zorgen dat ze geen tekorten oploopt, zoals Domor zegt. Ze heeft geen "podencolijn". Soit.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

is haar hart ooit eens nagekeken?

ellen
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Dat filmpje, hahaha, ik lig helemaal dubbel :LOL:
Volgens mij is zelfs Taartje nog fanatieker :lol1:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Gait en Elco zouden er ook veel harder hun best voor doen (om vervolgens halverwege te stoppen omdat ik boos op ze ben ;) Eerst Gait, en een stukje verderop Elco)
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Eens met Laeken en Paisley. Het enige dat wat mij betreft belangrijk is , is of ze gezond is. En volgens mij zit ze nog prima tussen de marges van een gezond gewicht, toch? Die zitfoto tel ik niet mee, in die houding ziet geen enkele podenco er flatteus uit. :W: Op die profielfoto's zie ik geen obesitashond, naar een normale hond; geen slanke den weliswaar.
Het kan zijn dat wij als baas graag de twee achterste ribben willen zien, maar daar zou ik zeker geen continu hongerende hond voor over hebben. Dat is uiteindelijk slechts je eigen visuele genot: totaal onbelangrijk in deze. Je hebt nu eenmaal geen actieve hond, die ook nog eens gecastreerd is. Als je wil dat ze eruit ziet als een Keniaanse marathonloper, zul je haar op een hongerdieet moeten zetten.

Ik ben een tijdje weg geweest, naar weet je al wat ze mankeert? Want ze was toch regelmatig ziek? Daar zou ik me eerer zorgen om maken, in combinatie met weinig energie.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”