Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kyuubi's avonturen!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Re: Kyuubi's avonturen!

Ongelezen bericht door Nakisha »

sjm schreef:Wat een leukerd is het zeg! welke tuinland ben je geweest?
Tuinland Groningen. ^_^ Aan de Peizerweg.

Vandaag even voor het eerst het bos bezocht waar ik met veel plezier jaren met Rhodi en Branco liep. Hij vond het prachtig! Een jackrusselmix en westie ontmoet, helaas was jackmix ietsje te heftig voor hem dus moet ik hem uiteindelijk even optillen. Maar de ervaring was verder leuk, ze hebben ook echt nog even neus aan neus afscheid genomen. ^_^

Loslopen vond hij geweldig. Hij reageert super op het fluitje! Dus lekker laten rennen..

Zoek de hond! ;)Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Hij heeft zo'n leuk parmantig staartje!
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Nakisha
moderator

Alfilillo schreef:Hij heeft zo'n leuk parmantig staartje!
Ja, mijn vriend noemt dat zijn antenne. ;) Hij kan heel hoog maar ook helemaal omlaag, en de naam Kyuubi (Japans voor 'negen staarten') is goed gekozen; hij kan hem raaaaazendsnel heen en weer wapperen. :I:
Afbeelding
Nakisha
moderator

Nanna schreef:Echt een lollig beestje. Wat zul je een bekijks met hem hebben :lol1:
Ja, hoewel dat gek genoeg ook wisselt hoor.
Want veel mensen negeren hem daadwerkelijk straal en je hebt altijd de mensen die snauwen ''dat het geen echte hond is''. :roll:

Kinderen vinden hem TE GEK en gelukkig vind hij kinderen net zo lief. Vlak voor we het bos in gingen kwamen we langs een basisschool met speelkwartier, en Kyuubi was ZO door de tralies heen om al die kinderen even hallo te zeggen. ;) (Met lijn hoor, ik had hem terug KUNNEN halen... en hij kwam ook nog es keurig terug toen ik dat vroeg) De leerkracht vond het erg leuk en zei nog tegen de kinderen dat ze zachtjes moesten doen, maar ze waren allemaal echt heel lief tegen hem en hij was uitbundig blij met hen. Dat zijn zulke lieve momentjes, zelfs als je niets met kinderen hebt zoals ik. Ik vind het fijn om te zien hoe hond en kinderen daarvan genieten.

Het grappige is dat Kyuubi het ook erg goed doet bij stoere kerels. :mrgreen: Die types die hun mannelijkheid niet hoeven te bewijzen, van allerlei leeftijden. Die zijn vaak weg van hem en kunnen het niet laten hem dan te knuffelen. We hadden hier zelfs een oudere meneer die niet aarzelde en onmiddelijk hem optilde en heerlijk knuffelde, want ohhhh wat was hij toch geweldig.... :mrgreen:
Afbeelding
Nakisha
moderator

Hai iedereen!

Gisteren gingen baasje en vrouwtje zonder mij boodschappen doen. En omdat het wat langer zou duren dan normaal, mocht ik naar vrouwtjes ouders en broer. Leuk joh!!! Ik heb me daar weer prima vermaakt en weer met buurkat Iggy gespeeld! Ik miste niemand hoor, ik ken iedereen daar en vind het daar vreselijk leuk! ^_^Afbeelding

Afbeelding
Nakisha
moderator

Omdat Kyuubi me heel goed liet slapen (van 0.00 tot 7.15, en daarna met onderbreking uit kunnen slapen) heb ik gedroomd.
En waar ik meestal nachtmerries heb, was dit een geweldige droom...

Ik droomde dat Rhodi met een hele blije bek rondliep met Branco en Kyuubi op zijn nek en rug. Ze waren er alledrie en ze waren alledrie zo happy... :i:

Dromen zijn dromen, natuurlijk, maar zulke dromen geven me een warm en gelukkig gevoel.

Gisteren nog wat foto's van Kyuubi weten te maken, ondanks het waardeloze licht in deze donkere dagen.[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/201812 ... ae11b9.jpg[/img][img]//uploads.tapatalk-cdn.com/201812 ... fe27ba.jpg[/img][img]//uploads.tapatalk-cdn.com/201812 ... 609841.jpg[/img][img]//uploads.tapatalk-cdn.com/201812 ... 11d4a0.jpg[/img]

Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Nakisha schreef:Omdat Kyuubi me heel goed liet slapen (van 0.00 tot 7.15, en daarna met onderbreking uit kunnen slapen) heb ik gedroomd.
En waar ik meestal nachtmerries heb, was dit een geweldige droom...

Ik droomde dat Rhodi met een hele blije bek rondliep met Branco en Kyuubi op zijn nek en rug. Ze waren er alledrie en ze waren alledrie zo happy... :i:

Dromen zijn dromen, natuurlijk, maar zulke dromen geven me een warm en gelukkig gevoel.

Dat is fijn wakker worden!
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Nakisha
moderator

Vrouwtje wilde absoluut zeker weten dat ze me niet kwijtraakt, dus heb ik nu een penning aan mijn tuigje met mijn naam en vrouwtjes telefoonnummer.

Ik mag heel veel loslopen, en ik ontmoet steeds meer hondjes (vandaag weer een shihtzu!), en elke keer als ik terugkom als ze roept krijg ik wat lekkers... dit is leuk!!AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
M@rijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door M@rijke »

Ik vind het zo grappig en ook een leuk hondje :I:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Wat is het toch een uk!
Nakisha
moderator

Naast zindelijk zijn leerde Kyuubi al heel vlot om een poot te geven. Ook commando's als "blijf" en "wachten-over" gingen vlot. Maar "zit" is erg lastig. Echter, zo lastig als hij dat vind... zo snel pakt hij "af" op. Wat een knap hondje is het toch!! Afbeelding

Hij houd ook enorm van kunstjes. Op commando "back" springt hij graag op je rug (en hey, dan kan je meteen in het haar van baasje duiken!) en we oefenen met "hide", waarbij hij gauw onder mij duikt.

Gisteren waren we gezellig bij bezoek bij vrienden, waar hij meteen begreep dat het speelkwartier over was en voor hem er niks te beleven was. Slapen dus! Wij hebben een hele leuke avond gehad, en hij sliep lekker... Ongelooflijk, zo braaf... ik hoop dat hij dit voortzet, dan word het het makkelijkste hondje ooit! :I:

Afbeelding

Afbeelding
Nakisha
moderator

Hey allemaal! Druk zo rond de kerst he?
Ik heb een geweldig kerstcadeau gekregen van mijn baasje... een eigen huisje! Vrouwtje heeft er een trappetje voor gebouwd, maar die moet nog even afgewerkt. Het trappetje dat er bij zat was niet handig.
Ik heb mezelf vandaag meteen geleerd dat ik via het balkon op de bank kan komen en weer terug... handig!!! ^_^AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Ooooh wat schattig en hij gaat er nog in ook?
Nakisha
moderator

Sterre schreef:Ooooh wat schattig en hij gaat er nog in ook?
Yep, het balkon is favoriet maar het holletje is ook geliefd. En ik hoef kennelijk niet meer bang te zijn dat hij van de bank stuitert, want hij wandelt op zijn dooie gemak tussen bank en balkon en zo weer via de trap naar de beneden... mijn slimme mannetje!!! :I:

Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Wat een leuk huisje heeft hij gekregen en als ik jouw verhalen lees is het een slim ventje :I:
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat een leuk huisje zeg :I:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Wat leuk dat jullie zo aan het trainen zijn en wat leer je hem geweldige commando's haha, die foto ook van 'back' :LOL: :I: .
Nakisha
moderator

Ja, we houden wel van spelletjes. Rhodi kende wat doggydance en hij zal dat ook wel leren.
Op dit moment kan hij perfect pootjes geven. Zit en af gaan aardig, soms haalt hij ze door elkaar. Back is een makkie, Hide ietsje lastiger maar wel leuk. Blijf word aardig begrepen, al is het soms wat moeilijk om op exact die ene plek te blijven.. maar hij wacht wel tot ik terugkom en da's keurig. Wachten en over bij het oversteken gaan zo netjes als ik van zijn leeftijd mag verwachten.
De zindelijkheid heeft een incidenteel ongelukje en gaat verder meer dan schitterend. En hij doet zijn best me nog maar 1x per nacht te wekken, hoewel we er soms nog onderbroken nachten tussen hebben. En het zelfgefabriceerde trapje is dus een prima succes, hij kan op en af, en moet nu leren dat hij altijd via de trap naar beneden gaat. Soms zie je hem erover denken van de bank te springen, dat mag dus niet, dus dan is het een kwestie van meteen weer laten zien hoe het wel moet.

Eigenlijk ben ik gewoon bijzonder tevreden en gelukkig met hem. :I: Het is een vrolijk en leergierig hondje.

Eerste kerstdag was een succes; hij heeft de binnenkomst van het bezoek behoorlijk rustig gedaan (even blij begroeten en dan weer rust), ons rustig laten gourmetten en sliep overal goed doorheen. Daarna was hij natuurlijk wel goed wakker en ook geheel terecht even goed in beeld en heeft hij leuk gespeeld. Iedereen was vol lof over hoe goed hij het deed, en ikzelf nog het meest. :D
Afbeelding
Nakisha
moderator

Fijne tweede kerstdag allemaal! AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Nakisha
moderator

Vandaag een "bijkomen" dagje... maar ik heb best energie. Dus vrouwtje was er lekker met me op uit. Helaas kwamen we ook een onvriendelijke pitbullachtige hond tegen... die kreeg flink straf van zijn baas omdat hij niet zo leuk deed naar mij... maar vrouwtje had me meteen hoog en droog op de arm, dus ik heb er weinig van gemerkt en heb verder lekker gespeeld. Ik heb gisteren een shihtzu ontmoet die me even leerde dat ik te brutaal was, vrouwtje zei dat ik minder stoer moet doen en corrigeerd me daar af en toe ook. Ze zegt dat ik leuk moet omgaan met andere honden. Nou ja... ik vind iedereen wel leuk en lief, en vaak snap ik na een correctie van vrouwtje wel hoe het wel moet, maar tegen andere hondjes opstaan en in ze happen is ook zo leuk.... [emoji56]Afbeelding

Afbeelding
Nakisha
moderator

Poot? Af? Zit? Geen probleem!!

Ik geniet er momenteel enorm van alle speeltjes van Rhodi en Branco uit de tas te vissen.... tweedehands speeltjes zijn ECHT helemaal TE GEK!! AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Wat een serieus snoetje. :I: :I:
Nakisha
moderator

Goedemorgen allemaal! Ik ben uitgemaakt voor nachtbraker. Ik weet niet wat dat is, maar kennelijk ben ik dat dus. Ik sliep een tijdje steeds beter door, maar de laatste nachten wil ik het liefste elke twee a drie uur eruit 's nachts. Vrouwtje doet nu gemeen... als ik piep zegt ze dat het nog geen tijd is en dat ik weer moet gaan slapen. Ik mag er maar twee keer uit 's nachts nu... tja, ik kan dat ook eigenlijk wel... maar het is wel stom. Oh, en ik moest vannacht voor het eerst aan de andere kant van het bed slapen waar ik vrouwtje niet kan zien, om te wennen zonder haar beneden te kunnen slapen later. Best flauw maar ik vind het niet erg, ik slaap net zo goed. (Of kort, als "nachtbraker"...) Ik BEN immers stoer en zelfstandig!Afbeelding

Afbeelding
Nakisha
moderator

Sterre schreef:Wat een serieus snoetje. :I: :I:
Ja, vind je? Daar valt mijn bekkie van open...Afbeelding

Afbeelding
Nakisha
moderator

Ik heb last van het wisselen van mijn tandjes... zo stom. Vrouwtje heeft vanmorgen vroeg mijn tandvlees al een beetje gemasseerd met twee vingers... dat vond ik heel fijn.
Nu heeft ze voor mij een recept gemaakt die ze ook aan Branco gaf: banaan-yoghurt Kong uit de vriezer. Morgenochtend mag ik die hebben, ze hoopt dat dat helpt. Ik vond in elk geval zowel de banaan als de yoghurt wel lekker! Maar ze moest wel lachen dat er maar 1,5 theelepeltje yoghurt en een paar stukjes banaan in mijn kongetje pastte...Afbeelding

Afbeelding
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Yeufke »

Wat een scheetje is het toch. :I:
En nu lekker lang slapen dan is het snel morgenvroeg. Mjammie yoghurt-bananenijs.
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Nakisha
moderator

Haha ja hij groeit goed. Toch weegt hij nog geen 2 kilo. Maar als ik het vergelijk met de foto's van de eerste dagen... hij word langer, zijn pootjes worden langer, er groeit meer hondje om te knuffelen! :I: Hij is rond de 19 a 20 cm hoog nu.

Afbeelding
Nakisha
moderator

Nou jaaaa.... wat ben ik nou, een "nachtbraker" of een "oplichter"?
Oke, oke, ik snap dat vrouwtje beter wil slapen. Dus eerst heb ik maar liefst vijf uur achter elkaar doorgeslapen. Goed toch? Vrouwtje was er ook blij mee dus iedereen gelukkig lijkt mij. En toen wilde ik tien voor acht er weer uit want ik moest een beetje plassen. Ja oke, inderdaad, ik HAD langer kunnen slapen maar nachten zijn saai lang en ik plaste toch...? Gelukkig mocht ik toen mijn vriezer-Kong... maar ja, nog steeds saai... dus om half negen probeerde ik het weer. Nee, natuurlijk hoefde ik niks.... ik wilde gewoon dat de nacht over was zodat ik kon spelen!

Maar nee hoor, vrouwtje loopt naar boven, pakt de bench en brengt die beneden, geeft me de rest van mijn vriezerkong, geeft er nog wat brokjes bij in... een gaat zelf gewoon weer boven slapen!
Nou ja!

Tja....

Ik moet eerlijk bekennen dat ik toen ook weer in slaap gevallen ben... en best lekker geslapen heb tot vrouwtje beneden kwam....
Maar een oplichter? Ikke...???Afbeelding

Afbeelding
Nakisha
moderator

Yippee, volle vaart het nieuwe jaar in!!Afbeelding

Afbeelding
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Yeufke »

Wat een leuke hondje is het toch. :I:
Ben benieuwd hoe hij gaat uitgroeien dit jaar.
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”